Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Noloa, mutta synnytyksen jälkeen on silloin tällöin tullut peräpukamia. En kehtaa mennä ostamaan mitään peräpukamavoidetta. Synnäriltä saatu voide loppui.

Kotikonsteja?

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Menet hyllyiltä valitsemaan tuotteen ja kipität kassalle. Toimenpide kestää noin 5 minuuttia. Jos täti tai setä tulee apteekissa kyselemään, niin sanot vaan, että etsit voidetta nimeltä se-ja-se. Älä kysy mitään muuta, jollet halua huomiota tai lisäinformaatiota.

Netistä löytyy tietoa. Laita vaikka hakusanoiksi Scheriproct, Xyloproct, Hädensa.

Olen miettinyt, että onkohan mulla sellaisia, kun synnytyksen jälkeen (imukuppi) peräpää oli tosi kipeä ja turvoksissa ja siitä on jäänyt sellainen ongelma, että aina kun käy isolla asialla, tuntuu repivän viiltävä kipu ja aina tulee paperiin vähän verta. Siellä on niinkuin jonkunlainen pieni haava joka aukeaa aina. Eikä meinaa parantua, tätä on kestänyt jo kuukausikaupalla. Voisikohan olla peräpukama?

No vihdoinkin sitten kehtauduin apteekkiin...

Katsoin ettei ympärillä näkynyt tuttuja ja sanoin hiljaisella äänellä apteekkarille etsiväni peräpukamia varten lääkkeitä. Apteekkari oli keski-iän ylittänyt nainen.

Nainen alkoi kovaan ääneen esittelemään mulle erilaisia peräpukama-lääkkeitä ja selitti käsillään ja ääniefekteillä kuinka ne peräpukamat syntyvät kun oikein paskatessa ponnistaa. Myyjä tuntui oikein nauttivan kun näki mun olevan nolo niiden ostamisesta.

Eli nyt on lääkkeet, mutta enpä ihan heti kehtaa mennä ostamaan lisää.

minkälaisia ne peräpukamat oikein ovat? Tuntuuko ne pullistumat jonkinlaina möykkyinä, ovatko ne kipeitä, mistä tietää, että on peräpukamia?

sellaiset peräpukamasupot, olikohan neoprocteja nimeltään? gyne määräsi mutta saattaa saada ilman reseptiäkin?

Mulla on myös tosi tiukassa, synnytyksestä puoli vuotta ja välillä on tullut verta kakatessa semmoiset määrät että huh huh!

Mun vanha ystäväni 75vuotias kertoi että ennen vanhaan kun hänellä ne vaivasivat hän istui kuumassa vedessä. Niin kuumassa että juuri ja juuri kesti sen. Muutaman päivän kuluttua pukamat oli poissa.

Mä oon tehny samoin ja lisäksi käyttänyt bepanthen voidetta. Sitä rasvaisempaa. Ja kuten aiemminkin joku kehoitti juomaan nestettä paljon ja syömään kuituja. Onhan noita hyviä kuitupitoisia valmisteita.. Weetabixit myslit murot ja puurot. Ne auttaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat