Seuraa 

Mulla tilipäivään kolme päivää ja rahat on tosi lopussa kun tuli ylimääräisiä lääkemenoja melkoinen kasa tälle kuukaudelle.

Eli mitä ruokaa itselle ja pojalle 7,5¿ ja tuo määrä pitäis riittää siis perjantaille asti =(

Kommentit (17)

500g pussi porkkanoita (kuori ja raasta)

1 tosi iso tai pari pienempää sipulia silputtuna

1-2 valkosipulinkynttä

1 lihaliemikuutio

pari dl vettä

1prk tomaattimurskaa

1prk tomaattipyreetä

paprikajauhetta, (chiliä), mustapippuria, suolaa

1prk kermaviiliä tai creme fraichea

Kuullota sipuleita öljyssä paistokasarissa, lisää porkkanaraaste ja kääntele vähän aikaa. Kaada joukkoon vesi ja lisää lihaliemikuutio. Kun kastike taas porisee, lisää tomaattimurska ja pyree. Mausta. Anna kastikkeen kiehua hiljalleen sillä aikaa, kun keität spagettia tai makaronia. Kun pasta on kiehunut valmiiksi, ota kastike liedeltä ja lisää joukkoon creme fraiche tai kermaviili. Tarkista maku ja lisää suolaa, jos tarvetta. Porkkanat ovat makeita, joten suolaa voi joutua lisäämään vähän enemmän kuin luulisi. Tarjoa lisänä vaikka parmesaania, jos sitä sattuu kaapissa olemaan.

Tämä on todella halpa ruoka ja ihan älyttömän hyvää. Monen on ollut vaikea uskoa, ettei joukossa ole yhtään lihaa. Tästä annoksesta riittää ruokaa pariksi päiväksi tai vaihtoehtoisesti voit laittaa osan pakkaseen.

mua ainakin nolotti kun jouduin viemään, tyyliin vuoden ajalta kertyneet pullot, kauppaan ja pullokuitilla ostin sitten lapsille ruokaa...tuli sellainen olo että myyjät katsovat mua ajatellen että voi lapsi parkoja kun alkoholistiäiti juo ruokarahat! =D (juon vain n 3-4 kertaa vuodessa pari lasillista...=DDD)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin tuossa ylemmässä ohjeessa luki, että ruskista jauheliha ja siihen voi tosiaan laittaa 400 g jauhelihaa ja tulee ihan hyvää, mut olen viime aikoina tehnyt itse täysin ihan ilman lihaa ja on minusta jopa vielä parempaa.

Pinaattikeitto:

Pinaattikeitto

n.80g margariinia

n. 1dl vehnäjauhoja

1litra maitoa

1-2pss pakastepinaattia

suolaa

Sulata rasva kattilassa, älä ruskista. Lisää jauhot ja sekoita ne rasvan joukkoon. Lisää maitoa vähitellen koko ajan sekoittaen. Lisää pinaatit ja anna keiton hautua miedolla lämmöllä kypsäksi, n. 10 minuuttia. Voit laittaa ritilän kattilan alle, ettei keitto pala pohjaan. Mausta lopuksi suolalla. Tarjoa lisänä keitettyä kananmunaa.

edellä olijat puhuivat pullojen palauttamisasta jne.

eli halusin vain tuohon lisätä ettei siinä ole mitään noloa ostaa pullo rahoilla ruokaa, itse tosin vien eka pullo kuitin kassalle ja sitten vasta menen ostoksia keräämään.......

ja hei rahaa se tuo pullorahakin vain on:)

halvasta ruoasta sen verran että voihan tehdä jotain peruna-kasvis laatikkoa josta vrmasti saa ruokaa useammaksi päiväksi...

Suosittelisin amerikkalaista hernekeittoa ja hiutaleuunipuuroa ainakin.

Tässä ohjeet. Veikkaisin, että molempien hinnaksi tulee noin 1-1,5 euroa ja riittävät moneen syömiskertaan, hernekeittoa tosi moneen. Näin teillä jää rahaa vielä aamiaisiin ja välipaloihin. Käytä hyväksesi kauden kasvikset ja kurkistele pakkaseen, jos sieltä löytyis vaikka kiisseliin marjoja.

AMERIKKALAINEN HERNEKEITTO

0,5 L HERNEITÄ

3 L VETTÄ

2 SIPULIA

3 PORKKANAA

1,5 LIHA- TAI KASVISLIEMIKUUTIOTA

1 TL MEIRAMIA

5 TIPPAA VIHREÄÄ TABASKOA

1-2 RKL TOMAATTIPYRETTÄ

1-2 RKL SINAPPIA

MAUN MUKAAN SUOLAA

1. LIOTA HERNEITÄ YÖN YLI VEDESSÄ

2. VAIHDA VESI JA ALOITA KEITTÄMINEN

3. RUSKISTA JAUHELIHA JA LISÄÄ KEITTOON

4. RAASTA PORKKANA JA HIENONNA SIPULI JA LISÄÄ NE JA KASVISLIEMIKUUTIOT KATTILAAN

5. KEITÄ 2-3 TUNTIA JA MAUSTA MEIRAMILLA, TABASKOLLA, SINAPILLA JA TOMAATTIPYRELLÄ.

Hiutaleuunipuuro

Voideltuun vuokaan:

5 dl haluamiasi hiutaleita (itse tein eilen isoista kaurahiutaleista, nam).

Lopuksi päälle 1 l maitoa ja 2 dl vettä ja 0,5 tl suolaa.

Uunissa 200 asteessa noin tunti tai vähän enemmänkin, niin tulee tosi hyvää.

Eli meillä suositaan perunaa, kun halutaan syödä edullisesti. Muusina, maustettuina lohkoina uunissa, tavallisesti keitettyinä tai pannulla paistettuina. Tai sitten sipulin, mausteiden ja kananmunan kanssa perunaraasteesta pihvejä.

Lisäksi jauheliha- tai nakkiruokia, niin pysyy helposti budjetissa. Hyvä, terveellinen, halpa ja helppo lisäke on esim. porkkanaraaste, johon lisää ananasmurskaa. Tai pakastealtaan sekavihannekset.

Ja meillä ainakin extrasäästövinkkinä toimii sellainen, että käydään lähi-Valintatalossa illalla kahdeksan jälkeen, jolloin seuraavalle päivälle päivätyt lihat myydään alennuksella. Usein punaisia hintalappuja on lyöty myös juustoihin, eineksiin ym, joten jos ei ole ihan ehdotonta ajatusta siitä, mitä haluaa ruuaksi, niin alennushintaisista tuotteista luultavasti löytyy jotain kivaa :)

400g jauhelihaa

1 sipuli

4dl raketti-spagettia

6dl vettä

kasvisfondia

tomaattipyrettä

paprikajauhetta

mustapippuria

ruskistin jauhelihat ja sipulin paistokasarissa. lisäsin joukkoon rakettispagetin ja veden+ mausteet ja annoin kiehua kannen alla kunnes vesi oli imeytynyt. lisäkkeeksi löytyi pakkasesta puoli pussia babyporkkanoita.

hintaa koko satsille tulee pari-kolme euroa riippuen jauhelihan hinnasta ja ainakin meidän lapset tykkäsi tosi paljon ketsupin kanssa.

Kuulosti todella hyvältä! Meillä myös todella pienellä budjetilla syödään ja sitten alkaa tuntumaan että aina näitä samoja, joten kiitos vinkeistä! saadaan vaihtelua =)

Meillä myös suositaan keittoja ja makarooni-ruokia, perunaa unohtamatta=)

Lisää vain ohjeita... =)

Lähinnä olikin kysymys juuri lämpimän ruuan vaihtoehdoista.

Tuo hernekeitto kuullostaa oikein hyvältä, taidanpa pistää herneet likoamaan =)

Kierrätystähän se on.. harvoin mä niitä rahan takia vien, vaan siksi että niitä kierrätetään!

Mutta 7,5e saa jo hyvinkin ruoat 3-4päiväksi, tietenkin riippuu mitä kaapissa on jo valmiina. Esim. makaronilaatikko, jota varmasti syötte kaksi päivää jos siis 400g jauhelihaa ja pussi makaroonia. Keitot juuri, niin kun sanottiin, ja jos oikein tiukkaa niin voi kai päivän syödän " huonommin" esim. nuudelipussi ´a 0,5e, ja euroshopper lihapullat 0,9e. Samoista lihapullista saa vielä kastikkeenkin perunoille.

Itelläni oli yhen kerran 5e 5 päiväksi, mutta hyvin pärjättiin tytön kanssa. kun oli valmiina säilykkeitä, makaronia, kananmunaa, pakastevihanneksia jne.

kannattaakin rahapäivinä täyttää pakastinta ja kuivamuonaa..:)

esim keittojuures pussi hinta n 40sent

pari perunaa hinta n 20 sent

mausteita varmaankin löytyy jotain valmiina (pippuria, liemikuutio, persiljaa, valkosipulia)

1 sipuli, olsikohan hinta n 30sent

nakkipaketti hinta n 1- 1,50 euroa

Siinä olisi yksi edullinen ruoka joka ainakin maistuu meidän lapsille. ;)

Meidän lapsille maistuu myös opiskelijaruokana tunnettu tonnikala-tomaattikastike ja spaghetti tai makarooni.

1 prk tonnikalaa hintA n. 1,50 sent

1 prk tomaattimurskaa n 50sent

1-2 valkosipulin kynttä

mustapippuria , suolaa

tilkka (1 rkl) kermaa tai tuorejuustoa

1 pussi makaroonia hinta n 50 sent

euroshopperin kalapuikot hinta n 1-1,50sent

ranskalaisia perunoita hinta. 1- 1, 50 sent

Älkää nyt naurako mulle mutta, Jos löydät tyhjiä pulloja kaapista, vie ne mennessäsi kauppaan, (noloa, tiedän =) saat muutaman lantin lisää ja siitä on ihmeen paljon apua! =) T: joskus olen joutunut tekemään senkin tiukan paikan tullen...

Sain paljon hyviä ideoita ja niiden avulle selvittiin loistavasti koko viikko

taisi vielä pussin pohjalle jäädä muutama senttikin tallelle =)

kaipaisin tätä ohjetta...en mistään löydä mutta olen kuullu että sellanen on jossakin olemassa ;)

Jos tiedät tämän ohjeen olisin hyvin kiitollinen siitä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat