Seuraa 

Sivut

Kommentit (50)

Nyt iski sitten puheripuli.

Mallu: hui! Helkaa saa kans jatkuvasti vahtia syöttötuolissa, se nousee siinä seisomaan ja on myös saanut keikutettua triptrappia. En käsitä miten, kun se tuoli on niin tukevan oloinen. Mun sisko sai kans pienenä lievän aivotärähdyksen kun oli ponnahtanut seisomaan syöttötuolissa ja tippunut sieltä. Nuo kopsut vaan tapahtuu aina niin silmänräpäyksessä, että vaikka kuinka ois vieressäkin niin ei aina ehdi ottaa koppia.

Onko muilla haitannut kesäaikaan siirtyminen rytmejä? Meillä on mennyt pari päivää jotenkin tosi hankalasti, syömisistä ei tuu mitään eikä päiväunistakaan tule mitään. Tästä ja töihin menosta ja Vaakamomin rutiinipaasauksesta ja Amandan unettomasta päivästä tuli mieleen G:

**Kuinka laitatte lapsen päiväunille?**

Meillä päiväunet on edelleen ongelma, minä en oikein saa niihin mitään järkevää rutiinia (joka toimisi), paitsi tissin :( Mutta sekään ei taida enää toimia sitten kun tyttö menee hoitoon. Vaunuihin tyttö kyllä nukahtaa, muttei nuku niissä jos vauhti lakkaa, pitäis siis tehdä kahden tunnin lenkki että tulis kunnon unet... Sänkyynsä tyttö ei päivällä jää millään, se on ihan hirveetä huutoa ja pyörimistä. Pitäis varmaan olla pimennysverhot.

Loppu tältä erää.

Oletteko keksineet mojovia aprillipiloja? Minä olen joka vuosi yhtä tylsä, ei tule mitään vänkää ikinä mieleen.

Me ollaan Helkan kanssa lähdössä mummolaan kahdestaan junalla! Miehellä on paljon muita reissuja ens viikolla, niin ajattelin että lähdetään mekin jonnekin. Vähän jännittää miten selviän rattaiden kanssa, mutta eiköhän se siitä, tuskin olen ensimmäinen vaunujen kanssa junaileva. Vaihtoja on vaan ikävästi 2 kpl, nää itä-länsi suunnan reitit on vähän huonoja.

Mareilan unigalluppiin: Helkalla on noin kahden tunnin välein kevyempi unijakso, silloin se herää melkein joka ikiseen risahdukseen. Muuten se nukkuu ihan sikeästi.

Mulla on melkein koko ajan sellanen olo, että olen koko ajan ihan pikkusen jäljessä tuon tytön aivoituksista. Just kun pääsin julistamasta, että lusikka on pannassa eikä puuro kelpaa, niin kas, eilen illalla ja tänä aamuna meni lautasellinen puuroa lusikalla ilman mitään mukinoita. Oiskohan nyt sitten itse syöminen jo vanha tylsä juttu, joten syöttäminen oiskin ihan ok??

Puhuuko teidän lapset jo paljon? Joku jo kertoikin, että aika monia sanoja on tullut. Meillä ei vielä kovin montaa, ainakaan erityisen tunnistettavaa, sanaa ole. Äiti/ätti/äittä on tullut, ish ja ishii myös, useimmiten iskäkin on kyllä ättä :) Mpu (lamppu) ja anga (anna) on myös tunnistettu. Muuten Helka sanoo tällä hetkellä lähinnä tä! tää! ja drrrrr edelleen.

Lähden pakkailemaan, onnittelut niille hipuille joilla on tänään synttärit!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi että minä toivoisin, että meilläkin kohta saataisiin nukkua öisin esim. vaikka 5 tuntiakin yhtä soittoa. Ei nimittäin tapahdu vieläkään. Imetän enää vain viiden maissa aamulla, eikä tyttö tissiä aiemmin kaipaakaan (ei varmaan tarvis tuota aamullistakaan, mutta sen siirtäminen on edelleen vasta harkinnassa). Heräilyjä on yöstä riippuen enemmän tai vähemmän, tyypilliset levottoman unen jaksot ajoittuvat edelleen samoille kellonlyömille kuin ihan vastasyntyneenä: kahden tunnin välein klo 23,01,03, 05 ja 07 herätys. Yleensä riittää kun laitetaan tyttö takaisin selälleen (nousee aina seisomaan kun vähänkään havahtuu), tutti suuhun ja peitto päälle. Nyt on sitten taas takana pari todella levotonta yötä, tyttö vaan pyörii ja ährää ja kieppuu, en tiiä mistä nyt kiikastaa. Liikkumisen ei enää luulisi aiheuttavan levottomuutta. Saattais tietysti olla hammas, mutta kun päivisin ei vaivaa. Voisko olla sitten vaikka kasvukipuja, kun se on sellasta levotonta ähräämistä ja asennon etsimistä. Tai voihan se olla, että ne unet rauhoittuu vasta sitten joskus kun imetys loppuu, niinhän monilla tuntuu käyneen.

Mitähän pitikään kommentoida... Oma napa meni taas kaiken edelle ja unohdin. Meidän täytyy alkaa lähteä muskariin, tyttö tosin nukkuu edelleen, että ollaan varmaan jälleen kerran myöhässä... Mikähän siinäkin on että normaalisti päiväunet ajoittuu klo 10-12 välille, mutta just näin torstaisin se nukahtaa aina vasta yhden maissa ja sitten täytyy herättää kesken unien että ehditään. Tai sitten se tekee kakat just kun on saatu ulkokamppeet päälle ja olen avaamassa ulko-ovea.

Ja kaikki muut on aina hyvissä ajoin paikalla ja me joka ikinen kerta myöhässä :(

Moi,

Muistan jostain lukeneeni etta sulla oli kova hinku takasin suomeen. En tieda onko tilanteesi muuttunut mutta mielenkiinnosta kyselisin johtuuko se sun mielesta lapsista etta tekee mieli takas juurilleen?

Mulla kun ei ole ollut ikava eika tehnyt mieli suomeen ainakaan 7 vuoteen ja nyt yhtakkia ois paastava sinne vaikka lomalle heti! Luulen etta johtuu siita etta haluan Annan kokevan niita ihania juttuja mita ite koin lapsena ja myos elaman helppous - noin arkielamassa, kulkuyhteydet, tuet, sukulaiset lahella yms.

Olisi kiva kuulla sun ajatuksia aiheesta

Terkkuja kevaisen sateisesta Lontoosta

K ja A 11 1/2kk

Mua meinas ruveta oikein punastuttamaan kun luin teidän juttuja rutiineista, kun tuntuu että meillä ei ihan hirmuisen tiukkoja onnistuta olemaan päiväjärjestyksen suhteen. Mutta sitten kun tarkemmin mietin Vaakamomin aikataulua, niin itse asiassa meillä on melkein sama rytmi. Että en minä vissiin ihan hulttio kuitenkaan ole :) Mun täytyy varmaan alkaa kehittelemään jotain juttua noihin päiväuniin, tai sitten antaa mennä päivä kerrallaan ja olla ottamatta siitä liikoja paineita. Kyllä se kuitenkin jollain konstilla lopulta nukahtaa.

Me annettiin eilen tytölle ekaa kertaa lehmän maitoa " raakana" . Ollaan testattu hapanmaitotuotteet ja keitetty maito, kaikki on käynyt. Jugurtista näyttää tulevan happamia röyhtäyksiä, se ei oikein ole kiva, mutta eipä sitä hirveesti muutenkaan mene kun sitä pitäis syödä lusikasta, hyi sentään. Lusikkalakko alkaa vähitellen hellittää, tyttö on suostunut viime päivinä syömään muutamia lusikallisia rahkaa. Hiphei.

Meillä oli tänään kasvonaamioäksidentti... Oli mun hemmottelusaunavuoro ja laitoin itselleni turvenaamion. No mies ääliö sitten tulee tytön kanssa saunaan kuikkimaan ja ehkä arvaatte mitä siitä seurasi kun äitillä onkin naama ihan musta. Se siitä saunomisesta.

Pidän peukkuja Korelia että saat sen paikan omilla ehdoillasi! Ois kyllä kiva olla kesä kotona (ois kyllä kiva olla vielä kotona), mutta on kyllä kiva mennä töihinkin.

Menen lukemaan. Mulla on kesken Anna Kortelaisen Virginie!, se kertoo Albert Edelfeltin rakastajattaresta - tai itse asiassa Kortelaisen salapoliisintyöstä tuon rakastajattaren henkilöllisyyden ja tarinan selvittämiseksi. Mielenkiintoinen kirja, sellainen jonka mielellään ahmaisisin kertalukemisena, mutta kun ei silmät pysy auki niin etenemisvaihti on korkeintaan luku illassa.

Kauniita unia kaikille!

errj & H 14.4.

En viitiny alkaa herättämään, kun nukkui (ja nukkuu edelleenkin) niin sikeästi.

Niin, sitähän mun piti sanomani, että ei meilläkään tee aamupala oikein kauppansa. Me ei olla pariin viikkoon enää edes yritetty keittää puuroa, koska lusikka ei kelpaa. Yleensä tyttö syö muutamia kurkkuviipaleita ja tomaatinpalasia, ehkä puolikkaan leipäviipaleen saa menemään. Siinäpä se... Nyt kyllä on parina päivänä se lusikkakin alkanut kelvata niin, että sain vajaan pienen pilttipurkillisen verran marjasurvosta menemään tänä aamuna. Helka ei varsinaisesti ole nirso ruuan suhteen, se syö ihan ennakkoluulottomasti melkein kaikkea -kunhan saa syödä itse- mutta määrät on aika naurettavia. En sitten tiiä, että onko ongelmana minä ja mun tissit, nimittäin kun Helka on isänsä kanssa kahdestaan tai hoidossa, se on syönyt ihan älyttömiä määriä ruokaa.

No nyt heräs, moikka vaan.

Viimeiset 4 kotipäivää.. Perjantaina töihin. Huh!

Kyllä varmasti säikäytti tuo tuolilla kaatuminen! Meilläkin muuten Pihla oksensi perjantaina sen rattaista putoamisen jälkeen. Itse näistä haavereista ottaa syyllisyyttä, välillä turhaankin.

Me oltiin tänään tulevan perhepäivähoidon valokuvauksessa. Pihla keikisteli uuden hoitajan sylissä, eikä vierastanut ollenkaan, vaikka he eivät ole vielä tavanneet muuta kuin ulkona rattaista käsin. Katselin ilolla, miten hoitaja " paimensi" lapsiaan. Ihanasti hän jutteli ryhmän 3-vuotiaan kanssa hänen isovanhemmistaan, ja hoitaja tunsi kaikki ihan nimiltä..

Eilen olimme pulkkamäessä ja laavulla makkaraa paistamassa. Pihlakin jaksoi hyvin. Siirryimme eilen yhtiin uniin, eli jätimme aamupäivätirsat väliin. Saas nähdä, miten tyttö jaksaa. Tänään jäi unet vain vähän reiluun kahteen tuntiin. Voipi illalla uni korjata. AJattelin kuitenkin, että tämä rytmi sopii sitten toisten lasten kanssa hoidossa paremmin.

Hampaitakin Pihla tekee (olenkohan siitä jo kirjoittanut). Ylös ja alas on tulossa noita isompia puruhampaita. JOspa niillä opittaisiin tekemään muutakin kuin puremaan isoveikkaa tai äitiä..

Jeps, nyt lasten kanssa touhuamaan. Mukavaa viikkoa!

Lyle

Moikka kaikille,

Katsuran kuvaus T' n nukkumisesta on kuin meilta suoraan. Anna on aina nukkunut ja nukahtanut omaan sankyynsa ja nukkuipa tuo jo omassa huoneessaankin. Sitte tuli hampaat enka jaksanut puolen tunnin valein kayda silittelemassa joten tuli meidan viereen. Sitten lahti mies tyomatkalle ja han kun aina ennen nukutti Annan + oli niin ihana nukkua tuhisian vieressa, en malttanut siirtaa omaan sankyyn. Nyt se on sitten kostautunut, kukaan ei nuku hyvin kapeassa sangyssa Anna valissa ja tytto huutaa naaman punasena jos laittaa omaan sankyyn. Nyt olen muutaman paivan tehnyt sita etta nukutan meidan sangyssa ja nostan torkkuvana tai nukkuvana omaan sankyyn ja tassuttelen kun yolla heraa. Heraa noin 3-4 kertaa yossa ja luotan etta se vahenee tassuttelun myota. Rasittavaa kun mentiin niin paljon takapakkia oman laiskuuden ja hampaiden takia.

Kent! Ymmarran taysin ikavasi syyt. Meilla sentaan vain kaksi kielta ja mun koti-ikavaa taatusti poistaa se, etta on suomalainen mies. Mua valilla ihan jannittaa/pelottaa kun Anna menee kouluun, osaa kohta paljon paremmin englantia kun me, ja jos matikassa esim on joku vaikea asia niin en edes tieda sanoja, esimerkkina olkoon neliojuuri - mika hemmetti se on enkuksi? Sitte kaikki traditiot kun ei tieda niista mitaan ja haluis kuitenkin olla se osaava ja tietava vanhempi. Ja just se etta aina on kummajainen kuitenkin vaikka ulkkiksia onkin paljon ja monikulttuurisessa kaupunginosassakin asutaan. Vaikka kylla taalla on perheita missa vanhemmat ei edes osaa yhtaan enkkua - mutta ei se silti sita mun pelkoa poista. Ja hoitojuttukin on paha...meilla vaan yksi lapsi eika oikeen hoitajia, tai en ainakaan kehtaa kayttaa hirveesti niita paria ku ois. Pitas tavata suomalaisia aupaireja ja maksaa niille aina valilla...

Kodinhoidosta: meilla koti on aina kaaoksessa. Hankala siivota tuon takiaisen kanssa ja viikonloppuja ei haluis siihen kayttaa. Siivoojat on kylla edullisia ja vahan aikaa meilla sellanen olikin. Mutta tuo 1/2 siivousta paikkareiden aikaan ois tosi hyva...sen alankin tekemaan jos vaan Anna nukkuis yli puoli tuntia ku aina sekaan ei onnistu.

No niin mosson lammittamiseen ja romaanin loppu

Hauskaa pavaa

K ja A 12.4

En oo varmaan kahteen tai kolmeen kuukauteen kirjotellu, nimimerkinki lyhensin Sanna-Pauliinasta alla olevaksi, jos joku nyt edes mua enää muistaa.. ;)

Elämä rullaa nykyisin jotenki niin tasaisesti, ettei oo oikein muka ollu mitää kirjotettavaa. Poitsu ei oo pahemmin sairastellu, nukkuu suurimmaks osaks yöt hyvin, syö hyvin ja on muutenki oikein iloinen ja reipas miehen alku. Päivät on menny samalla rytmillä jo useemman kuukauden. Päikkäreitä nukutaan yhdet tai kahdet, yhteensä 3-4 tuntia.

E liikkuu tukien jo kovaa vauhtia ja nyt on tuetta seisominen harjotuksen alla. Kohta tuo pikkunen varmaan jo kävelee. Juttua tulee ihan älyttömästi, suurin osa on sitä vauvakieltä, mut kyllä sieltä välillä löytyy " äiti" ja " isikin" . " Anna" poitsu sanoo aika useesti, kun näkee maitomukin tai jotain syötävää. :)

Mulla alkoi tässä tänään talviloma, ens viikolla joutuu/pääsee sitten takas töihin. Toisaalta hirvittää ja ahdistaa ja tahtosin sittenki jäädä kotiin, mut toisaalta ootan jo innoissani, että pääsen kehittämää omaa osaamistani ja olemaan osan päivästä myös jotain muuta ku äiti. Mutta kyllä aika rientää älytöntä vauhtia. Vajaa 3 viikkoa enää mein vasta äsken vielä niin pikkuisen vauvan 1-v synttäreihin..

Nii, eikös me mammat jouduta kohta siirtymään tuonne taaperopuolelle!?!

No mut en mie nyt enempää taas juttua keksikään. Oikein aurinkoista kevättä kaikille hipuille ja hippusten äiteille! =)

-Sanna ja Eemeli (17.4.)

Errj:lle ja Helkalle hauskaa matkaa, kyllä konduktöörit auttavat, jos apua tarvitsee, itse muistan miten bussilla matkustaminen ekan kerran jännitti esikoisen kanssa, Antonin kanssa en ole paljoa matkustellut julkisilla kulkuneuvoilla, kun mies ei ota autoa niin sillä on helppo hurauttaa minne vaan eikä tarvitse miettiä, milloin tulee seuraava bussi jne.

Nolaanalle tsemppiä laihikseen, minä olen taas aloittanut sata tuhat ei oikein onnistu, sen verran selkärangaton olen.

En muista kerroinko jo, että torstaina haettiin Antonin kummeilta kasa vaatteita, jotka ovat käyneet pieneksi heidän pojalleen ja nyt Anton peri ne, pitäisi vaan saada aikaseksi laittaa ne kaappiin. Muutenkin olen ottanut kunnianhimoisen projektin, järjestä poikien lelut eli osa kaappiin odottamaan aikaa parempaa, heittää rikki mennyt pois ja esikoisella on paljon autotalleja yms joita voi kasata ts. joissa on paljon osia, jotkaovat hujanhajan laatikoissa, laittaa yhteen. No onhan tässä aikaa, ennen Antonin synttäreitä kun olisivat järjestyksessä.

Eikö kukaan ole tulossa hipputapaamiseen, vai eikö sitä ole huomattu, nostan sen tuolta ylös, jos joku pääsisi =)

Nyt Anton unille, heräsi tänään myöhään, niin nyt vasta mennään nukkumaan.

T:Mareila+Anton 10kk

Lapset nukkuvat ja mamma hengaa koneella. Nukuttais, mutta pidän itseäni hereillä ;-) kun vaikuttavat nuo päiväunet siten, että kukun sitten 23.30-24, mikä on kyllä aivan liian myöhään verrattuna aikaiseen aamu heräämiseen.

Esikoisella nousi sitten viime yönä kuume, plaah. Toivottavasti ei tartu Elmoon, kun tuntuu että just vasta ollaan selvitty siitä korvatulehduksesta ja mun poskionteloidentulehduksesta. Mutta on se kyllä niin helppoa 8 vee sairaan kanssa verrattuna 1 vee sairaaseen. Äskenkin esikoinen vaan kysyi multa, että saisiko kuumaa mehua, kun aikoo mennä pötköttämään..... ja kuumetta oli sen 39.5 astetta. Helppoa äidille sanoisin. Nyt jännätään parantuuko esikko ennen sunnuntaita, kun silloin oli tarkoitus juhlia hänen 8 vee syntymäpäiväjuhlia ja koko suku ois tulossa.....

Loppui muuten sitten kuin seinään tuo mun kuntoilu innostus. Kipeenä ei voinut ja sitten en ole saanut potkittua itseäni sohvalta ylös. Pitää vissiin taas panna bikinit päälle ja mennä kokovartalopeilin eteen. eiköhän se taas innosta :-) Niin ja voishan sitä laittaa vielä kuvansa jääkaapin oveen ;-)

Lyle kyseli kengistä. Ei tiedä vielä !!! Elmo tuskin tarvitsee vielä nyt keväällä kenkiä, joten luulen että kesäkengät ovat vasta meillä ajankohtaiset.

Nyt maistelemaan välipalapiirakkaa, että tietää kehtaako lapsille tarjota ;-)..... siis jääkö lapsille välipalaa

Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella, tuo töihin paluu vie energiat niin ettei paljon viitsi koneella istua. Iltaisin haluaa touhuta lapsen kanssa sen ruoanlaiton jälkeen.

Tyttö on sopeutunut hoitoon hyvin, syö siellä reippaasti ja paljon, mitä ei kovin usein kotona tapahdu. Nyt sitten sai nuhankin (hoidosta), ja oli 3 pv kotona kuumeen vuoksi. Tänän käytiin OYS:ssa painokontrollissa, meidän paksu vauva (4210gr ja 53c,)on laiha lapsi nykyään. Painoa 7740 gr, pituus 74,5 ja ikää jo reilut 11kk. Määräsivät uusinta käynnin sairaalaan kesäkuun loppuun, eli seurataan tilannetta. Imetän vielä täysin, vaikka töissä olenkin, ei tartte enään kuulema tuttelia aloitella vaan siirryn suoraan lehmänmaitoon.Iloinen lapsi, touhukas, seisoo jo tuetta mutta ei vielä kävele. pian 6 hammasta.

Meillä rytmit on hyvät ja kun hiihtolomaviikolla lopetin yöimetykset (vasta silloin isä ehti auttaa unikoulussa), niin on yötkin rauhottuneet kymmenestä heräämisestä peräti 1-2. Viimeyönä nukkui 9 h, heräsi, otin viereen rinnalle ja nukkui vielä 1h. Päivällä nukutaan 2h, ei muita unia.

Viimeviikolla jätimme hyvästit koirallemme, se oli jo 6 vkoa ollut kipeä, syytä kipukohtauksiin ei löydetty lukuisista tutkimuksista huolimatta, viimeiset 2 vkoa häkkilevossa.... kivut ei lakanneet, joten mäyriksemme pääsi ' koirien taivaaseen' armeliaan piikin ansiosta. Kyllä on itku ollut herkässä, ja ihmetys kova, että kuka ne vauvanmössöt nyt syö....

Aurinkoisia kevätpäiviä!

Elni ja tyttö

Kylläpä nyt mammaa väsyttää, lieneekö ilma osa syy. Täällä ainakin on satanut aamupäivän aikana vettä kaikissa olomuodoissaan, yök, mutta toisaalta heihei talvi :-)

Kent osui asian ytimeen, eli kyllä mulla ikä on lisäänyt (lasten lukumäärä myös) rutiineista nauttimista. Tosin taidan olla ollut aina hieman rutiinityyppi kun viihdyin niin hyvin koulussa, opiskelujen parissa ja sitten töissä päiväkodissa, mikä on jos jokin rutiinien tyyssija;-)

Päiväunet....ovat parantuneet meillä huomattavasti sen jälkeen, kun pakko siirsin Elmon yksiin uniin. Oli pakko siirtää, kun muuten ei hoitotytönkään unista olisi tullut mitään. Elmo kun ei osaa pyydettäessä olla hiljaa....yllättävää :-)

Eli meidän päivä arkisin

kello 7 ulos

kello 8 syödään aamupala

yleistä oleilua, leikkiä, yleensä lataan tässä vaiheessa koneet, imuroin jos tarvetta ja alustan ruoan

kello 10 ulos

käydään kaupassa, leikitään, keinutaan ja pidetään Elmo hereillä, koska rattaissa olo suosii nukahtamista, mikä ei käy

kello 11.30 viim sisälle, ruokailu, vaipan vaihto maitopullo

ja viim12.30 pikkuiset sänkyihinsä

ELMO ON TUOSSA VAIHEESSA NIIN TASASEN RAHA, ETTÄ RIITTÄÄ KUN KANTAA HERRAN SÄNKYYN JA SANOO HEIPPA ;-)

ja nukkuu sen 2-3 tuntia, jesh

kello 15-15.30 välipala

kello 16 ulos

kello 17 sisään joko syömään tai sitten ruoan tekoon ..... tällöin elmo saa purkkiruoan, kun on jo nälkäinen

yleistä oleilua

kello 19 iltapala, iltapesu, iltalaulu ja maitopullo

viim kello 20 Elmo nukkuu

Kysymys muille ????? Te, jotka ette imetä, mitä maitoa teillä juodaan????? Ajattelin kohta kokeilla Elmolle korvike-tav. maito mixiä ja sitten siirtyä tavalliseen maitoon kokonaan. Ruoat olen jo pitkään tehnyt tavalliseen maitoon ja ruokailujen yhteydessä Elmo juo mukista tavallista maitoa.

Nyt mars välipalan laittoon. Sateista tiistaita kaikille

ikävä kyllä mun kokemus 3 lapsen kanssa ja päiväkotityöntekijänä on se, että rutiinit luovat turvaa lapsille. Meillä ainakin, mitä paremmin lapsi tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu sen " rauhallisempi" hän on. Esim mun hoitotyttö on nyt ollut kuukauden verran hoidossa ja nyt on alkanut arki rullaamaan ja neiti suostuu esim. leikkimään hetken, että en ole näkyvissä, koska tietää missä mä olen ja mitä seuraavaksi tapahtuu.

Esim. meidän Elmon iltarutiinit....ja myös isojen poikien on tasan samat joka ilta: Iltapala, iltapesu, hampaiden pesu, pissalla käynti, (isommilla iltasatu), elmolla iltamaito ja tuutulaulu äidin sylissä ja sitten sänkyyn ja hyvää yötä. Suosittelen, meillä on talossa hiljaista kello 20.30 ja pääsääntöisesti iltaitkua tai iltakiukkua ei meillä esiinny, eikä sängyistä nousta :-) Jotkut tykkää nukuttaa lapsen, itse en tällä' pinnalla siihen lukeudu ;-) + mulla on vielä sen tuhat asiaa suorittamatta ennenkuin itse olen valmis sänkyyn ;-)

Samaa suosittelen arjen kaaoksen hallintaa ( ja kyllä....mä olen pedantti, mitä tulee järjestykseen ja siivoukseen ;-) Eli ne samat pyykit koneeseen, pyykit ulos litanniat, astioiden korjaus pois jo ruoan teko vaiheessa ( siis käytetyt), jokaiselle tavaralle oma paikka ( niin, että myös mies ja lapset sen tietävät;-)), lasten valjastus kotitöihin....heti kun siihen kykenevät etc. Meillä esim pojat laittavat likaiset vaatteet itse pyykkikoriin ja vievät astiansa tiskialtaaseen, laittavat takit naulakkoon ja kengät telineeseen ulkoa tultaessa, korjaavat lelut leikkien jälkeen ( ei toki aina) etc.

No joo se siitä paasauksesta, pitäisköhän liittyä marttaliittoon ;-)

Elmosta sen verran, että Elmo ei vieläkään ryömi, eikä konttaa ja pikkuhiljaa alan huolestumaan. Lattia " treenejä" vedetään päivittäin ja herran pinna kestää sen 5-10 minuuttia ja sitten riitti. No se tuleee, mikä on tullakseen, eli mennään sitten fysioterapiaan, jos tuon herran mopo ei lähde liikkeelle.......

mutta nyt lähti tämän äidin iltatouhut liikkeelle, joten moips

Siis tohon yöunille nukuttamiseen multa meinaa palaa hermot, ja sehän ei tunnetusti auta asiaa yhtään... Laura ehti jo yhden viikon verran nukahtaa ykskaks yllättäen heti sänkyyn laittaessa, mutta nyt on taas toinen ääni kellossa. Ihan väsynyt tyttö kampeaa itsensä seisomaan ja aloittaa ärtyneen kitinähuutelun. Tänään ajattelin, että ihan mitä tahansa kitinää en juokse rauhoittamaan, ja pian sieltä kuuluikin vihainen: " ÄITI!!" . Kieltämättä se oli aika huvittavaa ja liikuttavaakin. Mutta nukahtamiseen siis tarvitaan apua, taas - eilen mulla meni, ihan oikeasti, puolitoista tuntia. Tänään selvittiin onneksi parillakymmenellä minuutilla.. ehkä..

Nyt en valitettavasti taas yhtään muista, mitä muuta piti sanomani. Muuta kuin että Lylelle synttärionnittelut!

t. Ompunäiti ja Laura 9.4.

ps. Errj:n innoittamana (se kirjasi Virginiestä) marssin tänään kirjakauppaan ja ostin pokkarina Riina Katajavuoren kirjan Lahjat. Se kertoo, yllätys yllätys, hoitovapaalla olevasta kolmekymppisestä naisesta : ) Mutta ajattelin siis, että lukemisharrastus täytyy elvyttää. Sohvalle siis, taas!

Oli nopsaan tultava heittämään oma kommenttini noista rytmeistä.. Meilläkin pakkomuutettiin yksiin uniin, koska hoitoon meno sitten helpottuu... Pihla haukotteli antaumuksella tänä aamuna, mutta jaksoi kyllä. Sitten nukkui 11:30-14. Muuten meidän rutiinit ovatkin aivan samat kuin Vaakamomilla.

Ja tuosta maidosta. Meillä on Pihla juonut piimää (on suurta herkkua), syönny jugurttia ja raejuustoa. Maitoa on tullut ruokien seassa. Nyt ajattelin siirtyä tuohon 50-50 seokseen noiden " pullollisten osalta" . Pihla juo aamulla ja iltasella isommat satsit nokkapullostaan.. Muuten maitomäärät ovatkin jo aika pieniä. Tänään muuten kävimme hoitajaan tutustumassa ja hänen luonaan leikkimässä. Hoitaja syötti Pihlalle välkkärin ja antoi maitoa... mutta maito ei sitten kelvannutkaan. Muuten kyllä tädin syli kelpasi hienosti, ja heti oli neiti lelujen kimpussa. Ylpeänä katselin reipasta tyttöäni.

Miksi, oi miksi pitää työntää omat sormet kaikkien ovien ja kaappien väliin? Lähden pelastamaan pikkuruiset sormet saatta kertaa oven välisät (jonne hän ne itse tunkee)

Lyle

Ai niin. Kysymys: Millaiset pihakengät ostatte mukuloillenne? Hoitaja pyysi, että Pihlalla olisi kengät sitten 18.4 alkaen, niin saa pihalla touhuta. Mutta minkälaiset noille kevätkeleille olis hyvät? Oletteko löytäneet jotain vinkin arvoisia?

Juupa kaikki siis melkein kaikki on mennyt metsään tänään, ahdistus. Kaikki alkoi aamusta, kun aamiainen ei kelvannut ja sitten minä väläytin ja päätin koittaa siirtää Antonin päiväunia myöhemmäksi, että nukkuisi pidempään, tuntuu että unet on nykyään lyhkäsiä. No valvotin poikaa noin 12.00 asti ja poju tippui kuin eno veneestä. Ajattelin että jeeshh, nyt kerkeän tehdä vaikka ja sun mitä, ei saa ajatella ei. 12.45 alkoi kuulua ähinä, toiveikkaana hain pojan ja törkkäsin tissin suuhun, jo tuli uni, mutta kun koitin laskea sänkyyn aukesivat silmät ja kuului lohduton ja loukkaantunut BÄÄ, uusi yritys lopputulos virkeä poika ja kiukkuinen äiti (lähinnä itselleen) Toki kun ei nukuttu, roikkui poju lahkeessa ja tahtoi syliin, tahtoi pois, tahtoi katsoa, tahtoi maitoa...tätä tahtomista kesti siihen asti, että lähdettiin kauppaan (16.30)ainoa mitä ei tahtonut oli välipala.Kun lähdettiin kaupaan alkoi ei tahdo>>huuto kaikesta. Ja ilkeä paha setä vei vielä parkkipaikan nenän edestä (tulla viipotti takaa) prk...ja monta muuta rumaa sanaa. Iltaunille nukahti noin 19.00 ja suru ja murhe parku Anton heräsi noin 20.15 ja tunnin ähräämis, huuto, parku, tissi, ei-tissi nuktus session jälkeen nukahti tissi suussa onnellisesti hymyillen...Siinäpä sitä, kiitos sai purkaa helpotti =)

Joku sentään onnistui, nimittäin Anton on syönyt kotiruokaa parina päivänä kakomatta ja mielellään, hip hei. Hampparikin kelpasi, tarrasi kaksi käsin kiinni =)

Sitten kommentteja: Lylelle synttärionnittelut. Ja jep bikini kunto sen verran kaukana, ettei enää näe ;)

Vaakamom: Paranemista teidän potilaalle. Kyllä huomaa eron ison ja pienen lapsen sairastaessa, vaikka esikoinen on vasta 5-vuotta

Ompunäiti: Meilläkin nukahtaminen hankalaa ollut tänään, syytä ei voi tietää

Sanna-P: kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa ja toki vielä muistamme sinut ja E:n

Vielä kysely: Miten maistuu muille hipuille aamiainen?? Anton nimittäin ei oikein ole aamias vauva. Esikoinen söi aina noin 1h heräämisestä, Antonille ei maistu, ehkä vaan on sen tyyppinen ihminen,minäkään en oikein tykkää aamiasesta

Nyt hyvää yötä, taidan mennä tutimaan niin ehkä huomenna on parempi päivä, hope so =)

T:Mareila+Anton 10kk

Olipas kiva, kun Miiru olit kerinnyt pinoon=)

Kent: Kiva, että teillä sujuu noin hienosti nukkumiset ja syömiset, en tiedä Anton tuntuu vielä vauvalta (äiti haluaa pitää vauvan)

Mugskap: Meillä Anton haluaa aina, että häntä katsotaan ja alkaa hihkua kun joku nauraa hänen tempuilleen, eli vitsinvääntäjä taitaa meilläkin olla =)

Elämä alkaa kyllä helpottaa mitä isommaksi kasvaa, osaa paremmin kertoa mikä on jne. ei ole aina pelkkää arvailua (tosin on se jonkun aikaa vielä sitä arvailua) Ymmärtänette, tavat alkavat pikkuhiljaa vakiintua Antonillakin jne.

Minä varmaan pidän unikoulun Antonille tossa viikon kuluttua, tämä viikko on niin tiukka (samoin ensi viikon alku) ettei jaksa, jos joutuu valvomaan. Siitä sitten joskus ensi kesän aikana lopetan imetyksen, nyyh siitäkin itku ja parku, jep olen ollut huippu herkkis, itkettää kaikki, tiedä sitten mikä hormonien kevät villitys on menossa.

Sen verran piti kertoa, että Anton on ihku kun herää päiväunilta ja hänet hakee, sylissä Anton alkaa sanoa uh, uh ja oh, oh, sellaisella unen käheällä äänellä, hieman väsyneesti, söpöä.

Ja gallupin heitän loppuu, minkälainen päiväunivarustus on teillä??

Meillä on nakupelle, vaipalla arvannette, että sisällä nukutaan =)

Hyvää yötä, menen ihmettelemään viime viikkoista Todistettavasti syylllinen-jaksoa, tulee ihan raskaus ja Anotonin ekat viikota aika mieleen, kun silloin katsoin tuota ohjelmaa, aluksi mässäilin sohvalla ja tuskailin, etteikö se ikinä tule ulos, sitten ihmettelin ja imetin pientä nyyttiäni, jaa menee herkistelyksi, öitä kaikille

T:Mareila+Anton-ihanuus 10kk

No mulla onkin tässä yks pikku apuri ieressä häräämässä, niin ei mikään ihmekään..

Tuo ryytymys on täälläkin tuttua, välillä väsyttää päivien samanlaisuus kun aina sais olla siivoomassa. Eikä välillä millään jaksais..

1-vuotissynttäreistä on kans ollut täällä puhetta..Miia täytti tänään vasta 11kk, joten onneksi on vielä aikaa miettiä:) Ekaksikin kakkua on mietitty, viitsittäiskö isomummoa vaivata sillä(on leipuri) vai yrittäiskö itse vääntää jonkinlaisen kaakuntapaisen. Pikkuleipiä sit vissiin paria sorttia, en aatellut muuta. Pullat ei ikinä meidän suvun juhlilla mene, ja mekään ei sit niitä saada kuitenkaan tuhottua jos niitä jäisi.

Oltiin viikonloppuna miehen ja muutaman kaveriparin kans ulkona juhlimassa meidän kihlajaisvuosipäivää, ja Miia piti jättää mummolle ekaa kertaa yöksi..itkuhan siinä tuli kun oltiin Miia sinne jätetty, vaikka mummo on 6lasta kasvattanut ja varmasti pärjäsi, niin oli se vaan niin kova paikka, että ei voinut mitään:( No, ilta meni sit kuitenkin mukavasti ja Miiakin hyvin pärjänny mummolassa, mut oli se ihanaa sit saada oma pikkukulta taas kotiinkin:) Ei varmaan tuu nyt lähettyykään pitkään aikaan minnekään.

Eipä tässä sit muuta, pitää lähteä ruokaa tytölle laittamaan. Mukavaa päivää kaikille!

-Milenna ja Miia 27.4-

H on jo aivan oma itsensä, onneksi. Nyt on Tripp Trapp pöydän jalassa vyöllä kiinni, ei varmasti pääse kaatumaan!

Päiväunista: Ei varmaan paljon auta nämä meidän nukkumaan meno tavat, mutta kerron kuitenkin. Eli lounaan jälkeen annan neidille tutin ja alan pukea ulos. Usein nukahtaa jo siinä pukiessa. Eilen esim. ei, joten laitoin vaunuihin ja tyttö katseli kun heittelin takapihalta lumia pois, kunnes nukahti. Eli erittäin helppoa! H on melkein aina ollut nopea nukahtamaan, kunhan on vaan väsynyt. Äitin tyttö- nukkuminen on mukavaa!

Me ollaan tosi paljon kotona ja tehdään kaikki samat tylsät jutut päivittäin. Välillä tympii tosi paljon, mutta kyläreissu tai kaupungilla käynti piristää molempia kummasti useaksi päiväksi.

Täällä tulee lunta taivaan täydeltä. Luin Kentin puutarhatöistä kateellisena! Mulla ei ole edes puutarhaa tällä hetkellä. Pääsen tosin suunnittelemaan uuden talon pihaa piakkoin!

Kevättä odotellessa...

mallu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat