Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Me olemme menossa mieheni kanssa hänen sukujuhliin ja asia aiheuttaa stressiä minussa syystä että viimeksi kun osallistuin niihin, koin että minua ei oikein arvostettu.

Siellä tapahtui seuraavanlainen episodi: istuimme mieheni ja hänen sukulaisensa kanssa juttelemassa asioista ja siinä oli myös mieheni veljen 10v- tyttö joka siinä istuskeli ja tuijotti minua aikansa ja nousi siitä sitten ylös ja marssi toiseen huoneeseen jossa oli sellainen 50 henkeä. Kuulin kuinka hän isolla äänellä ilmoitti havaintonsa minusta koko juhlaväelle elikkä hän sanoi että " Tytti (nimi muutettu) on lihava (olen 164cm ja 60kg, joten en ole lihava!) ja sillä o n rumat hampaat! myönnåän että hampaani eivät välttämättä kelpaisi mihinkään hammastahna mainokseen, ne on vähän yksi ristikaksi mutta kukaan ole niistä aiemmin mitään vastaavaa maininnut.

En ole koskaan harkinnut esim. oikomista tms. ei ne nini pahat ole.

Mutta kukaan ei siis kommetoinut asiaa mitenkään ja sanoin miehelleni myöhemmin että miksi hän ei sanonut asiaan mitään, mies sanoi että sehän oli vain lapsi ja minä snaoin että ensi kerralla kursitan sen kakaran. sanokaas nyt miten minun pitäisi asiasta ajatella, minusta mieheni veljen perhe ei ole niin fiksua muutenkaan kuin mitä puheissa olen saanut käsityksen.

Sivut

Kommentit (50)

Paras unohtaa koko juttu. Lapsella on todennäköisesti itsellään vielä pahempia ongelmia jos oikeasti haukkuu muita tuohon tyyliin. Meilläpäin joku olisi napauttanut hänelle yhtä ilkeän kommentin takaisin ja se olisi toivottavasti opettanut hänelle tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta ei tuollaisen takia kannata kuitenkaan jättää juhliin jatkossa menemättä.

Minusta se 10-vuotias oli aika tyhmä tai huonosti kasvatettu lapsi. Oma 7-vuotiaanikin saattaa sanoa minua leikillään lihavaksi (en ole) tai selittää ystävilleni, että juon yöllä salaa kaljaa (en juo) mutta ei mene tosiaan selittämään tuollaisia juttuja minusta kenenkään vieraamman läsnäollessa eikä ikinä menisi ääneen arvostelemaan ihmisiä, joita ei tunne tosi hyvin. Oli jotenkin liikuttavaa, kun lapsi oli etukäteen huolissaan, kun tiesi, että tapaamme hänelle tutun mutta muulle perheelle vieraan, oikeasti tosi lihavan ihmisen. Pelkäsi nimittäin, että viisivuotias pikkuveli möläyttää jotain siitä lihavuudesta.

mutta:

Lainaus:

Jos vastaava tilanne osuu vielä kohdalle tämän tytön toimesta voit sanoa ettei sinustakaan taida Miss Universumia tulla.

10-11-vuotiaan lapsen, varsinkaan tytön ulkonäköä EI arvostella kostomielessä aikä muutenkaan, jos ei ole tosi hyvää syytä.

Muutenkin yhdyn edelliseen (Xandris). Ei yksittäisestä tapahtumasta kannata vetää hernettä nenään. Luultavasti kukaan muu ei muista koko juttua.

Lapsella tuon verran ikää ja möläyttelee tuollaista! Ei tuon ikäinen saa enää suustansa päästää tuollaista. Taitaa olla aika ääliöitä vanhemmat..pilalle kasvatettu penska. Ja mistä tulee edes tuon ikäiselle mieleen arvostella ketään aikuista tuolla tavalla. Sen ymmärrän jos lapset keskenään nahistelevat joskus. Tuo vaikuttaa siltä että lapselle ei ole opetettu aikuisten kunnioitusta. Tuskin tällainen kakara kunnioittaa omia vanhempiaankaan.

Ja kyllä tuollaisesta käyttäytymisestä olisi pitänyt jonkun aikuisen huomauttaa. Mitähän lapsesta vielä isona kasvaa? Kaikkia arvosteleva ja juhlissa terrorisoiva, tunnelman pilaaja.

Jos menet kuitenkin niihin sukujuhliin ja pentu saa taas päähänsä laukoa jotain niin kyllä nyt voit lohkaista takaisin jotain ja niin että sen vanhemmat kuulee. Ei sun tässä tarvitse mitään hävetä. Tuommosen kersan vanhemmille se häpeä kuuluu. Sulla ei ole mitään hävettävää..olet ihan normaalin kokoinen ja näköinen.

Jos olisit tyrmistykseltäsi keksinyt niin olisit voinut tokaista: "Ja niin ne toiset osaavat lapsillen käytöstavat opetaa" tms. Häpeä ei ole sinun vaan lapsen vanhempien. Minä olisin ainakin naamapuniasena käskenyt pyytämään anteeksi.

sillä tytöllä itsellään oli vahvat silmälasit ja hammasraudat, en tiedä oliko jotain traumoja muttei se minua kiinnosta eikä säälitä tippakaan.

Aion sanoa myös miehelleni etten kattele sivusta enää mollaamistani enkä sitä ettei hän puutu asiaan millääntavalla.

Minun sukuni lapset eivät koskaan ole mitenkään mollanneet häntä koskaan, vaikka vois siihenkin syitä löytyä.. jos niin haluaisivat.

ap.

minä olen kyllä itsenäinen nainen ja olen puolustanut (verbaalisesti) miestäni kun eräskin häiriintynyt hyökkäsi kadulla hänen kimppuunsa mutta tarkoitin siis ettätässä tilanteessa minusta se olisi ollut mieheni velvollisuus, hän on läheisempitämän pennun kanssa.

Minä tapasin hänet ensimmäistä kertaa ja kun hänen äidinkielensä on ruotsi, jota minä osaan kyllä mutta en niin hyvin kuin esim. mieheni osaa.

Mutta siis täysin riitävästi ymmärtääkseni mitä tämä kersa lateli minusta.

ap.

Ihanko tosi asiana väitätte, että AP:tä lukuunottamatta kukaan ei olisi pahoittanut mieltään mikäli omalle kohdalle olisi sattunut noin?

En kyllä usko....

Mietit etukäteen valmiiksi jonkun mehevän lohkaisun niin et jää sanattomaksi jos tämä tulee sinulle suutaan soittamaan. Todellakin häpeä on tämän lasten vanhempien ei sinun! Vaikka hampaasi olisi miten ristissä ;-)

joka ei varmasti sanoisi mitään tuollaista kenestäkään, sen verran on opetettu. Miehesi veljen perhe paljastui todella tökeröksi sakiksi.

Täällä hieman vastaavanlainen tilanne, tosin se oli miehen veli, joka aikoinaan melkein joka kerralla onnistui höläyttämään jotain loukkaavaa. Enää ei olla paljon tekemisissä, kun mieskin tajusi, kuinka monella tavalla ikävää porukkaa se on.

Ko. lapsi ON vähän huonosti kasvatettu, olen samaa mieltä. Meillä on aivan pienestä pitäen omalla esimerkillä ja muutenkin opetettu lapsille, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida negatiivisesti - mutta tuo kymmenvuotias on mitä ilmeisimmin oppinut kotoaan (vanhempien esimerkistä), että kanssaihmisiä sopii haukkua läskiksi. TAI lieneekö palstaillut täällä av:llä... ;=)

MUTTA: en ymmärrä, miksi tuon takia tuomitset koko suvun! Ja uskot, että KOKO suku tuon takia inhoaa sinua tai ei sinua arvosta!

Hei haloo... olennaistahan on se, miten tytön puheisiin reagoitiin. On aivan ymmärrettävää, ettei tuo salillinen ihmisiä mitenkään kommentoinut tuollaista, koska se on yksinkertaisesti järkyttävän huonoa käytöstä ja siksi tyrmistyttävää. Parasta olikin sivuuttaa se huomioimatta ja kommentoimatta, koska lapsi sillä haki todennäköisesti huomiota itselleen!

Joten reippaasti juhliin vaan, ei siinä kukaan muu mokannut kuin ko. kymmenvuotias.

Ja oikeasti: kukaan AIKUINEN nainen ei ala "kurssittaa" tai kostaa lapselle lapsen typeriä puheita.

Kai sinä olet aikuinen, ap?

penskan ulkonäköä, sehän on kuitenkin lapsi. Enkä muutnekaan kommetoi

ihmisten ulkonäkö asioita se on minusta niin junttia..

Tälläkin palstalla usein arvostellaan milloin kenekin julkkisnaisen ulkonäköä mikä on minusta todella ällöä.

ap.

sinne toiseen huoneeseen, minusta se oisi ollut mieheni asia ojentaa pentua koska hän on sukuakin je sentäs MIES. Minusta miehen velvollisuuksiin kuuluu

naisensa puollustaminen.

ap.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat