Vierailija

Aikanaan, kun olin töissä Hkissä, niin tuntu, et ihmiset on paljon " etäisempiä" kuin täällä pohjoisessa.. Täällä on mukavan rento huumori ja muutenkin tavallisempaa.. tai siltä se silloin tuntu. Ehkä se oli vain kulttuurishokkia? ;) Ei ole tarkoitus parjata eikä voi yleistääkään, mutta silti...

Kommentit (7)

Täällä ihmiset eivät ehkä höpise " turhia" , ovat kiireisempiä jne jne. Vaikka HKI ei ole varsinaisesti suurkaupunki (vrt. Nykki, Lontoo jne), on tämän tyyppinen " käytös" tyypillistä ihmisille isoissa kaupungeissa.

Vierailija:

Lainaus:

että jos yrittää täällä Helsingissä jokaista työmatkalla moikata, niin ei taida ikinä päästä töihin saakka.

Isossa kaupungissa on monenlaista viheltäjää, joten kaikille ei kannata lähteä avautumaan.

Ei sitä täällä maallakaan töihin mennessä kaikkia moikkailla eikä elämän tarinaa vuodateta jokaiselle vastaantulijalla.

Tässä oli kyse sellaisesta yleisestä asennoitumisesta kanssaihmisiin, että kävelläänkö yli oma edun nimissä vai otetaanko toisetkin huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että jos yrittää täällä Helsingissä jokaista työmatkalla moikata, niin ei taida ikinä päästä töihin saakka.

Isossa kaupungissa on monenlaista viheltäjää, joten kaikille ei kannata lähteä avautumaan.

Eiköhän tämä käytös ole samanlaista kaikissa maailman kaupungeissa, ja se on nimenomaan riippuvaista siitä, kuinka paljon ihmisiä paikkakunnalla asuu.

Itse maalla kasvanut, nyt yli 4 vuotta Helsingissä asunut. Kyllä täällä ihan mukavaa porukkaa on. Jos kysyy vaikka kulkureittiä jonnekin niin kertaakaan en ole saanut vastaukseksi, etteivät halua neuvoa tms. On jäänyt lompakkokin jonnekin ja kiikutettu mulle. Koulupojatkin teitittelevät ja juoksevat perään, kun vauvan lapanen oli vaunuista tippunut. Meilläpäin tässä " lähiössä" autot myös usein pysähtyvät suojatien eteen ja antavat kävelijän mennä ensin. Ei stadilaiset oo yrmyjä! :D

Itse kyllä tykkään Hesasta kesäkaupunkina, olla vähän turistina. Mutta muutoin vähän kalsea paikka. Täällä Oulussa voi hengittää rauhassa, mutta silti ei ole ihan maalaistollo olo.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat