Vierailija

Ärsyttääkö muita se, että jotkut ihmiset jollain tavoin aina haluavat kommentoida ja kritisoida esim. sitä miten hoidat vauvaasi/lapsiasi? Erityisesti ajattelen nyt anoppiani... VAikka kyseessä on kolmas lapseni niin anoppi silti ottaa aina asiakseen kritisoida jotain vauvanhoitoon liittyen! Yleensä hän kommentoi sitä, että vauva on mukamas liian vähiin vaatteisiin puettu. gRRRHH. Joo tahallaan minä yritänkin kylmettää vauvaa!

Eikä uloskaan saisi vauvaa juuri muka laittaa nukkumaan kun on aina liian kylmä!

Sitten kommentit kyllä lopahtavat kunhan vauva vähän kasvaa eikä hän esim. kommentoi vanhempien lasten hoitoa ollenkaan. Mutta vauvanhoitoon siis sekaantuu mielestäni liikaakin.

Jatkossa varmaan tulee kommenttia imetyksestä, kiinteistä (liian kuumaa ruokaa syötän tai liian paljon jne), ulkoillusta ja ihan kaikesta.

Joo tiedän, sisään toisesta korvasta ja toisesta ulos... Mutta silti ärsyttää!

Kommentit (8)

Nimenomaan anopin kommentit. Vauva-aikana imetin liian usein, vaatteita liikaa tai liian vähän jne. Nyt kun lapsi on jo leikki-ikäinen, niin anoppi hokee koko ajan lapselle " varo ettet kaadu /lyö päätäsi / jätä sormia oven väliin" jne. Sitten ärsyttää se, että hän kysyy ikään kuin lapsen kautta mitä voisi tehdä, ei minulta suoraan. Esim. " pitäisikös sinulle vaihtaa vaippa, saako mummo vaihtaa" . Kun voisi kysyä minulta ihan suoraan, että hei vaihdanko vaipan. Myönnän kyllä, että loukkaannun herkästi, mutta välillä asiat joista huomautetaan, ovat oikeasti mielestäni aika pieniä. Mm. kysyi, olenko varmasti nukuttanut vuoronperään molemmilla kyljillä, ettei vauvan päästä tule vino... Kauhea huoli pään vinoutumisesta, ihan kuin se ei myöhemmin muotoutuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Molemmat kädet viuhtoo ylhäällä!!!

Siis AINA äitini katsoo mitä lapsilla päällä, kysyy huolestuneena onko lapsien hanskat nyt jääny johonkin kun oon ehtiny ne laittaa taskuun rappukäytävässä..

Ei mahdu mummolle aina kaaliin et lapset on kuumissaan jos pukee liikaa!! Meillä muksut tottunu viileeseen.. :(

Jos lapsi aivastaa (varsinkin vauva) niin heti jossain on ikkuna auki!

Anoppi pitää äitiäni vauhkona ja äitini anoppiani vastuuttomana.. Yritä siinä sitten taiteilla.. :(

Nii tää mun anoppi on semmone hälläväliä tyyppi, kyllä vielä ollaan elossa -tapa!! Kuljettaa vauvoja ilman turvaistuimia perusteena tuttu kaupunki ja lyhyt matka!! Tai jos loppuu ruoka niin kaupasta sitä saa.. Jos sanon miten me tehään niin he tekee omilla ehdoilla..

Sitten nauretaan toisen mummon tapoja.. HUOKASU!

Meillä 2-vuotias nukkuu vielä mummolassa ollessaan ulkona päiväunet. Olen monta kertaa hienovaraisesti sanonut, että niska kun on lämmin niin tietää ettei ole tullut kylmä. Mutta kun ei niin ei.

Vierailija:

Lainaus:

Tarkistaa aina vauvan käsistä lämmön ja päivittelee kuinka on taas kylmät kädet!!

Erityisesti anopin kommentit ärsyttää!!! Vieläkään hän ei ilmeisesti ota uskoakseen, että osaan kyllä lapsia hoitaa niin, etteivät he ihan nälkään kuole tai palellu kuoliaaksi. Mulla siis jo kolme lasta ja ikääkin lähemmäs 40 v ja silti anoppi on aina yhtä epäluuloinen. Vähän on täälläkin parantuneet asiat vanhempien lasten kohdalla mutta nyt mekin saimme vauvan ja taas alkoi sama hössötys... Eritoten näin talvella pelkää että vauva paleltuu ulkona kuoliaaksi. Tarkistaa aina vauvan käsistä lämmön ja päivittelee kuinka on taas kylmät kädet!! Sitten hakee vilttejä ja peittelee vauvan. Yleensä olen just ollut esim. pukemassa vauvaa ja se on jäänyt kesken kun anoppi on tullut kylään ja hän sitten kuvittelee etten ajatellutkaan pukea vauvalle lisää.

Arggghh!

Muutaman kerran on myös päivitellyt kun ei lapsilla ole ollut ulosmentäessä vielä hanskoja... No ei ole ollut kun en ollut niitä vielä ehtinyt laittaa! En kai mä nyt niitä pihalle lähetä ilmankaan pakkasilla.

Kun esikoinen oli pieni niin anoppi kyttäs selän takana kun syötin lapselle ruokaa ja jokaisella lusikallisella päivitteli ja varmisteli etten vaan antanut liian kuumaa ruokaa... Eikä se päivittely ollut mitään hiljaista vaan sellaista että " apuuuaa eihän tuo nyt ole liian kuumaa" " eihän se polta itseään!!###

Määkin oon saanu osani tosta lapsen kautta kyselystä, se on kamalaa! Onkohan sulle puettu tarpeeksi, onkohan nyt jo kamala nälkä..

Äitini loukkaantu mulle koska en koko ajan imettäny kastajaisissa lasta. Sen on nälkä! -Vaikka oli kokoajan tississä kiinni. Sitten kehtas ihmetellä kun en ollu paljoo ehtiny kahvitella..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat