Seuraa 

Huomenta Tyttelit :)

Mitenkäs on aamut alkaneet? Kerrankin meikäläinen on ajoissa liikkeellä. Töihin siis olen menossa, muuten kääntäisin vasta kylkeä.

Eilen olikin aikas paljon juttua siitä sikiön mitasta/raskausviikoista ja paljon tulikin kommenttia aiheesta...Lisää vaan kokemuksia :) Siskolle(hänellä 2 lasta) sanoin tuosta, kun ei LA:ta muutettu mulla niin hän sanoi, ettei sitä koskaan oikeestaan muuteta..Ihmettelin kyllä, koska täällä kuitenkin on muunlaisia kokemuksia. Ilmeisesti siis on hyvin pitkälti kiinni paikasta minkälainen käytäntö on.

Kirjoitinkin illalla vielä pinoon aika uskomattomasta jutusta ja on pakko kerrata vielä, koska se tuntuu edelleenkin niin upealta ja ihmeelliseltä yhteensattumalta :) Menin eilen töihin ja työkaveri (minua 5 v nuorempi) sanoi, että häntä jännittää kamalasti huominen ja oli jotenkin salaperäisen näköinen...Minä siihen, että " No mikäs sitten?" Johon hän vastasi, että " Me mennään ultraan!" Heh, meinas oikeesti päästä nauru siinä kohtaa..EI VOI OLLA TOTTA !!! :D Mä tyynesti vastasin: " Jaaa, me ollaan oltu jo 2 kertaa!" Oisitte nähneet kaverin ilmeen, oli kyllä kuvaamisen arvoinen!! Kyselin sitte, että millä viikolla...." Kolmannellatoista..." Vastasin: " Kuin myös!" ....WHAT A F***!!! Siinä sitte kerroin meidän tarinamme ja kyynelehdittiin siinä vähän puolin ja toisin. Meillä LA:t on ihan peräsin eli tuotamme työnantajallemme " lievästi sanottuna" harmaita hiuksia, kun kerromme jäävämme äippälomalle samaan aikaan. Mutta siis ihana ja hurja juttu, miten voikaan mennä ajoitukset näin. Mä olen tiennyt työkaverin vauvakuumeesta ja pelännyt sitä, kun hän ilmoittaa olevansa raskaana, että miten pystyn tekemään hänen kanssaan töitä (ollaan eri vuoroissa kylläkin), kun itse en ole raskaaksi tullut.....Mutta ei sitten tarviikaan moista pelätä vaan päinvastoin saadaan vertailla masujamme :) Tämä työkaveri menee tänään ekaan ultraan ja jännitti ihan suunnattomasti!!

Että semmosta kivaa!

Mun oli tarkoitus eilen kertoa työnantajalleni, mutta....Kun hän siinä kävi ja oli niin en vaan kertakaikkiaan saanut kakistettua suustani ulos tätä ilouutista ja tuntuu kyllä ihan hölmöltä, ihmettelen itsekin :/ Mietin ehkä liikaa juuri sitä miten mun(ja varsinkin nyt kun vielä työkamukin)poisjääminen vaikuttaa koko yritykseen. Ollaan meinaan ainoat työntekijät ja sijaisia on todella vaikea saada...*hui* Mutta toisaalta sen ei pitäisi olla mun ongelmani, joten tänään otan itseäni niskasta kiinni ja kerron asiasta! Moittikaa mua ellen ole sitä tehnyt iltapäivällä :) Tuun kyl kertomaan!!

Mulla oireet ovat olleet suht ennallaan...Eilen iski illalla se häntäluukipukin sitten vielä kaikkien muitten luukipujen päälle :) Ihan ku olis lentänyt persiilleen, samanlaiselta vähän tuntui...Ja pissihätä...Meillä kun on makkari yläkerrassa, muttei siellä tietenkään sitten ole vessaa(suurista toiveista huolimatta) niin sain sitten puolen tunnin aikana käydä 2 kertaa alakerrassa veskissä ja kun vielä tuo häntäluu sattui ja siitä kipu heijastui jalkoihin niin pelkäsin, jos jalat lähtee alta ja tulen myrän märän raput alas...:( No, selvisin kuitenkin ihan kunnialla eikä sitten yöllä tarvinnut enää käydä pissillä.

Eilen kului sitten vichyä taas, kun meinasi alkaa närästämään töissä...ja kun se ei ole sitten ollenkaan mielenkiintoista, kun pitää yrittää tehdä töitä. Miten muuten, kertokaas kokemuksia vichystä..saako sitä ihan " original" -versiota juoda minkä verran?Eilen join 0.5l + 0.33l. Siinähän on ne natriumit sun pelit mukana. Matalahiilihappoiset eivät todellakaan auta. Rennietä vissiin saa käyttää raskauden aikana? Mites Samarin ?

Mistäs niitä tukivöitä muutoin saa ostella ja missä hinnoissa sellaiset pyörii? Onko niitä hankala käyttää ja oletteko saaneet niistä avun väsyneeseen selkään ?

Alkaa muuten sitte ärsyttämään, kun KAIKKI paidat ovat liian lyhyitä ja

paljas iho vilkkuu....Tarttis varmaan sellanen " tuubi" hankkia, on varmaan kätevä, vai ? Ja joitain muitakin pidempiä paitoja olisi jo syytä käydä ostamassa.

Siskolta saan äippäfarkkuhaalarit, mutta niissä tuo " pussi" on hieman venynyt, kun on niitä pitänyt ihan loppumetreille saakka. Mutta voihan siinä päällä pitää vaikka jotain hupparia tms. Ne on vaan tosi hienot, H&M-mallistoa missä on kulutusta ja Bootcut lahkeet:)

Joo no tästä tuli taas sellanen satu, että päästän teidät pälkähästä!!

Toivotan kuitenkin oikein mukavaa keskiviikkoa jokaiselle Lokamasulle ja olkaahan varovaisia taas, ainakin täällä on ihan sairaan liukasta :( Eilen en meinannut meidän pihalla päästä autoon, kun piha oli niin liukas. Tuossa sitten keskellä pihaa tein kasseineni ja pusseineni kaikenmaailman kevätjuhlaliikkeitä, jotta pääsin aina yhden askeleen eteenpäin. Niin ja joku oli meinannut tulla autolla ihan meille sisälle saakka..Kuistille tulee auton jäljet, ei vaan mitään tietoa kenen?! Tuossa on vieläpä sellanen pieni " pudotus" eli omin avuin siitä ei autolla ole pois päässyt :D

Ai niin, piti lopetella...:) Päivänjatkoja ja hyviä vointeja!!

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 12+3

Sivut

Kommentit (24)

Sua taasen huhuiltiin tuolla Kolibreissa ja Antzu antoi sunnuntaihin 2.4. asti aikaa, ennekuin poistaa listalta... Mä olen koittanut kovasti täällä tiiraillakin, josko sua näkys, että käy ilmoittamassa itsestäsi siellä! Kuitenkin halutaan, että pysyt mukana =)!

muutamaan päivään ole saanut aikaiseksi kirjoitettua :)

sain viikonloppuna vihdoin kerrottua äidilleni että odotan.. hyvä ettei käynyt käsiksi :D maanantaina sit soittelu ja sonoi sulatelleensa asiaa ja oli jo paremmalla mielellä :)

KERTOKAAHAN mulle suur perheelliset et millainen auto teillä on? meille kun tosiaan kolmas tulossa niin ei mahduta sit enää tuohon autoon ku on sit turvakaukalo, turvaistuin ja koroke käytössä.. :(

Joten uusi auto tarttis hankkia.

Kävin yhdes lastentarvike liikkees pällistelemäs kaksosten kärryjä. Kun kerkesin tammikuun alus antaa meidän entiset pois ja sit kuun alus taas plussasin :( Ihastuin täysin brion kärryhin ja niillä hintaa 600e..

Mutta päätin ne kuitenkin hankkia :) saa maksettua osissa niin ei ole hätää kuhan maksanut ennen ku vauva syntyy :D saahan niistä sit kuitenkin ihan hyvin takas ku myy eteen päin.

Mä en ole varma mut ihan kun jo pikkuisia liikkeitä tuntuis? ihan kun perhonen liitelis alamasus :) ihanaa :D

Kai sitä pikku hiljaa uskaltais jo alkaa raskaudesta kertoa muillekin mut en ole saanut aikaiseksi.

Mut nyt laittamaan pyykkejä.

T:Hexu ja papu (uus nimi täytyis masukille keksiä) 13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lunta sataa, ihanaa :) kyllä se kevätki vielä ehtii tulla, kesästä puhumattakaa. Nautitaan nyt vielä näistä lumista.

Elämä pyörii jostain kumman syystä pahanolon ympärillä...viikkoja kertyy mutta tuntuu et pahaolo vaan pahenee, tämä viikko on ollu kaikista pahin. Koko aamupäivän oon vaan maannu sängyssä ja nyt vasta selvisin äsken syömään jotain. Kyllähän tuo olo heti on parempi ku jotaki syö, muttaku se syöminen on niin vaikeeta. Noidankehä.

Esikoinen säälittää, kun ei ite jaksa kovin leikkiä ja touhuta sen kanssa. Toinen kaipais huomiota muttaku äitin huomio pysyy tiukasti vaan oman navan ympärillä. Olispa jo viikkoja etes se 12 täynnä niin vois alkaa tämä pahaolo helpottaa...

Mistähän te oottekaa tänää keskustellu..kun ei vaan muista. Sanaseni sanon minäkin tosta imetyksestä, että eihän tuota vielä kannata ressata siitä. Se menee sitte jokaisella miten menee, monella on vaikeaa aluksi mutta varmaan kuitenki suurimmalla osalla se alkaa sujua harjottelun jälkeen. Mutta ei sitä kannata etukäteen surra, onhan nuita huolen aiheita varmasti muitaki :)

Mutta pittää mennä nyt hoitamaan tuota lasta ku se kiljusee tossa jaloissa.

Terkuin pahoinvoiva jääsydän rv 9+1

katselin tuota neuvolakorttiani tarkemmin ja siihen merkittyjen ultratietojen mukaan raskauden kesto olisi tosiaan laskettu päälaen halkaisijan mukaan. Siinä lukee päälaki 20,1 mm = 12+. Muut mitat ovat reisiluu 8,0, ja pää-perä 70,3. Vauvasta löytyi virtsarakko, 4-lokeroinen sydän, mahalaukku, aivorunko ja sen 2 puoliskoa, ehjä selkäranka, munuaiset, ehjät vatsanpeitteet, niskaturv. 1,5 mm, istukka takaseinämässä ja lapsivettä normaalisti. Ultraan oli varattu 20 min, mutta kätilö ultrasi lähes 30 min, koska lapsonen ei suostunut asettumaan sopivaan asentoon, myös mahan päältä ultrattiin. Näin myös kaikki viisi sormea molemmissa käsissä, kun se vauveli niitä nyrkkejään availi, ja korvaansa rapsutti. Teki hauskannäköisiä sammakonloikkia, joissa ponkaisi kantapäillään vauhtia kohdun seinämästä..se oli hassua kun en itse tuntenut mitään!

Täällä meilläpäin on myös kaksi ultraa, joista toinen viikolla 20, molemmista maksetaan poliklinikkamaksu, 22 ¿.

Joku on ollut tuntevinaan vauvan liikkeitä, en muista kuka, itsekin olen niitä kuvitellut, mutta ehkäpä kuplat johtuvat vilkkaasti toimivasta suolesta, jossa ilma kiertää... Tosin toisesta lapsestani aloin tuntea liikkeitä rv 13+6, ja tämä nykyinen on siis kolmas lapseni, joten voi hyvinkin olla, että niitä liikkeitä alkaa kohta tuntumaan.

Huomenna sitten neuvola, hirvittää kun painoa on tullut 3 kg, ei vielä olis tarvinnut tulla yhtään..muta minkäs teet kun ruoka maistuu ja kokoa ajan on nälkä!

sajoki 13+2

Tuli talvi takaisin, extralumien kera X(

Voi jösses, mitä unta näin viime yönä...Ihan kamalaa ammuskelu-unta, olin yksi charlien enkeleistä ;) Ja hirveä hätä oli koko ajan hengen puolesta kun joka puolelta ammuttiin =o) Vilkas mielikuvitus meikällä ;))

Muutenkin unet ollut vähintäänkin kummia, niin kuin tais olla himppullakin(sori jos meni nimimerkki väärin).

Meilläkin tulee tuo 2v mynkyäjä JOKA ikinen yö väliin, mutta mitenkäs opetat nukkumaan koko yön omassaan kun ei välttämättä edes herätä siihen kun siihen väliin kömpii...

Je_ni: Hauska sattuma työkaverin kanssa, voi olla vaan ettei työnantajasta ole ollenkaan hauskaa...Voin vaan kuvitella =o) Muistelin tuossa itekin kun esikoista odotin että miten kerron pomolle raskaudesta..Monta kertaa istuin jo siinä vastapäisellä tuolilla ja olin suuni avaamassa mutta aina se rohkeus lopulta petti. Tosi mukava ja rento pomo oli, mutta kai siinä joku auktroriteettikysymys oli kun ei suutansa uskaltanut avata...=o)

Nyt en uskalla kertoa omalle äidilleni =D Ajattelinkin että yritän pitää tän salassa mahd. kauan, mutta hölösuuteni tuntien en siihen pysty ;o)

Mitähän sitä tänään keksisi tehdä pojan kanssa kun mies menee iltavuoroon..Pitäisköhän lähteä vaikka vähän shoppailemaan jotain kivaa kevätjuttuja...;o)

Ai niin, olettekko menossa rakenneultraan? Se kun pitää maksaa ite niin varmaan myös tarttee varatakin itse? Sinne ajattelin mennä kun en muihin ultriin pääse kun tuohon viikko sitten olleeseen alkuraskauden ultraan.

Mutta voi tätä löpinää ja höpinää, annetaan suunvuoro muillekin..

Terkuin,

Camelot 10+6

pitkästäaikaa taas vaivaudun kirjoittamaan.Joka päivä oon pinot lukenu(ne on aivan valtavan pitkiä) sitte on taas täytyny jatkaa hommia.

vapaapäivää viettelen ja kohta lähden neuvolaan,lääkäri tulee sinne.

Taas niin jännittää onkohan kaikki edelleen hyvin.

Teillä näytti olevan eilen kiivaat keskustelut jo imetyksestä.Mää en ota vielä kantaa,katellaan sitte loppumetreillä.

Joku myös kyseli eilen raskausinnostuksesta. Eli meille tulossa kolmas,ja oon aivan yhtä hourahtanut kuin esikoista odottaessa.Meillä kuopuksen ja lokavauvan ikäeroks tulee kuitenkin päälle neljä vuotta.

Tässä sitä koitetaan masua kasvattaa päivä kerrallaan.Väsymystä on edelleen vähän turhan paljon.Hehkeää keskiraskautta mun on turha odotella,kun ei sitä oo tullu ennenkään.Hehkeyden sijaan tulee vaivat.

Voi kun sais jo tuntea liikkeitä,niitä ootan aivan malttamattomasti.

lapsille ei olla kerrottu vieläkään.Onko muita samalla viikolla olijoita jotka ei oo vielä kertonu tuleville sisaruksille vauvasta?

Mukavaa päivänjatkoa mammat!

päivänsäde 12+3

Jos nyt ekaksi omanapa: Väsymys senku pahenee, siis tämä on jo ihan älytöntä! Aamuisin ei meinaa päästä sängystä ylös, iltapäivät torkun seisallaan / istuallaan ja iltaisin jos en pääse nukkumaan yhdeksän maissa, niin oon äkäinen kuin ampiainen.

Hemppa oli neuvolassa jotain 128 tms eli ei se nyt niin alhanen oo, että tän selittäs. Kai ne on ne hormonit tai jotain.

Muutoin olo ihan ok. Jano vaivaa täälläkin ja joskus tulee sellainen olo, ettei tee mieli syödä mitään.

Onpas sulla Jeni hauska sattuma työkaverin kans! Vähän kuin meillä hyvän kaveriparin kesken. Eli tiesin, että ovat viime keväästä yrittäneet vauvaa ja jo silloin oli puhetta, että saavat meiltä sittenb vauvatavaraa ja vaatteita, kunhan heillä tärppää jne. No, nyt kasvatetaanki mahaa yhdessä, lasketuilla 6 päivää eroa :D

Tasan viikko np-ultraan. Voi kun menis päivät nopeesti!

Mites muilla, jotka odottaa toista/kolmatta/neljättä jne. Mietityttääkö teillä oma jaksaminen? Mulla on niin ristiriitaiset tunteet, että välillä tuntuu että voisin seota. Toisaalta rakastan tuota masuasukkia jo ihan hirveesti ja odotan innolla liikkeitä, synnytystä ja sitä, kun hänet näkee ekan kerran. Toisaalta tuntuu tosi pelottavalta, että miten ikinä jaksan sitten neljän kans, kun nyt kolmenki kans on välillä niin hermot tiukilla ja voimaton olo. Ja kun vielä miettii, kun pieniä nuo tytöt on sitten lokakuussa, ja siihen vielä ekaluokan aloittava poika päälle...hui.

Meillä siis keskimmäinen täyttää heinäkuussa 3v ja kuopus on sitten lokakuussa n. 1v 9kk...Apuva.

No, toisaalta uskon, että kuitenki lapsista on aina iloa enemmän kuin vaivaa, joten..positiivisin miettein täytyy yrittää odotusta jatkaa.

Mulla kun tuo mies ei varsinaisesti oo apuna. Tai no onhan se, mutta aimo-osan töissä tai harrastuksissaan. Eli käytännössä oon 90% yksinhuoltaja. TOIVON, että hän tajuais vähentää menojaan sitten loppuraskaudessa, jolloin (jos vanhat merkit paikkansa pitää) oon sikaväsynyt ja vaivainen. Ja isyysloman aikoi kyllä pitää, toivottavasti silloin myös panostaa ISYYTEEN eikä esim. kehittele kavereiden kanssa jotain menoja.. Täytyy yrittää taas jutella asiasta..

Mulla on tässä tämä 1-v apuna kirjoittamassa, joten täytyy lopettaa ennenkuin onnistuu deletoimaan koko jutun.

Mianni 10+4

Aivan ihanaa! Eka lääkäri oli siis juuri tuossa tunti sitten ja kohtu kasvanut ja kohdunsuu sopivan pitkä ym. Ja sitten se tärkein eli ne sydänäänet. :) Ihan ekaks kuulu sillee hetken, sitten hävis (tais pikkunen luikahtaa " pakoon" ) mutta sitten muita lorinoita ym. hetken kuuneltuamme löyty äänet uudestaan ja siellä se tasaseen jumpsutti. Aivan ihanaa ja helpotti oloa aikamoisesti! Että totta se on, uusi ihminen tulossa!! :D Jännitti jo toi kovasti, mitehän sit ultra!?

Noista " päällekkäisistä" raskauksista. Tai samaan aikaan sattuvista,heh. Mulla on yks tuttu nyt varmaankin aika samoilla viikoilla kun minä. On siis samasta harrastusporukasta. Tossa yks päivä yhet toiset sieltä jutteli että " on se sitten sisukas kun lähtee meiän kevätreissulle" ja et " täytyyhän reissulla nyt yks raskaana oleva aina olla" . Vähän hymyilytti että eivätpä tiedä (vielä) että on siellä sitten toinenkin! ;)

Ultrista. Niinkun oon aiemminkin puhunu niin täällä meillä ei ole kun yks ultra, eli rakenne, joka on mulla siis toukokuussa. Kai sitä useemninkin pääsis jos jotain " tutkittavaa" olis.. Lääkärikäyntejä 3 ja neuvolakäyntejä useempia, en nyt muista monta vaikka just se lääkäritäti siitä puhuikin. Olishan se ihanaa jo nähä tuo pieni, mutta eipä se kai auta kun odotella..

Olo on ollu suht hyvä (verrattuna vaik viikon takaseen) meinas aika huono olo tulla tos ennen ruokaa mut meni sekin nopeest ohi. Väsyttää vaan pirusti! Ilmakaan ei juuri mieltä kohenna. Alkaa kyllä mulle jo toi lumentulo riittämään. Mut mies sano aamulla et uusi lumi on vanhan surma. ;) Toivotaan näin!!

Eipä nyt muuta kun voikeehan hyvin! :)

pupu ja masu 12+5

Hei vaan!

Tänään aamulla oli sitten se odotettu np-ultra. Laskettu aika siirtyi 6 päivää myöhemmäksi, eli on nyt 13.10, pää-perä mitta oli 49mm. Ultrakuvissa näkyi sydän hienosti sykkivän ja kaikki oli muutenkin kunnossa, ja niskaturvotukset OK.

Kuvotukset ovat jääneet pois melkein kokonaan ja ruoka maistuu. Yksi ikävä oire on kyllä tullut, nimittäin naama kukkii!! Viikon aikana näppylöitä on tuntunut joka päivä tulevan vaan lisää. Toivotaan, että ei koko raskausaikaa tästä tarvitsisi kärsiä. Viime odotuksessa ei tätä vaivaa ollut ollenkaan.

Kuopus taisi herätä päikkäreiltä, joten täytyy lopetella.

terv. Iris73 (rv 11+5)

teihin lokamasuihin.

Nyt on hyvää aikaa kirjotella, saikulla kun ollaan flunssasta. Silti sinnittelin lääkäriin aamulla, jotta ne sydänäänet löytyis ja kaikki ois hyvin. Ja olihan se. Keskenmenojen ja kaun odotetun raskauden jälkeen sitä panikoituu kaikesta ja pelkää pahinta. Mut sydänäänet kuulu, mut huonosti ku vauva niin kohdun takaosassa ja kohtu muuten eteenpäin. Näin se lääkäri kuvaili asiaa. Ja oli kasvanutkin hyvin. Jee! On tämä totta sittenkin.

Hämeessä on 2 ultraa eli np ja rakenne ja polimaksut menee. Itse kävin viel ylimääräsen vk 6 koska kohdun ulkopuoleisuuden mahdollisuus oli olemassa.

Vointi on mulla jopa helpottunu. Järkyttävin väsymys oli tossa6-9 viikoilla ja pahoinvointi pahimmillaan. Tuntuu et töissä vain raahautuu paikasta toiseen ja pakolliset työt menee, mut mitään muuta ei...Ihan hirveetä kun pitäs jaksaa hymyillä ja olla niin ystävällistä.

Juu, hirvittäähän tuo syksy hieman. Meil on muutto samoihin aikoihin ja aion sivussa jotain opiskella joten toivottavasti vaavi ei oo yökukkujia. Ja valvominen....kun näihin 8h yöuniin on niin tottunu.... Noh mitäpä sitä maalaileen piruja seinille, kyllä luonto hoitaa!=)

T: Tytteli rv11+1

nyt neuvola lääkärillä käyty ja siellähän nse pikkuinen sydän ihanasti pumpsutteli:) kyllä oli niin ihana kuulla, ensin ei meinannut löytyä ja vaikka lääkäri ensin varoittelikin että ei vielä välttämättä kuulu ja ei saasitten hätääntyä jos ei löydy ääniä niin itseni tuntien olisin kyllä aikamoisessa paniikissa jos ei olisi kuuluneet! mutta nytpä ei tarvitse panikoida kun ihansati kuului pienet sydänäänet, mytty oli tosin aika kovassa liikkeessä eikä anturin alla meinannut pysyä paikallaan;) vilkasta sorttia niinkuin isoveljensäkin! muutenkin kaikki oli normaalisti ja kohtukin tuntui hyvän kokoiselta.

tuosta ikäerosta, minuakin välillä jännittää miten pärjäillään ,ikäeroa meidän pikkuisille tulee maksimissaan se 16kk eli 1v4kk, ja kun tuo poika on lievästi sanottuna vaativaa sorttia, mutta itse olen pienellä ikäerolla lapset toivonut, kyllä pärjätään , varmasti ottaa alussa koville mutta kun vaan muistaa pyytää apua tarvittaessa niin eiköhän sitä jaksa!

hauska yhteensattuma, jeni teillä! muillakin oli noita lähekkäisyyksiä la.ssa tuttujen kanssa, meilläkin on niin ihanasti että mieheni veljen perheeseen odotetaan myös toista lasta kuten meillä, syntyväksi noin kuukauden erolla meihin, tulee suht samanikäiset serkut:) alussa plotti että jos jommalle kummalle sattuu jotain niin voi tuntua kovemmalta vielä seurata toisen masun kasvua mutta nyt on ihana odotella " yhdessä" .

täällä väsy jatkuu ja flunssakin meihin iski, minuun ja poikaan, tosi kurja olo:/

täytyykin lähteä nukuttelemaan tuota sairasta karhunpoikaa!

viikko vielä odottelua np-ultraan,huoh.

hyvää keskiviikkoa kaikille!

fiikuna ja mytty rv 12+2(13+)

Enpä taas ole muutamaan päivää kyennyt koneelle, sunnuntai iltana iski mieletön oksennustauti, jonka suerauksena oksensin 8x reilun 12h aikana. Vatsatautia oli myös pojalla, joten ei liity siis raskauteen, vaan ihan sairaus oli. Kyllä sitä nopeasti menee ihan järkyttävään kuntoon, kun mikään ei pysy sisällä ja valvoo yhden yön. No, nyt taas elävien kirjoissa :)

Ultrista oli puhetta eli meilläkin kaksi ilmaista ultraa (tai np:stä joutuu pkl-maksun maksamaan) raskauden aikana eli np- ja rakenne. Sen lisäksi pääsee useamminkin, jos jotain ongelmia tai lisätutkimusten tarvetta. Itse pääsin ekassa kolme kertaa, koska istukan paikkaa tsekattiin vielä rv 30. Nyt itse siis käynyt np:ssä viime viikolla ja kaikki oli kunnossa, munuaisia ei ultraaja nähnyt, mutta sanoi ettei välttämättä vielä näy, etenkin kun vauva oli " huonossa" asennossa. Mites muilla, näkyikö munuaiset np:ssä? Mulla viimeksi näkyi, tosin vauva oli silloin jo vähän vanhempi ja hoitaja kyllä sanoi ettei mitään syytä huoleen ole, koska mahalaukku ja virtsarakko näkyivät, niin läpivirtausta täytyy silloin olla.

Täytyy lähteä päikkäreille, kun lapsetkin nukkuvat, on olo kuitenkin vielä audin jäljiltä sen verran heikko.

Kati 12+2

Elikäs tuosta rakenneultrasta: Täällä Kuusamossa kaupunki tarjoaa kaikille halukkaille kaks ultraa, np-ultra vkolla 12 ja rakenneultra joskus vkolla 18-20. Ne on siis aivan ilmaisia. Lisäksi, ensisynnyttäjät pääsee synnytystapaultraan vkolla 37. Jos jotain häikkää ilmenee (terveydenhoitaja epäilee tavallista isompaa / pienempää vauvaa, on sokereiden tai verenpaineen kans ongelmaa tms ) niin neuvolasta saa lähetteen äitipolille ultraan JA NEKIN on ilmaisia.

Tosi hyvin siis tämä asia täällä...Vieläkun saisivat sen synnärin pidettyä toiminnassa :)

Kokkolassa piti jokaisesta ultrasta maksaa se polikäynti eli muistaakseni 22¿ ja kun minä jouduin ramppaamaan siellä 30-bkolta lähtien n. vkon välein niin ei ollu ihan halpaa lystiä..

).( - Oli sitten eilen niin JÄRKYTTÄVÄ olo noin kello kolmesta lähtien :( Siis ihan kamalan paha olo, en pystynyt yhtään nousemaan makuuasennosta kun meinasi tulla kaikki ylös. En halunnut oksentaa, joten sinnittelin... lopulta joskus klo 23:30 nukahdin sohvalle. Yök yök :( Toivottavasti nyt tämä päivä olisi sitten parempi, oli niin karmiva olo eilen. Hyi. Nytkin alkaa kyllä tulla heikotusta jo.

Ajattelin jo illalla että voi en kestä jos se kunnon pahoinvointi vasta ALKAA nyt! Esikoisesta siis viis viikkoa oksensin ihan ympärivuorokautisesti ja olin niin heikkona että en edes muista siitä ajasta paljon muuta kuin nyyhkytystä ja oksentamista. Nyt oon ollut niin tyytyväinen kun ei ole ollut samanlaista... Toivottavasti maalailen turhaan piruja seinälle.

MIANNI kyseli tosta JAKSAMISARVELUISTA: Meillä odotetaan nyt siis toista, ikäeroksi tulee 1v7kk. Mua ei ehkä se jaksaminen niinkään arveluta, mutta selviäminen... miten ihmeessä mä selviän kahden lapsen kanssa kaikki päivät? Toinen parkuu nälkäänsä ja toinen huomionkipeyttä. Ja siis onhan ihmisiä joilla on viisi alle viisivuotiasta (omassakin suvussa löytyy), ja minä kehtaan tällasta pohtia.

Eilen tuli ekan kerran kunnolla tätä pohdittua kun mietin niinkin yksinkertaista juttua kuin neuvolaan meno. Meillä on neuvolaan sellainen 3km matka ja vaunuilla on kuljettava kun mulla ei ole ajokorttia, kääk miten mä siellä neuvolassa saan vauvan purettua vaunuista kun esikoinen roikkuu jalassa?? ÄÄK! Ja vielä sydänpakkasilla sitten 6km matkat, ja kun siellä neuvolassa pitää rampata aluksi kahden viikon välein... äääääää.

No, ehkä siitä selviää. Esikoisen vauva-aikana tein paljon töitä ja kouluhommia, nyt aion putsata ensimmäisen 6kk ihan täysin lapsille. Esikoisella ainakin meni tuo 6kk että alkoi olla päivässä kunnon rytmi ja nukkumaanmenon jälkeen jäi pari tuntia aikaa itselle. Ajattelin että jos sama toistuu nyt, niin sillon ehtii hoitaa oman firman hommia. Jännittää ja mietityttää kyllä se, että miten saa koordinoitua kaikki työasiat muille, kun eihän niitä kukaan muu osaa tehdä... ne suunnitelmat onkin tehtävä ihan kunnolla loppuun.

No joo, se siitä pohdinnasta. JE_NI:llä ja IIRIKSELLÄ oli hassut sattumat, viihdytti minuakin :) Mulle ei ainakaan ole vielä paljastunut ketään joka odottaisi samoihin aikoihin syntyväksi vauvaa. Molemmin puolin on suvussa kyllä potentiaalisia, eikä kaikki varmasti näillä viikoilla vielä kerrokaan (ei olla mekään kerrottu!). Kavereissa potentiaalisia on vain pari-kolme ja niistäkin potentiaalisista yksi saa kesäkuussa, joten ei ehkä ihan lokakuulle ehdi uusiksi ;)

Nyt kuulemma esikoista pitäisi laittaa unten maille. Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Coe rv 10+2

Täällä ollaan ihan onnesta sekaisin ja en oikein voi töihinkään keskittyä! Kävin äsken eka neuvolassa ja siellä ultrattiin ja siellähän se 3 cm pitkä " vauveli" köllötteli ja sydänkin pomppi kiivaaseen tahtiin! Oikein kuvankin sain mukaan.

Olo mitä mainioin. Kova yskä vaan vaivaa. Toivottavasti kohta helpottaa. panadon hottia on tullut juotua useampikin kuppi.

rv 10+2

Aivan ihastuttava auringon paiste on pihalla, eiköhän se kesä sieltä pian tule. Käytiin esikoisen kanssa läheisellä leikkikentällä kävelemässä, huusi puolet matkaa kun sitten halusikin syliin enkä ottanut..ja leikki kentällä alkoi huuto kun en suostunut nostamaan sitä yhteen kiipeily telineeseen. Aivan järkyttävää huutoa ja kiljumista, piti sitten kantaa poika kotio ja nyt kyllä ala vattassa tuntuu..Mites se on, koska pitää alkaa varomaan raskaan kantelua?Eli, tervetuloa uhma ikä..

Minä sain esimiehelle viimeviikolla kerrottua että olen raskaana. Olen ravintolassa töissä ja kun siellä on tupakan savua paljon niin jään nyt sitten 1.4 erityisäitiys lomalle. Toisaalta ihanaa mutta toisaalta ois ollu kyllä kiva olla vähän pitempään töissä..Tasan kuukauden ehdin töissä olla. Niille jotka miettii että mitä työnantaja tykkää vauva uutisista niin tsemppiä vaan kertomiseen. Se on tosi vaikeeta mutta sitte ku sen saa sanottua niin sitte ei asiaa tarvikkaan enää miettiä. Toisaalta jos työnantaja tekee työntekijälle epäedullisia päätöksiä esim lomautukset jne. niin eipä sillä varmaan yhtään hätkähytä miten työntekjä tulee pärjäämään tai mitä ajattelee. NIin minä tätä asiaa pohjustin itselleni ja loppujen lopuksi kerominen oli aika kivutonta.

Oliko se Mianni vai kuka mietti että miten lasten kanssa neuvolaan yhdessä? MInä olen samaa miettinyt että kun meinaa jo yhden kanssa välillä olla vaikeaa niin mites sitä sitten toisen kanssa pärjää. Meidän pojille tulee ikäeroa melkein tasan 3 vuotta (huom. pojille, on aika selkeä poikatunne). Toisaalta tuo ikäero on hyvä kun esikoinen osaa jo itse melko paljon tuohon mennessä mutta sitten mustasukkaisuus saattaa olla vähän eri luokkaa..Menin nyt sitten autokouluun..ja siellä on kamalaa..pelkään aivan hirveästi ajaa autolla. Ja olen muuten minäkin vuosimallia -77 ja vanhin autokoulu opiskelija :) kiva olla siellä 17 ja 18v ikästen nuorten naisten ja miesten kanssa, tunnen itseni aivan ikälopuksi :)

Ultra juttuja vielä:

Meillä täällä Rovaniemellä on myös kaksi ilmaista ultraa, nt ja rakenne ultra, ja sitte kolmas ultra tulee vielä viikon 30 jälkeen (synnytystapa arvio jos epäillään että vauva on iso).

Esikoiselle olen kertonut tulevasta vauvasta ja sanoo että äidin masussa on pikkuveli jonka nimi on lintu (meidän poika tykkää pmmp:stä :)

Hauskaa päivää kaikille!

T. opokas ja uppis 12+1

Voi kun jo niin monet käyneet ultrassa,meilläkään ei ole mitään todisteita että pikku asukki tuolla mahassa olisi !

No viikon päästä samana päivänä lääkäri ja np-ultra ..

Harmittaa kyllä kun lähdin tänään tutustumiskäynnille rikkivetytehtaalle,niin siellä otti tosi paljon henkeen ne kaasut ja yskitti,toiv. vauvelilla ei ole hätää!!Kahden viikon päästä muutenkin alkaa harjottelu ,kylläkin paperitehtaalla ja arveluttaa nuo kaikki kemikaalit vaikka pitäis olla ok.

Jaksamisesta,itsellä mieli paljon parempana kun olen päivät koulussa,jaksan enemmän :)

Sillon kun olin kotona olin aika hermo.Suunnitelmissa onkin vain muutaman kuukauden kotona olo ,mies jää sit kaikkien neljän kanssa mutta kai pärjää.On poikien kanssa ollut ennenkin.

Wades & Natika 11+1?

Jännityksessä ollaan vielä vajaat pari tuntia; sitten päästään vihdoin ultraan! Anoppi tulee tänne lasten kanssa, päästään miehen kanssa ihan kahdestaan, jee! Tulen sitten myöhemmin kertomaan, mitä siellä masussa näkyi.

Päivänsäde kyseli, että milloinka muut aikovat/ovat kertoneet tuleville isosiskoille/veljille tulokkaasta. Mulla on tähän tietoon just samat viikot, kun sulla ja meillä oli tarkoitus kertoa tänään ultran jälkeen, kun nähdään varmasti, että siellä masussa joku on. Mä luulen, että meillä ainakin tuleva isoveli on kovasti innoissaan!

Mäkin olen syntynyt vuonna 79, täytin tossa muutama viikko sitten 27v. Ja kolmatta meille odotetaan. Voin kertoa teille, kenelle on tulossa lapset pienellä ikäerolla, että meillä ainakin pärjättiin mukavasti, lapsilla ikäeroa 1v 8kk. Hienosti meni neuvolareissut, kaupassakäynnit ja arkirutiinitkin. Vähän enemmän suunnitteluahan se tietysti vaatii, mutta hyvin sitä pärjää! Ja voin kertoa, että nyt nuo on ihan parhaat kaverit, kun ovat 2 v 1kk ja 3v 9kk. Toivottavasti pysyy välit yhtä hyvinä, kun vauva syntyy! Sitten tosiaan, kun vauva syntyy, niin muksut on 2v 8kk ja 4v 3kk. Kuvittelisin ainakin, että noiden kanssa pärjää mainiosti, mutta voinhan olla väärässäkin.....:):)

Mä vähän epäilen, että mulle on tulossa vatsatauti; muutaman päivän ollut maha sekaisin ja kipeä ja oksettava olo tullut takaisin. Tosi kurjaa, jos taas tulee, mulla oli edellinen vatsatauti vasta reilu kuukausi sitten.

Täytyy varmaankin lähteä vaihtamaan vaatteita, sotkin paitani vispipuuroon, ei viitsi pilkullisella paidalla lähteä....

nöpö+masuasukki rv 12+3

Näin viime yönä ihan outoja unia... Olin hereilläkin jossain välissä. Meillä tuo 5v esikoinen tulee joka yö meidän keskelle nukkumaan, joten siinä menee omatkin unet usein vähän huonosti. Täytyy kyllä saada se pysymään omassa sängyssä kesän aikana, ei tule muuten mitään jos koitan ison mahan kanssa nukkua ja joku potkii ja huitoo koko ajan. Saatika sitten kun vauva on maailmassa.

Olo on taas aika huono, joten aamupala jää tänäkin aamuna syömättä... En viitsi mitään syödä, kun se tulee sitten kuitenkin jossain vaiheessa ylös. Rinnanpäät on tosi kipeät edelleen, varsinkin aamuisin tuntuu, kun nousee sängystä. Väsy painaa täälläkin, oikeastaan aika rasittavaa! Saisi tosiaan se keskiraskaus tulla ja helpottaa oloa... Jos se sitä edes tekee.

Täällä myöskin on muuten vm.-77 äiti. Kun eilen oli iästä ollut juttua. Ja kolmatta meille odotellaan.

Mistä tulikin mieleen MIANNIN kysymys jaksamisesta. Olen miettinyt tuota ihan samaa, koska esikoinen on melkoisen vilkas tapaus (vaikka onkin siis tyttö). Joka asiasta saa vääntää hänen kanssaan, toisinaan on hiukan raskastakin kun mikään asia ei mene perille asti. Ikää kuitenkin 5v. Meilläkin, kuten PÄIVÄNSÄTEELLÄ, tulee lokavauvan ja kuopuksen väliin hiukan reilu 4v. ikäeroa. Tuo kuopus onkin sitten ihan helppo ollut pienestä pitäen, leikkii itsekseen eikä keksi mitään " omia juttuja" . Mutta toivon, että vauvan tulo vähän rauhoittaisi esikoista. Ainakin eilen hän oli ihan tohkeissaan, kun kerrottiin että äidin masussa kasvaa vauva. Hän ei kuulemma jaksaisi odottaa syksyyn ja sanoi isälleenkin, että isän tarvii tehdä sitten ruokaa aina, kun vauva on äidin sylissä ;)) . Innokkaasti siis odottaa, että pääsee hoitamaan vauvaa. Meinasi, että vauva otetaan sitten kotileikkiin mukaan... =).

Mutta siis tällaista tänne! Talvi tosiaan tuntuu jatkuvan vaan, tylsää!! Jospa puhkutaan kaikki yhdessä talvi pois ;)...

Kivaa keskiviikkoa!

himppu rv 11+4

Meillä Lempäälässä tarjotaan vain yksi ultra, joka on normaalisti rv 16 veriseerumiseulonnan yhteydessä tehtävä ultra. Tämä on ilmeisesti vanhanaikainen vastine np-ultralle. Jos tohon ei halua mennä, niin pääsee ns. rakenneultraan, jonka kyllä onneksi tekee lääkäri, vaikka laitteet on kuulemma huonot. Me käytiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa, joten meinataan tyytyä tuohon kunnalliseen rakenneultraan. 4D-ultrasta voi vain haaveilla kun sellaista ei löydy Tampereen seudun yksityisiltä ja ei viitsi/raaski Helsinkiin asti lähteä sen takia, nyyh!

Kyllä on odottajat eriarvoisessa asemassa kun verrataan näitä ultrauskertoja. No, pitää olla tyytyväinen kun synnäri on onneksi suht lähellä eli noin 20 kilsan päässä.

Lounastauolta takaisin kouluhommiin,

S-I ja edelleen samat rv:t....

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat