Vierailija

Meillä on jo kaksi lasta ja klinikalla on alkioitamme vielä pakkasessa. Tutkimuskäyttöön ei missään nimessä niitä luovuteta, enkä voisi kuvitella antavani niitä jollekin toiselle. Ajatus tuhoamisesta tuntuu aivan kamalalta, mutta jos ei enempää lapsia halutakaan yrittää, niin se on kai joskus edessä. En tiedä.

Minä ainakin ajattelen niitä alkioita lapsen alkuina, sitähän ne ovat. Tosi vaikea tilanne päättää, mitä niille tekisi. Tai sitten pitää alkaa yrittämään vielä kolmatta lasta ja käyttää ne alkiot. Se olisi positiivisin ja inhimillisin vaihtoehto!

Sivut

Kommentit (32)

olki, jossa 2 alkiota = n. 100-140¿/vuosi

alkioita 10 = n.500¿ vuosi

- lapsia ei 5 vuoteen = n.3000¿

tiedätkö, että hoidot maksavat myös meille...hoidot, lääkkeet, matkat hoitoihin jne ja siihen vielä kaikki se muu tuska.

Saavathan muutkin apua sairauksiinsa, eikä heitä ihan vähästä syyllistetä... sitä tämäkin on muiden joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta asia tuskin kiinnostaa luovutetun alkion vastaanottajaa lainkaan. He ovat joutuneet käymään lävitse paljon hoitoja ja pettymyksiä, joutuneet luopumaan toivosta oman geeniperillisen saamisesta ja päätyneet luovutettuun alkioon. Heille se on oma lapsi ja se riittää minullekkin.

Ja suuri osa alkioistahan tuhoutuu sulatuksessa, alkio ei menesty kohdussa tai raskaus ei välttämättä jatku muutenkaan loppuun saakka... jotenka tuskin kakki alkioistamme päätyy lapsiksi asti.

Uskon antavani paljon onnea ja toivoa perheelle, joka saa alkiomme...

Vierailija:

Lainaus:

Saa lykättyä päätöstä ja odottaa, että lapset vähän kasvavat, jos sitten vielä yrittäisi kolmatta. Meillä myös pienet kaksoset nyt.

ap

Julkisen kautta klinikka huolehti meillä vuoden säilytyksestä, jonka jälkeen tuli maksulliseksi. Me päädyimme tuhoamiseen, koska emme uskoneet haluavamme jatkoa ja luomuplussaankin olisi meillä pieni mahdollisuus (... yksi hassu siittiö oikeassa paikassa oikeaan aikaan :) ) . Mutta niin se ihmismieli muuttuu.

Ja nyt lasten jo ollessa reilun 2 vuotta katselee asiaa aivan eri kantilta... ehkä ne säilytyskulut eivät ole aivan mahdottomat kalliisiin hoitoihin nähden ja usko tai älä, jopa vauvakuume voi iskeä ;)

mutta ei taida luonnistua. Saman kamppailun olen käynyt itseni kanssa sen suhteen, että jos menisin luovuttamaan munasoluja. Jokin siinä on, mikä vaivaa, vaikka toisaalta haluaisin auttaa.

ap

Hei ei se mikään lapsi ole, kasa epämääräisiä soluja vain! Jos ette harkinnan jälkeen aio niitä itse käyttää, niin ehdottomasti tutkimuskäyttöön! Autat siten monia lapsettomia.

Alkio on mielestäni aivan toinen asia, alkio on valmis kehittymään ja sillä on täysin sama perimä kuin muillakin lapsillamme ja muutenkin se ajatuttaa...

Sen olen päättänyt, että jos joskus luovutamme - teemme sen yhteisestä päätöksestä ja varmoina siitä mitä teemme.

Tuntuu, että sillä tavalla niistä olisi sentään jotakin hyötyä. Muuten ne vaan tuhotaan, mikä ei muuten tunnu minusta mitenkään kamalalta, mutta vaan kamalalta tuhlaukselta. Alkioita ei luovuteta, vaikka munasoluja olenkin luovuttanut.

Vierailija:

</p> <p> Mitä tarkoitat?<br /><br /><br /><br /><br /><br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

tutkimuskäyttöön, roskikseen tai luovutettavaksi, ellei niitä siis käytä itse. Jos et noista halua mitään, niin sitten niitä on vain säilytettävä siellä ja maksettava siitä.

Itse en henk. kohtaisesti voisi tehdä keskeytystä ja siksi myös alkioiden tuhoamienen on paljon mietityttänyt.

Vierailija:

Lainaus:

Taisin itse kirjoittaa, että alkio on mielestäni lapsen alku. Onhan se solumöykky, mutta kuitenkin elävä ja elämän alku.

ap

Jos ajattelee rahallisesti tuota säilytystä, niin onhan se pieni hinta siitä, että on olemassa vielä mahdollisuuksia raskaaksituloon, eikä tarvitsisi aloittaa sitten aivan alusta niitä hoitoja.

ap

tutkimuskäyttöön, roskikseen tai luovutettavaksi, ellei niitä siis käytä itse. Jos et noista halua mitään, niin sitten niitä on vain säilytettävä siellä ja maksettava siitä.

mutten missään tapauksessa luovuttaisi tai antaisi heittää roskiin. Oma klinikkamme säilyttää alkioita vuoden kerrallaan, hinta reilut 80e.

Saa lykättyä päätöstä ja odottaa, että lapset vähän kasvavat, jos sitten vielä yrittäisi kolmatta. Meillä myös pienet kaksoset nyt.

ap

Meillä ivf kaksoset ja alkioita oljessa melko liuta. Annoimme tupliemme ollessa pieniä luvan tuhota alkiot. Jokin aika sitten iski vauvakuume ja otin yhteyttä klinikallemme tiedustellakseni muita hoitokeinoja kalliiden ivf-hoitojen sijaan. Olin tipahtaa persuuksilleni - ja niin kai teinkin, kun kuulin että alkiomme ovatkin vielä jemmassa.

Maailma heitti kuperkeikkaa...

Minäkin ajattelen että alkiot ovat ihmisen alkuja ja periaatteessa tuhotessa ne " abortoidaan" (käytännössä heitetään roskakoriin). Olen miettinyt paljon asiaa ja nyt jos joutuisin tekemään ratkaisun puoleen tai toiseen antaisin ne luovutettavaksi ennenkuin tuhottavaksi tai tutkimuskäyttöön.

Meillä nyt " luova tauko" ja joskus tässä sitten yritämme jatkoa katraaseemme, jotenka aiomme säilyttää ja yrittää myöhemmin.

Nää on suuria kysymyksiä ja kannattaa harkita kaikkia vaihtoehtoja tarkoin!

että kauanko alkiot säilyy pakkasessa. Meillä on 5 alkiota. Pitääkö koko olki sulattaa kerralla ja montako alkioo on yhdessä oljessa yleensä.

sekin tilanne että sulatetaan 2-3 ja siireään vaan 1- loput sulatetut joutuu heittää roskiin, jos siis selviivät hengissä..

ekan siirron tulos on 4 kk ikäinen, joten vielä ei oo ajankohtaista toi siirtohommeli

kannattaa pohtia tarkoin mitä alkioille tekee..

Vierailija:

Lainaus:

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat