Ihastuminen ahdistaa

Vierailija

Olen hämmentynyt... Viime aikoina olen huomannut odottavani tapaamisia yhden yhteistyökumppanin kanssa. Hän on tavannut mieheni ja itse asiassa he ovat jossain määrin jopa ystävystyneet.

Tänään hän soitti työasioissa juuri kun olimme naureskelleet kollegani kanssa jollekin hölmölle tapahtumalle. Työasiat jäivät hoitamatta, mutta tämän miehen mielestä ääneni oli niin "kuplivan iloinen, että rupesi tekemään samppanjaa mieli." Vajaa tunti myöhemmin lähetti toi minulle pullon jäähdytettyä LEMPIsamppanjaani.

Olen tottunut huomionosoituksiin ja aiemmin olen lähinnä loukkaantunut moisista, mutta nyt huomaan olevani siitä iloinen.

Avioliittoni on kunnossa. Rakastan miestäni ja saan häneltä huomiota ja huomionosoituksia aivan tarpeeksi.

Samalla kun huomioiminen tuntuu hyvältä on olo vähän sekava. En pysty mitenkään välttelemään kyseisen henkilön seuraa nykyisessä työpaikassani, enkä oikeastaan haluakaan. Mutta ne myöskään halua riskeerata avioliittoani.

Miten tällaiset tunteet voivat olla mahdollisia.

Kommentit (1)

Vierailija

Ihan luonnollistahan tuo on. Varmasti valtaosa parisuhteessa olevista kokee ajoittain samoin.

Pelkkä tunne ei ole vielä mikään riski avioliitollesi. Sinun kannattaa vain selvittää itsellesi, mitä haluat suojella (=parisuhteesi) ja miten aiot sen käytännössä tehdä. Minua on vastaavassa tilanteessa auttanut rajojen laittaminen itselleni - tunteille ei voi mitään, mutta omalle käytökselle voi. Päätin kerta kaikkiaan turvalliset rajat sille, miten saan kyseisen henkilön seurassa olla ja miten en.

Toisekseen sinun kannattaa satsata omaan suhteeseesi ja keskittyä perheeseesi. Kyllä se ihastuskin aikanaan ohi menee, kun annat sen jäädä tähän vaiheeseen. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat