Seuraa 

eipä löytynyt pinkkaa..

Kommentit (11)

Tyttö sai sitten pikkuisen serkkupojan tänä aamuna. Eipä vaan mennäkään siskonvahdiksi, kun tyttö kehitti kunnon räkätaudin kuumeineen. Eipä olekaan ennen yskinyt oksennukseen asti. Voi äh.

Hiekkalelusetti on tulossa synttärilahjaksi. Tähän asti tytön kanssa ulkoilu on ollut kärryilyä, pulkkailua ja keinumista. Voin kyllä aavistaa, että tykkäisi pelmuta lumessa, petivaatteiden ja tyynyjenkin kanssa kun on niin kiva painia.

Toivoisin vielä pääseväni tervehtimään siskoani tänään, hänet kun kiikutettiin omasta sairaalasta Naistenklinikalle synnyttämään vähäisten viikkojen takia. Vauvaa katsomaan ei taida olla asiaa, hänet siirrettiin välittömästi Lastenklinikalle. Koko ajan tässä kyttäänkin puhelimen vieressä kuulumisia. Nyt vasta tajuaakin, kuinka ihanaa oli, että oma vauva sai olla heti synnytyksestä lähtien vieressä.

Tämä meni nyt ihan muihin asioihin, joten poistun muualle pähkäilemään.

Johan nyt kelin keksi. Missä on se ihana auringonpaiste, joka helli meitä viikonloppuna? Eihän tätä lunta nyt enää kukaan kaipaa. Nyt saisi tulla jo kevät.

NEITI kyseli taaperon kanssa ulkona leikkimisestä. Jenna kun ei vielä kävele, niin lähinnä kontataan pitkin pihaa tai istutaan lumihangessa ja tutkitaan lunta. Ajattelin, että jos ostaisi sen ämpärin, niin voisi sitten rakentaa niitä lumikakkuja. Tietysti käydään myös pulkkailemassa, mutta viikonloppuna ainakin oli jo tiet niin sulanut, ettei täällä päässyt pulkalla enää mihinkään.

PUNNITUS: Mua ei ole punnittu neuvolassa. Silloin kun oli synnytyksen jälkitarkastus, niin silloin on punnittu viimeisen kerran neuvolan toimesta.

NEUVOLA: Meille on seuraava neuvola merkitty toukokuulle. Rupesin vaan miettimään, että pitäisikö se kuitenkin olla kesäkuulla, kun rokotusohjelmassa sanotaan, että seuraava rokotus on 1,3 v iässä. Pitänee varmaan soittaa sinne neuvolaan.

Jaahas, taidan mennä laittamaan pyykit koneeseen kun Jenna on päiväunilla.

Moiks!

Marju ja Jennukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen runoilin pitkään, mutta lähetys epäonnistui. Kivaa...

Jotain siitä eilisestä viestistä kuitenkin.

G: Ulkoleluja ei meillä vielä taida olla. Ei edes siskonpojan jäämistöä. Pitänee siis jostain hommata ja vaikka ihan kauha ja hillopurkki ensihätiin, jos niin kiirus tulee.

G: Ei ole muakaan punnittu neuvolassa. Oliskohan ollut 6 kkneuvola, kun th kyseli, että voisko punnita, että sais seurattua painoindeksiä johonkin testiin. Minähän en lupaa antanut, kun ois varmaan kone mennyt epäkuntoon tällä massalla.

Mitä muuta kysyttiin?

Käytiin äsken klo. 9.00 1v-valokuvassa. Tyttö ei meinannut millään pysyä aloillaan, vaan kokoajan lähti konttaamaan kohti valokuvaajaa ja iskää, jotka tietty olivat siellä, missä oli kaikkee kivaa tavaraa hyllyssä. Tyttö kun seisoi siinä taustakankaan edessä, eikä sillä ollut mitään muuta kuin spotin valo, joka oli hieman pelottava. Millään ei myöskään meinannut käydä seisomaan, vaan jalat oli ihan spagettia, kun asettelin häntä tuolia vasten nojailemaan. Mutta luulen, että saatiin joitain kivoja kuvia. Välillä Helmi kyllä irvisteli sillain tosi ilkikurisesti, joten ainakin tulee ihan rehellisesti juuri sen näköisiä kuvia, kun miltä tyttö pääsääntöisesti täällä kotonakin näyttää. :)

Sitten kuvauksen jälkeen käytiin viemässä päivähoitohakemus päiväkotiin ja tutustuttiin johtajan opastuksella ko. laitokseen. Helmi vaan naureskeli ja irvisteli henkilökunnalle. Vaikka kyllä jo uni painoi silmää. Äsken kun tultiin kotiin, niin hyvä että kerkesin toisen syöttää, kun meinasi nukahtaa siihen tuoliin. Ei tarviinut pahemmin unille maanitella. Mutta luulen, että unet kestävät vain n. 1h, joten toiset tirsat on vielä illemmalla kuvioissa.

Helmi on alkanut yöllä itkeskelemään. En yhtään tiedä miksi. Oiskohan sitten hampaita tulossa vai mitä. Viime yönäkin klo. 23 itki niin, et piti käydä paijaamssa ja sitten heräsin kaksi kertaa myöhemmin itkuun, joka kyllä laantui pian ihan itsekseen. Vai onko sitten eroahdistusta? Mene tiedä.

Nyt ei taidakaan kummempaa olla. Kirjoitan vielä, kun muistan/käyn lukemassa, mitä eilen juteltiin.

lehtovi ja Helmi 28.3. eli tasan 1v! Onnea Helmille!

Selvisihän se meilläkin, mistä nuo kitinät taas kiikastaa, eli alakulmahammas on just puhkeamassa, osa on tullut jo läpi. Ja viime yönä tuli nuha. Johtuneeko sitten hampaista vai onko jotain flunssaa... taas kerran! Yö meni yllättäen supon kanssa ihan hyvin mutta tämä aamupäivä on ollut kyllä taas aika raskasta kuunneltavaa... Äsken asettui nukkumaan.

Minä se siitä uimahalli-ideasta kiittelin :) mutta jää meillä kyllä tältä viikolta tuon nuhan takia. Toivottavasti ei tuu kuumetta tms.

Ainiin, onhan tälle päivälle mahtunut kuitenkin ilonaihekin, eli ensimmäinen pottaan pissaaminen! Laitoin ruuan jälkeen istumaan ja kysyin miten Aatu pissii pottaan, niin eiköhän alkanut lorista! Kyllä sitä hehkutettiin ja kiiteltiin ja ihasteltiin, miten hieno pissa se olikaan! :D Tästä se lähtee, toivottavasti.

Hirveän paljon tuo ymmärtää puhetta, enemmän varmaan, kuin sitä tajuaakaan. Eilen esim. tunki myssyä päähänsä, kun puhuin päästä. Ihana nähdä, miten koko ajan tulee uutta! :)

Aatu on ruvennut nyt pulauttamaan kielellä suusta ruuat ulos, kun ei enää maistu, on sen siivoinen syöttötuolin aluskin aina syönnin jälkeen. Lusikalla ei osaa tehdä vielä mitään ruuan suhteen, kun vasta on alettu treenailla. Yleensä heittää lusikkaa vaan lattialle.

Mistähän sitä oli puhetta, ulkolelu-galluppiin vastailin jo eilen ja esitin muille vastakysymyksen, eli mitä touhuilette ulkona näiden taaperoiden kanssa, jotka ei vielä kävele ulkona?

Nyt lähden rentoutumaan sohvalle vähäksi aikaa ja sitten pitäisi laittaa jotain ruokaa, moikat!

Neiti+Aatu 1v.

Ja kovasti Onnea täältäkin kaikille 1v taaperoille! :-D

Meilläkin likalla on neuvola vasta syksyllä, tai siis olisi normaalisti mutta meillä on toukokuussa ylimääräinen painokontrolli kun tuo tyttö on niin hoikkanen.

Isäntä tuli sit vuorostaan tänään naama vihreenä kotiin. Hällä nyt sit tämä minun ja likan yökkistauti. Oli reppana oksennellut tuolla pitkin ja poikin ja pitäjää, rekka vaan parkkiin ja eiku puskaan. Nyt sit heitti ripulinkin kehiin. On tää yks P.....e tää tauti :(

Minuu jännittää ihan turkasesti ensi maanantai kun työelämä alkaa! Hui olkoon. Joutuu olemaan likasta erossa joka päivä 8-10 tuntia. KÄÄKS! Onneksi tuo saa olla ainakin kesän yli kotioloissa.

Joops, eipä muuta kummempia..just tehtiin likan kanssa puolen tunnin vaunulenkki tuolla myräkässä ja likka jäi nukkumaan vaunuihin. Ihan selkeesti tarttee viel kahdet unet, ainakin nyt näin tautien jälkeen kun hänelläkin varmaan univelkaa. Päivällä nukkui 2h ja nyt kohta tunnin nukkunu ulkona. Yöunet n. klo 20.30-7.

Moikka!

tultiin just kaupunkireissulta ja mä olen ihan poikki. Lähdettiin jo yhdeksän jälkeen, joten kyllä siellä aikaa menikin. Kävin vilkuilemassa kevättakkia Kaisalle, mutta vielä ei tarttunut mitään mukaan. Huomenna taas uudestaan ja tällä kertaa saadaan seuraksi Lehtovi ja

Helmi. Yksin onkin vähän tylsä shoppailla, tosin se on usein niin tehokkaampaa. Kaverin kanssa kun aika tuppaa menemään rupatteluun. Tälläkin reissulla kyllä nähtiin ystäväni kanssa, mutta aamupäivän kuljeskelin kaksin Kaisan kanssa.

Viikon suunnitelmat on siis enemmän tai vähemmän kulutuspainotteisia. Kauppakeskushysterian lisäksi tapaamme naapurit torstaina lounaalla. Siinähän se viikko sitten meneekin. Viikonloppuna ollaan kotona ja kelien salliessa ulkoillaan mahdollisimman paljon. 1-vuotiskuvaan mäkin vihdoin varasin ajan ja sinne mennään ens maanantaina.

Jaahas, alan epäillä, että mua tarkkaillaan neuvolassa, kun muita ei olla punnittu. Mun paino merkittiin kummallakin kerran rekistereihin ylöskin...

ULKONA touhuaminen on meilläkin aika vähäistä. Ollaan talven aikana käyty lähinnä vauvakeinussa tuossa läheisessä puistossa sekä tietenkin pulkkailtu kelien salliessa. Vielä tuolla pelloilla pääsee pulkalla, mutta kävelytiet on jo ihan hiekkaisia. Nyt viime aikoina Kaisa on suostunut myös kävelemään kengät jalassa (tuettuna toki) ja ollaan ihasteltu puiston isoa puista leijonaa, virtahepoa ja ratsastettu krokotiililla. Kaisalle useimmiten riittää, kun saa katsella muiden lapsien touhuja.

Seuraava NEUVOLA on puolitoistavuotiaana. Meillä rokotusohjelmassakin lukee seuraavan rokotuksen kohdalla 14-18 kk. Lienee pääkaupunkiseutulainen painos, jotta saadaan harvennettua käyntejä entisestään... Silloin tavataan myös lääkäri ja hammashoitaja.

ONNITTELUT HELMILLE, LEOLLE ja muille päivänsankareille!

Moi taas seuraavaan kertaan!

kua ja Kaisa

Taas tauon jälkeen täällä. Lämpimät onnittelut Helmille ! Ja tänäänhän on myös ainakin Pääsiäisäidin LEon 1v.päivä. Heidät treffaammekin näillä näkymin huomenna. Meidän kemu ovat sitten ihan loppuviikosta. NIitä juhlitaan Espanjassa Marbellan lähellä. Kova matkakuume jo vaivaa. Ja onneksi oma vointikin on jo kohentunut. Maginen 12 rv täynnä neuvolan laskujen mukaan huomenna eli on jo aikakin :-)

Meilläkin on sairasteltu tuo niin monia vaivaama kuume/ripulitauti viime viikon lopussa, mutta nyt jo terveinä. NEitiämme eivät vielä kiinnosta kovin kävelyharjoitukset ja mennee vielä kauan ennen kuin ottaa ensiaskeleet. Sen sijaan tykkää kyllä leikkiä pitkät tovit itsekseen ja ei ole kovin äitiriippuvaista tyyppiä. Meillä isä on pop ja hän ei saisi lähteä minnekään ilman itkua. Äidille vaan vilkutetaan iloisesti, kun lähden jonnekin.

1v. neuvolaa meillä ei oel vielä ollut. Neuvolakäynneillä minua ei myöskään ole koskaan punnittu. Nyt tietenkin taas omilla on ja tällä hetkellä painan saman verran kuin edellisen raskauden ihan alussa. Paha olo on verottanut herkutteluhimoja melko lailla.

Töitä olen pikkuhiljaa aloitellut nyt kotona valmistellen paria projektisuunnitelmaa ja parin viikon päästä sitten officeen. Hoitojärjestelyistä ei meidän ole tarvinnut stressata, kun anoppi hoitaa neitiä aina minun seuraavaan äiityslomaan asti. niin ja MIehellekin on nakitettu yksi hoitopäivä viikossa.

Terkuin,

Jolla ja neitiE

Mimmi on nyt taas vaihteesti kiukkunen kuin mikäkin.Vauvarokon näppyjä on aika paljon,mutta kuumetta ei ole enään.Mimmi nukahti syliin, joten meni jo ennen ruokaa unille.Nukkuisi nyt pitkät unet, niin jaksais yhdillä unilla tämän päivän.

Ulkoilemaan mennään sen verran iltapäivällä,että haetaan posti ja tuodaan koirat tarhasta sisälle.Pieni happihyppely tekee ainakin äidille hyvää.

Ootan kovasti, että päästään normaaliin arkeen ja päivärytmiin..

G:neuvolasta en tiedä vielä, kun meillä on siellä 1v-neuvolassa käymättä..

G:painosta..minua nyt punnitaan tietenkin omassa neuvolassa, mutta ennen raskautta ei minuakaan punnitti neuvolan toimesta.

Eipä tässä kummempaa, menen itsekin pitkälleni ja lukemaan Harry Potteria ;)

Tuulia+co

Huh,mikä myräkkä tuolla ulkona!Ja minun piti siivota tänään...teen sen kuitenkin,käyn vaan matot tamppaamassa ulkona niin eivät kastu sitten pahemmin.Huomenna ja ylihuomenna tosiaan töihin meno,niin ei oikein muulloin kerkee siivoomaan.

No,nyt en mäkään muista kuka eilisessä pinossa uimahallireissusta mua huhuili,mutta joo minä se olin joka käytin Juusoa ekaa kertaa uimahallissa.

Meillä on nykyään syöminen niiiiiiin sotkuista puuhaa ettei oo tosikaan.Herran pitää saada oma lusikka ja sillä sitten tökkii ruokaa lautasella ja välillä viuhtoo lusikan kans ilmaan et taatusti ruoka lentää pitkin keittöö.Matot on siis saanut ottaa poijes.

G:Milloinkas muilla on seuraava neuvola?Meillä on 1v3kk elikkäs kesäkuussa ja taas tulee piikkiä.

KUA:ko se eilen oli joka punnituksesta kyseli...mua ei oo punnittu kertaakaan nyt Juuson syntymän jälkeen neuvolassa.Ihan on saanut kotivaakaa käyttää.

Jeps,mutta nyt rupee housunpuntit painaan,poistu roikkuu lahkeessa joten moro!

Suohomppeli81 ja Juuso

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat