Vierailija

Kertokaas mielestänne hyviä ja huonoja puolia.

Uusimmasta vauva-lehdestä luin juttua ja jokseenkin en ihan samaa mieltä ole.

Mutta haluaisin kuulla ihan suoria mielipiteitä.

Itse imetin 9kk ja olisin imettänyt ainakin 1v asti, mutta meidän poika päätti vieroittaa itsensä tuolloin 9kk vanhana.

Kommentit (7)

Meillä lapsi vierotti itsensä 1 v 9 kk iässä. Siihen asti oli käytössä superhelppo tapa nukuttaa lapsi. Itsellekin imetyshetket oli mukavia, lueskelin kirjaa ja oli niin seesteistä =). En keksi mitään huonoja puolia. No ehkä sen, että mulla tuli paljon maitoa enkä voinut olla kovin paljon pois lapsen luota (puolitoista päivää pystyi olemaan ennen kuin tissit rupesi tosissaan vaivaamaan), mutta en olisi muutenkaan ollut pitkiä aikoja erossa vielä tuossa iässä. Meillä lapsi ei kyllä saanut tissiä halutessaan vaan päikkäri- ja nukkumaanmenoaikaan, yöimetyksen lopetin joskus vuoden ikäisenä. Se oli minusta hyvä systeemi, ei tullut kinaa siitä saako tissiä vai ei kun oli säännölliset ajat.

Oletteko töissä?? Vai kotona.

Käytetäänkö tuttia ollenkaan ja mitä teidän läheiset ajattelivat/ajattelevat taaperoimetyksestä??

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Imetän vain ennen nukkumaanmenoa, eli päivällä ja illalla. Joskus aamulla saatan antaa kun en jaksa nousta ja saan siinä sitten vielä köllötellä tytön imiessä. Oikeastaan mitään huonoja puolia en keksi. Tyttö imee tosi nätisti ja pyytää tissiä ennen unille menoa mutta nukahtaa vasta sängyssä.

Meillä kokemuksena että imetys suojaisi lasta ainakin vatsataudilta, muilla sellanen oli ja jopa minulla, muttei taaperolla.

Vierottelin hiljakseen kuukausikuukaudelta, ettei tullut mitään huutoja paitsi lopullisessa luopumisessa jolloin mies oli apuna nukuttamassa yöunille. Yöimetyksen vieroitin vähän reilun 1v iässä, ei olisi siitä luopunut muuten. Tuntui että nuorimmainen roikkui minussa enemmän ja vaati rintaa vaikka sai imeä pitkään vain aamulla ja illalla. Imetys oli kyllä rauhoittava tekijä muutostilanteissa esim. kun olimme matkalla. Nukkumiset hoituivat helposti ja kiukkua sai reissun aikana rauhoiteltua.

Lopettaminen kävi yllättävän helposti, joskin napero vieläkin tykkää tulla taputtelemaan rintojani ja antaa pusuja niihin.

Itse huomasin lopetuksen jälkeen herkistyväni joksikin aikaa tunteilta, eli oli tunne itkuun purskahtamisesta yms. Omat yöuneni paranivat, nukun niin sikeästi etten helpolla heräile lasten ääniin. Olen jaksavampi ja reilu hiusten lähtö rauhoittui vihdoin. Tuntui myös että kroppa imaisi heti jokusen kilon lisää painoa viikon sisään!

Olikohan jotain muuta mitä olisit halunnut kuulla? Taaperoimetyksen koin itse lapsen kehityksen kannalta tärkeäksi, ei niin ravitsemuksellisessa mielessä vaan psyykkisessa. Lapsi alkoi syödä kiinteitä ruokia entistä enemmän ja yöunet rauhoittuivat. Lopettaminen oli jossain määrin helpotus minulle, kuten lapsen kasvaminen ja itsenäistyminen aina. Tuli lisää vapautta hiukan, vaikkei imetys varsinaisesti rasittanut.

että mikäs siinä sitten, jos hyvin sujuu ja molemmat ovat tyytyväisiä, eikä mitään suurempaa syytä vieroitukseen ole. Tosin jonkun kolmevuotiaan imetys kyllä minuakin jo ihmetyttäisi.

Itse en ole yhtään suunnitellut kauanko imetän. En usko, että rupean vieroittamaan aktiivisesti alle kaksivuotiasta paitsi siinä tapauksessa, että yöunet häiriintyvät liiaksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat