Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (26)

Kiva että olette muutosta selvinneet,uusi koti on ihana :-)

Sais typykkä nukahtaa..ääniä kuuluu vielä..

Aika hurjaa jättää lapsi kotiin,tosi pitkäks aikaa!!!Mä käväsen roskat tai pyykkituvassa ja sillonki katon 100 kertaa et avaimet on ja silti puhelin mukana et jos jotain käy..

TEa:Niin kevät tulee :-) Olen miettiny et poika on täl vkol to ja pe vapaalla,sit lähtee su mummoloihin ja tulee pääsiäikseks kotii.Tarhasta tulee lomaa 2½vkoa eli siinä ajassa pitäs lumien sulaa ja pihan kuivua,siihen paistaa kokopäivän aurinko,ja kura-ajan olla ohi.Näin sen on mentävä :-) Eli mulle jää vaan kura typy ja se ei ole niin kuranen kun poika-koska minä vahin sitä!!

Siis Pääsiäisen jälkee meillä jo nurmet vihertää ja kuljetaan kevätvaatteissa...Onko hyvä?

Pitäs käydä kaappeja läpi,aateltii pe heittää tavaraa LKA:lle ku sais porukoilta autoa.Yritin typyn kanssa mun kaappeja katella,ni eka typy kiipes yöpöydälle,sit telkkapöydälla ja siitä tippu..siihen loppu se homma!

Kiipeilee myös keittiön tuoleilla ja keikkuu ja tippuu ja itkee ja taas kiipee..jne.jne. Iteki jo itki että " taas" Eikä opi,ei!

Eikä nuku vieläkään...

Nyt kaapeille ja kahville!

jatu

Kellojen siirto vaikuttanut sikäli että eilen illalla nukkumaan meno venyi ja venyi - toisaalta tänä aamuna tyttö nukkui lähelle ysiä (siis talviaikaa lähelle kasia). Joten kai tää on ihan hyvä nyt. Sai nukku itsekin. Paitsi viime yönä TAAS kolmen aikaan oli huutokohtaus tytöllä. Itki ja itki eikä meinannut rauhoittua. En ymmärrä mistä taas on kyse ...

Onneksi Keilinin perheessä voidaan jo paremmin! Voin kyllä uskoa kuinka voimiavievää tuollainen sairaus on.

Kiva juttu taas kun Ynis on pinossa :) Aina välillä viime viikolla oli tunne, että jotakin oleellista puuttuu. Hih. Missähän tosiaan Aavis on - tai siis onko jo palannut lomiltaan?

Ja me saimme kuin saimmekin järkättyä Tre-tapaamisen pääsiäisen tienoille :) Kivakivakiva, Lila, Tiivii ja Äitikuu nähdä.

Valhe ja illuusio: vastaanpa omaan kysymykseeni. Tai ei se alunperin ollut minun kysymys mutta kuitenkin. Valhe - tietoisesti ja tarkoitushakuisesti rakennettu. Haavoittaa muita. Illuusio - tunneperäinen ja eräällätavalla haave jota alkanut pitää totena. Ei haavoita oikeastaan ketään muuta kuin illuusion rakentajaa itseään.

No, näin nopeasti kerrottuna mun näkemänä tämä ero.

Ulos täytyy tästä lähteä. Minäkään en millään jaksaisi. Puistokaveri on kipeänä :( ja tylsää siis seisoksia ulkona yksikseen. Tai no, tytön kanssahan minä mutta ilman juttuseuraa siis.

Tsemppiä päivään!

Alli

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun siis piti ekassa viestissä toivottaa maamantaita KAIKILLE, eikä kakille :) Vaikka sais sekin kyllä tytöllä tulla, on pantannut taas kaksi päivää, ja tänä aamuna tuli vain sellianen pieni " rusinakokoelma" .

Ihana tuo " ruikkuleipä" :) :) Minä juuri nautisekelen sellaista, joo.

Ihan hengästyn kun luen kuinka ahkeria mammoja täällä on! Ayap ja Mimmuli nyt ensi alkuun tulee mieleeni. Ja onnea muuten, Mimmuli, uuten ihanaan kotiin!! Meillä tyttö sopeutui uusiin paikkoihin lopulta aika kivuttomasti - pari ensimmäistä yötä oli heräilyä ja itkua mutta sitten helpotti.

Hurjaa tosiaan jättää 1-v. YKSIN nukkumaan lähes tunniksi! Minä saatan piipahtaa postilaatikolla pikapikaa kun tyttö nukkuu (meillä jaetaan posti ihmeen myöhään) - ja myös minä tarkistan sata kertaa että avaimet ovat mukana!

Alli

Muutosta selvisimme kunnialla. Nyt olemme iloinen, mutta väsynyt perhe. Osa tavaroista on jo löytänyt paikoilleen, mutta osa ajelehtii vielä siellä täällä. Osin syynä on se, että vaatehuoneista puuttuu hyllyt. Kaikkea pientä hommaa siis piisaa, mutta intoa on kyllä näihin. On niin mukavaa tavaroita laitella, että ei meinaa malttaa istua aloilleen hetkeksikään. Tosin aina istuessa väsymys iskee heti. Osaksi väsymys on omaakin syytä, kun illat venyy. Sitä kun ei meinaa malttaa mennä nukkumaan vaan haluaisi vain järjestellä. Ensimmäinen yö sujui huonosti. Ihmeessä ja itkuinen oli Nöösä, mutta oli kyllä vanhemmatkin. Katuvalojen vähäisyys ja niitten vähäistenkin sammuminen yönpimeille tunneille on asia, johon täytyy oppia. Hassua, miten ihminen ei yhtäkkiä osaakaan toimia pimeässä ja mennä vessaan ilman törmäilyjä, kun on tottunut läpiyön ikkunasta sisään tulevaan katuvaloon. Totutteluahan tämä on vielä täällä uudessa pienessä ja rauhallisessa ympäristössä, mutta me nautimme. Ajatuksen tasollakin tämä on aika ihmeellistä.

Nöösä on ihmeen hyvin sopeutunut. Häärää pitkin poikin lelujensa kanssa ja tutkii paikkoja. Oma luutu kädessä auttaa paikkojen laitossa. Unet on vähän kateissa ja heräilyjä ja itkuakin löytyy. Uhmailua ja kiukkuakin on pelissä, mutta myös aurinkoa, hymyä ja naurua. Nöösä peilaillee itseään usein liukuovien peileistä, kun vanhassa kämpässä hän oli jo aikaa sitten rikkonut koko vartalopeilin. Uusia ihmetyksiä siis piisaa, joten eipä ihme, että pieni on hämmennyksissä. Arki kuitenkin alkaa pikku hiljaa löytyä.

Pahoittelen tätä oma napaisuutta, mutta olen jonkin verran pihalla. Palailen, kun saan pinot jotenkin luovittua läpi.

Sairastupiin jaksamista!

-Mimmuli ja Nöösä

Kylläpä minä olen saanut paljon huomiota, iih:) Kiitän ja kumarran!

Olen ollut marjatta tänään. 3 broileripiirakka väännetty. Toka niistä uunissa ja yksi vielä paistamatta. Menee lauantaiksi äidin juhliin. Pakastimessakin pitäis olla tilaa niille, kun tyhjensin vanhoja ruokia pois sieltä. Kivaa, kun voi olla avuksi. Puistossa puhuttiin parin äidin kanssa ruuanlaitosta. Yksi sanoi inhoavansa sitä kaikissa tilanteissa. Minä ja se toinen oltiin sitä mieltä, että arkiruuan teko mättää pahasti, mutta vieraille, juhliin yms. on kiva tehdä. Mistähän sais intoa noihin arkiruokiin?

Jos joku jaksaa lisätä mut laihisrinkiin s-postiin, niin voisin kokeilla roikkua mukana. Minä vältän sanaa laihdutus, jos ei sitä todella aktiivisesti tee, mutta kiloja sais kadota täältäkin mammalta.

Mimmulille ONNEA UUTEEN KOTIIN! Kutsuthan meidät kaikki tupareihin:)

Keilinille ja perheelle pikaista tervehtymistä!

Taitaa muut jutut taas jäädä oman navan varjoon:)

T: Ynis

Näkyy asteet nytkin olevan aavistuksen plussan puolella, mutta maisema on kyllä ihan talvinen eikä tuo aurinkokaan jaksa niin paistella, että lumet sulais. Ja yöllä on ihan reilusti pakkasta. Että täällä kyllä täytyy ihan konkreettisesti " huhtikuussa humahtaa" .

Keilinin perheelle paranamisia yhä. Olipa kova tauti.

Mimmulille onnea uuteen kotiin!

Ei oikein tahdo saada mitään kirjoitettua. Oon ollu taas niin pahalla päällä. Enkä tosiaanka oo jaksanu enää kovin nätisti sanoa, vaan ihan oon motkottanu miehelle ja tänään tuli sitten jo itku :( Kun viitsisi pitää omista tavaroistaan huolta ja laittaa vaatteet ym. kunnolla paikoilleen, niin kyllä minä jotenkin muittan kanssa jaksaisin. Toki ei yhtään haittaisi, että lastenkin juttuja välillä yhdessä keräisi. No, pesihän hän pe lattiat ja la pölytti matot, mutta ne odottaa vieläkin takaisin laittamista. Melkein pitäis jo imuroida uudestaan ja keräillä leluja.

Kiitos, Ankkis. Itse asiassa viime yönä en tarvinnutkaan tyynyä. Johtui varmaan siitä, että poikkeuksellisesti iltasella istuskelin parisen tuntia telkkaria kattelemassa ja kutomassa jalat sohvalla. Ja jotenkin mä koitan puhua itelleni, että mulla lantio ja liitokset tekee ajoissa tilaa ja sitten synnytykset on ollu suht helppoja.

T@hti

Kiva Ailli et hoito on järjestyny ja näin ajoissa!Kun poika alotti hoidon ni tapeltii paikasta vielä 3-4vkoa ennen alotusta.

T-P:lle tsemppiä muuttoon!!!

Lapset rytmissä siis nukkumassa.Typy nukku vaa 1½tuntii päikkäreitä ni silä korjaantu,pojalla nyt ei niin paha heitto ollukaan..

Ayap:Marjattojenmarjatta :-) min en edes ummarra mitä sinä puuhaat..Mummi tykkäsi luukeitosta,mutta minä en ollu innostunu maistamaankaan :-/

Enkeli:Kyllä nyt pitäs pian saada treffit pystyyn!

Saisi mies tulla,5pussia roskia odottaa..

jatu

Juu, nukuttiin kyllä oikein makeasti, heräsin aamulla siihen kun Milon kaveri soitti ovikelloa, siis se jonka kanssa Milo kulkee kouluun. Meinas tulla vähäsen kiire :-/ mutta poika ehti kuin ehtikin kouluun. Kare jäi viettämään vapaapäivää tänään.

Ja selitys tähän pommiinnukkumiseen: Niin, olin kyllä laittanut kännykän herättämään kuten aina mutta en ollut tullut siirtäneeksi kännykän kelloa kesäaikaan. Hö.

Illuusion ja valheen ero: Valhe on ilkeästä mielestä lähtöisin, illuusio on hyvälaatuisempi. Näin kärjistettynä, eihän valheet oikeasti läheskään aina ole ilkeämielisiä. Mutta valheella usein pyritään saavuttamaan jotain itselle, illuusiolla ei. Näin minä sen näen.

Mukavaa maanantaita kaikille!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Kello on talviaikaakin jo 9!

Pitäis lähteä ulos, mutta stressaa puistoon meno. Pikkityttö (joksi esikoinen siskoaan kutsuu) hermostuu, kun peukaloita ei voi käyttää ja puistossa on taas muitakin ihmisiä. Itse olen edelleen aika poikki. Nyt soi puhelin...

Ps. Missä Aavis, oletko palannut?

Saan hetken kirjoitusrauhan kun neiti istuu telkkarin ääressä.

Tervetuloa Ynis lomalta takaisin :)

Ihanaa Mimmuli, nyt asutte uudessa omassa kodissa.

Keilin, vitsi mikä tauti, hyvä että teillä jo helpottaa.

Ukkeli lähti lauantaina Murmanskiin, menivät bussilla?? ja matka kesti vaivasen vuorokauden. Eilen soitti kun olivat päässeet hotelliin, aika kallista soitella sieltä 2,60 e / min, joten 9 minuutin puhelulle tuli hintaa n.23 euroa.

On kuulemma hurjan näköinen kaupunki, tosi huonokuntosia rakennukset ja epäsiistiä. Ilmeisesti aika hurjassa maineessa oleva kaupunki, onneksi heillä on muutama venäläinen matkassa, yksi kotoisin sieltä.

Vannotin kyllä ennenku mies lähti, etteivät lähde iltaa istumaan mihinkään paikalliseen baariin ja kyllä mieskin oli sitä mieltä, että parempi pysytellä hotellilla " turvassa"

Anopille ja apelle ollaan kohtapuoliin lähdössä, pääsee valmiiseen pöytään iltakahville, namskis.

Hilu

Pikasesti ku nukkumaan olis kiva päästä ajoissa...

MIMMULILLE ONNEA UUTEEN KOTIIN!!!!!!

Uteliaisuus on sitä luokkaa että pääsiskö joskus kattomaan???

Ti-Pi: Täällä saa ihan S-marketista. Siis niitä luomu-corn flakeseja. Tietty lisäksi Prismat, Cittarit yms... Tsemppiä muuttohässäkkään!!!!

Kerppu

Typyn tauti kävi läpi koko perheen. Miten pelkkä oksutauti ilman kuumetta ja ripulia voi tehdä ihmisen niin raadoksi... Miehen kanssa käytiin vuorotellen yökkimässä pe-la välisen yön ja la aamuna pyörryin kun olin hakemassa keittiöstä Typylle vettä. Meillä siis kesäaikaan siirtyminen ei sujunut kivuttomasti, mutta helposti, kun ollaan vaan nukuttu nukuttu ja nukuttu.

Typyn raju oksentaminen loppui silloin perjantaina aamuyöllä, mutta aina silloin tällöin on vesi tai ruuat tulleet ulos eli aina kun on kuvitellut, että toinen on paremmassa kunnossa niin on kunnon kaarella lentänyt.

Nyt Typy katselee muumeja ja näyttää terveehköltä kopkop.

Kurjaa oli maata taudin kourissa kauniit viikonlopunpäivät. Mutta onni onnettomuudessa oli, että tauti tuli nyt eikä esim huomenna kun mies on lähdössä työmatkalle. Tunnustikin, ettei olisi tajunnut miten raju tauti voi olla niin pkkuiselle kuin aikuiselle ellei olisi itse sitä kokenut.

Omaa napaa vaan, mutta palaan muissa asioissa illemmalla... Päiväksi näyttää riittävän tekemistä ja jos onnistuisi vielä kerätä voimia yh-aikaa varten...

Keilin

Töissä, luettuna pinot torstailta asti. Meinas tulla kiire, että ehtii tehdä työt. Viimeinen työvuoro. Sanoisin, että kiitti mulle riitti. Mitä kuvittelisitte kuuluvan vastaanottovirkailijan työhön? Pelkkää asiakkaiden palvelua tiskin takana? Noup. Jossain ehkä muttei meillä:/ Siivosin juuri aulan ja vessat, tiskasin astiat, laitoin aamupalaa varten puuroveden valmiiksi kattilaan, otin croissantit sulamaan, pilkoin kurkut ja tomaatit... HOmmaa ei sinänsä ole paljon mutta kaikki tuo " ylimääräinen" tympii. Siksi tämä jääköön viimeiseksi työvuoroksi hotellissa ikinä!!!

Siinäpä vähän paatosta:)

Mitä jäi pinoista mieleen?

Mimmuli: ONNEA UUTEEN KOTIIN!!! Ihana, ihan mukana elin täällä lukiessani:) Kiva, jos Nöösä sopeutuu hyvin. Itselläni se jännittää Onnin puolesta. Hän kun nukkuu mun vanhempien luona huonommin:( Viikonloppuna yöt olivat 1-2h lyhyempiä ku kotona ja päikytkin tunnin.

Keilinin tauti kuulosti kauhealta. En sano ääneen mitään meistä ja ykätaudeista, ettei kalahda omaan nilkkaan.

Ynis, ihanaa että olet tullut takaisin ja kuulosti tosi onnistuneelta teidän reissu! Ihana lukea ja kuulla onnistuneista reissuista lapsen tai lasten kanssa. Saan ehkä vähän uskoa siitä, ikuinen pessimisti kun olen.

Kerpun Sassan ruokavalion puolesta peukutan. Ja kysyn heti kun muistan. On ollut aiemminkin aikomus kysyä. Mistä niitä puti puhtaita maissihiutaleita (muroja) saa? Tahtoo kokeilla Onnille.

T@hden uurastus saa mut aina vaan hengästymään. Muistahan levätä välillä:)

Vennan mitat oli huikeat:) Niin on eri kokoisia lapsukaiset samasta iästä huolimatta.

Oma papa eli napa. Muuttopäivä lähestyy. Tänään taas anoppi ja appi haki kuormaa. Viimeiset pitäs mahtua omaan autoon ja kärryyn perjantaina. Minä ja Onni mennään Ouluun jo to tai pe päivällä junalla. Pahimmat pakkaamiset vielä mun mielestä edessä - se hillitön määrä sitä pientä romua, joka on vaan ollut siinä pöydillä ja hyllyillä. Minne sen kaiken survoo?

Tosiaan huolettaa tuo Onnin sopeutuminen mun vanhempien luona asumiseen. Omasta sopeutumisesta en edes uskalla haaveilla... Viikonloppu oli aika rankka. Lauantainakin herättiin 5.40 vaikka unille oli menty 20 jälkeen. Heti tänä aamuna kotona heräs vasta klo 7 vaikka nukkui matkasängyssä. Yritän Oulussa pimentää huoneen mutta ei ole onnistunut kunnolla vaikka laitan ikkunoihin päiväpeittoa yms. Toivottavasti meidän makkarin rullaverho auttaa sitten. Äitini on tosin sitä mieltä, ettei asialla ole merkitystä...

Muutenkin on joku tosi hankala kausi menossa. Onni ei syö juuri lainkaan ja on aika kärty. Liekö hampaat? toisaalta just nyt on oppimassa syömään itse, vaikuttaisko se. Olen nyt tänään antanut syödä itse sen mitä syö ja sillä siisti. Muutaman lusikallisen ehkä antanut välissä. Mutta todella pieniä annoksia. Lauantaina ei syönyt ennen päivällistä käytännössä mitään. Vaikuttiko heti, kun annoin perjantaina vähän rasvaisempia ruokia (yritän saada energiaa lisää Onnin ruokiin), ja sitä kautta olo olis ollut niin täysi? Ehkä on turha yrittää " lihottaa" rasvaisemimlla ruuilla. Kai Onni syö mitä syö ja sillä sipuli.

Mun tekis mieli myös liittyä keventäjiin. Voi kamala paikka. Painan edelleen vähemmän kuin normaalisti. Tässä normalisti tarkoittaa elämää ennen ONnia, kun kävin salilla monta kertaa viikossa, eli olin paljon läskittömämpi ja kiinteämpi siis. Mutta nyt olen NIIN löysä, kuin olla voi. Ja yhtäkkiä oli tullut pari kiloa lisää. siltikin paino siis vasta 65 mutta mutta. Tavallisesti en kyllä painoa tuijota, nyt vaan olen koittanut pitää sen syömisellä alhaalla, kun en ole urheillut, ettei kovin pääsis leveneen. Oulussa aloitan sitten salilla käynnin taas.

Varmasti olis paljon muutakin asiaa, en enää muista mitä. Olen pitkin päivää lukenut noita pinoja männä päiviltä, kaikkea en muista.

T-P

Mimmulille ja perheelle onnea uuteen kotiin!!

Olin tänään töissä niin julmetun pitkään (jouduin esittelemään taloa eräälle porukalle ja kotiuduin vasta lähempänä yhdeksää), enkä muistanut heti soittaa, etten enää tänään kehtaa siskolleni soittaakaan. Tänään ovat tulokset tulleet ja siskoni lupasi soittaa ja infota, mutta täytyy huomenna pirautella. Toivotaan, että kaikki ok.

Keilin, hyvä että voitte paremmin! Tauti on todella kamala nimim. " Meilläkin koko perhe sen kokenut" .

Ankkis, vertaistukea: Minäkään en muistanut kännykän kelloa siirtää ja esikoinen myöhästyi koulusta...Koko perhe nukuimme kuin murmelit.

Tämäpä tästä taasen..Mies muisti varata Antsalle puolitoistavuotisneuvolankin. Minä olin kokonaan unohtanut (vaikka alvariinsa olen lukenut neuvolakäyntejänne...mikähän minua oikein vaivaa?).

Öitä!

SM

Viikkispino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6801867&p=2&tmode=1&smode=1

Miten T-P:n muutto?

Keilin: Kurja tauti ollut teillä. Toivottavasti toivutte pian. Kyläilyä voisi suunnitella joksikin päiväksi, vaikka meillä pienimuotoista kaaosta vielä onkin, mutta ei anneta sen häiritä. :)

Enkelille jaksua. Toivottavasti miehesi paranee pian. Ah, jes-pliis-ukko. ;)

Amysah on kyllä melkoinen energiamamma. Jaksua!

Me ostettiin muuten uusi sänky ittellemme ja olen niin onnellinen, kun otimme 180 senttisen. Nöösä mahtuu helposti väliimme vaikka x-asentoon ja itselläni on silti tilaa. Mies kyllä totesi, että hän ei huomannut mitään eroa aikaisempaan leveyteen. Minä kyllä huomasin! Vanhassa sängyssä muut pystyi nukkumaan selällään, mutta minä nukuin kyljelläni tai nojasin pinnasängyn laitaan. Nyt voin nukkua itsekin selälläni tai ihan kuinka vaan.

Allille uniongelmiin unihiekkaa!

Ynis: Tervetuloa lomalta kotiin.

Kerppu: meillä nuo maissimurot on Nöösän lemppari. Omasta mielestäni aika, hmm, oudon makuisia. No, minä olenkin sellainen hyväskän syöjä. Tsemppiä!

@iti80: toivotttavasti O voi jo paremmin. Haleja!

Saamuska: Miten siskosi vauva voi nyt?

Miten ayapin perhe voi?

Puolitoistavuotisneuvolalääkärin sain Nöösälle vasta toukokuun puoleen väliin. Täytyy oppia näihin pienen paikkakunnan harvoihin lääkärineuvolapalveluihin. Täytyisi varata aika sinne yksityisellekin.

Jup, mutta jaksua ja aurinkoa kaikille!

-M

Nukkumaan mentiin normaaliin aikaan ja aamu alkoi sitten, kun pitikin. Esikoinen lähti ihmeen hyvällä tuulella päiväkotiin loman jälkeen. Puhuttiin jo eilen, että pääsee katsomaan onko päiväkodin pihalla lumet sulaneet. Saa nähdä tuleeko viestiä tänään, ettei ole syönyt mitään. Se on aina suurin koettelemus.

Minä olen aika kypsä noihin syömishommiin loman jälkeen ja kärsivällisyys on aika nollassa. Mies taas houkuttelee ja antaa kiukkuilla ruuan kanssa vaikka kuinka paljon. En kestä!

Puheasiat myös harmittaa, vaikkei niille paljoa voi tehdäkään. Miksi meidän lapset ei voi alkaa puhua normaalisti:( Eihän sillä muuten ois niin väliä, mutta kun se aiheuttaa sitä kiljumista ja huutoa niin paljon.

Harmaan aamun harmaita mietteitä näköjään. Toivottavasti tulee aurinkoinen päivä. Ihanaa, kun lumet sulaa ihan kohisten!

Piha ainakin on " keväistä" jäätikköä. Minulla on vähän kädet kipeinä, olen tehnyt kesää :) Jäätä saa kivasti rikottua hakkaimella (mies väittää, että hakkain olisi oikeasti tuura. Jos sukset on hiihtimet, niin sellainen millä hakataan, on hakkain).

Kiva kun Ynis on taas takaisin! Varsinkin oli kiva kuulla, että loma oli mennyt niin mukavasti, tulin oikein itsekin hyvälle tuulelle kun luin sähköpostia :)

Aavis, missä sinä?

Mimmulille onnea uuteen kotiin!

Keilinille & perheelle parempaa vointia, kuullostaa kamalalta :/

Meillä on tänään luusoppaa. Sattuneista syistä tässä huushollissa ei valmiita lihaliemivalmisteita käytetä, vaan liemi täytyy keittää itse. Aloitin eilen. Ydinluita, rustoja (ei, en pelkää BSE:tä) ja lihaköntti ynnä sopivia juureksia, suolaa ja pippuria kiehuivat kunnes liha kypsyi. Liemi on luiden jäljiltä kammottavan rasvaista - nerokkaasti laitoin liemen ulos jäähtymään. Eipä ehtinyt ennen nukkumaanmenoa jäähtyä tarpeeksi, päätin jättää kattilan yöksi ulos.

Muuten ihan kiva, mutta aamulla kattila oli jäätynyt pihakivetykseen kiinni. Muoviset kahvat vain rutisivat, kun yritin nostaa kattilaa.

Kattila vihdoin suostui tulemaan sisälle ja sain rasvan nosteltua siisteinä palasina pois liemen päältä. Liemi oli hiukan hileistä :)

Nyt on pakkaseen menossa kokoon keitettyä lientä, saan joskus tehdä jauhelihakeiton helposti, ja puolet liemestä käytän iltaruoaksi lihakeittoon. Luusoppa-nimityksen antoi Ykkönen kun joku kerta ihmetteli luiden keittämistä :)

Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten - suollan juttua aivan tyhjänpäiväsestä...

Väkkärän ihmiskoe jatkuu vielä tämän päivän. Nyt on näppyjä naamassa ja vatsa vähän kuralla, vielä kun tietäisi onko tämä sattumaa vai nou.

Pyörskyn ykkösherkku on paahdettu ruikkuleipä :) Arvaatte ehkä, että ruisleipä. Minen ekalla kertaa meinannut millään tajuta :) Ruisku-sana oli vanha tuttu, ruis loppuu kai kolme-vuotiaan mielestä jotenkin kesken. Siis " ruiskuleipä" , mutta kun sk on vähän vaikea, niin ruikkuleipä.

Taitaa olla päiväkaffen aika.

Tuo on ihanaa aikaa, ensimmäiset päivät uudessa kodissa. Vaikka siihen tosiaan liittyy tuota väsymystä ja kaiken keskeneräisyyttä. Toivottavasti Nöösäkin pian kotiutuu ja nukkumisetkin alkavat sujua.

Meillä ollaan talviajassa vielä, tuolla typy selostaa sängyssään päiväunia odotellessaan. Yritetään pikkuhiljaa hivuttaa aikataulua takaisin, to-aamuna on taas hoitopäivä eikä voida nukkua 8 asti kuten tänään. Muuten sopisi kyllä mainiosti!

Mies on taudissa. Eilen oli kamalan huonovointinen, nyt kuumeessa ja päätä särkee kovasti. Ainakin tämän päivän on kotona.

Typyn kanssa käytiin neuvolassa: 87 cm 12,2 kg. Ei ole pieni, ei. Esitteli puhetaitojaan kertomalla lääkärille, että " isi masu pipi" . Sellainen mittaus- ja rokotusreissuhan tuo oli, en oikein itsekään siellä osaa mitään kysellä. Lastenkasvatukselliset neuvoni taidan saada enimmäkseen täältä :)

Ynis, tervetuloa takaisin!

Nyt lähden kauppaan ja apteekkiin, typy nukahti. Kätevää, kun on mies kotona ;) Tosin ei ole muuta apua.

Ai niin, yksi juttu oli vielä. Kaverini oli ollut koirapuistossa viime viikolla. Sinne oli tullut yksi isoäiti tyttärensä koiran kanssa. Oli ihan muina naisina kertonut jättäneensä reilu 1v. lapsen kotiin yksin nukkumaan!! Oli ollut siellä puistossa jotain 45 min, tuumaillut vain, ettei se lapsi herää ja jos herääkin, niin ei pääse pois pinnasängystä. Huh! Sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että käy roskapussin viemässä tms parin min poissaolon lapsen nukahdettua, mutta lähes tunniksi jättää yksin kotiin!!

Mutta nyt sinne kauppaan.

- tea -

ps. Jatu, kevät tulee, yöpakkasten pitäisi kohta olla ohi!

Ei menny aamu putkeen..Typy elää entistä kelloa..nukahti vaille23,heräs pari kertaa,8velli ja vaille9 herätin...

Poika heräs puol9...

En viittiny herättää ku ei ole pakko-eri juttu koululaisilla!!

Mutta,mutta..miten tuon lapsen saa ajoissa päikeille et ehitää poikaa tarhasta hakemaa???

Oma olo flunssainen,mut ei kovin paha..väyttää vaa niin!Ei oikein ulos selvitä!!Pitäs saada tauti pois koska ens la meil on miehen kanssa vapaapäivä :-) Lähetää shoppaa ja syömää :-)

Hui KEilin millanen kurja tauti!Onneks on hellittäny!!!

Nyt tässä sit pitäs herkkujaki vältää..

jatu,palaa toivottavasti pirteempänä

Saimme juuri tiedon, että tyttö saanut hoitopaikan tuosta lähistöllä sijaitsevasti päiväkodista johon haimme :) On yksityinen pk, pieni ja kodinomainen.

Jännitin hirveästi, että saammeko paikan koska tiesin että tällä alueella on aikas huono tilanne päivähoitopaikkojen suhteen .. Jonossa lapsia ja paikkoja vähän. Pelkäsin että joudun raahaamaan lastani puoli kaupunkia hoitoon jne. Tuonnekin oli jonossa lapsia mutta ONNEKSI olimme ajoissa liikkeellä. Laitoimme tytön jonoon jo syksyllä. Ja tärppäsi :) Tyttö siis aloittaa syyskuun alussa, on 4 päivää viikossa hoidossa ja yhden päivän kotona (+ viikonloppu, tietty :) ) Elokuussa ensin pari viikkoa tutustuaan.

Olen vaan niin iloinen :) Olen kuullut tästä pk:sta pelkkää hyvää alueen vanhemmilta. Samalla olen helpottunut että ei tarvitse enää sen puoleen jännätä.

T@hdelle vielä voimarutistus <---------------> Toivottavasti mielesi olisi jo parempi. Ja miehesi sinulle apuna.

Alli - iloisella mielellä :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat