Seuraa 

No niin

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

utelias saa olla; mutta vastaanko on asia erikseen (Leanna)...kun jotenkin on sellainen mielikuva, etta oma ' henkilollisyys' paljastuu jotenkin liian tarkoilla vastauksilla/kysymyksilla?? Mulle tulee olo etta ' tunnistetaan' sivuilla, ja sitten ei voi niin rehellisesti kertoa tuntemuksiaan...

Kyllahan mina kirjoittelen muillakin palstoilla, ja tarkimmat kylla varmasti tietavat paljon toisistaan, kun vastaillaan muihin juttuihin?!

Sanotaan sitten etta tuolla Italian leveysasteilla asustellaan, valimeren laheisyydessa. Ilmat on jo vakiintuneen kevaiset; lopputalven sateet ovat jo ohitse! Lapsilla koulutouhut taas alkamassa maanantaina kahden viikon loman jalkeen; iloisina menevat kylla takaisin.

Mulla kans tuo vauva-aika on sita ihaninta aikaa, nyt kun nuorimmainen tayttaa kesalla jo kolmen, tuntuu etta vauva on kasvanut jo niin nuoreksi neidiksi. On omatoiminen, ja kun vaipat, tutit ja -pullot on pois on sitten ' uuden' aika. Miehen sisko mulle just' huomauttikin etta tama on just se aika kun alan aina haaveilla uudesta vauvasta! Han itsekin odottaa ensimmaistaan, niin kaipa tama oma kuume vaan kasvaa kun kesalla on pikkuvauveli perhepiirissa! Kolmesta neljaan kuukauteen annan uusimmalle ' mahdollisuuden' sitten jollei ole tarpannyt annan periksi ja teen radikaalin ratkaisun ja laitan ne ' nipsut' ettei enaa tarppaiskaan! Hyvia paivan jatkoja kaikille!

Kiva kun kävit sentään meitä kurkkaamassa. Tuohon tilanteeseesi sen verran, mulla itselläni oli kakkosen odotuksessa samantapainen tilanne. Touhuttiin ihan pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa, enkä uskonut että tärppäisi (yritetty oltiin vasta pari kuukautta) mutta niin se vain raskaus alkoi. Laskettua aikaa ultralla siirrettiin kolme viikkoa. Mutta en kyllä muista missä vaiheessa sitten sain positiivisen testin. Ei siinä varmaan auta muu nyt kun odottaa vaan ja tehdä taas esim. viikon päästä uusi testi. Kyllä sitten ainaskin pitäisi jo näkyä testissä. En tiedä oliko tästä mitään apua vai meninköhän ihan asian viereen. Toivottavasti tilanne selkiää ja plussatuulia sinulle!

Medison+5

jokusen sanan sanoisin tassa ohimennessani, lammot ovat olleet koko viikon kahdenkymmenen paremmalla puolella...

Kylla siihenkin voi hei kyllastya! Muksut ovat yhta mahdottomia kuin ennen matkaanikin, mita ihmeen naytelmaa ne mahtoivat pitaa viime viikon kun isa sanoi niita ' enkeleiksi' . Ei meilla taalla muuta kaukomailla.

Meillä täällä vaivaa kevät-talven flunssa ja käy näköjään yhden kerrallaan läpi.

Touhua ja tohinaa riittää.

sain taas kuulla ystävä pariskunnan odotuksesta.Olen kateellinen.Mutta kyllä aikani koittaa,uskon niin!!=)

Ihan nousee uteliaisuus,missä päin kaukomaita Levinia majailee?=)

Me ollaan kovia matkustamaan ja nytkin kovin haaveilemme kaukomatkasta marraskuulle,koko prheen voimin(Kaikenlaista ollaan jo varailtu,päätöstä odottamaan).Lämmön perään keskellä suomen floskaa,kylmyyttä ja pimeyttä.

Mutta varmasti siihen jatkuvaan lämpönkin kyllästyy.Ystävä perhe asui espanjassa kun heidän lapset oli pieniä.Hän oli aivan(Äiti siis)kypsä niihin vatsapöpöihin jotka elävät lämpimässä ja joille suomalais lapsilla ei ole vastustuskykyä.Ja koulu systeemiin.Nuorena aloitetaan.Aamulla viedään,puoliltapäivin haetaan syömään ja viedään taas iltapäiväksi.Pelkkää kuskaamista koko päivän.Hänelläkin kun 4 lasta...

Oletko synnyttänyt lapsesi sielä kaukomailla vai suomessa?Palaatteko joskus asumaan suomeen?-Utelee-

Mutta nyt annan tilaa muillekkin ja haaveilen kesästä ja sitten äkkiä syyskuusta=)=)=)=)

Leanna ja mukulat ja syyskuun toive!

on ollut niin kiiretta kotiin tullessa etten ole ehtinyt mitaan tekstia laittaa; edes lukea.

toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin ja tuleva kevat alkaa hyvilla mielin... mina nyt elan paivan kerrallaan ja odottelen etta tarppais tasta kierrosta vaikka siita tulisikin loppuvuoden vauveli...mita siita sitten. Sovittu siis ollaan etta saa tulla kun on tullakseen!!!!

Kumma miten siinä aina käykin näin=)

Myöhässä ollaan nyt 7vrk.Olin aamulla kaupassa ja mieli teki ostaa kaupan halpistesti mutta kun viimeksi lauantaina testasin,tulin järkiini ja jätin sen sinne hyllylle!

Kiitos Medison kertomastasi!

ennen olen testannut nämä 5 edellistä raskautta niin että menkat ei välttämättä olleet ees myöhässä ja olen saanut jo vahvat plussat.Uutta ja outoa on nyt=)

Ehkä mä taas tänne kirjoittelen...

Jos nyt ei oo tärppiä siirtyy yritys siis kesään.Miehen lääkkeet loppu toukokuussa ja kuukaus siitä annetaan aikaa haihtua elimistöstä.

Meillä vaan olisi yksi mukava alppi matka tiedossa ensi maaliskuussa.Olin laskenut että sellaisen noin 2kk-4kk(mitä tämä jos ja kun tapaus noin olisi silloin) voisi kepeästi sinne ottaa mukaan mutta viimeisillään raskaana en sinne lähde.Katsotaan nyt mihin päädymme

Viivyttelemmekö!!??

L+5

Pikaisesti ennen kauppareissua. Synttärit menivät oikein hienosti. Ääntähän tuosta joukosta (10 kpl ekaluokkalaisia+muutamama oma) totisesti lähti. Lahjatkin olivat todella mieleisiä; neiti sai toivomiaan askartelutarvikkeita yms.

Tulethan, Leanna, jos vaan millään jaksat, kertomaan mikä sinun tilanteesi on. Laitan ison virtuaalihalin tulemaan sinnepäin.

Juoksen vessassa tarkistelemassa alkaako,alkaako.Olo on että alkaa muttei mitään näy ei kuulu!

Kurjempaa on että olen kurkkukipuinen ja silmätulehduksessa=(

En testaa vielä,muutaman päivän odottelen ja annan kk mahdollisuuden tulla=)vaikken niitä kyllä mielellään vastaan ota...

Nyt takaisin sängynpohjalle,viluttaa ja heikottaa.

muksut sain katsomaan hoponpoppoota.Toivon että täystuho 1,5vee viihtyy hetkisen tv:n ääressä myös...

L+5

On ollut parina päivänä niin paljon ohjelmaa, etten ole ehtinyt kuin pikaisesti lukaisemaan teidän viestejä.

Kävin keskiviikkona työpaikalla ja istuskelin hetken aikaa kahvilla kun oli työkavereilla juuri kahvitauko. Siinä sitten yksi työkaverini, viisikymppinen nainen itse jo isoäiti, sanoi että kyllä nyt ollaan taas voitonpuolella kun tämä minun kuopus on jo yli vuoden. Silleen että nyt helpottaa kun on vauva-aika takana. Mua suoraan sanottuna vähän ärsytti tuo kommentti. Puhui varmaan omasta taikka tyttärensä kokemuksen perusteella, mutta mä olen itse aina nauttinut tuosta vauva-ajasta ihan täysillä. Mitäs sitten vaikka onkin väsynyt ja valvottaa ja on vauvassa kiinni. Musta tuo vauva-aika on niin lyhyt että haluan nauttia siitä. Ja nyt siis kuumeilen uutta pienokaista. No niin se siitä purkauksesta.

Ollaan huomenna menossa miehen kanssa kahdestaan katsomaan sitä koiranpentua. Varmaan on tosi suloinen ja on mukavaa päästä miehen kanssa kaksin reissuun. Tosin tuo lapsenvahdin järjestyminen oli vähän vaikeaa, kun miehen vanhemmat edelleen kiukuttelevat ja näyttävät mieltään eivätkä siis tule lapsenvahdiksi. En tiedä muistatteko kun kirjoitin siitä kun tuli nappaus heidän kanssaan hiihtolomaviikolla kun sanoivat meidän vit...levan kun yksi lapsista ei päässyt kahdeksi yöksi kylään vaikka olisivat halunneet. Tästä syystä siis edelleen ovat kiukkuisia. No onneksi minun siskoni tulee sitten miehensä kanssa tänne meille vahtimaan pesuetta illaksi.

Miehen kanssa olemme keskustelleet tilanteesta viime päivinä useasti. Hän on nyt suostunut katsomaan aikuiskoulutus puolelta sitä linjaa mihin on ajatellut lähteä opiskelemaan. Se kun sopisi meidän perheelle paljon paremmin. Siinä olisi koulua kahtena iltana kahden viikon välein. Musta tuo ei kuulosta kauhean rankalta. Kestää koulutus tietty sitten kauemmin kuin jos olisi kokonaan opiskelija. Mutta näin hänen ei tarvitse olla työstä poissa tai siis irtisanoutua työstään. Minä kun olen kovasti sitä vastaan. Minusta ensin pitää katsoa miten homma sujuu ja miten tämä arki ja muu saadaan pyöritettyä isän opiskelun ajan. Sitten olisi myöskin mahdollista tämä meidän joulukuunhaave. Siihen joulukuuhun on enää kahdeksan kuukautta. Elämä hymyilee taas*

Medison+5, joulukuun haave

Otsikosta näkyy tilanne.

Mikä kumma mahtoi olla tämä myöhästymisen syy??Liian kova toive raskaudesta,ilmeisesti!

Siihen vielä järkky flunssa päälle,ei hymyilytä!

Mutta iloisin mielin eteenpäin.En enää jaksa lannistua näistä vastoinkäymisistä.

Keskustelimme asiasta,vauvasta,eilen ja päädyimme jälleen siihen alkuperäissuunnitelmaan.

Miehen lääkekuuri(mahahaavaan ja helikobakteeriin.Oma lääkäri joka tiesi vauvahaaveista(Mies avoimesti puhunut vaimon haluista=)=)=)) siis suositteli odottelemaan lääkkeen loppua ja kk siitäkin vielä ennenkuin alkaa yrittää vauvaa.Kun on kolmen voimakkaan lääkkeen yhdistelmä ja voi heikentää/muuten vaikuttaa spermankin laatuun)joka tapauksessa siirtää yrityksen kesäkuulle mutta kun meillä on niin paljon suunnitelmia lasten kanssa kesäksi päätimme ja löimme oikeen kättä päälle että syyskuussa aloitetaan.

Olipa sekava sepostus!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!Täällä pyryttää LUNTA!!!Kääk!

Ja kyllä mä täällä taas kirjoittelen,en pääse yli enkä ympäri...

L+5

Toimintaterapeutti kävi heti aamusta moikkaamasta viisivuotiasta; terapia alkaa ensi viikolla. Ja sen jälkeen me kävimme kaupassa. Puolisolla on tämä päivä vapaata, hän lähtee huomenna merelle kalastelemaan.

Niin, Leanna, tämä minun positiivisuuteni on suurelta osin ihan sairastelurutiinia. Mun perusvaivatkin heittäytyvät hankaliksi aika usein. Ainoa mikä tässä tosiaan harmittaa on tämän vauvaprojektin jatkon siirtyminen.

Soitin aamulla sairaalaan. Kukaan ei ollut edes lukenut mun lähetettä, että silleen. Mutta toisaalta meidätkin viimein tavoitti tämä kevätflussa; ekaluokkalainen on kuumeessa. Ihan satavarmasti minäkin tuon pöpön bongaan, ja tautisena ei operaatioon voi mennä. Hoitaja lupasi kartoittaa tilannetta ja soittaa maanantaina. Jään odottelemaan " tuomiota" .

Joo, sitä lunta on tullut reilusti. Puoliso lähtee taas katolle kolaamaan lumia alas; tuollainen märkä lumi on todella painavaa. Esikoinen puolestaan yrittää selvittää onko kaverin mökkitie aurattu. Nuoriso suunnittelee juhlivansa kirjoitusten loppumista, ja meidän ukkeli lupautui kuskiksi.

Ruoka odottaa. Sitten seuraa yksi viikon " tähtihetkistä" . On viikkosiivouksen aika ja melkein aina homma menee karjumisen ja uhkailujen puolelle ennenkuin homma on ok. Hoh, hoh.

koneen ääreen=)

Tytöille em ohjelma on koko viikon kohokohta.Millaisia ihania pukuja....

Vaanka!

Meillä on 5 lasta.iältään tällä hetken 9v5kk,8v2kk,6v6kk(tyttöjä)4v,6kk ja 1v7kk(poikia)

Tytöt meillä tullut tiheään tahtiin mutta koin silti ajan myönteisesti.Rauhallisia ja tyytyväisiä vauvoja.

Itseasiassa vasta tämä viides on näyttänyt mitä voi vauva-aika olla " pahimmillaan" Oikea täystuho ja alusta asti vaativa ja levoton lapsi.Mutta silti niin rakas keimaijia ja koko perheen naurattaja.

On toki välillä niitä päiviä että jaksaminen kortilla ja tuntuu ettei mikään suju.Mutta kaikenkaikkiaan olen varsin tyytyväinen laumaani=)

Ei nyt muuta ihmeellistä ajatuksissa.Kevättä ja kesää(ja syksyä)odotan kovasti.Meillä päin satoi taas maa valkoiseksi lumesta...

Jospa menisin syömään iltapalaa ja petiin...

L+5 ja syyskuun haave

tsempata minua keskenmenon aikoihin..

Täällä aloitettu hormonikuuri eli km sekasi systeemin ja menkat alkoivat olla toooosi pitkät, jolloin menin lääkäriin ja lääkäri totesi estrogeenien olevan vähissä.. Eli nyt syön tämän kuurin ja sitten aloitellaan yritystä. Mielialat olleet aika alakuloiset, johtunevat varmaan alhaisista hormonitasoista. Uuden raskauden haluaisi alkavan mahdolisimman pian, toisaalta se ja sen lopputulos pelottaa. Toisten raskaudet särkevät sielua.. Kevätkään ei meinaa tulla sitten millään..

T. Mittumaari - melankolisena

Leannalla on sitten jännät paikat!

Ihan jännitän puolestasi.

Minä olen aina käynyt lukemassa mitä teille kuuluu.

Itse olen aika väsynyt,mutta ei se haittaa.

Olen mietiskellyt kävisikö yksityisellä ultrassa niin ainakin näkisi,että siellä masussa todella jotain on.

Eilen kerroin äidilleni,että perheemme kasvaa.Otti uutisen ihmeen hyvin vastaan.Ei ainakaan tullut puhelinlankoja pitkin meille!heh heh

Nyt teille kaikille haluaville lähetän ison sylillisen plussaonnea!!!

Ihanaa että löydät " vaikeuksista" myönteisenkin puolen!Nettipimentoni aikan on mennyt vähän ohi tilanteesi mutta jaksamisia!!

Pitäisi itse opetella löytämään harmaastakin päivästä se aurinkoinen nurkka ja hyödyntämään sen energia-varoja.Joskus kun oikeen tökkii ,sitä uppoutuu kaikken siihen lokaan ja sitten onkin vaikea nousta ylös.Jos yrittäisi pitää kiinni myönteisyydestä olisi helpompi nousta.

Päivän mietelmiä=)

nyt häippäsen,näkyy

L+5

eikä edes mitään vähäsen vaan oikein kunnolla, plääh.

Leanna, harmi ettei sitten tärpännytkään, vaikka niin lupaavalta vaikutti. Vaikka kuten itsekin sanoit, niin iloisin mielin eteenpäin...

Meillä on nyt vähän samantapaista tilannetta. Eilen kuultiin että saadaan nyt sitten se koiranpentu mitä mies on kuumeillut jo pari vuotta. Ihan mukava asiahan se on ja olen itsekin ihan tyytyväinen, mutta...

Kysyin sitten mieheltä, että nyt kun sä saat tuon hauvavauvan niin koskas minä saisin omani. Mies siihen taas vastasi että kunhan olen ollut jonkun aikaa töissä. Siis meillä on miehellä tämä ihme päähänpinttymä että mun täytyy mennä ensin töihin! Ja kun itse en halua mennä välissä töihin!!

Hän aikoo itse nyt lähteä syksyllä opiskelemaan, ja ensin sanoikin että kuudes vasta sitten kun hän valmistuu. Mutta siihen menee hyvässä lykyssä kolme vuotta enkä todellakaan halua odottaa niin kauaa. Joten nyt tuo joulukuussa vauvan yrityksen aloittaminen ei enää tunnukaan niin kaukaiselta asialta jos vaihtoehtona on pari vuotta odotusta. Eli luultavasti minun täytyy mennä syksyllä töihin ja sitten joulu-tammikuussa annetaan lupa vauvalle tulla.

Luultavasti kevät ja kesä menevät kyllä nopeasti kun on pentu talossa ja alkaa kuivaksi opettelu ym. joten iloisin mielin vain eteenpäin...

Medison+5

Minulla, Leanna, kävi neljännessä raskaudessa vähän tuonkaltaisesti. Olimme ilman ehkäisyä kierron yhdeksäs päivä (kierto 28-30 päivää). Muuta mahdollisuutta ei siinä kierrossa ollut. Kun kuukautiset olivat myöhässä viikon tein testin joka näytti negatiivista. Pahoinvoinnit olivat jo alkamassa kun testi sitten vihdoin näytti plussaa.

Ekaluokkalaisen kaverisynttärit ovat huomenna. Neiti ei millään jaksaisi siivota huonettaan; itkun kanssa tuli juuri alakertaan. Puoliso on iltavuorossa enkä minä noiden pikkuisten kanssa pääse auttamaan (tai pääsenhän minä, mutta ei siitä ole mitään vastaavaa hyötyä; nuo kaksi kun sotkevat sen minkä kerkeävät.) Isot siskot siskot sitten lupautuivat auttamaan.

Esikoiselta päättyi sitten luku-urakka; tänään oli viimeinen tentti. Lopulliset tulokset tulevat sitten toukokuussa, mutta nyt jos mitään ihmettä ei tapahdu, niin meidän ukkeli pääsee yliopistoon ihan suoraan; senverran hyvin tuo on mennyt. Kohta kuuluu puh, ja minä halkean ylpeydestä, heh.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat