Seuraa 

Huomenta!

Olisin erittäin kiitollinen kokemuksista... Olen 164cm pitkä ja tuo kohdun mitta on ollut niin rajusti yläkäyrillä koko raskauden ajan että suosittelivat neuvolassa Naistenklinikan synnytystapa-arviota. Mitä siellä tapahtuu, ultrataanko vai mitä tehdään? Jos ultrataan niin katsotaanko siinä vauvan kuntoa muutenkin kuin vain mittojen osalta? Olimme istukkanäytteessä syksyllä eikä syytä niskaturvotukseen koskaan saatu selville joten sekin vielä vähän arveluttaa...

Huh, siinä kysymyksiä :) Kiitos jo etukäteen kenellä on kokemusta!

J.

Kommentit (1)

Synnytystapa-arviossa lääkäri ultraa ja arvio siten vauvan kokoa. Samalla tarkistaa istukan toimivuuden jne. Lääkäri tekee myös sisätutkimuksen ja arvioi lantion kokoa. Tarvittaessa otetaan rtg-kuvat lantiosta.

Varaudu, että paikalla voi olla kandi, joka sorkkii sua, jos et kiellä. En huomannut itse kieltää silloin ja turhaa kipua vain...

Ja painoarvio sillä ultraajalla (NKL, 2004) heitti tosi paljon. Arvioi lapseni kooksi 3200g 2vkoa ennen synnytystä. Vauva syntyi sitten 4200g painavana. Ongelmana oli, kun lapseni oli vain 50 cm pitkä, joten ultran arviot heitti pahasti. No itse tiesin, että mun sukutaustalla ei synnytetä alle 4kg lapsia...

t.mm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat