Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

et ikinä muutais? mä inhoon helsinkiä kun se on ruma,kallis , liikaa ihmisiä enkä tunne ketään hesalaista joka olis mukava. Turku tulee hyvänä kakkosena, samoista syistä paitsi ettei turku oo niin ruma. Asun Tampereella.

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta ihan kyllä muista syistä kuin ap. Mulle se ois vaan liian iso... Ja ehkä liian etelässä. (tykkään kunnon talvesta, vaikkei se täällä Tampereellakaan niin kylmä aina ole)

Mutta mä en kyllä allekirjoita väitteitä helsinkiläisten sisäsiittoisuudesta tms. Kaipa joka kaupungissa ollaan tavalla tai toisella sisäsiittosia...

Tampereella kyllä tykkään asua, tää on sopivan kokoinen kaupunki mulle ja olen kotiutunut tänne tosi hyvin. Ja mitä noihin rumiin tehtaisiin tulee, niin ne kuuluu tän kaupungin meininkiin ja tamperelaisuuteen. Ehkä tää on just passeli kaupunki tälläselle duunariperheen lapselle. Kotoisin olen pienestä rannikkokaupungista ja sinne en muuttaisi enää koskaan... Tai yleensäkään rannikolle, mä vihaan sitä tuulta.

Vierailija:

Lainaus:

et ikinä muutais? mä inhoon helsinkiä kun se on ruma,kallis , liikaa ihmisiä enkä tunne ketään hesalaista joka olis mukava. Turku tulee hyvänä kakkosena, samoista syistä paitsi ettei turku oo niin ruma. Asun Tampereella.

En todellakaan ole =)

Ap:lle: mua ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä tämä helsinkiläisten mollaaminen koppaviksi, itseään täynnnä oleviksi jne. Olet ilmeisesti ollut tekemisissä vain hesalaisten eli Helsinkiin muualta muuttaneiden kanssa? Heidän joukostaan (varsinkin tuoreeltaan muuttaneiden) saattaa ehkä löytyä joitain, joille Helsingissä asuminen on hetkeksi jotenkin noussut hattuun, mutta voin vakuuttaa, että kaikki helsinkiläiset=stadilaiset ovat todella leppoisaa ja mukavaa porukkaa. Olen itse asunut keskustan tuntumassa viimeiset kymmenen vuotta, enkä koskaan ole ajatellut, että täällä olisi erityisen ruuhkaista tai paha tungos. Sopu sijaa antaa ja ihan peruskohteliaisuudessa sekä pienillä sanoilla kuten kiitos, anteeksi jne. pääsee jo pitkälle. =)

Lisäksi ihan esimerkkinä: pienten lasten äitinä olen kolunnut Hgin keskustan leikkipuistoja kyllästymiseen saakka, ja tottunut siihen, että täällä puistoon tulijat aina moikataan ja jutustellaan niitä näitä lasten leikkien valvomisen lomassa. Kerran vein lapset vanhempieni asuinkaupungissa (pieni kaupunki Länsi-Uusimaalla) puistoon ja tapani mukaan tervehdin puistossa olijoita. KUKAAN ei vastannut, KAIKKI tuijottivat minua kuin lehmä uutta veräjää ja suunnilleen käänsivät selkänsä -pelkäsivät kai, että alan vielä jutellakin jotain. =)

Missäköhän päin armasta pääkaupunkiamme ap on pyörinyt, jos pitää Helsinkiä rumana? Helsinkihän yltää arkkitehtuurillaan ja merimaisemillaan ehdottomasti maamme kauneimpien kaupunkien joukkoon vastoin kuin nämä myöhemmin rakennetut kuivalla maalla sijaitsevat Lahdet, Lohjat ym. pikkupaikat, joiden automarketit ja elementtitalot sitten ilmeisesti hivelevät ap:n silmää?

Ja kyllä, olen itse helsinkiläinen. =)

Itse uskon, että missä vaan voisi asua, jos olisi mukava koti, työtä ja tuntisi edes muutaman mukavan ihmisen. Mutta jos ihan hatusta pitää heittää, Joensuu, Imatra ja Forssa herättävät jostain syystä minussa himppasen negatiivisia mielleyhtymiä.

Vierailija:

Lainaus:

mä inhoon helsinkiä kun se on ruma,kallis , liikaa ihmisiä enkä tunne ketään hesalaista joka olis mukava.

Jokaisella on tietysti mielipiteensä, mutta aika kovaa tekstiä. Mistä helsinki on ruma? Oletko käynyt Helsingissä esim Tapanilan omakotitalo alueella, missä fasanit ja puput juoksevat omakotitalon pihoilla, oravat on kesyjä kuin mitkäkin, linnut laulaa kauniisti ja lapset leikkivät pihoilla jne? Ruoka on saman hintaista kuin muuallakin. Helsingissä on paljon yrityksiä, joten hintakilpailu on kovaa, joten halpaa on kun osaa vain etsiä. Voi kuule, on paljon ihania ja mukavia helsinkiläisiä :)

En asuisi pienissä kaupungeissa / kunnissa. Olen aikoinaan koklannut, eikä sopinut mulle. Jokainen tietää toistensa asiat paremmin kuin itse. Ei ole mitään palveluita / shoppilupaikkoja / harrastusjuttuja jne. Kavereitakin saa pieneltä paikalta vähemmän jne.

monta hesalaista. Mun kokemuksen mukaan siellä asuu vaan niin uskomattoman itserakkaita ja hesakeskeisiä ihmisiä joiden mielestä kaikki muut suomen kaupungit on tuppukyliä. Eikö teitä hesalaisia ikinä tympäse ne ruuhkat?

Vierailija:

Lainaus:

monta hesalaista. Mun kokemuksen mukaan siellä asuu vaan niin uskomattoman itserakkaita ja hesakeskeisiä ihmisiä joiden mielestä kaikki muut suomen kaupungit on tuppukyliä. Eikö teitä hesalaisia ikinä tympäse ne ruuhkat?

huoh :D MOntako helsinkiläistä tunnet? Montako kertaa olet käynyt Helsingissä (muualla kuin Forum, Itis, Rautieasema, Lintsi tms)?

Eipä ole ikinä tympäissyt Helsingin ruuhkat, koska käytän vain julkisia. Sitä paitsi Helsingin ruuhkat ovat paljon pienemmät, kuin muissa suurkaupungeissa, missä oikeasti on _liikenneruuhkaa_. Olen ihan asunut Suomessa useaan otteeseen kehä3 ulkopuolella, pienissä kylissä ja jopa Rovaniemellä asti. Olen myös asunut ulkomailla isommissakin kaupungeissa kuin Helsinki, joten Helsinki on idyllinen, siisti, pieni kaupunki verrattuna esim Lontooseen. Kuitenkin Suomen mittakaavassa Helsinki on aika iso kaupunki. Ja vielä erittäin ihana ja mukava kaupunki :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat