Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis olemme eronneet jo vuosia sitten ja olemme sovussa. Tulossa on rippijuhlat kesällä. Mietin miten tää olis parasta ja järkevintä hoitaa. Onko kellään kokemusta?

Kutsunko kaikki vaan meille tänne uuteen kotiin kahville, entisen miehenkin suvun? Kääk.

Vai kuuluuko miehen hoitaa kahvittelut omassa kotonaan hänen suvulleen.

Kommentit (6)

Meillä oli viime kesänä rippijuhlat ja meillä kotona oltiin kaikki, niin eronneet kuin uudet perheet. Hyvissä väleissä olemme ja muutenkin olemme esim ex-isovanhempien luona joulupäivänä.

Oltiin kirkossa kaikki ja sitten ensin kirkon lähellä asuvan isän luo, jossa isän sukulaiset. Sieltä sitten 30 km:n päähän äidille tapaamaan äidin sukulaisia. Juhlakalu siis vaihtoi paikkaa.

Äidin ja isän välit jotenkuten sivistyneet. Takana kuitenkin riitaisa ero ja uudet puolisot. Lisäksi äidinäiti ei suostu tulemaan ex-vävynsä kanssa samaan tilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siis minun rippijuhlissani...

Paikalla oli tietysti äitini joka juhlat järjesti, hänen uusi aviomiehensä sekä miehen vanhemmat... sitten tietysti äidin vanhemmat... isäni+tyttöystävä ja isänivanhemmat... ja kaikki tädit ja enot samassa kasassa. Hyvin tulivat juttuun kaikki ja ilman kommelluksia selvittiin.

Vanhempani erosivat ollessani 6v. Olen tosi onnellinen avioerolapsi, koska vanhempani ovat säilyttäneet hyvät välit keskenään, ja näin ollen minulla on erosta huolimatta ollut aina isä ja äiti. Joulun vietän vieläkin vuorotellen toisen ja toisen luona. Rippijuhliin meille kutsuttiin tottakai isä ja hänen sukunsa. Nykyään, myöhemmin, isä on mennyt uusiin naimisiin. Kerran vuodessa syömme kaikki kesälounasta yhdessä, äidin suku, äidin uusi mies, isän suku (mm. äidin ex-anoppi) ja viimeksi isän uuden vaimon lapsenlapsetkin olivat mukana! :-)

Miehen sukulaisten oma häpeä on, elleivät tule.

Hyvä, jos olette sovussa. Meillä eivät mies ja ex ole puheväleissä, ja ex piti lapsen rippijuhlat kotonaan omille sukulaisilleen. Miehen sukulaiset kävivät kirkossa katsomassa konfirmaation ja onnittelemassa ja antamassa lahjat rippilapselle. Konfirmaation jälkeen kävivät kimpassa syömässä ilman sankaria. Minusta olisi hienoa, jos exät ja suvut voisivat lasten tähden muutaman tunnin leikkiä aikuisia ja olla sovussa. Itseni ei olisi mikään pakko tunkea juhliin, mikäli se tuntuisi jommasta kummasta oikeasta vanhemmasta epämukavalta. Tänä vuonna on varmaankin vuorossa sama show toisen lapsen osalta. Tuo vaan panee miettimään, että mitenköhän juhlat sitten hoidetaan, kun lapset menevät kihloihin, naimisiin, saavat lapsia ja järjestetään ristiäisiä. Onkohan isän suvulla pysyvä porttikielto juhliin...

Itse olen järkännyt lapsille synttäreitä " miehen suvulle" , mutta rippijuhlien, ylioppilasjuhlien, jne järjestäminen kahteen kertaan menee multa yli hilseen. Anoppi sitä tosin yritti ehdottaa..

Ei tässä mitään apua ap:lle tainnut olla, kunhan kerroin, miten täällä...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat