Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuossa se tulikin. Mummoni nukkui pois, hautajaiset pidetään parin viikon päästä, jolloin raskausviikkoja mulla on 39+0. En osaa päättää lähtisinkö vai en. Kaikki varmaan ymmärtävät ellen lähde, mutta mielelläni haluaisin kuitenkin mennä.

Tämä on kolmas raskauteni, ja edelliset ovat syntyneet rv 40+4 ja rv 41+5, tämäkin menee varmaan vähintään laskettuun aikaan saakka, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Hautajaisiin menisin kai yksin. Mies ja lapset ajaisivat varmaan kanssani tuonne paikan päälle, mutta keksisivät muuta tekemistä tilaisuuden ajaksi. Jos synnytys käynnistyykin siellä, niin laittaisin lapset sisaruksilleni ja mies pääsisi synnytykseen mukaan.

Kommentit (11)

Mutta tässä tapauksessa on tosiaan parempi, että saat olla siellä rauhassa. Hautajaisissa joissa on ollut mukana raskaana oleva heillä on aina alkanut supistella joka hiton kerta.

Noilla viikoilla hautajaiset voi olla sen verran raskas tapahtuma, että käynnistää synnytyksen. Mutta 150 km ajaa nopeasti ja toisaalta sinulla on mahdolliset lapsen likat siellä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mummosi hautajaisiin???

Totta kai menet. Harmittaisi jälkeenpäin jos lapsesi syntyy 42+ viikolla, etkä olisi mennyt hautajaisiin. Raskaana olevan näkeminen hautajaisissa lohduttaa surijoita; elämä jatkuu. Kokemusta on.

Kuten joku sanoi, moni tosiaan asuu 150km päässä sairaalasta. Ja todennäköisesti synnytyksesi ei kuitenkaan ala juuri silloin, jälkeenpäin sinua harmittaisi ettet mennyt.

Tilanteesihan kuulostaa ihan hyvältä, lapsenvahti- ja kyytiasiat olisivat hoidossa.

Lapsista vanhempi kerran (3 kk iässä) ja nuorempi ei kertaakaan. Mummoni menehtyi lähes satavuotiaana ja vietti viimeiset vuotensa vanhainkodissa, jossa lasten kanssa oli turha vierailla, mummo oli väsynyt ja tunnisti hädintuskin meitä sukulaisiaan.

Lapset voisivat toki tulla hautajaisiin mukaan ja mies myös, mutta jos menen itse, niin haluan, että tilaisuus on mahdollisimman helppo, rauhallinen eikä rasittava minulle. Eli tahdon keskittyä keskustelemaan sukulaisten kanssa, muistelemaan mummoa, jne. Enkä juosta lasten perässä, ja yrittää pitää heidät rauhallisina tilaisuuden ajan.

150 km on sen verran lyhyt matka että jos niin huono tuuri kävisi että synnytys alkaisi reissussa niin kyllä sieltä sairaalaan ehtii.

Moni ihminen ASUU 150 km tai vielä paljon kauempana synnytyssairaalasta.

Varaa ajomatkaan tarpeeksi aikaa, pidä välillä taukoa ja jaloittele. Hautajaisissa taas huolehdi siitä että pääset aina istumaan tarvittaessa.

Siis mitkä ovat ne syyt miksi jättäisit hautajaiset väliin?

Siis viikkoja on vasta 39. Ja edelliset lapsetkin ovat menneet 40. viikolle.

Ja mitä sitten jos synnytys alkaakin siellä? Pääset sieltä varmasti synnytyssairaalaan.

Minä olin vielä häissä 40+2. Matkaa oli kyllä vähemmän, vain n. 100km. Häät olivat siis lauantaina ja sunnuntai iltana meni lapsivedet ja lapsi syntyi maanantai iltapäivällä.

Oikeasti sinua harmittaa jos et mene. Vauvahan voi syntyä vaikka vasta 2 viikon päästä. Ja vaikka se synnytys siellä käynnistyisi, niin pääset sairaalaan. Olet miettinyt lapsenvahtiasiatkin niin tarkasti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat