Seuraa 

olin äsken neuvolassa viimeisessä lääkärintarkastuksessa (rv 36+1) ja kaikki on ihan hyvin.. aikaisemmin kohdunsuun pituus on ollut 3cm, nyt 1,5cm.. no ei se mitään.. mut nyt hän sanoi että kohdunsuu on auki 2cm, tarkoittaako se että siitä 10cm mitä se pitää olla auki kun aletaan ponnistaa yms. niin nyt jo on 2cm auennut??? onko tällainen ihan yleistä vai pitäisikö tuosta päätellä että pian voisi synnytys lähteä liikkeelle??

toinen asia joka ihmetyttää on se että kun paljon puhutaan painoarvioista niin lääkäri ei antanut sellaista ollenkaan, olisiko itse pitänyt kysyä vai eikö kaikki anna arviota??

tunnen itseni taas niin hölmöksi, mutta onneksi en varmaan ole yksin näitten juttujeni kanssa..

Kommentit (3)

kohdunsuu auki 4-5cm. Olin vain menossa kokoarvioon äitipolille, mutta tosiaan, jäinkin synnyttämään.. Enkä itse olisi varmaan mitään huomannut vielä moneen päivään. Supisteluja ei liiemmin ollut esiintynyt.

eli tuosta kokoarviosta. itse kävin äsken neuvolassa, ja siellä th arvioi käsin masun päältä vauvan kokoa. nyt meillä on rv39 ja kokoarvio 3.8-4kg.. ja vaikka onkin koko ajan ollut ison kokoinen,en ole missään kokoarviossa käynyt sairaalassa,eikä edes ultrattu. esikoinenkin oli iso syntyessään, 4.6kg,joten saa nähdä miten tämän käy. esikoisella tosin th:n arviot olivat pienempiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuo 2 cm kai sitä tarkoittaa, mitä arvelit, mutta tilanne voi säilyä tuollaisena viikkoja. Voi olla 3-4 cm auki ihan rauhassa. Silloin ei kai suositella uimahallissa uimista (?). Tuo on siis normaalia.

Painoarvioita lääkärit ei nykyään tee, niitä tehdään vain synnäreillä ultran avulla. Harvemmin siis sellaista " saa" . Mulle neuvolantäti suostui sanomaan oman arvionsa kun oikein ruinasin, mutta sanoi, ettei se ole kuin hänen arvionsa jne. (Osui kyllä aika oikeaan.)

Jos syytä epäillä oikein isoa vauvaa, niin sen nla-th huomaa (jo aiemminkin kuin rv 36) ja passittaa kokoarvioon synnärille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat