Vierailija

Tyttärelläni on terrirosoiva naapuri, haukkuu tytörtäni milloin mistäkin asiasta ja vieläpä keskellä pihaa, soittelee ovikelloa keskellä yötä yms.

Tyttäreni on tosi hiljainen ihminen ja ei ole antanut mitään aihetta tuollaiseen käytökseen. Tämä naapuri on noin 75v yksinäinen nainen, joka nähtävästi on tekemistä vailla, sen takia harrastaa tällaista. Olen kuullut että muitakin ihmisiä on häiritty.

Ollaan valitettu isännöitsijälle monia kertoja, tuloksetta. Hän ei raaski laittaa pihalle vanhaa ihmistä. Itse olen puhunut kyseisen ihmisen kanssa, tuloksetta, sain itsekin haukut päälleni, tämä naapuri ei kuuntele ketään!

Mitä voimme enään tehdä, kohta menee tyttäreltäni koko elämä, hän ei enää uskalla tulla kämpästään ulos, kun siellä naapuri taas haukkuu kovalla äänellä?

Mitä teemme?

Sivut

Kommentit (42)

Hänellä on omat sairautensa jotka ovat aiheuttaneet että hän on huonon itsetunnonomaava, kiitos kaikkien teidänkaltaisten!

Jokaisella tässä maailmassa on oikeus asua ilman että häiriköidään vaikka olisi kuinka hiljainen alistuja tahansa!

Hävetkää aikuiset ihmiset!

ap

voi olla sairastunut tai sairastumassa johonkin dementoivaan tautiin vaikkapa

jos yöllä hortoilee jossain sekavana soittelemassa ovikelloja niin soittaisin poliisit tai ambulanssin hakemassa naisen tarkastukseen teekoohon

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mamma voi oikeasti olla niin dementoitunut, ja jos ei ole ketään läheisiä, jotka usein käy, niin ehkä kunnan terveyshenkilökunta ei tajua käydä mamman luona.

Äitini vanhainkodissa on eräst täti joka hyvänä päivänä on ihan ok, mutta toisena päivä minä ole helvetin utelias ämmä, jonka pitäisi painua helvettiin. Olen lisäksi ruma ja lihava. Ottaisin varmaan nokkiini, jos samat sanat tulisi naapurista, mutta tuo nainen on oikeasti niin dementoitunut, että alkaa kadota tästä ulottuvuudesta.

Pitäisi olla jo väkivaltaakin ennen kuin onnistuu. Naapuri lienee sairas ihminen, joka tuskin tuota lopettaa. Koita tsempata tyttöse olemaan välittämättä pihalla huutelusta tai antamaan samalla mitalla takaisin. Yöllisestä häirinnästä napurin kyllä sitten pitäisi saada valitus isännöitsijältä ja häätö, jos jatkuu.

mutta voihan sellaisen hakeminen olla alkusysäys sille että nainen pääsee tutkimuksiin ja vaikka vanhainkotiin tai dementiahoitoon jonnekin.

Lainaus:

Ja tämä on kunnan rivitalo, ja asumme pienessä kunnassa, ei täältä saa noin vain uutta!

aittaisiko tässä tapauksessa lähestymiskielto? Minkälaiset todisteet pitää olla että saa kiellon jollekin ihmiselle?

ap

Jos vanha nainen perusteettomasti on haukkunut jo 2 vuotta on vaan uskottava, että tuo nainen on sairas, joko dementoitunut tai muuten henkisesti epätasapainossa. Siinä ei tosiaan mikään lähestymiskielto auta. Eikä välinpitämättömyys. Jos hän kerran häiriköi myös muita naapureita, ei se ole edes mitään henkilökohtaista. Toiset ei tietysti siitä kärsi niin paljon kuin toiset.

Eli olen todellakin sitä mieltä että kannattaa lähteä purkamaan tätä vyyhteä vanhustenhuollon kautta. Heidän on tultava tekemään kartoitus, miten tuo mamma pärjää siellä kotonaan ja heidän tehtävänsä on miettiä uusia asumisjärjestelyjä jos nainen ei kykene enää asumaan muita häiritsemättä. Saattaisi olla pelkästään lääkärintarkastuksen paikka ja ehkä sopiva lääkitys, niin mamma normalisoituu. Jos hän ei ole sairastanut mitään sellaista minkä takia olisi ollut pakko mennä lääkäriin, voi olla että ei ole lääkäreitä nähnytkään vuosiin.

Ja ap voi tehdä sen ilmoituksen sinne ihan itsenään, ei tyttären tarvitse olla mukana.

Joka tapauksessa on parempi että joku ulkopuolinen taho käy tekemässä mammalle selväksi, ettei hän voi jatkaa häiriköintiään. Hänellekin voi tulla viesti, että joku hänestäkin välittää.

Toki tytär voisi ihan asiallisesti kysyä, että miksi nainen niin vihamielisesti häneen suhtautuu. Saattaa olla että kyseessä on väärinkäsitys, ainen on joskus nähnyt jotain unta, kuvittelee tytärtäsi joksikin nuoruuden tutukseen jonka kanssa oli riidoissa tai mitä tahansa.

Erään vihamielisesti suhtautuneen mamman kanssa ole hyvissä väleissä nykyään tuolla vanhainkodissa. Ja siihen pääsin vain sillä että kerran istuin ja kuuntelin pitkään mikä mammalla oli huolena. Häntä ei kukaan edes halunnut ymmärtää, hän haluaa puhua ruotsia, hänellä on puhevaikeus ja sekä hoitajat että muut omaiset tekee tästä läläläl puheviasta kiusaa. Kun kerroin hoitajille, niin ei heillä ollut koskaan aikaa syventyä mamman ongelmiin, eikä kielitaito riittänyt ymmärtämään tätä ruotsiksi. Mamma taas ei suomeksi ole suostunut kertomaan. Ja nyt tämä täti joka haukkui ja jopa löi jos osui on ihan kiltti minulle. En lällätä, yritän puhua ruotsia ja kuuntelen häntä.

Eikä kukaan sanonut että hänet pitää jättää ahdistavaan tilanteeseen ihan yksin vaan neuvottiin tukemaan häntä ottamaan vastuuta asioistaan itse.

Taitaa olla provo.

Lainaus:

Lainaus:

riippuvainen äitinsä avusta ja kykenemätön päättämään asioistaan tai hoitamaan niitä itse.

Mitä jos lähtisitte miettimään asiaa toiselta kantilta: ei mitä sinä voit tehdä tyttäresi eteen vaan mitä tytär haluaa tehtäväksi ja miten sinä voisit auttaa häntä tekemään sen.

Hänen itsetuntonsa ei koskaan "parane", se kuuluu hänen sairauteensa!

Ja teidänkö mielestä mun pitäisi jättää tytär ahdistavaan tilanteeseen ihan yksin, voi jestas mitä mielipiteitä!

ap

voitaisiin yhdessä tehdä, että hänelle itselleen ja hänen äidilleen tulisi enemmän uskoa siihen, että tytär saattaa kyetä jotakin tuettuna tekemään, esimerkiksi ratkaisemaan ongelman, joka aiheutuu ikävästä naapurista.. Jos tytär ei ole kehitysvammainen, hänellä on mahdollisuuksia onnistua, oppia ja ajatella, miettiä, päätellä, ratkaista ongelmia ja toimia (tarvittaessa muiden tukemana) sairaudestaan huolimatta. Ja vaikka hän olisikin kehitysvammainen, hänellä voisi silti olla kaikkea tätä jossain mittakaavassa, ja niitä voidaan hyödyntää jos osataan.

Lainaus:

Lainaus:

Ja minä olen myös kertonut mitä sen tyttären mun mielestä kannattaisi tehdä.

t. se hiljainen ja arka

Ihan niinkuin sä tuntisit tilanteen ja tytön, vaiket sitä tee ja et usko kun sulle sanotaan että se ei onnistu!

Mikä sua oikein itseäsi vaivaa?

Ja mun tyttöni ei ole kehitysvammainen.

ap

tarvittaessa poliisiin, koska mielestäni on suuri syy epäillä, että näin käyttäytyvä vanha nainen saattaa olla dementoitumassa tai muuten sairas ja tarvita apua itsekin. Jos tämä neuvo ei kelpaa sinulle, Xandris, niin ei sitten. Voisihan sitä tietysti jotain järeämpääkin kokeilla, vaikka palkkamurhaajaa, mutta sitä en neuvonut, koska se on huono neuvo mielestäni. Isännöitsijäänhän olikin jo otettu yhteyttä.

Mikä sinun parempi ratkaisusi tähän sitten on?

[quote]

Ap lisäksi aivan selvästi kysyi neuvoja itselleen JA lapselleen. Eikä edelleenkään ole ratkaisevaa, ketkä toimivat - vaan se, miten voidaan toimia naapurin kiusaamisen lopettamiseksi. Siihen teillä ei ole ollut järimmin neuvoja.

riippuvainen äitinsä avusta ja kykenemätön päättämään asioistaan tai hoitamaan niitä itse.

Mitä jos lähtisitte miettimään asiaa toiselta kantilta: ei mitä sinä voit tehdä tyttäresi eteen vaan mitä tytär haluaa tehtäväksi ja miten sinä voisit auttaa häntä tekemään sen.

mutta tuloksetta.

Mutta täytyy kokeilla tuota lähestymiskieltoa, jos se jotain tuloksia toisi. Ei siinä ainakaan häviä mitään.

Ja tämä tilanne ei ole mikään uusi, on ollut päälle nyt yli kaksi vuotta, koko sen ajan tyttöni on saanut kuunnella solvauksia. Olen neuvonutkin hänelle monta kertaa että menee vain menojaan, ei kuuntele sellaista soopaa.

Mutta kuka teistä suostuisi sellaista kuuntelee omalla rivitalopihallanne, kun toinen huutaa teille kovalla äänellä jotain rumaa, tosi kelju tilanne kelle tahansa!

ap

Minä joka kirjoitin vastuuttamisessa en ole arvaillut kehitysvammaisuudesta yhtään mitään vaan olen lähtenyt siitä että ap:n kertoma tyttären mielenterveysongelmista pitää paikkansa.

Minusta on täysin asiatonta leimata kaikki ketjun asiallisetkin kirjoittajat vittuilijoiksi ja asiattomiksi jos siellä on joku asiaton viesti.

Olen vain yrittänyt puolustaa itseäni ja tytärtäni, joka ei ole edes paikalla puolustamassa itseään, ehkä niin parempi!

Mä en tajua miksi te olette, siis jotkut teistä niin saamarin ilkeitä, pitää olla kaikki aistit valmiina puolustautumaan ennenkuin edes mitään on tapahtunut. Ei taida täällä olla montakaan ketjua jossa joku ei laukoisi omia tottuksiaan ja ilkeyksiään.

Ja tämäkin on niin helkutin yksinkertainen asia, mutta siitäkin pitää epäillä ja syytellä. Ei todellakaan tunnu mukavalta.

Mutta mä uskon siihen että mitä kyvää, sitä niittää!

ap

Mutta minusta tässä ketjussa ei ollut kovinkaan monta ilkeilyksi tarkoitettua viestiä, eikä tytärtäsi tai sinua ole monikaan mollannut, vaan on annettu ystävällismielisiä neuvoja, joita on ehkä vaikea ottaa vastaan.

]

Lainaus:

Olen vain yrittänyt puolustaa itseäni ja tytärtäni, joka ei ole edes paikalla puolustamassa itseään, ehkä niin parempi!ap

että leimasin KAIKKI tähän ketjuun kirjoittaneet tai että edes suuntasin kommenttini juuri sinulle?

Vinkki: kirjoita nimimerkillä tai allekirjoita kommenttisi vaikka numerolla, niin ei tarvitse arpoa, mitä olet kirjoittanut ketjuun.

Edelleen: on asiatonta haukkua ap:tä tai arvuutella hänen tyttärensä diagnoosia. Ne eivät liity aiheeseen. Ap kysyy neuvoa siitä, miten häirikkönaapurin kanssa kannattaisi menetellä.

Lainaus:

Minä joka kirjoitin vastuuttamisessa en ole arvaillut kehitysvammaisuudesta yhtään mitään vaan olen lähtenyt siitä että ap:n kertoma tyttären mielenterveysongelmista pitää paikkansa.

Minusta on täysin asiatonta leimata kaikki ketjun asiallisetkin kirjoittajat vittuilijoiksi ja asiattomiksi jos siellä on joku asiaton viesti.

Siinä leimaat aivan selvästi monikossa vittuilijoiksi kaikki, jotka ovat neuvoneet ap:ta kiinnittämään huomiota siihen miten hän voisi auttaa tytärtä itsenäistymään ja maininneet että hän pyytää apua siihen miten hänen itsensä tulisi toimia eikä miten tyttären tulisi toimia.

"Voi hemmetti palstan ämmiä.

Älä ap välitä! Vaikka lapsesi olisi huippuitsenäinen, häntä voi loukata ja hämmentää tuollainen naapuri. Ja on aivan ok ja paikallaan kysyä vinkkejä ja mielipiteitä siitä, miten tuollainen laajamittainen häirintä saadaan loppumaan.

Tyttären psykofyysinen kunto on täysin sivuseikka. Jos ap kysyisi itselleen neuvoja, vittuilisitteko samalla lailla? Ei tässä ole olennaista se, kysyykö ap toimintavinkkejä itselleen, tyttärelleen vai kumminkaimalle."

Jos viittasit itse vain johonkin yhteen tiettyyn viestiin niin olisit sitten laittanut tämän viestin numeron ja kirjoittanut että "Sinä, vittuileva ämmä joka kirjoitit viestin se ja se"

Lainaus:

että leimasin KAIKKI tähän ketjuun kirjoittaneet tai että edes suuntasin kommenttini juuri sinulle?

Lainaus:

Älä ap välitä! Vaikka lapsesi olisi huippuitsenäinen, häntä voi loukata ja hämmentää tuollainen naapuri. Ja on aivan ok ja paikallaan kysyä vinkkejä ja mielipiteitä siitä, miten tuollainen laajamittainen häirintä saadaan loppumaan.

Tyttären psykofyysinen kunto on täysin sivuseikka. Jos ap kysyisi itselleen neuvoja, vittuilisitteko samalla lailla? Ei tässä ole olennaista se, kysyykö ap toimintavinkkejä itselleen, tyttärelleen vai kumminkaimalle.

</p> <p>Eikä kukaan sanonut että hänet pitää jättää ahdistavaan tilanteeseen ihan yksin vaan neuvottiin tukemaan häntä ottamaan vastuuta asioistaan itse.<br /><br /><br /><br />Taitaa olla provo.<br /><br /><br /><br /></p> <p>[quote]</p> <p>[quote kirjoitti:

Sä varmaan taas tiedät tämän asian paremmin kuin mä!

Mutt täytyy ottaa yhteyttä sinne vanhustenhuoltoon, jos ne siellä tietäis jotain joka auttais! Paljon kiitoksia vinkistä!

ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat