Seuraa 

3v pojalla on alkanut tulla tiheään tahtiin verta nenästä, enkä noin kerran kahdessa viikossa sitä tulee. Normaalisti verta tulee nenästä yöllä tai sitten jos nenä kolahtaa johonkin. Verta tulee melko runsaasti. Olisiko jotain vinkkiä mitä tehdä, voiko esim. pojalle antaa A-vita tippoja? Mikä muu auttaisi? Normaalisti verentulo lakkaa kun nenää painaa 10min ja poika pysyy aloillaan selinmakuulla. Hirmuisestihan tuo poika pelästyy aina kun verta näkyy ja itku on kova:-(

Kommentit (2)

Pojallani on tullut vertanenästä parivuotiaasta, yleensä talvisin. Minulla itselläni on nenästä vuotanut verta lapsena usein.

Nykyään poika ilmoittaa itse verenvuodosta. Meillä ensisijainen asia on rauhallisuus, poika ei itse hermostu asiasta (nopeuttaa loppumista). Hän käy puoli makaavaan/istuvaan asentoon sohvalle paperinenäliinojen kanssa, katsoo rauhallisena tv:tä tai kirajaa. Hyvin harvoin joudun painamaan nenää pariakaan minuuttia (oikea painamiskohta olisi hyvä tuntea). Puoli-istuva asento on perua omasta inhostani makuuasentoon kun vertavuotaa.

Talvisaikaan laitan pumpulipuikolla Bephantenia nenäsieraimeen sisäpuolelle. Se nopeuttaa paranemista. Kyseisen keinon minulle opetti lääkäri poltettuaan koululaisena nenäverisuoneni muutamaankertaan ( ei polttaminen auttanut). A-vitamiinitipatkin kai ovat ok, en ole itse kokeillut.

esim. talvella. Olenkin yrittänyt kuivatella pyykkejä sisällä että huoneilma kostuisi. Meidän pojalla myös yöllä tulee useammin kuin päivällä. En ole asiasta kovin huolestunut vielä, jos se vuoto lisääntyy merkittävästi vien pojan sitten lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat