Vierailija

Mä tykkäsin kouluikoina hirveästi sellaisesta valkokaaliraasteesta, jossa oli punherukkahilloa. Muistaako kukaan? Samoin pinaattiletuista ja niiden kanssa tarjotusta juustosalaatista - tämä on uudempi juttu. Hyviä olivat myös jauhemaksapihvit, eipä ole tullut itse tehtyä.

Kauheuksien kauheus oli kanaviilokki - isot kanaköntsäleet ja vihreä venyvä kastike. Puistattaa vieläkin.

Sivut

Kommentit (32)

kamalin : broilerin maksakastike, ja sienimössö, joka oli pakko syödä. jouduin lautasen kanssa luokan ulkopuolle istumaan. tunnin istumisen jälkeen ope meni käymään jossain ja kätkin sillä aikaa ruuan läheiseen kukkaruukun multiin....

paras: kaalikääryleet ja puolukkahillo. kanakastike ja mustaherukkahillo

Sisältö jatkuu mainoksen alla

-veriletut(toivottavasti nykyään ei ole enää koulussa ruokia missä verta YÖKS!)

- maksalaatikko(yleensäkin kaikki maksaruoat)

-kanaviillokki( vetistä, mautonta ja keltaista)

- kamalan makuiset kumiperunat( ei mitään makua ja maistuivat pari päivää vanhoille)

ihania:

-kalapuikot ja se valkoinen majoneesikastike(mikälie)

-lihaperunasose

-makaroonilaatikko

Ja se, että kaikki piti syödä. Keittäjälle piti sanoa, minkä verran haluaa, ja jos pyysi vähän, saattoi keittäjä tokaista: " Et sinä tuolla elä!" ja lätkäistä lautasen täyteen. Olin arka ja tunnollinen, enkä uskaltanut ollat syömättä. Kerran näin, kun joku poika itki, eikä pystynyt syömään, ja vastapäätä istui rehtori, joka kähisi hampaittensa välistä: " Sinä joko syöt, tai itket ja syöt" .

Oman lapseni kohdalla olen ilmeisesti pyrkinyt vastaavia ongelmia ehkäisemään laittamalla (tahattomasti) niin pahaa kotiruokaa, että kaikki muu on herkkua... Ainakin päiväkodin ruoka uppoaa hyvin.

oli päivät jolloin oli jotain kalaruokaa, en ole koskaan syönyt sitä. Muutenkin kouluruoka kummittelee edelleen painajaisissani, minä kun en oikein ole koskaan osannut syödä kotiruokaa.

Parasta oli pinaattikeitto, kananmuna ja perunarieska, yleensä lämmin ja tuore, voi oikein suli sen päälle...

Toinen ihana oli perunavelli, sen kanssa oli joko riisipiirakka tai lihapiirakka, nami nami!

Hernekeitosta pidin myös, ja nämä on edelleen lempiruokiani. Kotona näitä ei ollut koskaan :(

Kanaviillokki oli ihan oksea, varsinkin kasvisruokiin tottuneelle. Ja opettaja pakotti syömään ja mulla laatta lensi. :(

Parasta oli ihanat vaaleat puurot ja niihin hilloa tms päälle. Ihan namia :)

Ja siitä on sentään reilusti yli 20v. kun viimeksi oon niitä syönyt! (Yläasteella ei onneksi enää ollut).

Paras muisto on ohrapuuro ja mehukeitto :) Se koulun ohrapuuro oli jotenkin niin vaaleaa ja pehmeää ja samettista... kotona ei ikinä ollut sellaista puuroa. Kaurapuuroa vain.

Maksalaatikko sai yökkimään, pelkkä haju jo. Tillilihasta tykkäsin kovasti, samoin kanaviillokista. Yleensä tykkäsin lähes kaikesta; ainoastaan maksalaatikko jäi syömättä.

Ei meillä ole koskaan tuollaisia ollut ..

PARAS: Mantelikala & perunasose

KAMALIN: Puuro & mehukeitto (mun mielestä mehukeitolla ei ole mitään tekemistä puuron kanssa, puuroon kuuluu voi ;))

Meillä oli ihan tosi hyvät tillilihat ja kanaviillokit. Ei mitään ällötyksiä tosiaankaan. Kuuluivat monella ihan niihin herkkuruokiin.

Niin joo, paras RAASTE oli mun mielestä lantturaaste+rusinat :)

Vieläkään en suostu sitä syömään.

Meillä kanaviillokki oli ihan hyvää, mutta lemppari oli makaronipata. Ja silloin 70-luvulla siinä ei tosiaan ollut mitään rehuja mukana, pelkkää makaronia ja jauhelihaa.

Kamalin oli joku perinneruokaviikon ruisjauhopuuro. Voi yääääk! Se jäi lusikkaan kiinni, se jäi kurkkuun kiinni... oks!

Pääsääntöisesti tykkäsin kouluruuasta. Lukiossa oli heikompi keittiö kuin peruskoulussa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat