Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jäin kiinni NT-seulassa....niskaturvotusta oli siis liikaa...onko vastaavan kokeneita?? Mua pelottaa nyt aivan tajuttomasti...Mitenköhän sairas meidän pikkuinen on:( Mä en pysty muuta kuin itkemään....Lapsivesipunktioon antoivat ajan, sekin on vasta 3 viikon päästä...tästä keväästä taisi tulla tuskien taival

Kommentit (15)

ei siis vain 4:n ongelma...yleinen henki, jos et osaa sanoa mitään fiksua, lyttää. kannattaa ottaa huumorilla tai sivuttaa tollaset kokonaan.

jonka mahdollinen periytyminen sikiölle halutaan tietää etukäteen. Meillä esim. sairaus jonka periytymisriksi 50 % joten joka raskaudessa olen ollut istukkabiopsiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ne tulokset ja sieltä ei ollut löytynyt mitään poikkeavuutta.

Täällä nyt terve poika keinuskelee keinutuolissa, ikää 3 v.

Tsemppiä! Ei siis aina tarkoita että vikaa olisi!

Näin on käynyt tuhansille suomalaisille, turhaa pelkoa ja stressiä. Näin kävi myös ystävälleni, joille saatiin liian suuri mittaustulos. Saivat lähetteen naistenklinikalle, jossa ultraaja sai ihan eri lukemat. Nyt heillä on erittäin terve 2-vuotias, reipas poika. Muista, että suurin osa näistä mittausylityksistä on vääriä hälytyksiä!

Niskaturvotus merkitsee vain kohonnutta riskiä, joten todennäköisesti lapsivesipunktiossa kaikki on kunnossa. Mutta on varmasti kamalaa joutua odottelemaan tuloksia noin kauan.

Ja muuten: Virallisesti se on NT -ultra sanoista Nuclear Transluency. Kansanomaisesti NP, eli niskapoimu-ultra. Mutta meillä ainakin lääkäri puhui NT-ultrasta.

Vierailija:

Lainaus:

Jäin kiinni NT-seulassa....niskaturvotusta oli siis liikaa...onko vastaavan kokeneita?? Mua pelottaa nyt aivan tajuttomasti...Mitenköhän sairas meidän pikkuinen on:( Mä en pysty muuta kuin itkemään....Lapsivesipunktioon antoivat ajan, sekin on vasta 3 viikon päästä...tästä keväästä taisi tulla tuskien taival

En halua pelotella, mutta vaikka kromosomit olisivat kunnossa, voi lapsella silti olla jokin pahasti vialla. Mutta se näkyy sitten rakenneultrassa -ehkä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat