Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kertoisitte kaikkea mahdollista odotusajasta ym. Myöskin kuinka tiuhaan sairaalakäyntejä?Itse olen 24 vuotias aikeissa hankkia lasta.Myöskin vinkkejä kuinka pitää verensokerit raskauden ajan tasapainossa...KIITOKSET KAIKILLE VASTANNEILLE!!!

Kommentit (4)

Hei!

En ole itse diabeetikko, mutta poika on ja käyn siksi usein diabetesliiton sivuilla.

Siellä on oma osio odottaville diabeetikoille. Voit lueskella muiden kysymyksiä ja lähetellä omia " aloituksia" . Monenlaista juttua insuliineista, sairaalakäynneistä, on plussaa odottavia ja sitten jo plussanneita. Eli käyppä katsomassa. www.diabetes.fi

Sieltä sitten keskustelu osioon.

t:Sannix5

Raskauden alussa sain tiputtaa insuliiniannoksia todella paljon. Ei tarvinnut kuin vähän kynään päin katsoa niin jo olin hypoilla. Koko ajan saa tehdä kyllä töitä, sillä ainakaan minun sokerit ei pysynyt samalla pitkän annostuksella samana viikkoakaan, vaan koko ajan sai olla muuttamassa annostusta. Hypoilla olin alkuraskaudesta todella usein.

Keskiraskaudesta minulle tuli kausi, jolloin piti puolestaan nostaa annostuksia aika paljon. Jouduin alkamaan pistää pitkää insuliinia kolmesti päivässä entisen kahden sijaan, koska päiväannos olisi ollut niin suuri kerta-annoksena.

Nyt lopussa olen saanut taas tiputella annoksia ja siirtyä pitkän kanssa kahteen pistokertaan.

Diabetesliitolta voi tilata lehtisen diabetes ja raskaus. Se on aivan tuore ja sisältää uusimmat jutut raskaudesta.

Itse kuulun satakunnan keskussairaalan alueelle ja lääkäri käyntejä on ollut alusta saakka kerran kuukaudessa, toiseksi viimeiseltä kuulta saakka kerran viikossa.

Monen diabeetikon synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa, koska lapsi kasvaa normaalia isommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä olen myös 24 vuotias ja diabetes on ollu jo vuodesta -83. Eka lapsi syntyi 10/01, suunnitellulla sectiolla viikolla 36. Painoa oli tasan 4kg ja pituus 51cm. Nyt odotellaan toista viikolla 13.

On niin paljon mitä voisin raskausajasta kertoa joten pistä sähköpostia jos haluat tietää lisää.

Sasku ja Onni rv13+4

sasax@netti.fi

Heippa hei!

Esikoinen syntyi 04 ja toista odotetaan alkusyksyyn.

Olen itse normaalisti aika surkea mittaamaan verensokerit mutta jostain syystä mittaan nyt keskimäärin jopa 8krt päivässä. Mulla ainakin oli vaihteleva tasapaino ja ehkä sen takia mittasin niin usein. Aluksi oli korkeat tulokset mutta vkosta 8--> alkoi laskea. Vkolla 11 alkoi olla päivällä ja yöllä niin matalia että sain melkein päivittäin muuttaa perusannostukset (mulla on käytössä pumppu). Nyt vko 16 ja hyvältä näyttää. On ollut aika stabiili. Mutta puolessa välissä tulee sellainen vaihe että v-sokeri laskee aina matalalle. Ekassa raskaudessa oli muistaakseni monesti jopa 3krt/pv matalat. Se oli raskas aika. Mutta silloin pitää vaan olla tosi tarkka. Loppuvaihe meni suht hyvin. Kun synnytys oli ohi ja maito alkoi nousta niin laski v-sokeri taas niin että oikein yllätti. Ei tarvinnut paljon insuliinia silloin. Piti vaan muista että aina pitää jotain makeeta mukana.

Kirjoittele jos haluat anettem@suomi24.fi

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat