Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli oltaisiin kolmoselle hankkimassa kantoreppua ja Ergoa olin jo tilaamassa (kuultuani siitä paljon hyvää) kun huomasin, että on olemassa myös Patapum niminen reppu. Nyt haluaisin saada tietoa/kokemuksia ja vertailua kyseisistä repuista. Patapum näytti olevan hieman Ergoa halvempi, mutta onko se myös yhtä hyvä?

Niin juu... ja tiedän kyllä kantoliinat ja olen paria hieman käyttänytkin, mutta MIEHISISTÄ SYISTÄ ;) meille hankitaan nyt reppu, joten liinoja ei kannata tässä esitellä :)

Kiitos vastaajille etukäteen

Kommentit (8)

Takku79:

Lainaus:

Patapummiavoi kyllä käyttää 20 kg asti, joten aika pitkä käyttö ikä minusta silläkin on. Itse olen painanut 20,5 kg ekaluokalla ;)

Eli jos ergo on suunniteltu 27 kg:n saakka ja patapumilla on eri mallit vauvoille ja taaperoille, niin siitä päättelen yksinkertaisesti, että ergolla on pidempi käyttöikä! Ihan sama siis paljonko ekaluokkalainen painaa... =)

Eli yksi ergo maksaa vajaat reilut 90 egeä ja yksi patapum taas reilut 60e. Ja jos patapumeja tarvitaan kaksi erilaista, niin silloinhan ergo tulee halvemmaksi, ainakin mun matematiikalla. No tämä tästä, joka tapauksessa ergoon mahtuu mielestäni sujuvammin mm. toppavaatteiden yms. kanssa isompikin vauva/taapero, koska on yksinkertaisesti mitoitettu useamman kokoiselle.

Ja tuli vielä mieleeni, että ergolla voi kantaa myös lonkalla. Patapumilla ei voi.

ja ollaan tykätty. Tyttö (10,5 kk) viihtyy siinä hyvin ja ottaa joskus unetkin. Kantajallekin reppu hyvä: ei ole mennyt paikat jumiin, vaikkei tuo tyttö ihan pikkuinen vauva enää olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Patapummiavoi kyllä käyttää 20 kg asti, joten aika pitkä käyttö ikä minusta silläkin on. Itse olen painanut 20,5 kg ekaluokalla ;)

Viikon Patapummia käyttäneenä voin suositella!

Tyttö 6,5 kk tykkää olla kyydissä ja itselle kantoasento on hyvä. Tyttö nukkui päiväunetkin siinä. Ei tosin voi verrata liinaan ainakaan sisällä kantaessa, minulla painaa hieman hartioita. Mutta ulkona fleece takin kanssa mahtava kantaa.

En siis osaa sanoa eroa Ergoon, koska ei ole siitä kokemusta.

Ostin repun vaippakeiju.fi ja hinta postikuluineen tuli vain 62,5 eli tosi kilpailukykyinen hinta.

Ja mieskin suostuu kantamaan ;-)

Meillä on Patapum ja se on ollut hyvä. Mun mies on yli 190cm ja minä 166cm ja sopii meille molemmille hyvin. Sillä on hyvä kantaa. Pääntukiverkko on hyvä, jos vauva nukahtaa kannettaessa. Ostimme sen, kun vauva oli 4kk. Suositus on 5kk. Meidän tyttö tuki päätään jo 4kk hyvin, mutta silloin kyllä kannoimme kädellä päätä tukien. oli ok. Nyt, kun vauva on 10kk, kantaminen sujuu edelleen hyvin, vaikka painoa on yli 9kg. Suosittelen. :)

eli ergossa voi kantaa painavampaa lasta. Meillä ollut helmikuusta saakka ergo ja ollaan enemmän kuin tyytyväisiä. Kantoliina alkoi tuntua huteralta ja mies ei sitä koskaan innostunut käyttämään. Ergo on helppo pukea päälle (tarkoittaa siis että onnistuu mieheltäkin=)) ja tosi hyvä sekä edessä että selässä. Meillä on tehty lumitöitä ja kaiken maailman hommia ergon kanssa, poika on tykännyt tosi paljon.

Vertailin itse kanssa patapumia ja ergoa ja mm. tuon painorajan takia päädyttiin ergoon. Muistaakseni niillä oli jotakin muutakin eroa. Ergosta löytyi ainakin babyidean sivuilta. On kyllä sikakallis, mutta sillä on myös hyvä jälleenmyyntiarvo.

Suosittelen!

Patapumista ei ole kokemusta, mutta Ergo on ollut käytössä todella hyvä. En ihan tarkkaan muista minkä ikäsenä otettiin käyttöön. Ainakin 6 kk paikkeilla oli kovassa käytössä Sisilian reissulla. Ja tänä talvena ollaan käyty hiihtoretkillä yli kaksi vuotiaan kanssa ja edelleen toimii loistavasti.

Minäkin vielä painottaisin tuota, että mieskin suostuu kantamaan. Hyvä laite. Ehdottomasti hintansa väärti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat