Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen kokeillut eri jumppia löytääkseni kivan. Millaista kiinteytys on? Nettisivuilta löysin, mutta ei ole mitää kuvausta mukana.



Onko aerobista vai anaerobista? Hengästytään vai treenataan enemmän lihaskuntoa?

Kommentit (5)

meillä tunnin aluksi on aerobinen osuus n. 25min, saman verran lihaskuntoa ja n. 10min venyttely lopuksi.



itse tykkään tunnin koostumuksesta. aerobisessa osuudessa on askelsarjoja mutta ne eivät ole liian monimutkaisia eikä tempo ole liian kova vaikka se rivakka onkin. silloin voin keskittyä tekemään liikkeet " loppuun asti" ja lämmittelystä tulee tehokasta. itse en tykkää liian kovalla tempolla tehdystä aerobisesta osuudesta, en ehdi tehdä liikkeitä kunnolla ja koko homma menee vaan hosumiseksi. sama koskee myös liian monimutkaisia askelkuvioita, silloin homma menee enempi tai vähempi sekoiluksi.



lihaskunto-osuus on ihan perusliikkeitä, välillä on apuvälineenä kuminauha, pikkupuntit tai keppi mutta yleensä tehdään ilman. minulle nuo lihaskuntoliikkeet ovat riittävän rasittavia, jaksan tehdä sarjat loppuun vaikka poltetta tuntuu lihaksissa viimeisissä toistoissa.



venyttelykin on yleensä ihan riittävä vaikka tällä jäykkyydellä sitä voisi harrastaa huomattavasti enemmänkin ;)



Jumppaaminenhan on aivan ihanaa! Ohjaajasta riippuu tietty paljon ja millasista tunneista pitää. Haluuko kovaa hikijumpaa, kevyemepää tms. Musikki on myös tärkeä, se että ohjaaja panostaa myös millasta musaa soittaa. Kannattaa aloittaa vaikka ekana fixjumpasta eikä pidä lannistua jos askeleet ei nyt ihan heti mene niinkuin pitäs, vaan kannattaa olla kärsivällinen ja mennä vaan uudestaa niin kauan että grapevinet, v-askeleet ja mambot alkaa luistaan... se on sen vaivan arvosta. Kunto nousee ja mieli samaten. Minä en vois elää ilman aerobiciä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla


Käyn kiintetytys tunneilla ja meillä on sekä aerobista ja lihaskuntoa.Paljon riippuu ohjaajasta sykkeenkohotuksen kesto ja teho,mutta yleensä 15-30min on sykkeenkohotusta ja loppuaika lihaskuntoa..Loppuun venyttely 3-10min,sekin ohjaajasta riippuva.

Luulisin että jokapaikassa alkuun on kuitenkin se lämmittely ja sykkeenkohotus ettei kylmillä lihaksilla aleta jumppailemaan.

Kaikenmaailman jalan nostoja ja vatsalihasliikkeitä kahdeksaan laskien. Toki alussa on aerobinenkin osuus, mutta enempi sitä saisi olla.



No, joku tykkää - minä en. Mieluummin poljen spinning-pyörää ja heilun rehellisesti kuntosalilla kunnon painojen kimpussa kuin touhuan lattianrajassa :)

minun ei ole mahdollsita käydä viikottain samalla opettajalla ja siksi minua ryydyttää monimutkaiset askelsarjat (jotka tietysti oppisi nopeasti jos kävisi samalla tunnilla), koska haluan olla omissa ajatuksissa ja kuunnella musiikkia. Askelsarjat vievät kaiken energia. Kiinteytyksessä en ole ollut, joten ajattelin että siinä ei ehkä ole monimutkaisia sarjoja ja/tai " jatkuvaa hyppimistä" ??? Body Press (painojen nosto) on ok, koska siinä ei ole askelkuvioita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat