Seuraa 

Niin, siis typy on 4kk ja ollut äm:lla koko ajan. Kiva olis äipän päästä yksinkin johonkin kotoa, mutta kun maito ei maistu pullosta. Isi kyllä jäis tytön kans kotiin, mutta syöminen ei onnistu. Ollaan kokeiltu eri asennot pystyasennosta makuuasentoon sekä pullosta että hörpyttämällä lasista. Ei onnistu. Kiukku on vaan hirvee.

Onko ideoita?

Kommentit (3)

Oletko kokeillut Aventin tuttipulloja? Niiden muoto on lähimpänä rinnan muotoa ja imuote hyvin samankaltainen. Meillä molemmat rintaruokitut lapset ovat helposti juoneet myös noista pulloista. Muutamalla kaverilla on ollut myös vauvojensa kanssa tuttipullo-ongelmia ja heillekin noi Aventin pullot ovat olleet ainoita, jotka ovat käyneet. Suosittelen siis niiden testaamista!

Sinun kohdallasi tämä vinkki tulee hiukan myöhään, mutta oman kokemukseni mukaan vauvaa kannattaa jo pienestä pitäen totuttaa myös pulloon. Meillä esikoiselle jouduttiin rintamaitokeltaisuuden takia pitämään pari korvikepäivää hänen ollessaan 1,5 kuukautta. Oppi silloin pulloon ja mitään ongelmia ei ollut sen jälkeen pullosta juomisessa, kun itse olin jossain menossa. Muuten poika sai kaiken maidon rinnasta 9-kuukautiseksi.

Nyt kuopuksen kanssa tein systemaattisesti samaa harjoittelua ihan pienestä kerran pari kuukaudessa. Hyvin on onnistunut. Äitini itse asiassa juuri tänään ihmetteli ääneen, kuinka hyvin syötöt olivat viikonloppuna menneet. Olin nimittäin kaasona häissä ja tämä 4,5-kuukautinen tyttömme oli mummolassa yökylässä. Esikoisen kanssa pumppailin vielä maidot varastoon hoitokeikkoja varten, mutta tytölle pakkasin surutta hoitokeikalle Nannit mukaan. Sitäkin kun ollaan muutamia kertoja annettu juuri sen takia, että tottuu makuun.

annettiin tuttipulloa aina välillä tissin ohella jostain viikon ikäisestä asti juuri sitä varten, että myös minä pääsisin joskus johonkin. 2 kk:n iässä tuli kuitenkin viikon tauko pullosta ja sitten sitä ei enää huolittu (meillä käytössä alusta asti aventit). Päätin kuitenkin olla alistumatta tähän pullolakkoon ja yritin joka aterialla aina ensin pulloa. Välillä tehtiin hämäysvaihtoja kesken syönnin rinnasta pulloon, ujuttamalla tutti suunpielestä sisään imun aikana. N. viikko siinä meni, mutta sitten tyttö suostui taas juomaan pullosta. Sinnikkyyttä siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täytynee ostaa sellanen Aventin pullo ja kokeilla siitä. Olisihan pitänyt hoksata jo aikaisemmin pitää " pulloimua" päällä. Pullosta syöminen nimittäin onnistui ihan muutaman viikon ikäisenä...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat