Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Teini vieläkin kiertää " ärrän" , nimi vaan pahaksi onneksi Ronja Krista Marianne...

Terkut tutuille!!!

Kommentit (6)

Mä oon joskus tällasella ystävällä yökylässä, ja voi mennä pari päivää, ennen kuin hän päästää suustaan r-pitoisen sanan, joka paljastaa tilanteen. Eli pitkään en tiennyt mitään vikaa olevankaan!

Olin pahasti r-vikainen pienenä. Ekalla vanhempani laittoivat minut ns. ärrä kouluun (puheterapeutille), silloin ajat olivat hyvät ja palveluja sai. Hän tuli kouluuni kerran viikossa, lukutunnilla perjantaina. Pidin siitä isosta iäkkäästä tädistä tosi paljon. Olin lukutunnilta pois, koska olin lukenut sujuvasti jo yli kaksi vuotta. Vuoden kävin terapiassa ja tosissaan harjoiteltiin kotona, ne harjoitukset eivät olleet mukavia, mutte olen nykyisenä puhetyöläisenä enemmän kuin kiitollinen vanhemmilleni siitä, että pakottivat harjoittelemaan. Ennen terapiaa minulta leikattiin liian lyhyt kielijänne, jota ei nykyisen enää tehdä kuin harvoin.

Nimim ärrät sekä etu että sukunimessä ja kaikkein toisten ekaluokkalaisten kiusankohde

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jo sukunimessäkin on R.

Pidin nimestä niin paljon.

Lapsille voi tulla myös S-vika tai L-vika. Kyllä käy hankalaksi elämä jos nimiäkin pitää ryhtyä välttelemään kirjainten takia.

Itselläni on lievä r-vika ja olin onnellinen kun menin naimisiin ja sain vaihdettua sukunimen.. os. sukunimi alkoi r-kirjaimella... ja nyt en sitten mistään hinnasta laittaisi omille lapsille r-kirjainta nimeen -itseni takia ja myös lasteni takia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat