Seuraa 

Kommentit (19)

Tänne ei kuulu mitään kummempaa...

Pyytäkää tämä neuvolasta - oli ihan hyvä

Vauvan odotus

Meillä on ilo esitellä Vauvan odotus ¿ yhdistetty tietokirja ja

päiväkirja odottaville vanhemmille! Oletko raskaana? Pyydä maksuton

Vauvan odotus -kirja neuvolastasi.

Luotettava tieto on tuleville vanhemmille korvaamaton apu raskauden

aikana.

Tässä elämänvaiheessa tapahtuu paljon uutta, ja sekä tulevalla

äidillä että isällä on lukuisia kysymyksiä lapsen kehityksestä ja

synnytykseen valmistautumisesta.

Vauvan odotus on jäsennelty raskausviikkojen mukaan, niin että

vanhemmat saavat tietoa vauvansa kehityksestä ja tärkeitä neuvoja

jokaiselle raskausviikolle. Lisäksi tärkeitä tietoja käsitellään

tarkemmin erillisissä luvuissa.

Tämän kirjan erikoisuutena on erillinen osuus tuleville isille.

Tuleva isä saa viikko viikolta tietoa, mitä kulloinkin tapahtuu

hänen kumppanilleen ja tämän sisällä kasvavalle vauvalle. Tämän

osuuden on kirjoittanut kokenut perheneuvoja, joka on kirjoittanut

useita kirjoja.

- Eesa, joka oli kuullut ko. opuksesta ja ei sitä automaattisesti

saanut neuvolasta vaan vasta kun pyysin!

Täällä jaksellaan muuten ihan hyvin,mutta väsymys tahtoo aina välillä viedä vallan=)! Tahtoo töissäkin mennä vaan haukotteluks koko päivä. Muita oireita ei oikeestaan ole, mitä nyt rinnat hiukan aristaa... Huomenna selviää koska pääsen ekan kerran neuvolaan, jännittää vaan ihan hirveesti, että mimmonen täti siellä on vastassa... Voisko joku kertoo,että mitä siellä kysellään ym. ku mulla ei oo hajuakaan???

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä on viikonloppu mennyt flunssan kourissa.

Rusehtava " vuoto" oli poissa la ja su, mutta äsken kun poikkesin veskissä niin tuli jälleen.

Tää on kurjaa odotella jännityksessä, että pääsisi edes ultrassa näkemään, että onko kaikki ok.

Toisen testinkin tein ja viiva oli jälleen vahvempi kuin edellinen eli raskaushormoni ainakin nousee.

Välillä olo on luottavainen ja hyvä, välillä taas oireita on liian vähän ja epäilys tuulimunista ja keskenmenoista hiipii ajatuksiin.

On tämäkin.

Kumpa alkaisi kunnon pahoinvointi ja pian niin loppuisi epäilykset! =0 *omituinen* ?

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Only1 rv5+0

Mulla on nyt olo aika paljon helpottanut. Ei ole pahoinvointia nimeksikään. Vähän väsymystä, mielialan vaihteluita ja rinnat ovat edelleen arkana. Eipä muuta. Ja ei ole vielä pitänyt vaihtaa housuja mammamalliin. :)

Ensimmäinen ultra on 5.5. Nyt olisi omien laskujen mukaan viikkoja mittarissa 6. Vielä on yli kuukausi aikaa ultraan. Kerkeää odotella. :) Viime raskaudessa massun alkoi näkyä vasta viikolla 17, miten teillä muilla? Alkaako yleensä toisessa raskaudessa maha näkymään nopeampaa?

Oikein aurinkoista viikon alkua kaikille muruille!

Ihana juttu ja ihana tuo sun asenne :)

Ja sitten isyyslomasta, me ei olla vielä kyllä asiaa edes mietitty, mutta en usko että mies pitää kaikkea yhteen pötköön. Todennäköisesti muutaman päivän-viikon heti kun ollaan kotiuduttu sairaalasta ja myöhemmin sitten loput (esim. joulun aikaan, hänellä kun on niin uusi työsuhde, että kesälomapäiviä joulun aikaan olisi vara pitää). Mutta toki tilanteen mukaan mennään, eli jos alussa näyttääkin siltä, että en sen viikon jälkeen pärjää vauvan ja taaperon kanssa kahdestaan, niin toki sitten mietitään uudestaan.

Vau,onnittelut Alialle!

Itse mietiskelen tilaanko sinne ultraan ajan vai en.

Oishan se kyllä jotenkin rauhottavaa nähdä,että siellä masussa todella jotain on.

Näyttää aika moni teistäkin käyvän.

Jospa huomenna soitan sen ajan.

Minulla vointi muuten hyvä,mutta iski kunnon lonkka-selkä kipu.sitä vaivaa ollut ennenkin ja ei tiedä miten päin olisi.

Vanhuus ei tule yksin...

No,ei nyt tule mitään tämän kummempia mieleen,mutta hyviä vointeja toivotan teille!

Olin viime yön yövuorossa ja juuri join vasta aamukahvit ;-)

Tässä on kiva hetki lukea keskusteluja ja sitten pitääkin lähteä hakemaan 3,5 vuotias tarhasta. Onnex tyttö on saanut purettua koko päivän energiaansa siellä ettei mun tarvi alkaa heti leikkimään brätseillä.

En ole vielä tilannut neuvolaa enkä omalle gynelle aikaa ultraa varten. En vielä edes usko tätä, mutta testien mukaan se on totta. Ja viikkoa on noin 5+5. Mukavaa päivää kaikille!

Arki alkaa taas... Viikonloppuna yritin houkutella poikia (6 ja 8 v) lähtemään pariksi tunniksi laskettelemaan, mutta eivät innostuneet (vaikka aiemmin talvella olivat hyvinkin innostuneita laskijoita). Taitavat hekin olla yhtä kyllästyneitä talven jatkumiseen kuin me aikuisetkin. Minulla on vaan patologinen hinku mäkeen " nyt kun vielä voi" , tämän mahan kanssa uskallan velä laskea mutta ensi talvena pelkään että laskut jäävät vähiin....

Maha pömpöttää ja äitiyshousut on käytössä vaikka viikkoja vasta 7+5. Ja etova olo jos maha on tyhjä. Tarkistin aiemmista äitiyskorteista että pahoinvointi jatkui 14-15-viikoille, kauheaa, jotenkin olin muistellut että se liittyi enemmän ihan alkuvaiheeseen.., mutta tämä siis pahenee ja kestää vielä n. 7 viikkoa...

Torstaina on ultra omalla gynekologilla, tuskin maltan odottaa.... Sen jälkeen aion kertoa raskaudesta muutamalle kaverille, ja varata heiltä lainattavaksi vauvatarvikkeita!

t. Mari ja B.B. 7+5

Onnittelut kaksosia odottavalle!!

mäkin tilasin tänään ajan yksityiselle ultraan se olis nyt sit 5.4 pelottaa vähän et onko masussa edes asukkia... kun ei oikein oireitakaan ole ollut mut toivottavasti siellä olis pieni papunen jonka sydän sykkis=)

Mulla on kesti pahoinvointi/oksentelu esikoista odottaessa rviikolle 26... Joten olen ollut tosi iloinen ettei nyt ole sitä vaivaa :)

Olo on muutenkin hieman piristynyt, ainakin näin aamusta tuntuu siltä.. Illalla kun menen iltavuoroon, voi olo olla ihan jotain muuta ;)

Ensimmäinen neuvola on perjantaina, vähän jännittää vaikka eipä siellä mitään vielä erityisemmin tapahdu. En sit tiedä milloin ensimmäinen ultra on..

Mut nyt täytyy lähtee kauppaan.. Pirteää päivää kaikille!

marrasnasu 7+2

Täällä viikonloppu meni tupareita järjesteltäessä. Minulle, kuten monelle muullekin, on tulossa tästä viikosta erittäin jännittävä. On tuo alkuraskauden ultra keskiviikkona. Nyt jo jännittää aivan kamalasti, mutta koko ajan kuitenkin jollian tavalla tunnen itseni enemmän ja enemmän raskaana olevaksi. Maha on kasvanut, ja saa kohta töihin äydä ostamassa uudet housut.

Ootteko vielä miettinyt niin pitkälle, että mihin aikoihin teidän puolisot meinaa isyyslomaa ottaa?

Tuo vuoto mitä tuossa viime viikolla oli on loppunyt täysin. Tilalle on tullut pientä etovaa oloa, mutta onneksi ei ole vielä oksentamaan täytynyt ruveta. Vaikka lähellä se on kyllä ollut :)

Nyt jatkettava taas töiden parissa. Muutama iltavuoro ja sitten loppuviikko vapaata. Mukavaa kun on vuorotyö, niin vapaat osuvat viikolle. :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.

-heidi + toukka 6+4

Olipa hyvä, että tuli käytyä... Katselin siinä samalla, kun gyne ultrasi. Joo siinähän se oli, ja siinähän se sydänkin sykki. Ihanaa. Gyne liikautti anturia, mitäs täällä? Siinähän on toinenkin! Syke näkyi silläkin. Vastaavat hyvin viikkoja. Minä hihittelin ihan onnesta sekaisin. Kysyin, näkeekö niistä, että ovatko identtiset vai ei. Näyttivät olevan eri sikiöpusseissa, eli erimunaiset. Gyne sanoi, että vaikutan niin sympaattiselta, että pärjään varmasti :) Lähdin täristen ja hymyten pois ja soittelin tutut läpi. Mua hirvittää hirveästi, mutta myös olen onnellinen, en voisi sanoa, että millään tavalla olisin järkyttynyt. Aika paljon menee suunnitelmat uusiksi...

Sinänsä hassua, että kummankaan suvussa ei ole yhtään kaksosia, mutta kertahan se on ensimmäinenkin. Sekin tuntuu hassulta, että ensin yritetään puoli vuotta lasta ihan niska limassa ilman tuloksia, sitten yhtäkkiä irtoaa kaksi munasolua, jotka molemmat hedelmöittyvät. Näin se elämä heittelee... Ja minä kun ihmettelin onko siellä ketää, kun on niin hiljaista kohdussa :D Kohta on tämä mamma elämää pullollaan...

Nyt päiväunille...

Alia ja tiku+taku rv8+1

Nuorimmainen valvotti yöllä ja heti on kamala olo itsellä.. Eilen olin huolissani koska olin niin energinen mutta tänään on niin ' raskas' olo että.

Mahtavaa että marrasmuruihin odotetaan myös kaksosia,onnittelut!

Tulisipa ilta pian!

Pakko oli tulla kahtomaan. Teitä on jo näin monta. Ite sain tytön 5.11.05....Tuleepa haikee olo että niin pitkä aikako siitä on??!!

Onnellista odotusta....ei ehkä aina siltä tunnu?

Mutta olen iloinen kun on jo uusia marraskuisia!!!=) =) =)

ps anteeksi tunkeutuminen...

Uusi viikko taas edessä hyvin raskaan viikonlopun jälkeen... Esikoinenhan oli perjantain kuumeessa ja luulin jo la aamupäivällä, että voiton puolella ollaan. Kuitenkin kuume nousi uudestaan korkealle ja päätimme tehdä visiitin päivystykseen. Hyvä niin, sillä odotellessa alkoivat silmät rähmiä kovasti, joten silmätipat saatiin. Lisäksi toinen korva oli tulehtunut, siihen antibiootit. Eilen pojalla ei sitten ollut koko päivänä kuumetta ja tekemisen puute oli kova (kun ei ulkoilemaan voitu vielä mennä). Sitä sitten purettiin tekemällä tihutöitä koko päivän, meinasi kyllä pariin otteeseen hermot mennä ja varmaan menikin... Ihana yhdistelmä tuo 2,5v. uhma ja tekemisen puute.

Onneksi nyt pääsi töihin rentoutumaan :) Raskausasiassa ei mitään muutoksia, tai siis oireissa. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä keskiviikon neuvolaa. Jos silloin saisi selvyyden, että asuuko kohdussa oikea vauva vai ei!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Marrastoive rv 9+1

Onpas lyhkäinen pino.. Missäs kaikki luuraa?

Ehkä tämä palstailu omalta osaltakin aktivoituu enemmän sitten, kun päästään raskaudessa hiukan eteenpäin.

Me kävimme tänään tytön kanssa neuvolassa mpr-rokote saamassa. Iso itku tuli pikkuiselle, kun täti joutui pistämään kaksi kertaa :/ Onneksi suru hävisi yhtä pian kuin tulikin! Toivottavasti tämä rokote ei toisi pahoja sivuoireita. Kymmenen päivän sisällä pitäisi kuumeen yms. ilmaantua, jos jotain tulee.

Neuvolareissulla varasin myös ekan käynnin itselleni. Se on rv. 9+5 eli kolmen viikon päästä. Onneksi ensi viikolla on ultra, että saan varmistuksen kyytiläisen voinnista.

Pirteää alkuviikkoa kaikille!

-Myyry 5+5

Ihanaa, neiti 2v4kk nukahti päikkäreille joten ehdin käydä koneellakin.

Viikonloppu on mennyt totaalisesti nukkuessa ja halaillessa pönttöä.

Aamulla oli vaikea käydä kaupassa kun ei mikään ruoka tunnu maistuvan. Neuvolaa en ole vielä varannut, en jotenkin usko tätä ihanuutta todeksi =)

-kisupikkukuu-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat