Vierailija

Kun lapsi kerran syntyy vatsanpeitteiden kautta, mitä tapahtuu istukalle - se kaiketi irroitetaan samalla käsin? Mutta tuleeko sektioidulla jälkivuotoa viikko tolkulla, kuten alatiesynnyttäneellä?

Kiitos.

Kommentit (15)

istukan irroittamisessa tuntui " pientä nykimistä" . Pikku juttu , en sinällään kiinnittänyt huomiota, oli paljon muita juttuja.....

Mulla 3 sektioita, 1 alatie synnytys ennen niitä.

Jälkivuoto ollu paljon niukempaa ja kestäny 1-2 vk, kun alatiesynnytyksestä kesti n.6vk!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Leikkauskertomuksessani luki: Istukka puristettiin ulos eli samasta leikkaushaavasta otettiin sekin. Mulla kesti jälkivuoto n. 3 viikkoa, eli vissiin hieman vähemmän ku muulloin, koska kohtu kuivataan liinoin samassa rytäkässä.

Jälkivuotoa mulla itselläni tuli jonkin aikaa. Pääsin 5. päivänä kotiin vauvan kanssa ja kotona ei enää tullut vuotoa. Muutaman päivän sitä itselläni kesti. Oletin, että se on vähäisempää kuin alateitse synnyttäneellä, koska sitä " ylimääräistä" verta tosiaan imuroidaan pois kohdusta jo siinä sektiovaiheessa.

Se tarkoittaa, että istukka koitetaan irrottaa kohdun seinämästä " nykimällä" napanuorasta ja sitten puristetaan ulos, jotta irrotus olisi mahdollisimman samanlainen, kun alatiesynnytyksessä.

Istukan irtoamiskohtaa ei myöskään ommella, vaan jää vuotavaksi, kuten alatiesynnytyksessä, tästä johtuu jälkivuoto.

Eli vuodon määrään ei ole vaikuta synnytystapa.

Mun mielestä ällöttävältä kuullostaa ja tuntuu jälkeen päin pinta hermojen poikkasu. Ei ole tunto palautunut vielä ja lääkäri totesi, että tuskin palautuu normaaliksi koskaan. Tämäkin on sitten hyvin yksilöllistä.

Ja pisimmillään jälkivuotoa ollut neljä viikkoa. Ensimmäisestä synnytyksestä jälkivuotoa kaksi viikkoa.

Nyt neljänen syntymästä viisi viikkoa ja eikä mitään vuotoja ollut enään viikkoon.

Jälkivuodon määrä on kai aika yksilöllistä. Eikä riippuvainen synnytystavasta.

Mulla myös ei ole tunto palautunut ja tuskin palaakaan. Viimeisestä sektiosta jo yli 2 vuotta. Pienentynyt se tunnoton alue kyllä on. Alkuun oli tunnoton navan korkeudelta ja lantion leveydeltä koko matkan alas, nyt enää on kämmenen kokoinen tunnoton läntti.

t: 10

Vierailija:

Lainaus:

Se tarkoittaa, että istukka koitetaan irrottaa kohdun seinämästä " nykimällä" napanuorasta ja sitten puristetaan ulos, jotta irrotus olisi mahdollisimman samanlainen, kun alatiesynnytyksessä.

Istukan irtoamiskohtaa ei myöskään ommella, vaan jää vuotavaksi, kuten alatiesynnytyksessä, tästä johtuu jälkivuoto.

Eli vuodon määrään ei ole vaikuta synnytystapa.

Mun mielestä ällöttävältä kuullostaa ja tuntuu jälkeen päin pinta hermojen poikkasu. Ei ole tunto palautunut vielä ja lääkäri totesi, että tuskin palautuu normaaliksi koskaan. Tämäkin on sitten hyvin yksilöllistä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat