Seuraa 

Kyselisin ehdotuksia 1-vuotiaalle kummitytölle syntymäpäivälahjaksi. Jotain mistä jäisi myös myöhemmin mukava muisto. Ei mitään perinteistä vaatetta tai lelua. Kaikki ehdotukset otetaan ilolla vastaan. Mistä olette itse vanhempina tykänneet? Kiitos kovasti etukäteen, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (8)

sain kummeiltani joka syntymäpäivä 1-vuotiaasta lähtien hopeisen tähkä-sarjan lusikan, jossa kaiverrettuna nimeni ja vuosiluku. Eli 12-vuotiaana sain sarjan viimeisen lusikan. Tämä oli niin kiva perinne, niin jatkoin sitä omalle kummitytölleni. Kyllähän rahalla saa ja hevosella pääsee, eli joku voi ostaa pamauttaa kerrasta 12 lusikkaa lahjaksi, mutta mukavaa niissä on juuri ne vuosiluvut ja tieto, että olen saanut ne pienestä lähtien. Lusikan lisäksi sain aina jonkun aina ihan pienen lapsen mieleen olevan lahjan. Ja erityisen hienoa oli se rasia, jossa lusikoita säilytettiin, vaaleanpunaisella satiinilla sisustettu. Arvaa vaan, hiplailinko sitä ahkeraan pienenä... ;-)

ostaa meidän 1-vuotiaalle kummipojalle rahasarjan " ensimmäiset rahani" . Niistä jää kiva muisto ja saa sitten katsella isona omana syntymävuonna painettuja rahoja. Mutta se on ihan kuka mistä tykkää, itse pidän rahasarjojen keräilystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän tyttö sai 1v lahjaksi aikoinaan kummiltaan kultaisen sydämen ja ketjun, sitä alettiin pitämään heti ja koko ajan, oli todella kiva lahja.

Olen ajatellut oman (reilu) yksivuotiaan kohdalla niin, että tämmöiset " fiinit" lahjat on ihan ok esim ristiäislahjana ja siitä esim viiden vuoden välein. Siis semmoiset kalliit korut tai hopeaesineet tms. Ja ns välivuosina erilaiset ikään kuuluvat lahjat. Koska lahjoista on nautittava silloin kun ne saa. Lapselle lahjat on tarkoitettu leikittäväksi eikä vanhemmille ihasteltavaksi. Ei lapsella voi olla loputonta määrää keräilyesineitä ja lahjoja, mistä on iloa vasta vanhempana. Mutta en toki sano että nuo lahjat huonoja on! Tämä vain oma mielipiteeni, minkä aion sanoa aina kun joku kysyy mitä lapselle tuoda lahjaksi.

Itse ostaisin yksivuotiaalle esim hiekkalaatikkoleluja. Meillä niillä leikitään innolla nyt ensin sisällä, ja kenties keväällä/kesällä sitten ulkona. Varsinkin sihti ja ämpäri on kova sana.

Toinen lahjaidea on puiset palapelit, jossa on nuppi mistä saa helposti otteen.

Kylpytakki on soma, se voi olla hyvinkin reilu että menee vaikka pidempäänkin. Mukaan vaikka oma pefletti ja pesusieni.

Tai jos kalliimpaa käyttölahjaa haluaa, niin miksei vaikka välikausihaalari kävisi!

Onnea ja kekseliäisyyttä pähkäilyyn ;)

Kaikenlaiset kummilapsille tarkoitetut jutskat.On nykyään vaikka mitä olemassa esim.valmiiksi painettuja tyynyliinoja,pyyhkeitä,tyynyjä,mukeja,muita astioita,kirjoja jne.Tai voit itse painattaa sellaisen kun haluat.Valmiita kummitauluja,-lautasia tai omaperäisempiä esim. teetät valokuvasta taulun tai halvemman version;lyijykynätyön, josta kehystät taulun jne.Tässä näin pikaisesti mitä tuli mieleen ja mitä löytyy pienimmistäkin kaupungeista.Käy kysele erilaisista liikkeistä esim.kultasepänliike,pienet käsityöputiikit,isommat tavaratalot jne.Onnea etsintään.

Yksilöllisemmän lahjan saat kun kaiverrutat niihin kummityttösi nimen ja/tai syntymäpäivän pvm:n tai jonkun viestin itseltäsi.

Itse vein kummipojalleni 1v.-lahjaksi tinaisen jalkapallon muotoisen säästöpankin. Pojan isä pelaa ahkerasti jalkapalloa, joten siksi tämä muoto. Paljon erilaisia " hienoja" pankkeja löytyy kultasepänliikkeistä. Niihinkin saisi varmasti kaiverruksen...

Kysäise vanhemmilta suoraan mitä tarvitsisivat,tai onko esim. tiedossa joku suurempi hankinta johon voisi osallistua..? Me " tarvittiin" leluja 1-vuotiaallemme, koska vauvalelut ei enää kiinnostaneet, ja niitä sitten saatiinkin. Onhan esim. valokuvakehykset kivat, jotka toinen kummi osti lapselle, mutta enemmän arvostan rehellistä käyttötavaraa joka tulee tarpeeseen!

Tietysti ihan tilanteen mukaan..joillain onnellisilla on varmaan niinkin että kun tuntuu että lapselle olisi aika ostaa uusia leluja,mennään vaan kauppaan ostelemaan :) meillä ei yleinen rahatilanne tätä salli..

...kuin Seilorilla! Minäkin sain hopeisen Tähkä-kahvilusikan joka synttäreillä, kylläkin 6 kpl. Nyt ne ovat käytössä ja mukava muisto myös, kun niissä on nimeni ja vuosi. Toisaalta en kyllä lapsena ollut aina innostunut niistä lusikoista, mutta taitavat olla melkein ainoa lahja, joka on tallessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat