Seuraa 

Nyt oli pakko kysyä ihan tyhmää asiaa... Eli lapset on huomenna menossa päiväkotiin, tänään on vapaapäivä, päiväkodissa liikkuu nyt vatsatautia ja vesirokkoa. Jos lapset huonoksi onneksi saisivat huomenna tartunnan, miten pian tulisivat sairaiksi? Mulla olisi elintärkeä tentti keskiviikkona! En tietenkään toivo lasten sairastumista ollenkaan, mutta mun olisi todellakin päästävä ke tenttiin ja lapsilla ei ole ketään muuta hoitajaa kuin minä. Olen kuullut, että vatsatautiviruksen tartuttua oksentaminen voi alkaa jo samana päivänä, pitääkö paikkansa? Vai itääkö taudit muutaman päivän? Onko muuten mitään keinoja välttää tautien tarttumista? Käsiä pestään usein ja maitohappobakteerit on käytössä!

Toivottavasti joku osaa auttaa tietämätöntä tautikammoista...:)

Kommentit (1)

ikävä kyllä, vatsatauti voi tosiaan alkaa tosi nopeasti, jo samana päivänä. Vesirokkoon voi mennä jopa kolme viikkoa, ennen kuin alkaa, minäkin viime talven ehdin jo huokaista, että eihän se sitten tullutkaan, mutta kas kas, viikkojen päästä altistuksesta uimahallireissulla sitten bongasin pari epäilyttävää näppyä. Niin rajuna se pojilleni tuli, etten olisi uskonut, usein kuulee näitä " ei ollut kuin pari näppyä" -juttuja, mutta esim. nyt 6-vuotiaalla esikoisella on muistona isoja arpia selässä, mistä ei taatusti edes pystynyt raapimaan. Että tuon vatsataudin suhteen on kyllä arpapeliä. Kannattaahan käsiä ainakin pestä ahkerasti ja ei maitohappobakteereistakaan haittaa ole, mutta jos on tullakseen niin tulee... Toivottavasti pääset tenttiin kuitenkin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat