Vierailija

Mietityttää, että viettekö te lapsenne normaalisti lääkäriin kun sairastavat? Vai hoidatteko te itse (silloin kuin pystytte), esim. määräättekö antibiootti-kuurin lapsellesi, entä puolisollenne?

Kommentit (12)

ollaan lekureita. Hoidetaan monesti itse korvahommelit ja sen sellaiset, mutta neuvolaseurannat ja vaikeammat jutut ja epäselvät vaivat (esim kasvuhäiriöt jne) niin ne hoidatetaan muualla.

Pakko kertoa, pari viikkoa sitten vietiin meidän 3 v tyttö päivähoitoon, ja jo tunnin kuluttua sielät soitettiin, että likka kipee, tulkaa hakee pois. Oli sitten 39 astetta kuumetta ja kunnolla kipeä :) Arvatkaa hävettikö, kun kaksi lääkäriä perheessä ja puolikuollut lapsi raahataan hoitoon ... ei me vaan aamulla huomattu :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Määrään miehelle antibioottikuureja, mutta esim. kolesterolilääkitystä en suostunut kirjoittamaan miehelle. Pojan korvatulehdukset hoidan itse, mutta olen vienyt lääkäriinkin jos on ollut kovassa taudissa. Muita kuin tällaisia pikkutulehduksia en hoida itse, lastenlääkärillä ja lastenneurologilla on jouduttu käymään, ja neuvolakäynnit mukaanlukien lääkärineuvolat käytän normaalisti muiden syynissä.

Mutta jos nyt on kyse angiinasta tai korvatulehduksesta, niin kyllä hoidan. Diabetesta tai muuta vakavampaa en itse olisi päävastuullisena hoitamassa.

että, ärsyttääkö, kun kaverit ja tuttujen tutut tulevat ilmaiskäynneille? Katsoisitko lapseni korvat, ja mikähän mulla oikein on, ja maksusta ei mitään mainita.

Vierailija:

Lainaus:

Riippuu, mistä on kyse. Jos epäilemme vaikka korvatulehdusta, niin viemme lapsen lääkäriin, koska miehellä ei ole kotona korvan katsomiseen välineitä ja toisaalta antibioottia hän ei halua lapselle kirjoittaa kuin ihan varmaan tarpeeseen. Mutta minä sen sijaan en käy esim. pitkittyneen flunssan takia lääkärillä vaan mies kirjoittaa sitten reseptin. Onhan se kätevää.

et kun viette lapsianne lääkäriin tai neuvolaan, suhtautuuko lääkärikollegat teihin eritavalla, jos tietävät että itse olette lääkäreitä, vai pysyttelettekö " salassa" tietysti pienemmillä paikkakunnilla kaikki tuntevat kaikki, eli piiloutuminen ei ehkä onnistu. Sit vielä sellanen, että tuleeko koskaa ristiriitoja, kun itse epäilet jotain muuta kuin hoitavalääkäri.

Riippuu, mistä on kyse. Jos epäilemme vaikka korvatulehdusta, niin viemme lapsen lääkäriin, koska miehellä ei ole kotona korvan katsomiseen välineitä ja toisaalta antibioottia hän ei halua lapselle kirjoittaa kuin ihan varmaan tarpeeseen. Mutta minä sen sijaan en käy esim. pitkittyneen flunssan takia lääkärillä vaan mies kirjoittaa sitten reseptin. Onhan se kätevää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat