Seuraa 

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!

Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

tässä meille pino!

Sivut

Kommentit (37)

vaikka täällä on kyllä heräilty aikoja sitten, mutta sängystä on noustu vasta vähän aikaa sitten. Tänään onkin sitten taas kummatkin lapset kotona.

GALLUP: Oliko teillä muilla muuten kummatkin lapset koko ajan kotona? (olihan siitäkin aikoinaan raskaana ollessa puhetta, mutta olen unohtanut) meillä on siis tyttö maanantaina ja perjantaina kotona ja tiistai, keskiviikko ja torstai tarhassa. Tällä viikolla on poikkeuksellisesti keskiviikkona kotona. Tää järjestely on kyllä sopinut loistavasti meille ja tyttökin tykkää kun pääsee tarhaan, mutta ei tarvitse ihan joka aamu lähteä. Tosin näinä päivinä kun on kotona niin valittelee aina välillä tylsyyttään...

meilläkin on aikeissa matkustella suomessa kesällä, käydä nää " pakolliset" muumimaailmat jne.. Linnanmäellä ja korkeasaaressa tulee varmaan useammin käytyä kun ne on täällä, mutta ainakin muumimaailma ja varmaankin särkänniemi + tampereen kylpylä kuuluu kans ohjelmistoon. ja sitten on luvassa mökkeilyä.

Meillähän ei viime kesänä ollut miehellä oikeastaan yhtään lomaa kun oli juuri aloittanut uudessa työpaikassa. Nyt on sitten 2 viikkoa + 1 viikko isyyslomaa, minkä jätti kesälle. 1 viikko menee sinne ulkomaan reissuun ja muut varmaan käyttää heinäkuussa (toivotaan siis hyviä säitä). kesällä esikoinenkin on pois tarhasta kesäkuun puolesta välistä elokuun alkuun.

GALLUP: Mites teidän muiden kesäsuunnitelmat? vai onko niitä vielä?

nyt aamupalalle lasten kanssa!

viivi ja lapset

Kiitos onnitteluista.Niin siinä kävi että etukäteen kauhee kriisi ja eihän tää niin ihmeelliseltä tunnu sitten täyttää se 30v,vaikka onhan se vähän että" hui,näin paljon" =)

Juho antoi mulle lahjan:nukkui klo 9 asti aamulla(nukahti 21:00)!!!

Meillä on pidempään nukkuneet lapset kun kelloa siirrettiin,ihmeellistä=)

Tyttö ei oo nukkunut päiväunia vuoteen ja kahteen kuukauteen ja tuonne se sohvalle nyt nukahti!!!!

Me Juhon kanssa täällä toisessa huoneessa,kumpa Juho ei kovin mökäisi että saa kerrankin typy ottaa unet,seiskalta hän heräsi!

t:äitiliini(saa käyttää musta tätä nikkiä,en itekään osaa tota äityliiniä heh) *kolomekymppinen mamma* ja Juho huomenna jo 4kk!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ajattelin ensin että pikkuhiljaa rytmi muutetaan. Mutta tuntuu kuin lasten sisäinen kello olisi itsestään siirtynyt :) Joten aika helpolla ollaan päästy sen suhteen.

Nyt menen katsomaan eilistä Bridget Jonesia nauhalta kun talon miesväki nukkuu (mies mukaan lukien)!

Juhon päiväunet puoli tuntia...eipä mitään ehtinyt tehdä,ei ees lypsää.kopsaan tähän toiselta palstalta kirjoituksen...

Totta se on,mun vauveli on tänään 4kk ja mitä nyt kuuluu pikkumiehelle...

-Juho osaa kannatella päätä ja nostaa päätään masultaan ja muutenkin.

-Kääntynyt on kerran mahalta selälleen,kyljelleen osaa kääntyä.

-Koko ajan sylissä ja sitterissä pönkää itseään istuma-asentoon ja jopa selältään lattialla koittanut nostaa itseään istuma-asentoon

-Jokeltelua,naurua ääneen,kiljahtelua tulee paljon,monenlaisia ääniä.

-Tuijottelee käsiään usein ja imeskelee välillä koko nyrkkiä ja välillä yksitellen sormiaan,tutti kelpaa aina vaan harvemmin,lähinnä vain nukkumaan mennessä ja automatkoilla jne.

-pöristelee suullaan ja nauraa siskolleen usein

-iloinen ja rauhallinen poika vieläkin

-vielä vähän saa rintamaitoa pullosta ja Nannia enimmäkseen,soseiden syönti sujuu jo aika hyvin paitsi vieläkin sylkee kasvissoseita välillä ulos mutta hedelmäsosetta on syönyt jo liki koko purkinkin pari kertaa.

-yöt sujuu hyvin ja rauhallisesti,ei enää tuttishowta yöllä,harvoin on tuttia vailla ja sekin aamulla yleensä.Nukkuu vaihtelevasti mutta klo 21-7 usein,joskus jopa yhdeksään aamulla.eli 9-12 tuntia.

-neuvola on maanantaina,sitten saa mittoja mutta liki 8kg varmaan painaa meijän pulleropallero poika

-kuolaa kovasti(ei näy hampaita vielä)

siinäpä enimpiä!!

äityliini ja Juho 4kk

Alkaa näilläkin pinoilla oleen taas enemmän pituutta kun Viivi on palannut jutustelemaan:) Kivahan se vaan on!

Ja nyt sitten tietty jo unohdin puolet mitä mun piti kommentoida..

Ainakin Viiville vauvakuumeesta! Olenkin täällä muutamaan otteeseen maininnut vauvakuumeen. Mutta siis järki voitolla ainakin vielä toistaiseksi! Vaikka vauvakuume onkin pieni, olisi varmaankin sokki huomata olevansa raskaana. Joten odotellaan ajan kulumista... Itse asiassa olinkin juuri ajatellut kysyä sinulta ajatuksiasi edellisestä raskaudesta näin jälkikäteen. Kun varmaan me kaikki muistamme, että olit aika " kipeä" . Mutta niinhän se on että ne kaikki vaivat ja synnytykset ja unettomat yöt yms unohtuvat todella pian! Ja meillä siis suunnitelmissa yksi tai kaksi lasta vielä, mutta vähän isommalla ikäerolla kuin nyt (1v6kk).

Me oltiin varaamassa miehen kanssa etelänmatkaa syksylle, mutta ei taideta saada lapsia hoitoon viikoksi silloin. Meillä kun isovanhemmat ovat vielä töissäkäyviä. Mies ei halua lasten kanssa lähteä niin pikälle reissulle. Ja esikoinen kyllä on niin vilkas, että sen perässä vaan saisi juosta siellä.

Kesäsuunnitelmiin ei kuulu vielä muuta kuin reissu Muumimaailmaan. Loppukesästä olen taas kaasona, joten häidenkin järkkäilyä varmaan kesä sisältää aikas paljon.

Ai että, kesä. Tuliskin jo pian!

Minsku, jonka lapset nukkuvat ja joka alkaakin nyt miettimään kesäksi jotain kivaa pikku reissua kotimaahan perheen kanssa!

meillä on sitten aika saman ikäiset vauvat hopoliinin kanssa, meillä kun tullaan seuraavan viikon perjantaina 5 kk! aika kuluu siis todella nopeasti!

meillä myös kovasti harjoitellaan eteenpäin ryömimistä, pyörii napansa ympäri ja niin päästään liikkumaan, sekä pikkasen pääsee jo eteenpäin ryömimällä ja harjoittelemalla konttausasentoa, nostaa pepun ylös ja menee polvien päälle, koomisen näköistä!

Toivottavasti on albena kiva kohde, koska sinne ollaan nyt lähdössä. merivesikin toivottavasti on lämmintä silloin ,kun on koko kesän saanut lämmetä. ja hotellihuoneena meillä on sellainen huoneisto, missä on keittiökin, joten en usko sen olevan hirveän ahdas, mutta koskaanhan ei tiedä. varsinkin kun hotellista ei ole vielä kunnon kuvia, kun on vasta valmistumassa.

nyt iltapalalle perheen kanssa!

viivi

oli ihan unohtunut että mies laittoi kerran kuvansa sinne ircciin, lisäsin sinne nyt lastenkin kuvia, niin näette meidän " kullannuput" ! ajatus että näette kuvat meidän lapsista on mun mielestä kiva, ollaan kuitenkin niin kauan kirjoiteltu yhdessä.

miehestä oleva kuva on noin puolitoistavuotta vanha... näyttää hirveen paljon nuoremmalta mun mielestä siinä kuvassa. ja mies käski sanoa, että kuvassa on bad_hair-päivä, kun kaikki sojattaa eri suuntaan ja ylöspäin.

itsestänikin olisin pistänyt kuvan, mutta meillä ei yksinkertaisesti ollut tietokoneella kuvaa musta, vaikka kuinka yritin etsiä.

nimimerkki on siis Rolles

nyt päikkäreille koko perhe!

viivi

Oltiin 4 kk neuvolassa ja mitat olivat 67,5cm/7200g.

Mites muilla?

viivi_ : myös täällä ainaista väsymystä... välillä en meinaa saada illalla unta kun mietin että kohta täytyy taas herätä. Yritä jaksaa, onneksi kevät ja kesä tulossa ja lisäksi babyt kasvaa ja toivottavasti nukkuvat yöt kohta jo kokonaan :)

j

viivi_: kävin uteliaana heti kurkkaamassa teidänkin kuvat ja viivi oli oikein söpö pikku neiti ja niklas suloinen miehenalku :) Ja miehelläsi tutunnäköinen paita, sama löytyy mun miehen kaapista ja lisäksi mieheni on " vähän" samannäköinen eli tumma ja lyhyt tukkainen!

Onko sinne helppo laittaa kuvia? Josko minäkin nyt sitten jossain välissä jotain kuvia saisin sinne laitettua.

Tänään oltiin aamulla taas uimassa, käydään vauvauinnissa koko porukka. Pienempi neitikin on jo sukeltanut pari kertaa, niin suloinen siskonsa vanhassa hieman reilussa snoopy-uikkarissa. Ja esikoinen jo osaa uida n. metrin ja sukeltelee pohjasta renkaita ym.

Tytöt on nukkumassa, mies kaupassa ja mun pitäis alkaa silittää koko porukalle juhlavaatteita, ollaan menossa iltapäivällä miehen tädin 60v. juhliin ravintolaan ja sieltä vielä kakulle heidän kotiinsa. Ihan kiva joo... mutta itse joudun laittamaan yhdet megavanhat suorat housut (ainoat siistit jotka menee jalkaan). Tytöille ostin zarasta samanväriset mekot :)

Nyt meikkaamaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Täällä sitä taas palaillaan arkeen :) Lauantai ilta meni mukavasti ja sunnuntaina jo laskeskelin minuutteja koska lapset tulevat kotiin :)

Pojilla oli mennyt ihan mukavasti mummolassa. Pienempikin oli syönyt vain kerran yöllä, vaikka kotona syö kaksi kertaa! Saattoi johtua siitä, että sai Tuttelia. Niin, olinhan tosiaan pumpannut ja pakastanut rintamaitoa, jotta saisi sitä hoidossa. Mutta arvatkaa vaan jäivätkö kaikki maidot kotiin keittiön pöydälle! Ja kun mummola on eri kaupungissa ja ajomatkaa puolisen tuntia, niin ei sitten lähdetty hakemaan. Harmitti vaan niin kun meni sitten ihan hukkaan, kun ei voinut pakastaakaan enää:(

Meillä siis tosiaan pojat olleet yhdessä jo muutamia kertoja yökylässä. Esikoinen on vauvan syntymän jälkeen ollut kerran yksin yökylässä. Ja olen kyllä Helmihippusen kanssa samaa mieltä siitä, että se ei saisi olla isomman etuoikeus. Mutta ehkä pienempi ei vielä ymmärrä sitä. Pääsee sitten vähän vanhempana yksin mummolle yökylään.

Yhdessä tai erikseeen ovat myös muuten olleet hoidossa. Esimerkiksi jos ollaan lähdetty ostoksille, viety esikoinen uimahalliin ja miehen iltavuoroviikolla vien pojat hoitoon kun menen jumpalle. Mutta eivät siis hoidossa kovin usein ole, vaikka ehkä nyt alkaa jo vähän kuullostaan siltä...

Mitäköhän sitten vielä piti kirjoittaa... Äh, en muista, palailen sitten vielä kirjoittamaan jos muistuu!

ONNEA ÄITILIINILLE!!! Ja iso halaus!

Minsku ja pojat

äitiliini: saisinko udella, että miksi et imetä? ei sillä että olisin mikään imetys-fanaatikko, vaan ihan vaan silkasta uteliaisuudesta. varmaankin olette siitä täällä puhuneet, mutta kun loistin poissaolollani niin on tainnut mennä ohi =)

hoh hoijaa... niin sitä vaan tästäkin päivästä selvittiin ja niklas koki ihmeparannuksen aamun jälkeen! ihme tauti, kun kesti oikeastaan vain päivän. mutta kiitollinen olen siitä!

odotan jo niin toukokuuta! varasin äitini ja pikkusiskoni kanssa liput ricky martinin konserttiin ja pidetään sellainen " tyttöjen ilta" silloin. en olekkaan pitkään aikaan ollut missään ja konsertissakin viimeksi viime kesänä, kun niklaskin oli vielä masussa!

olenko hullu?! mulla on aina välillä niin ikävä sitä masua ja raskaana olemista (vaikka se oli suurimman osan ajasta kidutusta -minkä olen tehokkaasti unohtanut näköjään). vauvakuume vaivaa pikkasen (tai masukuume), mutta tiedän etten jaksaisi uutta vauvaa vielä ja haluan seuraavalle lapselle (jos sellainen joskus saadaan) ja niklakselle kyllä reilun ikäeron, ehkä samanlaisen kun nyt esikoisella ja niklaksella (3,5v). ja se jää kyllä sitten meidän viimeiseksi lapseksi. Entä teillä muilla?

kuuluuko suunnitelmaan vielä lisää lapsia joskus vai onko lapset jo tehty?

onko kukaan ollut jo matkoilla lasten kanssa? tai suunnittelemassa? me ajateltiin lähteä bulgariaan kesän lopussa. ollaan kuultu pelkkää hyvää paikasta, vaikka paikka herättää (ainakin minussa) ensin vain negatiivisiä ajatuksia. lisäksi lentomatkakaan ei kestä kauaa. hotelliksi ajateltiin yhtä tjäreborgin valikoimissa olevaa juuri valmistunutta neljän tähden hotellia, koska siellä taitaa toi hotellejen luokitus olla vähän matalampaa noin keskimäärin.

Täytyy vaan hyvin suunnitella kun lähtee 2 lapsen kanssa!

nyt peiton alla nukkumaan äkkiä!

viivi

Meillä Katri jäi pois hoidosta silloin kun mulla alkoi äitiysloma eli 27.10.

Onneksi on muskari ja kerho ja käydään joskus perhekahvilassa ja perhekerhossakin,ettei 4v8kk ikäinen tylsisty liikaa=)

Hyvin on mennyt tähän asti ja veli on tosi rakas Katrille!!!

Mä palaan töihin elokuussa 2007 jolloin esikoinen menee jo eskariin!Juho on sitten jotain 1v9kk.

meen leikkimään Katrin kanssa,nyt ei viihdy yksin...!

Katri aikoo NOPATA =) oman huoneensa eli mopata,hassua kun sanoo nopata.

huomenna anopin 75v synttäreille,pienet pitää.

äityliini ja Juho 4kk3pv

meillä nukuttiin eilen jopa yhdeksään (elättelin jo toivoa pitemmistä aamu-unista), kunnes tänään taas noustiinkin jo normaaliin tapaan ennen seitsemää!

mä olen ihan poikki, viimeisenä kahtena yönä ei ole paljonkaan nukuttu. niklas nukkuu niin huonosti kun on kipeä ja mua pitää hereillä sen jokainen

outo tuhahdus...lasken jo minuutteja siihen, että mies tulee töistä ja pääsen nukkumaan.

nyt en edes jaksa muistella mistä oli ollut puhetta, mutta palailen taas myöhemmin.

viivi

Me nukuttii viime yö tosi hyvin ja herättiin vasta 9 aikaan, siis esikoinenkin. Vauveli kävi yöunille klo 22.30 ja heräs 5.30 ja 7.30 syömään ja siitä nukku vielä ysiin.

Äitiliinilikös oli myös kuvii irc-calleriassa?? onko muilla?

Mulla ei tänään oikein ole mitään uutta kerrottavaa...

Olin piiiitkästä aikaa kaupungilla ja kavereiden kanssa syömässä ulkona. Join pari siideriä ja oli tosi kivaa :)

Hauskaa kyllä kun tulin kotiovesta sisään niin maito nousi heti rintoihin... ja pumppasin sitten ylimääräiset pois, että saan nukuttua.

Kotona oli kaikki sujunut hyvin, jotenkin pikku neiti vaan itkeskelee vähän enemmän kun äiti ei ole kotona, tai siis yleensä ei itke ollenkaan ja maitoa oli mennyt 3 dl ja olin pois 4h.

viivi_: kyselit noista rattaista, niin parilla kaverilla on sen merkkiset tuplat ja molemmat ovat olleet tosi tyytyväisiä ja jostain pääkaupunkiseudulta ovat ne ostaneet.

Minäkin kävin irc-galleriassa... kivoja kuvia ja söpöjä lapsia molemmilla Helmihippusella ja äityliinillä :) Tekis mieli laittaa omiakin kuvia ja " paljastaa" teille lapsien kuvat, mutta mies on vähän kaikkia nettikuvia vastaa :( Ja meidän tytöillä aika harvinaiset nimet joten en viitsi niitäkään täällä julkistaa...

Nyt nukkumaan!

on mulla kuvia irc-galleriassa.

Juhon toiset unet:tunnin,taas tuolla huitoo jumppalelun leluja.

joo rokotukset otetaan vastaan,hyvä silti kun ne on vähentyneet siis määrältään kun oon piikkikammoinen vaikka ei Juho viimeksi yhtään välittänyt kun rokotettiin.

kaabie(irc)

Vastaan eka että meidän lapset on nyt tässä,en halua kolmatta keisarinleikkausta enää ja muutenkin,kaksi oli meidän toiveena,raskauskin oli niin tuskaisaa välillä Juhon aikana.

Reissataan Kurikkaan pääsiäisenä,sinne on tunnin matka,muuten on käyty vain korkeintaan 15 km päässä kylässä.

Yötä ollaan siellä Kurikassa sitten kyllä.

Viivi:Juho lopetti itse rinnan imemisen kun oli vajaa 2,5kk,siihen asti imetin osittain rintakumilla,sitten Juholle tuli kauhea yskä joka kesti 2kk ja aloitti yhtenä päivänä ne rintaraivarit vaan,ensin ei huolinut toisesta rinnasta ja kohta ei toisestakaan ja sitten iski muhun rintatulehdus,en pystynyt imettämään,lypsin vain ja sitten vaikka välillä sitä koitin,ei Juho enää huolinut tissiä ja kun multa maitoa tuli,pakko oli alkaa lypsämään ja antaa sitten pullosta.

Nyt maidon tulo selkeästi alkaa vähenemään,vielä lypsän mutta kun ensin lypsin 2-3 tunnin välein,nyt n.5 tunnin,enkä yöllä enää.

Mutta esikoista en imettänyt ollenkaan joten tosi iloinen olen että sain imettää noinkin kauan ja sen imetyskokemuksen kuitenkin.

Jotkut vauvat huolii rintaraivareiden jälkeen tissiä mutta ei Juho ja nythän multa ei paljoo maitoa tulekaan enää.

Seiskaan asti nukuttiin ja aina vaan mua nukuttaisi...

tänään suunnitelmissa vaunuilla kävellen kauppaan,Katri jaksaa onneksi niin hyvin kävellä,mutta onkin kesällä 5-v!

äityliini ja Juho 4kk1pv ja Katri kohta 4v8kk

Me ei olla tänää käyty pihalla, olen hullun lailla siivonnut tämän päivän. Mulla on illa Tupperwaren kutsut, joten hyvä syy siivota oikein kunnolla!

Huomenna meillä on kauan odotettu 4kk neuvolalääkäri!

Viivi_kyseli hoitojärjestelyistä...

Meillä molemmat pojat on kotona, vaiika olin tässä välissä töissä esikoinen ei ollut hoidossa vaan miehen kanssa vuorotellen ja sitten vaihdossa saattoi pappa olla tunnin verran ennen kuin toinen tuli kotiin.

Kieltämättä oli aika rankaa kun näimme miehen kanssa hyvin harvoin!

minun nicini on ^villiina^

tottahan se on, kyllä tää joskus loppuu! mutta jotenkin tuntuu niin toivottomalta nyt kun ollaan kummatkin kipeitä, mutta kun alan muistelemaan sitä koliikkia jne tajuan että tän kestän vaikka päälläni seisten jos senkin kestin.

ja ton viestin jälkeen nukahdettiin kummatkin yli tunniksi, joka jo kummasti paransi oloa!

meillä oltiin 4 kk neuvolassa 66,5 cm ja 8 kg. meillä onkin jo 5kk-neuvola ensi viikon perjantaina muistaakseni.

otatteko muuten kaikki rokotukset, mitä saa? me otetaan kyllä kiitollisena vastaan kaikki! mun mielestä on ihanaa, että niitä tulee tällä kerralla vähemmän kuin esikoisen aikaan saatiin melkein joka neuvolassa.

viivi

mustakin ricky martin on aivan ihana! oon pitänyt siitä alusta asti, meinasin pelihousuni repiä kun kuulin sen tulevan suomeen =) oisin varmasti surrut sitä vielä ensi vuonna jos en olisi sinne päässyt. Nyt on siis pakko alkaa harjoittelemaan lasten jättämistä hoitoon (tosin isälle kyllä uskallan jättää).

noista tissiraivareista, niklaksellakin on ollut niitä ja silloin oon kyllä ajatellut että nyt on kyllä imettäminen tässä! mutta ne on meillä menneet ohi, ja välillä on kausia kun syö toisesta rinnasta tosi huonosti (nyt juuri on menossa sellainen). meillä kanssa käytettiin rintakumeja muistaakseni noin ekat 2 kk, niklaksen oli hirveän vaikea oppia syömään oikein. Sitten lopulta vieroitti itse itsensä kumeistä, ei enää huolinutkaan kuin plekän rinnan ja oppi yks kaks syömään ilman niitä ja oikein! toisillä ei tietysti ole näin hyvä tuuri, mutta mun mielestä se on oikeasti ihan sama mistä vauvat syö, kunhan ne syö!

nyt sinne aamupalalle!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat