Vierailija

Onko teidän perheissä rota-virus käynyt läpi koko perheen ja erosiko vanhempien tauti lasten taudista? Miten nopeasti sairastuitte itse (itämisaika)? Meillä muksut ovat sairastaneet rotaa viikko sitten, meillä vanhemmilla tautia ei vielä ole ollut mutta jotain mahaoireita kuitenkin (ei ruokahalua, vatsa sekaisin). Lapset selvisivät melko vähällä, 3-5 päivän sairastamisella.

Kommentit (9)

Sairaalassakin ottavat kakkanäytteen ja tutkivat siitä onko kyseessä rota-virus.

Meillä sairasti koko perhe rota-viruksen pari vuotta sitten, nuorimmainen joutui sairaalaan, isommilla lapsilla vähän lievempi, kuten myös meillä aikuisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rotavirus kestää normaalia pidempään kun tavallinen vatsatauti, ja tästä sitä yleensä epäillään. Me aikuiset säästyimme vain pienellä ripulilla. Kaksi pienintä lastamme joutui sairaalahoitoon, isommat selvisivät kotihoidolla.

Meillä nyt joku vatsatauti, itse epäilen vahvasti kaliikki-virusta. Vaan ei kiinnosta vatsatautisen lähteä selvittämään, että mikä virus on,

5pvä js sen tosiaan erottaa hajusta. Itse vedin joka ilta 5maitohappobakt,kapselia, ja oli kuvottava olo ja korkea kuume, muttei tullut oksennusta!

10-vuotias poikani on neljättä päivää kuumeessa ja oksentaa kerran vuorokaudessa, ruoka ei oikein maistu, mutta pystyy vähän syömään ja juomaan. Puolet hänen luokastaan sairastaa. Ja pojalla särkee päätä ja silmiä kovasti.

Me vanhemmat emme ole vielä sairastuneet.

mistä taudista on kyse, eli mitään kokeita ei todellakaan tarvinnut.

Olin totta kait sen jo kotonakin tiennyt mistä on kyse.

Meillä myös vanhemmat sairastivat vatsataudin samaan aikaan kuin lapset rota-viruksen.

Lääkärin mukaan rota-virus ei varsinaisesti tartu aikuiseen, eli aikuiseen tarttuu joku " johdannainen" rota-viruksesta.

Rankka tauti oli sekä lapsille, että meillä vanhemmille. Itse sairastin viikon, enkä ole koskaan ollut niin kipeä kuin silloin.

Kuvittelin sen olevan tavallinen mahatauti. Mutta molemmilla on ollut sen jälkeen lähes päivittäin maha kipeä- Kipu menee muutamassa tunnissa ohi ja et haittaa normaalia elämää. Olisikohan tauti ollut Rota-virus sittenkin

Eli toinen lapsista joutui sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi tarkkailtavaksi, sai toki samalla myös nesteytystä ja sairaalassa vahvistui

taudin aiheuttajaksi rota-virus. Pöpö on siis varma mutta mietityttää, joko uskaltaa hengähtää, kun lapsetkaan eivät enää ripuloi... Eli onko kellään aikuiset sairastuneet vasta reilu viikko myöhemmin? Itsellä on tiedossa tällä viikolla työhaastattelu ja sen vuoksi hermoilen... =)

t. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat