Vierailija

Meillä olisi suunnitteilla matka, olen silloin rv30. Emme haluaisi keskellä kesää olla kahta viikkoa pois kun se on ainoaa aikaa Suomessa kun täälläkin on oikea kesä. Tuonne kaukoitään on vaan sen verran pitkät lennot että mietin meneekö viikon loma ihan " hukkaan" . Kaiken lisäksi olen tuolloin raskaana, olen voinut tähän asti loistavasti eikä mitään ongelmia (pahoinvointi, väsymys) ole ollut. Onko kokemuksia kaukomatkoista ja pitkistä lennoista raskaana?

Kommentit (14)

vähintään 10 päivää kannattaa varata, sillä aikaero vie oman aikansa. Paras aika matkustaa Thaimaahan on joulu-maaliskuu, ei ole liian kuuma ja sadekausi on ohi.

Itse en myöskään lähtisi sinne raskaana.

1. Thaimaan kuuma ja sateinen kesä

2. raskaus

3. viikko

eli en lähtisi.

Lähde ensi talvena vauvan kanssa Thaimaaseen, mutta nyt lähde vaikka Välimerelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viikko voi olla Thaimaassa kyllä aika lyhyt aika jos haluaa sekä nähdä esim. Bangkokia ja viettää vielä rantalomaakin..Mutta lentämisestä.

Itse lensin pitkän (12h) lennon rv 26-27, ja tukalaa oli. Varsinkin kun takaisinpäin tultiin Air Francen koneella joka oli AHDAS. Itku pääsi jo nousukiidossa..

Muista että lentoyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen raskauden normaliudesta n. rv 28 jälkeen. Tämäkin vaihtelee lentoyhtiöittäin, itse jouduin tuolle pitkälle lennolle sen hommaamaan vaikka ei 28 viikkoa vielä ollut kasassa. Finnairilla taitaa olla tuo 28vkoa.

Teen istumatyötä ja eipä tule enää mitään pitkäaikaisesta paikoillaan istumisesta.

Lisäksi pitkien matkojen käveleminen alkaa olla supistelujen takia jo aika epämiellyttävää.

Ja kuumuutta/kosteutta en haluaisi tässä tilassa ajatellakaan.

Tosin mä olen jo 35vee, parikymppisenä olisin varmaan iloisesti tehnyt matkan tässä vaiheessa vaikka kuuhun.

mut viikkoja oli tuolloin vasta 17-18. hyvin meni koko reissu. olimme 10 päivää, ja se meni nopeasti. olis voinut hyvin olla pidempäänkin.

viikko tuntuisi musta turhan lyhyeltä ajalta, kun niin meinas tuntua tuo 10 päivääkin. joten jos mahdollista niin 2 viikkoa kannattaa viettää. noin pitkällä kuin rv 30 miettisin jo itsekin kahteen kertaan lähteäkö matkalle. jäisi varmaan väliin.

Lensin viime kuussa thaimaahan ja vaikka en ole raskaana, lento oli silti yhtä tuskaa. Raskaana ollessani minulle tuotti ongelmia istua leffassakin pari tuntia, joten en voisi kuvitellakaan olevani niin pitkää aikaa istuma-asennossa lentokoneessa...

Kesällä thaimaassa on sadekausi, joten en muutenkaan menisi sinne silloin.

Olimme helmikuun alussa 2 vkoa Phuketissa, ja lennot on niin rasittavat ilman raskauttakin, etten missään nimessä viitsisi viikoksi lähteä.

Perusteluita:

1) Lento on PITKÄ ja RASITTAVA.

2) Pitkä paikallaan istuminen ahtaissa tiloissa lisää veritulppariskiä huomattavasti, varsinkin kun olet raskaana.

3) Rahat menee " hukkaan" , sillä viikon matka vs. kahden viikon matka on suhteessa turhan kallis.

4) Kesällä on lämmintä myös lähempänä - talvella kannattaa lentää kauas.

5) Vauvan kanssa voi hyvin mennä Thaimaahan - siirtäkää siis matka ensi talveen.

Nämä ovat siis vain minun peustelujani :)

mutten varmaan lähtisi viikoksi raskaana ollessani. Lennot ovat joka tapauksessa raskaat. Eikö Kreikka, Espanja tai joku muu lähempänä oleva kohde kävisi?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat