Vierailija

Kävin rv20 sokerirasituksessa, missä paastoarvo ylittyi 0,1. Sen jälkeen kaikki arvot olivat kolmen viikon seurannassa ok.

Nyt, rv35 terkkari antoi uudestaan mittarin kotiin ja kas vain... Paastoarvo ylittyy vähän, mutta tunti ruuan jälkeen arvot huitelevat yli yhdeksää. Se ei liene hyvä asia?!

Soitin terkkarille, joka sanoi, että ihan hyvät arvot, mutta mun mielestäni ne ei ole! Onko muilla kokemuksia?

Kiitos!

Kommentit (20)

rv17 tehtiin eka ja ei ollut mitään. Keskimmäisessä lääkärineuvolassa lääkäri laittoi lähetteen kun pissassa sokeria, rasituksessa ei mitään.

Mutta yhdellä + sokeri on ollut. Voiko vaikuttaa esim. veden juonti, eli jos juo liian vähän. Mitään janon tunnetta, taikka vessatusta normaalia enemmän ei ole.

11

syönyt jne. ja kehotti aina liikkumaan mahdollisimman paljon syönnin jälkeen ettei olisi tullut noita yli 8 arvoja. Ja kun raskaudestani on jo yli vuosi ja silloinkin ne oli vasta taas tiukentuneet ne paastoarvot sun muut. Muistaakseni tuo tunnin arvo sai olla jotain 6.7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Neuvoloissa on todennäköisesti eri " suuntauksia" . Sokerirasituksessa (h26) 0h/1h/2H arvot laskimo plasmasta on 5.1/10.0/8.7. Jos kysymyksessä on veri esim. sormenpäästä, paaston tavoite alle 6, ja 1.5h aterian jälkeen alle 7.8.

Toiv. oli apua. :)

Mulla paastoarvot ihan jees. Ja oettu puolentoista tunnin arvo, joka myös ihan jees.

Olen käynyt 2 sokerirasitusta ja ne olivat ihan normaalit. Mutta silti pissaan erittyy sokeria.

Meidän neuvolassa ohjeet on, että tunnin arvon pitää olla alle 7,5. Jos menee sen yli normaalilla ruokavaliolla, pitää lähettää tulokset äitiyspolille ja sieltä soitetaan perään.

... voi hiiskatti sentään. Mitäs mä sitten nyt teen?!

ap

Vierailija:

Lainaus:

Neuvoloissa on todennäköisesti eri " suuntauksia" . Sokerirasituksessa (h26) 0h/1h/2H arvot laskimo plasmasta on 5.1/10.0/8.7. Jos kysymyksessä on veri esim. sormenpäästä, paaston tavoite alle 6, ja 1.5h aterian jälkeen alle 7.8.

Toiv. oli apua. :)

Mulla on kahdessa raskaudessa ollut sokerirasitus (painoindeksin vuoksi) joissa molemmilla kerroilla paastoarvo on ollut raja-arvossa. Tämän seurauksena olen tikuttanut itseltäni kerran, kaksi viikossa noita sokeriarvoja. Niitä en saanut koskaan yli raja-arvojen, en itse asiassa lähellekään niitä. Vaikka olisin syönyt mitä, niin aterian jälkeiset (1,5-2h) arvot olivat aina neljä pilkku jotain tai <5,5. Lopulta kun huomasin että ei minussa mitään vikaa ole, niin tein pikku kokeiluja. Edes Fazerin sinisen syömisen jälkeen en saanut arvoja tuosta enempää koholle.

Ei sulla varmaankaan mitään kauheaa hätää ole, mutta sinuna ottaisin asian kuitenkin hieman vakavasti ja vähentäisin ruokavaliosta rasvaa ja sokeria. Ohjeita löytyy netistä tai neuvolasta voit pyytää.

Jos ne sokeriarvot ovat kohollaan jatkuvasti, niin vauva voi kasvaa turhan isoksi. Lisäksi sokerivauvat tarvitsevat tarkempaa seurantaa synnyttyään.

Eli elimistö ei pysty käsittelemään sokeria ja munuaiset päästävät ylimääräisen sokerin läpi. Oireena kova jano ja jatkuva pissalla käynti ja sitä pissaa tulee todella paljon. Pissatikku muuttu glukoosin kohdalla tummanvihreäksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat