Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vaikeuksien kautta voittoon. Kaksi kertaa ero on jo vireille laitettu. Yhdessä ollaan ja tiiviisti=)

Sivut

Kommentit (94)

Mikään ei koskaan muuttunut. Käytiin terapiassa, vietettiin yhteistä aikaa jne

Lopulta ymmärsimme erota ja olo oli kuin olisi herännyt pitkästä painajaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sivullinen ei voi kaikkea nähdä ja tuntea kuten osallisena oleva vaikka kuinka olisi läheinen.

Joku järjettömältä tuntuva ratkaisu voi myöhemmin osoittautua aivan oikeaksi.

Läheisenä voisi siis yrittää enemmän luottaa toisen arviointikykyyn, eiköhän jokainen osaa aikuisena kuitenkin itse nähdä mikä on itselleen paras mahdollinen ratkaisu.

Inhottaa kun toiset kuvittelevat olevansa toisia ylempänä ja tietävän miten heidän tulisi toimia ja tuovat vieläpä mielipiteensä aina julki kovaan ääneen.

mutta en sellaisessa, joka sairastutti perheenjäsenet. Edessä olisi ollut tilanne, että joku perheestä olisi romahtanut pahasti. Yli kymmenen vuoden harkintaa pidin riittävänä, etenkin kun tilanne paheni em kuvaamaani tilanteeseen.

Ja tuo oli hyvin sanottu, että erosta seuraa vaan uusi mies ja uudet ongelmat ja exnaisten lauma ja liuta lapsia, joista ei saa selvää kenenkä ovat. Täälläkin aina vähän päästä joku itkee, kuinka miehen ex roikkuu vielä monen vuoden jälkeenkin miehessään jne. Eiköhän kannata vaan pitää siitä omasta miehestä niin hyvää huolta ja lujasti kiinni, että avioliitto kestää. Pääsee kaikki helpommalla.

Vierailija:

Lainaus:

Väljähtänyttä suhdetta on mahdollista elvyttää tulehtuneessakin tilanteessa. Kokemusta tästä on ja nykyään olemme onnemme kukkuloilla. Vuosi sitten mietimme vakavasti eroa ja nyt en voisi kuvitellakaan moista.

Ihmiset eivät jaksa kohdata vaikeuksiaan, vaan lähtevät liian herkästi pois ahdistavasta suhteesta ensimmäisen tilaisuuden tullen. TYÖTÄ, TYÖTÄ se onnistuminen vaatii!! Hyvä te, jaksoitte uurastaa ja se palkitaan! :D

2

Se on trauma aina! Ihminen joka ei pysty vielä käsitteellisesti ajattelemaan, ei osaa selvitä erosta.

Miksi en voikaan luottaa äitiin ja isään? Miksi äidin onni on tärkeämpi kuin minun onneni? Miksi minun pitää tutustua uusiin äiteihin ja isiin? Onko pakko ottaa lisää sisaruksia? Onko pakko jakaa huone outojen ihmisten kanssa?

Kun tulee riitaa, erotaan. Tällaisen käsittelytavan annatte lapsillenne. Lapsi kestää riitoja. Hänen on hyvä nähdä, että häntä ei hylätä. Jos riitoja ei selvitetä ja ero on ratkaisu, lapsi ei opi mallia, että asioita voisi jotenkin ratkaista.

vaan sitä että ihmiset naimisiin mennessään tarkoittaisivat lupauksillaan jotain ja pohtisivat muutaman kerran, ennen kuin tekevät lapsia ja vielä ymmärtävät, että joka suhteessa tulee ongelmia ja jokaisella ihmisellä on kasvun paikkoja. Asiat pitää vaan selvittää. Moni mies ei osaa, muttei osaa moni nainenkaan vaikka kovasti kuulema on se ainut, joka jotakin yrittää.

Mun vanhempani erosivat kun olin 5, ja sioveli oli 10. Olin sen verta pieni etten siitä mitään ymmärtänyt ja ihan hyvä niin. Myöhemmin äitini kanssa ollaan puhuttu, että halusi eroon meidän isästä, koska isä oli sairaalloisen mustasukkainen ja käytti henkistä väkivaltaa ja alistamista. Tällaiseenkö parisuhteeseen pitäisi jäädä?

Ei minusta, ei edes lasten takia. Enkä aio itsekään niin tehdä jos sellainen tilanne eteen tulee, koska itse en koe erosta edes mitenkään kärsineeni.

Et voi tietää mitä elämä on toisten ovien sisäpuolella. Minä en ainakaan kaipaa yhtään syyllistämistä erostani. Ja mitä tulee lasten ikään uskon että pienemmät selviävät erosta paremmin kuin lähes aikuiset tai teini-ikäiset.

Ihan vain olimme ajautuneet erilleen... Tai koska me ihmiset olemme aktivisia toimijoita, sanoisin, että me ajaudutimme toisemme erilleen. Mitään ei vain tapahdu naps nap.

Minulla on lähipiirissä neljä!!!!! pariskuntaa, jotka eroavat. Nämä ovat lähieisiä ystäviä ja sukulaisia, joten jos olisi kyse väkivallasta tai alkoholista, tietäisin kyllä. Kahdella vaimo lähti etsimään itseään. Olen keskustellut molemman osapuolen kanssa ja asia on todella näin. Yhdessä liitossa mies tuumasi, että jos he oikein vielä yrittäisivät, kai voisivat palata yhteen, mutta ei kuulemma enää jaksa.

Millähän perusteella en voi sanoa mielipidettäni? Pitääkö kaikki tosiaan kokea itse, että voi mistään tietää mitään? Pitääkö sinun olla ollut koulukiusattu, että voit tietää miltä kiusatuksi tuleminen johtuu? Pitääk sinun olla käynyt Kanarialla, että varmasti tiedät, että siellä kansa vaeltaa sandaaleissa? Hei kamoon, taisi nyt osua nilkkaan.

että miksi ei huolehdita suhteesta ja tehdä töitä sen eteen?! Miksi riidellään? Miksi? Jos tuntuu, että ollaan enää vain kuin kämppikset, niin miksi ei voida elää niin? Miksi aiheuttaa lapsille se tuska? En ymmärrä!

ap

ainoat syyt eroon ovat:PERTTÄMINEN, VÄKIVALTA JA LYÖMINEN, SEKÄ SE ETTÄ TOISTA IHMISTÄ ALISTETAAN JA EI KUNNIOITETA!!!

noita ei edes pidä antaa anteeksi, vaan noissa tilanteissa ero ainoa oikea ratkaisu, muut asiat on selvitettävissä.

Että mitään muuta syytä ei ole. Eikä tajuta että lapset kärsii. Ei osata edes ajatella heitä!

Minä tunnen tätä tyyppiä monta. Argg.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat