Vierailija

Ne ei mun mielestä oo täitä, sillä niitä ei näe silmällä eikä ne mun mielestä voi olla kihomatoja, koska peräaukkoa ei kutita lainkaan. MUTTA päänahka, vatsan seutu käsivarret ja sääret ja etualapää. Eli kaikki ne paikat, kainaloita lukuunottamatta, jossa on karvaa kutisee(+nenä ja kotvakäytävä) ja tuntuu siltä, että siellä luikertelee jotakin näkymättömiä ötököitä. Luikertelu(kutittava) on pahimmillaan nukkumaan mennessä ja tuntuu kyllä silloin tällöin koko päivän ajan. Prioderm käsittelyn tein, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Mitä hitsin loisia mun iholla mönkii ja miten ne saa pois ja onko ne vaarallisia? Olisko kenelläkään kokemusta? Ihotautilääkärin sain vasta parin viikon päähän ja siihen on tosi pitkä aika, sillä nukkumaanmeneminen kauhistuttaa jo etukäteen!! Auttakaa!!

Kommentit (17)

Mitä ovat ääreishermosairaudet?

Jos oiken tarkkana olen, niin samaan aikaan kun luikertelukutinaa alkoi esiintyä, alkoi erityisesti päänahkaan(otsan/ohimon ja hiusrajan alue ja korvien taustaan ilmestyä finnejä muistuttavia näppylöitä, niitä on myös kaulan ja dekolleen alueella. Käsivarsissa, säärissä, masun alueella ei ole näååyjä tai mitän näkyvää, mutta kutisee ja tuntuu, että jokin siellä liikkuu. Auttakaa jos vain osaatte! Tää vie multa hermot!

keskushermostoon kuuluu aivot ja selkäydin ja ääreishermostoon sitten kaikki hermot jotka kiemurtelee pitkin ihmisen kroppaa ja vie tai tuo viestejä keskushermostosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen seurannut lapsiani ja ainakin tähän mennessä näyttäisi, että tarttuvaa tai leviävää sorttia tämä ei ole, sillä heillä ei näytä olevan mitään vastaavaa reaktiota. leviävätkö tai tarttuvatko syyhypunkit?

tosin kestää pari viikkoa ennenkuin alkaa oireilemaan ja oireet pahenevat/leviävät pikkuhiljaa. mutta punkkien käytävät pitäisi näkyä aika selvästi. Googlaa niin löydät kuvia.

Huumetaustaa ei ole - olen aivan normaali 2 lapsen(5v ja 8v) äiti. Iho on kyllä tosi kuiva. Se kutiaa "luikertelukohdista"! Tiedän, että voi kuullostaa oudolta, mutta olen kyllä ihan tosi normaali nainen! Mikä on taktiili hallusinaatio?

Eli kosketusaistiin liittyvä harha-aistimus, jolle ei siis varsinaisesti iholla mitään syytä, syy on joko hermostoon liittyvä ja/tai psyykkinen.

kyseessä voi olla joku ihan banaali syy, kuten ihon kuivuminen, reaktio auringolle, jollekin pesu- tai huuhteluaineelle tai ihorasvan hajusteelle tms. Loisiin en kyllä usko ilman mitään iholla näkyvää. Syyhypunkki nyt tietty voisi tulla kyseeseen mutta harvoin koko iho kutisee silloinkaan ja yleensä iholla näkyy pientä punertavaa läiskää ja näppylää, hilseileviä käytäviä ja raapimisjälkiä. Syyhypunkkien käytäviä löytyy parhaiten esim. sormien välistä. Jotkut sisätautiset syyt voi myös aiheuttaa ihon kutinaa, esim. maksa- ja munuaissairaudet. Mutta mieti myös psykiatrista/neurologista syytä, kyseessä voi olla ns. taktiili hallusinaatio. Huumepsykooseissa ihon ötökkätuntemukset yleinen oire. Ethän ole huumeita kokeillut koskaan? Onko mitään muuta psyykkistä oireilua? Joskus voi olla esim. epileptinenkin oire tai johonkin ääreishermosairauteen liittyvää. Jos ihotautilääkäri ei löydä mitään, pyydä lähete jatkotutkimuksiin em. ajatuksin.

Itselläni oli vuosi sitten syyhypunkki. Menin ihotautilääkäriin kun joka paikkaa kutisi, varsinkin vatsanseutua. Iholla oli muutamiapieniä näppyjä, pienempiä kuin hyttysenpistot. Ihotautilääkäri rapsutti näpystä näytteen ja selvisi että se oli syyhypunkki. Rasvaushoidolla pääsin niistä eroon.

Kutina oli todella inhottavaa, tuntui että saa raapia ihon verille. Pahinta kutina oli illalla nukkumaan mennessä.

Vierailija

Kerro miten selvisit! !!
Toivon , että vastasit jos näet tämän tai joku muu kuka tietää tästä asiasta!
Minun miehellä alkoi ensioireet jo viime vuoden toukokuussa pikkuhiljaa ja alkoi pahentua siitä, välillä todella kovasti ja sitten se laantui vähäsen. Mutta nyt on jo ihmisen hengen ja hyvinvointi !
Laitan lisää tietoa heti kun pystyn!

kokemusta on

Taitaa olla satiaisia iholla.Ne tekee käytäviä ihoon ja kutiaa.Saatte apua apteekista  ilman reseptiä.Koirilla on niitä myös.Noudatatte ohjeita eli pesette vartalon ja hiukset ohjeen mukaan muutaman päivän .Sitten myös kaikki lakanat ja tyynyliinat.Minulla oli kerran ja tätini huomasi kun raavin ihoani ja katsoi tarkemmin niin löysi ihosta joitakin käytäviä mitä tulee näistä loisista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat