Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Laitan vielä näin, että varmasti luet. Luepa meidän ketju.

Sivut

Kommentit (123)

Heippa MENINA! kiva kuulla sinusta!!!! Ja ihana kuulla että hoidot jatkuu, voi että pidän tosiaan kaikki mahdolliset jäsenet ristissä ja pystyssä että onnistuu!!! Täällä jännitetään sinun puolesta ja ollaan toiveikkaana! jospa olet pian haahuilemassa lopullisesti tällä puolella, sitä toivotaan kovasti! :D

Ei niitä vitamiineja vissiin tarviikkaan syödä, se foolihappo mietityttää, että tuleeko kasviksia ym syötyä tarpeeksi. Välillä vaan hotkasee jotain kitusiinsa eikä jaksa sen kummemmin miettiä. Kertoilehan paivansade sitten miten ne siellä työpaikallasi otti asian! missä vaiheessa tunsit esikoisen liikkeet?

Iloa päivään!

ja Menina, tulehan kertoilemaan kuulumisia miten on hoidot lähtenyt etenemään! hengessä mukana ollaan! :)

Pakko oli tulla vielä kertomaan kun mulla meni eilen neljä tuntia päivystyksessä!! Alkoi töissä ahdistamaan niin kovasti henkee että kipaisin tuohon päivystykseen (onneksi olen sairaalassa töissä! ).

No, aluksi lääkäri kuunteli et oikeesta keuhkosta kuuluu heikommin ja sitten otettiin kokeita, joista ei selvinnyt mitään. säikähdin et joudun röntgeniin, mutta en joutunut kuitenkaan. Sitten vaan kotiin ja ahdistus jatkuu. Ilmeisesti johtuu siitä että sisäelimet painaa keuhkoja tms. mutta on tämä ärsyttävää!! Syönnin jälkeen pahenee, eli varmaankin siitä johtuu. En ole helsingissä töissä, joten nyt kun loma alkaa menen sinne vielä tutkittavaksi jos tämä ei lopu, eihän tällaisen kanssa jaksa olla reilua kolmea kuukautta! :(

Mutta ei auta, onneksi happea riittää veressä ja kaikki on sen puolin hyvin. ei tarvitse sitä pelätä. ja pikkuinen pysyi oikein vireänä koko sairaalareissun ajan, sillä tuntu ainakin happea riittävän ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitäs mieltä äitiyspakkauksesta? Mä en sitä ottanut, kun ykkösestä on kaikki tallella.Mitä muuten olet hankkinut vauvalle? Saanko suositella kantoliinaa ja unipussia? Miten olet nyt voinut? Itse olen voinut paremmin. Neuvola on taas ensi viikolla.

terkkuja

Meidän esikoinen täytti viime viikolla 2 vuotta. Kyllähän tuolla neuvolassa tosiaan tekisi mieli vähän väliä ravata kuuntelemassa sydänääniä, mutta tähän asti olen malttanut mieleni. Turhaahan se tavallaan on. Onhan mahdollista, että aamulla jos käy kuuntelemassa ja kaikki on ok, niin illalla ei ehkä olekaan. Eli se on aivan turhaa. Tai näin ainakin sanon itselleni, kun alan asiaa liikaa ajatella. Mutta itse asiassa olen itsekin menossa ensi maanantai ylimääräiselle käynnille. Minua on huipannut tällä viikolla niin paljon, että ajattelin, josko hb olisi laksenut liian alas. Viimeksi se oli 127. Omin päin en uskalla rautakuuria aloittaa. Syötkö sinä muuten rautaa? Millä asteikolla sun hb on pysynyt? Käsittääkseni raja on jossain 110 paikkeilla. Tosin en tiedä, koska en ole koskaan joutunut syömään. Naiseksi minulla on tosi hyvä hb yleensä. Esikoisen raskausaikana se oli koko ajan 140-130 enkä joutunut rautaa syömään lainkaan. Nyt tietenkin rautavarastot on ehkä loppuun kulutettuja, kun raskaudet kuitenkin on näin peräkkäin. Raskausviikko 17 tulee torstaina tai perjantaina täyteen. Laskutapa aina vaihtelee, joten en itsekään oikein tiedä, kumpaa tapaa noudattaisi. Odotan jotenkin sitä 20 rajapyykkiä kamalasti, vaikka eihän se mitään " muuta" .

Mutta terkkuja

No hyvä että sun hb oli kuitenkin ihan ok! tulin just neuvolasta ja lääkäristä (kun ne työt olisi alkaneet tänään). lääkäri tuumasi että kohdunsuu on hieman pehmentynyt ja supistukset olisi otettava tosissaan. Just innostuin sauvakävelystä kun hoksasin miten tehokasta se on.... ja liikkumisen aikana niitä suppareita meinaa tulla, eli se siitä. sairaslomalla saan olla nyt nämä seitsemän päivää, kyllä on helpottunut olo!! virallinen äippäloma alkaa 19.8 eli saa nyt rauhassa lepäillä kotosalla!:) painon nousu ärsyttää ja terkkarikin tuumasi että oikeeta ruokaa saa kyllä syödä mutta muuten täytyy vähän katsoa.. on tullut jo se 12 kiloa, ei saisi hirveesti nousta enää. nyt olen lisännyt liikkumista ja koittanut tuijottaa ruokavalioo mutta ei näytä auttavan, nousee vaan, harmittaa!!!!!

tosi kivaa kun neuvolakäynnit alkaa nyt tiheemmin ja kohta on se synnytystapa-arviointikin! hui! tosin mulla se on 19.9 mutta eihän siihen nyt hirmu kauan ole. vauva oli pää alaspäin mutta voi vielä pyöriä, pysyis nyt vaan oikein päin! niin, ja hemoglobiini otetaan multa vasta ennen tuota seuraavaa lääkärikäyntiä, ihmeellinen käytäntö!! ei kuulema ole vielä sen suhteen mitään hätää. että näin.......

Meillä alkaa ne valmennukset kättärillä tämän kuun lopussa. ja neuvolan jutut syyskuussa. se tutustuminen lienee niiden yhteydessä, kai?! tässähän alkaa pian olla jo kalenterissa kivasti merkintöjä! :)

täytyypä lähteä katselemaan tuolta sitä OIKEAA ruokaa suuhunsa..... ;)

kirjoittelemisiin taas!!!!

Hienoa, että loma maittaa ja voit hyvin! Hurjaa, et 30tosiaan tulee täyteen ensi viikolla! Tytyisi tietysti malttaa nauttia nyt ja levätä, kun vauvan synnyttä kaikki muuttuu, mutta ei osaa! Sulla onkinlääkäri huomenna, jos oikein käsitin. Kerrohan sitten kuulumiset! Mulla oli neuvola viime viikon keskiviikkona ja sikäli hieman huono juttu, että se hb oli vaan jatkanut tippumistaan. Nyt se oli enää 104, kun lähtöarvot oli 150luokkaa. Olen itse asiassa aika lailla syyttäyt sitäterkkaria itseään tästä tilanteesta, koska ei antanut mun aiemmin aloittaa;nyt rautavarastot on niin käytetyt, ettei tahdo enää nousta. No, toivotaan parasta. Mulla on taas ylimääräinen käynti tän viikon lopussa, jossa katsotaan se hb uudelleen. Jos se ei yhtään nouse, mun pitää vaihtaa rautamerkkiä ja nostaa annosta. Mua huolettaa eniten se, että viime raskaudessa mun hb oli alimmillaan 129 ja laski synnytyksessä 90eli olo oli hutera. Jos nyt tilanne jo ennen synnytystä on näin huono, en uskalla edes ajatella, mitä se on sen verenvuodon jälkeen, joka synnytyksessä väkisinkin tulee. Voi olla vauvan hoito hieman rankkaa,jos on itse kanttuvei. Mutta toivotaan nyt, että lähtisi nousuun. Pyydä vaan reilusti sairaslomaa! Ethän sä voi ajaa autoa, jos herkästi pyörryttää, kun kauan istuu. Se on riski sulle ja muille! En usko, että ne on mitenkään nihkeitä tuossa sloman antamisessa, koska vastuu on sittenlääkärin ja se on aika suuri, jos jotain käy. Itse olin ekassa raskaudessa varmaan 2kk sairaslomalla. Olen hoitoalalla ja työ kävi liian rankaksi. Mä olen voinut ihan kohtuullisesti. Toki toi matala hb väsyttää ja huippaa, mutta sihen on jo niin tottunut, ettei juuri osaa muuta odottaakaan. Vauva liikkuu kovast, mikä onkin ihana asia, koska tietää, että kaikki kunnossa. Mutta tällaista nyt tänään. Nautipa lomasta!

No niin... elikkä saatiin aika 13.4, silloin viikkoja kasassa 13+3, olivat sanoneet että silloin vielä ehtii... joten toivoa sopii! No, ei sillä niskapoimulla niin väliä kunhan päästään näkemään onko siellä kaikki hyvin! Saatiin jo se seuraava ultra-aikakin toukokuun lopulle. Nyt vähän helpotti..huh huh. Eli pari viikkoa tässä vielä kärvistellään ennen kuin päästään katsomaan!

Mitkäs siellä tunnelmat? :)

Kiitos tuosta vauvakirja ideasta! :) ajattelin jossain vaiheessa että jos joku kummeista ostaa, mutta tuon odotusosion vuoksi olisi kiva ostaa itse. tulisi sitten mieluinen! :) täytyypä kipaista katselemaan!

Niin, ei tosiaan voi tietää ja luulen että minulle olisi tärkeää olla jotain muutakin tekemistä kotona olon lisäksi... suunniteltiin sitä opiskelua niin, että mies hoitaisi ne kaksi päivää tai sitten ottaisin pikkuisen mukaan ja veisin sen mieheni vanhemmille hoitoon, asuvat jyväskylän lähellä missä opinnotkin olisi. Mies opiskelee ja käy samalla töissä, joten voisi hoitaa kotonakin. No, jos ei muuta, niin ainakin virkistyy kun miettii mahdollisia vaihtoehtoja! :)

Olisihan se ihanaa olla kolme vuotta kotona mutta sitä ei voi etukäteen päättää eikä tietää.. sitten se selviää...!!

mun työmotivaatio meinaa vähän repsahtaa kun loppu häämöttää. En kertakaikkiaan jaksaisi enää päivääkään!! Mutta sinnittelen vielä kesäkuun ja sittenpä sitä saakin heittäytyä laakereilleen. ihanaa kun allergia on jo vähän helpottanut vaikka vähän vielä pärskityttää. Mutta sentään pystyy jollain lailla elämään!

Terveisiä ja kirjoittelemisiin!!

Mikä ihmeen bakteerivaginoosi? Tuollaisesta en ole kuullutkaan! Apua! mahan pullahtamisesta; mulla on aivan törkeän iso vatsa tullut ihan silmissä. Enkä ole niin kovin mielissäni, koska se vatsa on jotenkin kauhean alhaalla ja käveleminen on tosi vaikeata, jotenkin painaa kamalasti kävellessa. ja tässä on vielä pitkä matka kuljettavana!

Teillä kesti piinaa vielä kauemmin kuin meillä. Myötätuntoa sinne päin. Toki kuten sanoit, kai jälkipeleissä tärppäsi nopeasti.Ei sitä noiden hoitojen stressaavuutta ja kuluttavuutta ja sitä kamalaa vauvan kaipuuta voi ymmärtää kuin sellainen, joka on sen kokenut. Itse en ole edes monelle kertonut. Jotenkin liian henkilökohtaista.

Olen menossa Felicitakseen Tapio Kurjelle. Hän on perinnöllisyyslääkäri ja tosi pätevä. Kaikki kaveritkin on hänelle käyneet ja pelkkiä kehuja satelee siitä. Mun aika on 29.5 eli viikko rakenneultran jälkeen. Varasin ajan viime viikolla.Ajat on kai aika kysyttyjä, että jos meinaat tai edes ajattelet meneväsi varaa toki jo nyt. Jos tulee katumapäälle sen voi aina perua. Kauhean pitkään noita ultria ei kai voi tehdä, kun vauva kasvaa liian isoksi. Joskus 20-24 viikon kieppeillä on kai paras. Toki tiedän ihmisiä, jotka on käynyt viikolla 26 ja jopa 18! No, ne osaavat kyllä sanoa, kun varaat aikaa.

Asiasta ihan seinään; onko liian henkilökohtaista kysyä ikääsi? Itse olen 28.

Mukavaa viikon alkua!

Joo, 8 päivää taisi ollayhteensä päälle 400euroa eli oli hieman maksamista. Mutta tosi ristiriitaista tietoa olen nyt saanut tuosta abo-immunisaatiojutusta toisen raskauden ollessa kyseessä. Mun oma terkka ei reagoi siihen mitenkään. Netissä on jotkut kertoneet, että heiltä on otettu ylimääräinen verikoe kuukautta ennen laskettua aikaa. Ja sitten se kättärin ultraava kätilö taas sanoi, että kuukautta ennen la;ta olisi kontrolli naistenklinikalle. Ota tosta nyt selvää. Eli jos mun veri kehitti edellisessä jo vasta-aineita, kai se riski on nyt suurempi vielä.

Noista liikkeistä: sullahan oli edessä se istukka? Se vamentaa tehokkaasti ja voihan sulla olla tosi rauhallinen masuasukki.

terkkuja

Tuosta ultrasta. Kysäsin vielä odotus-puolelta ja ilmeisesti sitä aikaa käydä ultrassa on 20-28rv eli hieman enempi kuin sanoin. Muutama oli kyllä vakaasti tuon 20-24 kannalla. Jäi vai vaivaamaan, etten vain anna väärää tietoa. Itse kyllä odotan malttamattomana. Se Tapio Kurki on niin ihana lääkäri ja kertoo kaiken ihan erilailla kuin ne kätilöt kunnan puolella. Ja tosiaan sitten voi alkaa nimiä miettimään paremmin, kun tietää sukupuolen.

Meillä todennäköisesti tämä on viimeinen lapsi. En hirveästi suunnittele etukäteen mitään, lapsi tulee kuitenkin yleensä lapsi kerrallaan. Kolmesta olin haaveillut, mutta naikkari ei suo kullekin parille kuin 2 lasta ja ylipäätänsä julkinen puoli panee sitten pisteen. Yksityiselle voisi mennä kolmatta yrittämään, mutta pelottaa se rahanmeno. Tähän toiseenkin meni todella paljon jo rahaa, vaikka julkisella oltiin. No, aika näyttää. Ja toki olen onnellinen, jos vain tämän kakkosen saan terveenä maailmaan. Muutenkin ehkä arvostan nykyään keskivertoa enempi sitä onnea, mitä nyt on, kun perheessä on jo yksi parantumattomasti sairas.

Kovasti odottelen sitä puolen välin rajapyykkiä! Sitten ehkä uskaltaa (ehkä) alkaa nauttia. Ja töissäkin pitäisi kertoa. Vielä en ole uskaltanut.Oletko sinä jo kertonut?

Sinä oletkin sitten keskimääräistä nuorempi ensisynnyttäjä. Itse olen sitä mieltä, että hyvä olla aikasessa liikenteessä, kun ei se välttämättä silloinkaan helppoa ole, saati sitten vanhempana. Itse sain esikoisen myös 26-vuotiaana. Mitenkäs lähellä sun ja siskosi lasketut ajat ovatkaan? En muista, kerroitko.

Eipä muuta kuin hauskaa vappua!

Miten meni ultra??? Näkyikö sukupuolta? Oliko kaikki niin kuin olla pitää?

Huisia, en malttais odottaa ylihuomiseen.... ihana päästä varmistamaan onko kaikki kunnossa. Niin, mulla vaihtui terkkari tuossa välissä ja tämä uusi terkka oli olettanut että se tulehdus on hoidettu ajat sitten. Ja mun olisi pitänyt kysyä silloin tuloksista mutta joku sanoi mulle, että sieltä kyllä soitellaan jos on jotain häikkää. Niin en sitten osannut lähteä kyselemään. Nyt olen kiikuttanut kaks uutta näytettä, tulokset saan perjantaina. jospa se tulehdus olisi hoitunut ittekseen, ainakaan ei ole mitään oireita!! Täytyy toivoa, ei oikein nuo antibiootit houkuttele....!

Mutta tulehan kertomaan ultrakuulumiset kun ennätät!!! :)

Mä alan vahvasti veikkailla, että sä ohitat mut ja saat vauvasi ensin! Eikös sunkin laskettu aika ole ensi viikolla? Mulla olis ylihuomenna eikä merkkiäkään, että jotain tapahtuisi. Neuvola oli tänään ja sinänsä masentava käynti, koska lieviä raskausmyrkytyksen oireita: proteiini virtsassa yhdellä plussalla, verenpaine hieman koholla ja tietysti turvotusta on nyt ollut koko ajan. Ahdistavaa vaan, kun se opiskelija ei oikein noita sinänsä noteerannut. Hieman pelottavaa. perjantaina on kyllä uusi verenpaineen mittaus. Mutta ei siis puhettakaan lähettämisestä lääkärin tsekkaukseen. Mahdollinen yliaikaiskontrollikin kuulemma on 10 päivän jälkeen lasketusta ajasta! Sanonpa vain, että tuntuu aikamoiselta riskiltä, jos jotain häikän tapaista näkyy jo nyt. Mennäänkö sitten se koko 10 päivää ihan oman onnen nojassa? No, perjantaina kai selviää, koska silloin näen sen terkan tai opiskelijan viimeistä kertaa. Sitten vaan sanotaan, että tarkkaile omaa vointiasi ja soita, jos jotain on. Mistä minä tiedän, mikä oire on hälyyttävä? Jotain nokipisteitä silmissä...Jos oikein kuulostelee niin kyllä niitä mustia pilkkuja näkee silmissä vaikka koko ajan.

No joo, tällasta täällä. Mitäs sinä olet puuhaillut? Mikä olo on? Kiva, että ristiäisreissu oli mukava.

TERKKUJA

No niin todellakin, ei mun ripuloinnit ole mitään verrattuna sun tautiin!! huh! Odotan innolla sun puolesta sitä ultraa, ihanaa kun se on jo niin pian!! Mä kävin lääkärissä tiistaina, ei siellä mitään ihmeempiä, sydänäänet kuului nyt selvemmin ja niitä olisi voinut kuunnella vaikka kuin! =)

Miltähän se tuntuu sitten nähdä?! Voi olla aivan mahtava tunne... Kutsutteko muuten asukasta jollain tietyllä nimellä? Tällä tuntuu olevan näitä nimiä aina tilanteesta riippuen.. ei osaa yhdellä nimellä kutsua. Enkä malttais odottaa kun pääsee ostelemaan kaikkia tarvikkeita!! Kerrankin toivoo että syksy tulisi pian! outoa! mutta iloa perjantaihin ja alkavaan viikonloppuun ja tuhannesti tsemppiä maanantain ultraan!!!

Ja suuret onnittelut!!!!!!! ihanaa!

Meidän synnytys kesti 18 tuntia ja myös luomuna, eli aivan kauheaa oli... olen sitä jälkeenkin päin pohtinut ja tuntuu vieläkin tosi hurjalta, mutta ehkä aika tekee tehtävänsä. Ilokaasua koitin naukkailla mutta ei siitä apua ollut.. ja ammeessa makoilin. pyysin epiduraalia mutta sitten se oli jo myöhäistä, olin jo niin paljon auki. ja ponnistusvaihe kesti kauan, vauva juuttui johonkin reunaan ja sitten imukupilla loppujen lopuksi autettiin ulos.siitä jäi kyllä hyvä kokemus vaikka olin sitä pelännyt henkeen ja vereen!! aika helposti vauva tuli sitten ulos eikä lääkärin tarvinnut kovasti kiskoa, onneksi! kätilö oli aivan ihana, samoin lääkäri, olen tyytyväinen sairaalavalintaan! :)

Pikkuinen on ollut tyytyväinen, viime yönä heräsi kolmesti syömään. Ihmeellisen helposti on mennyt tämä alku. tosin imetyksessä on ollut vähän ongelmaa, rinnat on rikki ja käytiin sairaalassa vielä sen takia. toivottavasti alkais pian helpottamaan! ja kipeä olen vielä, vissiin häntäluullekin tapahtui jotain, on tosi kipeä. Mutta onnellinen olen niiin kovasti!! koko ajan on tippa linssissä ja pala kurkussa kun vaan katsonkin poikaa.... on tämä niin ihmeellistä ettei voi uskoa, siinä se nyt on. olen niin kiitollinen.

poika oli pitkä 50 cm ja paino 3780 kg. että ihan semmonen hyvän kokoinen vaikka isoksi välillä povattiin! välillä vatsaa kipristää, muuten vaikuttaa tyytyväiseltä, tosin ruokaa on saatava just heti ja rinnalla riehuu kun maitoa on liikaa... raukka!

Onneksi sait lisämaidolla rauhoittumaan, jännä että se asenne on niin nihkee. tärkeintä kuitenkin että lapsi on rauhallinen ja maitoa riittää!! ja onneksi olette päässeet kotiutumaan. minkälainen tämä synnytys oli sun edelliseen verrattuna? tuntuiko helpommalta vai vaikeammalta?

seuraavan kerran jos vielä saan olla synnyttämässä niin valitsen kyllä kaikki mahdolliset kivunlievitykset, en kestänytkään niin hyvin kuin luulin.....

Mutta paljon paljon onnea vielä ja kerrohan taas kuulumisia, toivottavasti saat vähän levättyä pois väsymystä!!!

tässä sitä nyt ollaan! =)

ps. onko sulla ollut tunneliikutuksia tms?

Mä sanoisin tuohon turvaistuin asiaan, että jos paljon ajaa ja esim. pitkiä matkoja moottoritiellä niin ostaisin uuden istuimen. Kuluminen ei sinänsä haittaa, mutta mallit ovat muuttuneet koko ajan entistä turvallisemmaksi. Meillä itsellä on käytettynä ollut sekä vauvakaukalo että turvaistuin eikä suinkaan parhaimmasta päästä; vielä sellainen, jossa istutaan naama menosuuntaan, kun nimenomaan toisin päin olisi parempi. Mutta meillä tilanne sen verran eri, että meillä ei ole itsellä ollenkaan autoa eli ollaan ylipäätänsä edistyksellisiä, kun meillä on istuimet. Ollaan joskus korkeintaan vaarin kyydissä vartti-20 minuuttia pikkuteitä. Panostaisin varmasti eri lailla, jos olisi oma auto, jolla päivittäin ajettaisiin.

Neuvola oli torstaina. Ei erikoista. Painoa oli tullut jonkin verran, hb.tä ei mitattu nyt eikä kai ollut tarviskaan. Seuraava onkin lääkärineuvola. Mulla ongelmana on lähinnä ollut jatkuva närästys, kun vatsa on kasvanut ja nilkkakivut. Kai mun nilkat vaan ei ole tottunut kantamaan tällaista painoa ja niitä pakottaa.

Joo, 34 tulee mulla täyteen viikon päästä!

Oih oih miten ihana tuo 4D!!!!! Ihan uskomatonta miten voi noin tarkasti nähdä!! Oli varmaan huisa tunne nähdä kasvonpiirteet ja kaikki! Tietää minkänäköinen kaveri siellä köllii! =)

Nii, mies oli näkevinään kuulema sen verran varustusta alapäässä että siksi pojaksi epäili.. olin kyllä valmentanut häntä että tytöillä on myös jonkinmoista varustusta mutta oli kuulema niin selkee.. heh! Kuvassa näkyy jonkinlaiset pömpyrät, eli ei kyllä mitään tappia varsinaisesti. Aika hauska sitten nähdä! jotenkin poikaa itse veikkaan, mutta se nyt voi mennä syteen tai saveen! niin, sillä oli aika komeet lihaksetkin!! heh! :)

Kyllä aika hurjalta tuntuu tosiaan että ei olla enää ihan siinä alkuvaiheessa.. jotenkin koko ajan kuvittelee että tämä on ihan alkuraskautta, mutta ei tämä nyt ihan alkua enää ole...! Hirmu äkkiä aika mennyt! Toivottavasti minun hormonit muuttuisi tämän raskauden aikana eikä tarviis mennä enää IVF:ään... typerää jo noin pitkälle miettiä mutta kamalasti kuitenkin toivon että olisi jokin muu mahdollisuus. Ja tietysti olen onnellinen että sen avulla on mahdollista ylipäätään tulla raskaaksi! !

Olitko sä kauan kotona esikoisen kanssa? Pohdiskelin että jatkaisinko vähän vuoden päästä syksyllä opiskeluja, täydentäisin nykyistä tutkintoa.. täytyisi olla kaksi päivää viikossa poissa kotoa, mutta se toisaalta tuntuisi aika piristävältä vaihtoehdolta! eikä tarviis tehdä työn ohessa. Kaikkea sitä jo miettii.. aina pitää olla valmiit suunnitelmat ja kuitenkin ne muuttuu vielä tuhat kertaa! ;)

Mutta iloa pienestä vatsaihmeestä ja isommastakin ihmeestä, tosi mukavaa että asiat molemmilla näin hyvin! toivotaan kovasti että meninakin hyppäisi pian vielä kyytiin! :)

terveisiä ja iloa päivään!

ai niin, neuvola on seuraavan kerran 19.6. Oot varmaan oikeassa siinä että ne lääkärikäynnit ei ole niin tärkeitä.. eikö ne itseasiassa tee ihan samat jutut kuin mitkä terkkarikin voi tehdä! se tutkimushoitaja missä tutkimuksessa olen, katsoi vähän kohdunkaulaa, valkovuotoa ym. ja totesi että kaikki näyttää hyvältä, joten uskallan vähän luottaa siihenkin. Mutta ihan superkivaa päästä täyttää ne lomakkeet ja kai se äippäpakkauskin tulee joskus heinäkuussa!! jee! :)

niin ja ONNEA pojasta, nyt se sitten on varmaa!! tulee pikkuveli esikoisen kaveriksi, kivaa! :)

Täällä kukun hereillä jo hyvään aikaan, viime yö meni taas valvoskellessa selän takia, helpottaa kun nousee ylös. Nyt odottelen että kärsis taas mennä takaisin nukkumaan. kummallista kun välillä on näitä öitä että selkää särkee makuuasennossa, mutta kun on jonkun aikaa valveilla niin pystyy taas menemään nukkumaan.

Oho, hienoja uutisia sieltä päin!! tulee aika lähekkäin sinunkin siskolle pikkuinen, hauskaa! olen saanut kuvia netin kautta siskon pojasta, on tosi suloinen!! pääsen näkemään vasta mahdollisesti meidän vauvan ristiäisissä mikäli pystytään silloin matkustamaan, haluaisin kovasti pitää ne meidän vanhempien luona! eli siskon pojan ristiäiset jää minulta väliin.. harmin paikka, ne olis just vähän enne omaa laskettua aikaa joten aika mahdotonta....!

ja voi kauhistus sentään, nyt vasta tämä todellisuus alkaa valjeta että saatat pian synnyttää!! kuulostaa kyllä melko lupaavalta! Ei voi käsittää että ollaan oikeasti jo tässä tlanteessa.. siitä kun kirjoiteltiin plussa testistä ja odoteltiin 12 viikon rajapyykkiä... ja kohta saatat tulla ilmoittamaan että lapsi on putkahtanut maailmaan, ihmeellistä. voi harmi tuo ruuhka! en yhtään tiedä mihin sitä sitten menisi jos sinne ei pääse.. ja jos naikkari ja jorvikin on täynnä! hurja ajatus lähteä kauemmaksi synnyttämään. No, toivotaan parasta....!

Eilen tuli jonkinlaista nimiehdotusta pohdittua, tuntuu että pojalle saattaisi olla mieluisampi nimi.. muuten ei sukupuolesta väliä, aina olen jostain syystä ajatellut että saisin tytön, mutta nyt en yhtään tiedä. jostain syystä mies ajattelee että poika tulee, itselläkin välillä ollut sellainen olo. ja tutuille olisi suorastaan ihme jos tyttö tulisikin!

kiva oli kuulla että sulla ollut sama painoarvio! sen kokoinen vauva tuntuisi kyllä sopivalta synnyttää. vaikka eihän se nyt koosta ole kiinni, kuitenkin helpotti kun terkkari välillä puhui että saattaa olla iso vauva tulollaan. onkin sitten vissiin ihan normaalikokoinen.

ai niin, kysyit mun ja siskon ikäerosta, sisko on 3,5 vuotta nuorempi. mites teidän ikäerot?

täytynee tästä lähteä kohta takaisin punkan pohjalle, jospa pysyisit kyydissä vielä vähän aikaa!! ei olisi niin pitkä aika tässä " yksikseen" odotella, heh! mukavaa sairaalakassin pakkailua ja odottelua, jännittävää aikaa elellään. Hui!

Kuulostaa tosi kivalle noi yllärivauvakutsut!! tulee varmasti ikimuistoista! :) ja ymmärrän kyllä jos pitkän kotona olon jälkeen tulee olo että voisi mennä töihin. kurjalta kuulostaa tuo väsymys, jospa se piristyskausi tosiaan tulisi!! hassua että silloin kun voi vaan ottaa rennosti, niin kaipaa tekemistä ja kun sitä on, kaipaa rauhoittumista. nyt on kyllä mennyt hulinalla tämä viikko, on ollut aika paljon tekemistä ja menemistä, ihan hyvältä tuntuu nyt vaan olla.

ostettiin dorjanin yhdistelmävaunut ja värikin vaihtui vielä viime tipassa! olen kyllä tosi tyytyväinen valintaan ja taidetaan tehdä kaikki hankinnat siitä samasta liikkeestä, on niin ihana palvelu!

viime yönä tuli taas menkkamaisia supistuksia ja täytyy nyt seurata tilannetta että pitääkö käydä tarkistuttamassa kohdunsuuta. vielä saisi vauveli pysyä hyvän aikaa suojassa!! vaikka täällä ollaankin jo ihan kärsimättömiä!

tuo unipussi onkin muuten tosi hyvä lahjavinkki! ja varmaan harva keksii ostaa sitä! jännitän täällä kovasti siskon tilannetta, synnytys on jo tosi lähellä, koko ajan pitää puhelinta vahtia että tuleeko tietoa! harmi vaan että sisko asuu oulussa eikä näe sitä pikkuista kovin heti...

neuvola taitaa olla ens viikolla ja lääkäri parin viikon päästä.. ja huomenna alkaa jo syyskuu kivaa!! tykkään hirveesti alkusyksystä, ihanaa että kesä alkaa vihdoin antamaan periksi! :)

terkkuja ja mukavia vauvakutsuja!!

Kuulostaa tosi hyvältä!! jee!! pidän täällä peukkuja että pian pääsette lähtemään!! jos ehdit vielä lukemaan, niin oletteko sinne kättärille menossa?

mä jännään täällä sun puolesta ja uskon että pian pääsette tositoimiin!!! voi miten ihanaa että jotain vihdoin tapahtuu!!!

tsemppiä hurjasti ja voimia koitokseen jos nyt vihdoin on se aika, jos käyt koneella vielä niin kerrohan tunnelmia :)

voi kun toivon että pian on pikkuinen sylissä!!!!!

anna täältä lopullisen lähtöpotkun!!!!!!! :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat