Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä rakkaus mielestäsi tarkoittaa? Jos toisen kanssa on hyvä olla, seksi on hyvää ja vaihtelevaa ja vapautunutta, mutta muuten suhde ei varmaankaan aiheuta järkyttäviä tunne-elämyksiä. Se vaan on tuttua ja turvallista. Riittääkö se 15 vuoden jälkeen, vai pitäisi etsiä jotain parempaa? Mielipiteitä...

Kommentit (14)

Jos kerran kaikki on hyvin, eikö ole mahdollista, että toimenpiteilläsi aiheutat vain pahaa oloa itsellesi ja muille? Ei rakkaus mun mielestä ole mitään tunteiden vuoristorataa, vaan sellaista tasaista, mukavaa ja kotoisaa. Tunnetta siitä, että minut hyväksytään tällaisenaan. Minä en vaihtaisi omaa ukkokultaani kyllä keneenkään tai mihinkään, vaikka välillä naama kyllästyttääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta jos mies ei rakasta, eikä taida oikein tietää mitä rakkaus edes tässä elämän tilanteessa on, niin minä en oikein voi tehdä mitään. Terapeuttikin (mies) on sanonut, että tunteet muuttuu ajan ja tilanteiden myötä, ja sanoi, että kyllä te pian juttelette ja nauratte yhdessä, mutta me tehdään sitä jo nyt!!! En tajua miestäni, ilmeisesti on nyt itsellä jokin kriisi menossa, ja siitä saamme me muut kärsiä oikein urakalla. Minulla löytyy edelleen haluja olla yhdessä, ja tuntuukin, että joudun olemaan mieheni armoilla odottamassa tuomiota. Iha utopistinen tilanne...

ap

sitä ystävyyttä, kunnioitusta ja seksiä. jos kaksi ihmistä elää pitkään kuin vieraat, pitäisikö sitä jatkaa vain siksi kun " nykyään erotaan niin helposti" vai pitäisikö sitä sielunkumppania hakea jostakin muualta? Minä en suostu elämään mieheni kanssa kuin kaksi vierasta.

Ja kyllä, olen yrittänyt :-/

on minulle sitä, että saa nukkua toisen vieressä. toinen on ikäänkuin paras ystävä, jota kunnioittaa jne. mutta silti on seksiä. ilman seksiä se ei ole rakkautta vaan ystävyyttä.

sellainen " mahanpohjankutitus" ei ole rakkautta vaan himoa ja ihastusta.

niin paljon avioeroja, kun kuvitellaan että se alkuaikojen huumas kestää ikuisuuden. Olen ollut 20 vuotta naimisissa ja en ikinä vaihtaisi miestäni ja tätä nykyista rakkautta, läheisyyttä ja hyvän olon tunnetta johonkin uuteen hetken kestävään rakkauteen.

Ei sen vaihtamalla parane. Mieti minkä takia alkuaan rakastuit ja keksi jotain uutta ja jännää tekemistä miehesi kanssa. Kyllä se intohimo on vielä siellä jokapäiväisen rutiinin takana.

Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että oppivat vain virheistään. Sinun on kai annettava miehellesi oikeus tehdä niitä arviointivirheitä ja sitten myöhemmin voit päättää kelpuutatko miehen enää takaisin, mikäli tulee katuvana ovesi taakse.

Toisaalta, mikäli yhteistä halua löytyy, kannattaisi käydä keskustelemassa parisuhdeterapeutilla.

Vierailija:

[quote]

niin paljon avioeroja, kun kuvitellaan että se alkuaikojen huumas kestää ikuisuuden. Olen ollut 20 vuotta naimisissa ja en ikinä vaihtaisi miestäni ja tätä nykyista rakkautta, läheisyyttä ja hyvän olon tunnetta johonkin uuteen hetken kestävään rakkauteen.

Ei sen vaihtamalla parane. Mieti minkä takia alkuaan rakastuit ja keksi jotain uutta ja jännää tekemistä miehesi kanssa. Kyllä se intohimo on vielä siellä jokapäiväisen rutiinin takana.

Aina ei vain voi itse valita.....

ja tietenkin myös seksiä. Sulla ei taida olla ainakaan kunnioitusta ja arvostusta miestäsi kohtaan, jos on sua pettänyt, ymmärsinkö oikein? Voimia, koittakaa selvittää välinne, niin että voitte jatkaa yhdessä tai erikseen. Toivottavasti miehesi tajuaa mikä nuija on...

kuin tyytyväinen suhteeseemme, mutta mies on nyt todennut, ettei tämä ole hänen mielestään rakkautta, vaan haluaa jotain muuta. 3 lasta meillä on, joten aika tylsä tilanne. Mies siis on jo kokeillut sivusuhdetta, joka kyllä nyt on jo loppu :o(

Tämä juttu tunnetaan jo yhteiskunnal. kirjallisuudessakin ja sitä on tutkittukin jo vaikka miten. Ihmiset hakevat vaan elämyksiä ja seksiä ja kun toinen alkaa tuntua liian tutulta ja sukat ei enää pyöri jaloissa, niin uusi suhde on mahdollisuus taas päästä tuohon ihanana alkuhuuman symbioositilaan. Sekin vaan pian muuttuu arjeksi, varsinkin kun ex-liiton lapset ja uusporhesotkut tuhoavat sen huuman nopeammin kuin ekan liiton.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat