Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

heippa

voiko raskaana mennä solariumiin tai rusketussuihkuun? onko kukaan käynyt raskauden aikana rusketussuihkussa?

t. nelli

Kommentit (7)

Solariumiin en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta suihkutettavalle rusketukselle ei pitäisi olla mitään estettä, jos ei sitten itse satu olemaan jollekin ainesosalle allerginen (jotkut sis. mm. kumijohdannaisia, eikä sovi siksi kumiallergikoille). Periaatteessahan suihkurusketus on samanlainen kuin itseruskettavatkin, ei siis imeydy sen syvemmälle, eikä näin ollen ole vauvalle haitallinen. (olen itse ammatiltani kosmetologi ja muutamia suihkurusketuksia eräällä sarjalla tehnyt.. )

Kannattaa toki vielä varmistaa paikasta mihin on menossa, mutta en usko että mikään suihkutettava rusketusaine voisi olla vauvalle vaarallinen. Tietysti kohtuus kaikessa, ihan jatkuvaa käyttöä en välttämättä suosittele (raskaudella/ilman). Joten väriä pintaan vaan! :)

PJS

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... kun odotin kakkosta, ja ei siellä solariumia ainakaan kielletty. Sanottiin vaan, ettei sitä kovin paljon suositella oli raskaana tai ei, mutta kohtuudella voi käydä ja vauvalle siitä ei haittaa ole!

Itse kävin alkuraskaudesta, mutta lopussa ison mahani kanssa en enää voinut mennä, kun en meinannut päästä pois sieltä :)

neuvolassa ja lääkärissä sanottiin, ettei solariumiin kannata mennä, sillä vaikka ei varmuutta olekaan, että voisi olla vauvalle haitallinen niin ei myöskään ole mitään tutkittua tietoa, ettei olisi haitallinen. Onhan se kuitenkin " säteilyä" .

Rusketussuihku on sen sijaan varmaan ihan ok, itsekin meinasin mennä sitä kokeilemaan kunhan kevät tulee, etten sitten ole ihan valkoinen " valas" ...varsinkin kun koko kesä menee töissä.

onna

esikoista odottaessa kävin ihan raskauden alussa solariumissa, mutta nyt toista odottaessa vk 33 en kyllä enää uskaltaisi solariumiin, kun maha jo niin iso ja muutenkin ei tiedä miten säteet vaikuttavat vauvaan!

Itseruskettavia olen käyttänyt (tarvittaessa" juhlat" tms) ja menenkin tuohon rusketus suihkuun heti kun vauva on syntynyt että saa pohjan kesälle!

Myös kiinnostuneena odottelen vastausta onko joku käynyt rusketus suihkussa raskaana?

..raskauden aikana ettei siitä ole haittaa. Se on verrattavissa auringonsäteisiin ja jää siis vain ihojen pintakerroksiin. Näin ollen ei aiheuta sikiölle minkäänlaista haittaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat