Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli alan opettaa vauvaa vahan kerrassaan omaan sankyyn. Ajattelin, etta kun syliin nukahtaa, niin laitan omaan sankyynsa ja sit kun yolla heraa, niin siirran meidan sankyyn. Eli haaveena on, etta lapsi joskus nukkuu lapiyon ja omassa sangyssa. Tuleeko onnistumaan? Jos ei niin miksi?

Enta jos siirran lapsen sangyn hanen omaan huoneeseen? Onnsituuko paremmin/huonommin?

Miten helpottaa tuota omaan sankyyn opettelemista. Lapsi ei syo tutia ja yolla usein ottaa tissin suuhun. Olisko ihan hullua opettaa viela nyt tutille? Vauvana ei ottanut tutia suuhun, mut nyt saattaa joskus innostua sita imemaan. Omassa sangyssa ja perhepetissa yksin nukkuessa heraa siihen, etta kaantyy mahalleen. Kun ma oon vieressa, niin ei sita tee. Miks? Miten estaa kaantyminen?

Kommentit (4)

Itse en enää tutiin opettaisi tuossa vaiheessa.

Luulen että tuo herääminen kääntyessä voi johtua juuri siitä että lapsi tajuaa että ketään ei olekkaan vieressä turvana. Tuo sivuvaunu homma on siitäkin hyvä,että siihen pääsee kuitenkin niin lähelle. Itse työnsin aina naaman tytön sänkyyn. Meillä tyttö söi tissi 11kk ikään saakka,ja monesti juuri hamusi sen suuhunsa kun havahtui ja se tissi oli siinä vieressä. Omassa sängyssään nukkuessaan se tissi ei siinä nenän alla " kutittele kokoajan:). Nyt olen huomannut myös sen ,että jos nukutan lapsen meidän sänkyyn kipeää yöllä herätessään myös herkemmin viereen. Mutta kun nukutan omaansa,eli menen sinne sänkyyn makaamaan viereen niin nukkuu myös sielä aamuun saakka.

Meillä sama kuvio ja ikää sama vauvalla.. :)

Lykätään omaan petiin kun simahtaa ja otan rinnalle kun herää, siirrän takasin petiinsä kun nukahtaa uudestaan. Viimeaikoina yöt on menny ihan kamaliks kun pikkunen herää jatkuvasti!! Varmaan ikenet kutiaa.

Esikoinen söi tuttia niin yösyötöt oli helppo korvata tutilla. Tutti pois kun nukahti. Vuoden kun täytti niin siirrettiin omaan huoneeseen ja siitä 2 kk niin jätettiin iltatutti ja annettiin nokkamuki sänkyyn.

Nyt on 1,5- vuotias ja viikon nukkunu tavallisessa petissä.

Mutta tää kakkonen ei sitten osaa tuttia ja oksennusreaktio tulee tutista.

Luotan vaan siihen että kun ikenet alkaa rauhottuun niin yöt menee rauhallisemmin ja tissille ei ole enää niin tilausta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pinnasänkyyn ei koskaan suostunut nukkumaan. Niinpä meille ostettiin tavallinen lasten päästävedettävä sänky joka laitettiin meidän sängyn ja seinän väliin. Alkuun kiipesi siitä viereen nukkumaan,mutta jo parin viikon päästä nukkui yöt kokonaan omassaan. Ja nukkuu edelleen. Nyt siis ikää 1½v. Meillä ainakin alkuunsa tarkisti onko äiti lähellä ja tolla systeemillä pääsi lapsen viereen nousematta itse sängystä,nykyisinkin joskus jos herää riittää että ojentaa käden niin että se koskee lasta ja tyttö nukkuu heti takaisin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat