Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten teillä muilla monen pienen lapsen vanhemmilla on sujunut muutto? Meillä on muutto pian edessä ja nyt jo hirvittää miten selvitään muutosta, kun tuntuu, että ihan normaalissa arkielämässäkin on riittävästi haastetta. kaikki hyvät vinkit ja kokemukset otetaan kiitollisuudella vastaan!

Kommentit (11)

Suunnittele hyvissa ajoin aikataulut ja kuinka pakkaatte. Pikkuhiljaa voit pakata jo pois esim. talvivaatteet, sukset jne jne. eli kaikki joita ei tarvita nyt.

Itse muuttopaiva hommaa lapsenvahti!! Ehdottomasti! Vie lapsi muualle hoitoon niin saat itse tehtyakin jotain etka stressaa lapsen kanssa ja saa lastakin sekaisin ja epavarmaksi. Eli kerrootte muutosta hyvissa ajoin ja sitten laspi saa "seikkailupaivan" kun aiti ja isi muuttaa ja sitten illalla mennaan yhdessa uuteen kotiin.

Heti ensinna uuteen kotiin valmiiksi lapsen sanky ja muutamat tarkeimmat lelut. Pakkaa myos tarvittavat tuttipullot, vaipat ja lapselle vaatteita matkalaukkuun jotka heti purat uudessa paikassa niin rutiinit valmiina.

Hyvin se sujuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja lapset mahdollisuuksien mukaan mummolaan/muualle hoitoon pakkaamisen/muuton ajaksi. Me muutimme neljän huoneen asunnosta vähän isompaan ja muuttolaatikoita oli 120, silti olisi vielä voinut olla kymmenkunta lisää. Eli nyrkkisääntö 1 laatikko per neliö on aika hyvä ohje. Kannattaa alkaa ajoissa pakkaaminen, ettei mene paniikiksi.

vauvan ja alle 2v. kanssa niin vauva oli sen verran pieni, ettei ollut "jaloissa" mutta isompi meni kahdeksi yöksi mummin luo kun oli itse muuttopäivä ja oli seuraavan päivän pois, jolloin sai rauhassa yrittää purkaa enimpiä. Suunnittele pakkaaminen hyvin ja aloita ajoissa. Pakkaa etukäteen kaikki mitä ette enää tarvitse, enimmät astiat, vaatteet ym. vie vaikka saunaan valmiit laatikot (jos sauna siis on). Pakkailette aina vaikka iltasin kun lapset nukkuu niin ei kukaan pura samaa tahtia kun itse yrität pakata. Pakko oli kyllä päivisinkin pakata mutta... ja anna vaikka lapsille omat laatikot, joihin saavat pakata mitä haluavat. (näin pääsevät vähän hommaan mukaan, eikä ole niin kiinnostunut "teidän" pakkaamisesta) Ja annat heittää laatikoihin ihan mitä itse haluavat ja lopuksi voit sit vaikka vähän "inventoida" laatikkoa vähän. ALOITA AJOISSA! Tarpeeksi muuttoapua. Ja jos et saa lapsia hoitoon niin sit lähdet itse lasten kanssa pois ja sanot miehelle, et koittaa pärjäillä=D Mutta jos lapset pyörii jaloissa niin helpommallakin pääsee hengestään=)

Onnea muuttoon

Me muutimme, kun tyttö oli 2-vuotias. Varsinaisen muuttoviikonlopun hän oli mummon luona. Minusta oli hyvä, että saimme joitain hyllyjä yms. koottua ja pultattua seinään ennen hänen tuloaan. Ainakin siis muuttopäiväksi laittakaa lapsi hoitoon!

Pakkaamiseen otimme muuttofirman laatikot, niitä oli ensin 1/neliö, mutta sitten tilasimme ehkä 30 lisää. Yhteensä niitä oli jotain 100 kpl. Varatkaa siis riittäväsi laatikoita ja mieluiten muovisia. Pahvilaatikoita on hanakala kantaa eivätkä ne kestä esim. astioita.

Pakkaaminen sujui tytön kanssa tosi kivasti. Aikaa toki varasin riittävästä ja pakkasin vaatteet yms pusseihin jo ennen kuin saimme laatikot.

joista yksi vasta vauva. Lienee turha haaveilla, että saisin ainakaan kaikkia muuton ajaksi hoitoon :(. Mutta kiitos kokemuksistanne, lisääkin lukisin mielelläni.

koska muuttaminen niin etta lapsi on kotona on ihan itsemurha touhua niin menet sitten itse lasten kanssa muualle ja hankitte muuttofirman/talkoovakea (tuleeko ihmiset todella?) hoitamaan pakkaaminen ja kantaminen. Muuten sulla on yksi lapsi purkamassa laatikkoja, yksi karkaa ulos, yksi on kaikkien tiella ja siella pakkaat ja yritat syottaa vauvaa ja olet vaan hermona!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat