Seuraa 

Kommentit (17)

tuonne sumuiseen viestiin, kun tuli äkkilähtö eli viikot 15+4

ja nimeä olen vähän miettinyt, mutta ei oikein aukene... Esikoiselle päätettiin edellisenä yönä ennen nimen antoa - että katsotaan miten käy nyt.. Tosin se nimi oli sitten melkeistä se, mitä olen miettinyt jo ikuisuuden... nyt ei moisia ikuisuus nimiä oikein ole - varsinkaan pojalle - toi isällä olis yks. mutta mä en ole siitä niin innoissani, tai kiva nimi se on, mutta nyt TOSI suosittu... katsotaan, kun tietäis edes kumpi on, niin vähän helpottais

Unohtui äsken: Mielestäni en ole kunnolla tuntenut liikkeitä, mutta ehkä jotain sellaista " kuplintaa" tai " muljahtelua" . Mutta ei joka päivä. Pitäisikö uudelleen synnyttäjällä tuntua liikkeet aikaisemmin?

Niin, ja se tuli mieleen, että sen verran helpompi on tämä toinen raskaus, että " unohdan" välillä olevani raskaana. :) Ekassa oksensin 10 viikkoa. No, ehkä liitos-ym. kivut ovat vielä edessäpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heipä hei!

Jos minäkin välillä kirjoittaisin.

Täälläkin sataa lunta, tai siis räntää, mitä lie. No onneksi kuitenkaan ei ole pakkasta.

Minullakin on flunssa ja nuorimmaisella myös. Yleensä nukahtaa päikkäreille n. klo 10.30 ja tänään jo klo9. Voi pientä. Mulla oli eilen lähes koko päivän vähän yli 37 astetta lämpöä ja tänään näköjään jatkuu sama linja. Kyllä oli voimat veks! Mies ei voi olla töistä pois, joten jaksettvava vaan on. Tylsää myös, kun ei edes voi mennä kävelylle. Ajattelin, että olisin lähtenyt tänään ostoksille, mutta en jaksa evääni liikauttaa eikä sairaana kannatakaan lähteä. No, täytyy sitten katsoa viikonloppuna.

Täältä löytyy yksi kranttu nimien suhteen myös. :) Pojallekaan ei meinattu keksiä nimeä. Ennen pojan syntymää tuntui, että tytölle olisi helpompi keksiä nimi. Tyttöjen nimistä juuri sellaiset olivat tutuilla ja sukulaisilla jonka olisin halunnut. Mutta ei kai se haittaa jos ei ole aivan lähisukulainen.? Mutta poika syntyi kuitenkin ja keksittiinhän me nimi loppujen lopuksi. Itse asiassa äitini ehdotti nimeä.

Mutta nyt en ole nimiä edes vielä miettinytkään. Mutta mitään tavanomaista ei joka tapauksessa halua.

Nyt tulee kyllä aika suoraa tekstiä seuraavaksi... Siis kun oltiin petipuuhissa miehen kanssa pari päivää sitten (niitä harvoja kertoja, kun minua ei nääs huvita), niin sen jälkeen nivusia ja häpyluuta särki aivan jumalattomasti pari tuntia, että piti ottaa Panadolia. :( Hyvä kun kauppaan pääsin. Tästä tulikin mieleeni, että pystynkö ollenkaan synnyttämään NORMAALISTI? Vai meneekö sektioon. En haluaisi taas synnytyksen jälkeen etten pysty kävelemään. Enkä nukkumaan kyljelläni. Viimeksi kävi näin. Täytyy ilmeisesti pyytää synnytystapa-arvioon missä mietitään ko. asiaa. Huh! :-/

Mukavaa päivää! =)

T.Rose74 15+5

Näillä näkymin sinä käyt synnärillä noin viikkoa ennen minua :) Poika syntyi 41+2 ja tyttö käynnistettynä 41+3. Miun maha on vissiin niin mukava paikka asua. Mut voihan se olla, että tämä yllättää ja säästää äidin hermoja raastavalta odotukselta :D

Kävin äsken siellä ihonpuhdistuksessa ja ai hitsi, miten ihanaa se oli. Kaksi tuntia meni siellä, hieroi hartiat, värjäsi vielä ripset, muotoili kulmat ja teki kevyen meikin. Kahvit vielä päälle suklaakeksin kera. Kotiin ajellessa oli ihan lennokas olo.

Minäkään en ole varsinkaan maanantai - tämä päivä saanut mitään muuta aikaiseksi kuin omahyväistä olemista. Sisältäen kampaamoa, suklaan syöntiä, ihonhoitoa, kylättelyä. No onneksi lapset ovat loppuviikon kotona, kummasti silloin tulee kotihommiakin tehtyä. Ihme, kun pyykkivuori ei ole vielä hyökännyt lattialle kaapista!

Minäkin havahuin toissapäivänä siihen, että viidennellä kuulla ollaan. Huhhuh! -piias- rv 16+2

Lasten sairasteluissa tässä on taas aikaa vierähtänyt, tämä on tätä kevättä..No nyt on koululainen taas koulussa ja nuorempikin enää lievässä nuhassa, eli eiköhän tää tästä taas tällä erää!

Liikkeistä: en ole tuntenut vielä yhtikäs mitään. No eihän ole vielä kiirekään, enkä tuota istukan paikkaakaan tiedä, mutta edellisessä raskaudessa kun tunsin jo 15+ liikkeet, niin kyllä nyt on niin malttamaton olo :) Kovasti kohtu on kyllä kasvanut, että eiköhän siellä joku vauveli kasva niin kuin pitääkin.

Kummi-asia tuottaa ongelmia meilläkin. Meidän molempien sisarukset on jo " käytössä" , ja NIIIIN läheisiä kavereita meillä ei ole että heitä kummeiksi haluttaisiin :( Välillä asia painaa mieltä, mutta lykätään se aina tuonnemmaksi. Syntyvä lapsi nyt kuitenkin on tärkein, ei kummit eikä edes kristillinen kaste.

Nimistä ollaan miehen kanssa osittain aivan eri mieltä. Mulla oli yksi ehdoton lempparinimi pojalle, mutta mies tyrmäsi sen ihan heti kättelyssä.. Ehdotti itse kyllä yhtä toista nimeä, mutta mun mielestä se on ihan liian lähellä tulevan isoveljen nimeä! Tytön nimeäkään ei olla päätetty, mutta tosi monta ihanaa vaihtoehtoa on jo selvillä - ja niistä ollaan samaa mieltä kaikista.

Esikoiseni nimi päätettiin heti tytön synnyttyä, jo salissa. Oli ihanaa soittaa iloviestiä mummeille ja kummeille, että " no niin, nyt on *** syntynyt!" :) Tämä nimi ei todella ollut mitenkään valmiina, vaan tuli vaan täydellisenä mieleen heti kun tyttö nähtiin. Poikakin sai nimensä jo samana iltana kun syntyi: olimme tätä nimeä ajatelleet, ja mies sitten pestyä poikaansa katsoessaan sanoi, että " joo, kyllä sinä olet isin pikku ***" . (snif, liikutun tietty vieläkin moisista tilanteista..).

Semmoista tällä kertaa, ja nyt munavoin tekoon ennen kun koululaiset tulee kotiin. Sain aamulla tilauksen karjalanpiirakoista & munavoista välipalalle:)

Itta 15+4

Täällä ollaan oksutaudis,ite alan jo voida paremmin,pyykkiä laitoin pyörimään,sitä kun tulee tuplasti tämmösen taudin kans:(. Kunpa ei nyt meitin kuopukseen tarttuis :/

Parempia vointeja muille keijuille!!!

H&murut ja Jesse 18+1

Täällä sitä ollaan taas vaikka oli pyhänä tarkoituksena aloittaa siivous... Tänään pitäisi mennä iltavuoroon, ja pääsen vasta klo 23 töistä. Murehdin sitä jo valmiiksi, kun nykyään menen nukkumaan jo yleensä ennen iltakymmentä.

Tuntuu olevan flunssaa sun muuta liikkeellä. Itsekin olen vähän nuhanenä, tosin syynä siihen saattaa olla hilluminen pihalla vähissä vaatteissa viikonloppuna. Nimittäin hääpuvussa, päästiin miehen kanssa naimisiin lauantaina. Nyt odotellaan vaan sitten perheenlisäyksen kasvua ja syntymää, sitten meistä tulee oikea pieni perhe :)

Kirsikka82, sinulla on ilmeisesti sama laskettu aika kuin minulla :)

Hyviä vointeja kaikille!

Karssuli ja vaavinalku rv 14+6

Siis huh, olen jo toista viikkoa sairaslomalla ja en ihan oikeasti ole saanu MITÄÄN aikaseks!! Ja maanantaina pitäs taas töihin paukata..mulla oli suuria suunitelmia kodin siivoamisesta ja ystävien tapaamisesta, mutta oikeasti olen saanut kirjoitettua yhden kirjeen ja luettua kolme kirjaa ja istuttua netissä :) no, levätähän miun pitikin tietysti.

Muutenkin tuntuu että aika menee kuin siivillä, eilen illalla tajusin että ollaan jo VIIDENNELLÄ kuulla raskaana! Siis hui! Kunpa vaan tulis pian oikeasti kevät..(ongelmanhan se tuo, missähän housuissa mie kuvittelen siellä päiväkodin pihassa pökköileväni sit kun ei toppiksia enää voi pitää??Kun ei mahdu entiset ulkohousut nytkään)

LIIKKEET: onneksi tuntuvat taas ihan selvästi, ennätin jo huolestua, mutta tänään on tuntunut muutamia selkeitä monotuksia ja sen lisäksi niitä muljahduksia.

Nyt aion kyllä riipiä nuo petivaatteet pesuun ja lähteä hakemaan taloyhtiön höyrypesuria, josko sais vaikka tuon kylppärin sillä vaivattomasti pesastua..

minjuska ja hiirenherne 16+2

Taas yksi kiireinen aamu takana. No, jos kohta helpottaisi. Meillä on juuri kiertänyt lomalista ja äsken kävin tekemässä siihen " pienen" lisäyksen. Aion pitää kaikki lomat kerralla pois, kun en tiedä, koska palaan takaisin töihin sitten aikanaan (jos kaikki menee hyvin). Toki tässä on se riski, että jos jotain menee vikaan, on lomat pidetty, mutta siinä vaiheessa se on pienin murheista. Nyt vain odottelen, koska joku tulee kysymään syytä asiaan... Aion lomailla melkein koko toukokuun ja kesäkuun. Exällä on loma heinäkuussa, joten siksi loma tuona ajankohtana lastenhoidollisista syistä. Ja mistäs sitä tietää jaksaako sitä sitten heinäkuussa olla enää töissä, vaikka ei olisikaan kuin viisi viikkoa töitä ennen äippälomaa. Varsinkaan jos tulee hellekesä, täällä en aio tukehtua vaan haen sairaslomaa. Meillä on töissä tosi kehno ilmanvaihto.

Nimistä vielä jatkan - edelleen Minjuskan kanssa samoilla linjoilla: Minäkin olen kranttu nimien suhteen. Tiedän, mitkä nimet eivät tule kyseeseen (yksi niistä on juuri ukkoehdokkaan päättämä tytön nimi) ja ne ovat juuri noita lähipiirissä olevia nimiä. En halua mitään liian tavallista, mutta en myöskään mitään liian " fiiniä" . Kun sukunimi on tavallinen suomalainen, nimen täytyy sopia siihen. Vanhat suomalaiset nimet kiehtovat...

fullmoon 16+2 (näin ne päivät hiipivät eteenpäin)

mietiskelin itekseni, että onko sulla miten menny aiemmat synnytykset? Siis onko menny yli tai miten? Mulla on molemmat menny yli, esikoinen synty 40+2 (eikä varamaan olis sillonkaan joleli olis kahta päivää käynnistelty) ja toinen 40+4 eli voipi olla että taas menee yli, jonnekin lähemmäs 15.9. Pohdin siis vaan onko miten todennäköstä että yhtäaikaa oltas osastolla :)

Minjuska taas (ja kylppäri ei ole sen puhtaampi vieläkään :) )

vai silkkaa vettäkö siellä sataa? Jotain kuitenkin. No on sentään plussanpuolella ollu lähes koko yön, jos se kevät kuitenkin tulee.

Oon ollu tosi laiska kirjottamaan. Pinot oon kyllä käyny päällisin puolin lukemassa. Joku flunssa on iskenyt kyntensä minuun. Ei kiva, kun sitä limaa on muutenkin aamuisin ihan tarpeeks ja nyt sitten kolmin verroin.

Nimistä ollut puhetta. Ei oo hajuakaan kummankaan sukupuolen nimestä. Tytön aikaan mietittiin jotain, mutta ei kovin tosissaan. Sitten kun olin tyttöä kuukaudenpäivät katsellut niin nimi iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. Toista nimeä sitten vielä hetki mietittiin ekaan sopivaksi.

Joten nytkin aion ootella että tulokas on sylissä.

Liikkeitä ei tunnu, ei sitten minkään laisia. höh.. Ja kun ei tuolla mahan seudulla ole mitään muitakaan tuntemuksia ollut sitten alkuviikkojen. (No ehkä on paikat vielä edellisistä niin venyneet, ettei tunnu missään kun nyt kasvaa) Toissapäivänä oli sitten pitkästä aikaa hyvin heikko semmonen menkkamainen jomotus alavatsalla pariin otteeseen. Sitten ei taas mitään.

No niin, eiköhän siinä nyt tärkeimmät. Jatketaan.

kirsikka rv14+6

Joo, kiitos onnitteluista Piias, tänään tosiaan 26v.! :)

Ei vaan ole ollut maailman ihanin päivä. Viisaudenhammas särkee aivan älyttömästi ja tosiaan tänään hammaslääkäripäivystyksessä sanoivat, että eivät voi tehdä mitään, kun olen raskaana!!! Että mun pitäs nyt vaan elää tän hammaskivun kanssa aina synnytykseen asti ja sen jälkeen hammas poistettas. Ja kuulemma täytyy vaan toivoa, että se ei tulehdu. No, soittelin sitten vähän toisiin paikkoihin ja puhuinkin yhden hammaslääkärin kanssa, joka sanoi, että kyllä se pystytään hoitamaan, mutta parempi, että kirurgi sen poistaa. Ja pääsen tosiaan kirurgille vasta toukokuun lopussa, että tällaista synttäripäivänä sitten. Olen Panadolia syönyt, mutta eipä se auta. Särkee koko ajan. En tiedä, tulen varmaan hulluksi ennen kuin tää asia on kunnossa :(

Kummeista on ollut puhetta, eli meilläkin hirveä ongelma kummeista. Kun olisi niin paljon tarjolla hyviä ehdokkaita. Ja varsinkin, kun tämä jää varmaan viimeiseksi, niin hirveen vaikea valita. Esikoisella on 5 kummia. Että kyllä varmaan saman verran nytkin.

Seksipuuhat ei kyllä innosta muakaan. Käy ihan sääliksi miesrukkaa, kun olen niin vastahakoinen. Ja sitten kun pitkästä aikaa harrastettiin seksiä, niin tulin niin kipeäksi alapäästä, hyvä että pystyin kävelemään! Joten ei senkään takia nyt kovasti innosta.

Että tällaisia ajatuksia synttärisankarilla :)

inkuli ja nuppu rv 16

Siis ihan älynä on tullut lunta täällä Itä-Suomen lapsirikkaimmassa kunnassa.. Ja se kevät on missä? Kohta huhtikuu. Tasan vuosi sitten olin minä pojan kanssa odottelemassa maihin nousua Tukholmaan. Meillä oli kyllä silloin kahdestaan tosi kiva risteilyreissu :)

Inkulille Onnea, en kyllä muista, täytitkö vuosia jo eilen vai nyt tänään! Mutta silti, Paljon onnea vaan *laulaa* :)

Kummeista Minjuska illalla kirjoitteli: Kyllä, on hankalaa kummien keksiminen tälle! Esikoisella on 2 kummitätiä ja 2 -setää, kuopuksella 3 -tätiä ja 1 -setä. Tälle kolmannelle on yksi " automaattinen" kummi: miehen 16v veli, muista ei sitten haisuakaan.

Eilen illalla tuntui pari napakkaa potkua. Että kyllä siellä tallessa ollaan! Vaan kylläpä illalla väsytti. Käytiin illalla miehen kanssa kattomaan kympin uutisia levitetylle sohvalle, herättiin klo 2.30 ja käveltiin sänkyyn. Toissailtana kävin sohvalle siksi aikaa, et poika nukahtaa, heräsin siitä parin tunnin päästä.

Elaine80 tais kysellä innokkuudesta sänkypuuhiin.. Täällä on kans yksi epäaktiivinen niissä hommissa. Kun ei jaksa, niin ei. Ja kun yleensä ei ole kuin ilta mahdollista, harvemmin poika nukkuu enää päiväunia. Kai se tästä joskus taas korjaantuu. Miehelle kelpaisi vaikka joka ilta.

No nyt teekupposelle ja Karjalaisen (meidän sanomalehti) kimppuun.

-piias- rv 16+2

tässä onkin valkuviikko mennyt sairastaessa. Esikoinen kunnon oksennu/ripulitaudissa ja ukko vähän sinne päin, itselläkin välillä velloo. mutta aika ok. olo kuitekin. Tänään ei olekkaan pesty kuin yksi koneellinen pyykkiä-- jospa tämä tästä pikkuhiljaa.. Tosin päiväunien jälkeen ollaan melkein kokoajan tuputettu jotakin muta vain pari kulausta vettä on kelvannut..

Kummeista: eikoisella on mun sisko ja miehen ystävä. Tälle ajateltiin vähän miehen siskoa mutta joku muu pitäisi vielä keksiä - ei ole tullut oikein ketään hyvää mieleen. TAi yks mun hyvä ystävä, mutta en tiedä vielä. Kaks on mun mielestä ihan riittävästi kummeja. (tai " haltiakummeja" meidän tapauksessa..

Seksistä: mua itse asiassa välillä jopa haluttais. (en kyllä ole yleensä mikään hirveän halukas), mutta ei tunnu löytyvän aikaa. mä nukahtan aina illalla samaan aikaan kun esikoinen ja muten ne päivä vaan menee... pitäis varmaan palkata hoitaja ja mennä hotelliin :)

nyt pitää mennä pyllyb pesulle

ainiin kävin lääkärissä tänään ja kaikki oli ok

heissuli vei..

ajattelin yrittää jotain raapustaa, en ole oikeen mikään kova kirjottelija tyyppi mielummin käyn vaan lukemassa näitä juttuja päivittäin..

Kyllllä on niiiiin pirun tylsää taas..taas kerran yksi tylsääkin tylsempi päivä tiedossa, kun pihallekkaan ei viitsi lähteä esikoinen flunssassa ja minä jo 10vk keppejen varassa ja vielä muutama viikko tiedossa..

töihin olisi tarkoitus palata huhutikuun lopussa, ehtiihän tuota hurjat pari kk töitä tehdä kun sitten kesälomalle ja mamma lomalle.

Meillä kanssa hurjan vaikea keksiä tulevalle vauvalle kummeja, esikoisella niitä on 3kummitätiä ja 1kummisetä..joten pitäisi tulevallekkin vauvalle saada yhtä monta..

etunimien suhtee ollaan jo vähän päätetty mutta tietysti se voi vielä vaihtua kun itse termiitin näkee.. tytöstä tulisi mimmi ja pojasta eemeli.

mukavaa päivän jatkoa kaikille!! kevättä odotellessa..

rottahilarius ja mimmieemeli vk 13+

Tosta viisaudenhampaasta. Olin siis eka tänään kunnallisella hammaslääkäripäivystäjällä ja tulokset tosiaan oli, mitä oli, niin joo. Soitin eri yksityisille ja kerroin tilanteen. Asun itse Vantaalla ja soitin Helsingin puolellekin ja täältä läheltä sain nopeimman ajan yksityiselle, joka on ens viikon ti. Silloin katsotaan jos ab-kuuria tai jotain aloitetaan ja sitten sovitaan leikkauksen suhteen. Mutta tosiaan kohtuutontahan tämä on. Hammasta särkee koko ajan ja tuntuu, etten saa mitään tehtyä. Toisaalta itse koen, että mielummin ottaisivat hampaan pois kuin turhia ab-kuureja syöttäisivät, koska hammas ei ole tulehtunut. Se särkee koska ei mahdu kasvamaan sinne taakse ja samalla tuuppii toista hammasta joka särkee siinä ohessa. No, se mun hampaista :) Kaipa tähän jotain keksitään.

Flunssaa ja vatsatautia on tosiaan liikkeellä. Pikaista paranemista vaan kaikille! Ja toivotaan, että se kevätkin alkaisi pian tuolta tulemaan.

inkuli ja nuppu rv 16

eli eilen olin ekassa neuvolassa ja kaikki ihan mallillaan. Hemoglobiini 136, verenpaine 120/83, pissanäyte ok...

Puhuttiin aijemmista synnytyksistä, raskaudenaikaiseista tuntemuksista ja tulevasta. Verikoetta ottaessa oli ensin ongelma, kun suonesta ei tullut pulloon tipan tippaa. Toisesta kädestä koittaessa veri valui ihan loristen paineella tuubiin! Sydäänet meinasi unohtua kuunnella ja ekana mietin, että antaa olla... kuunneltiin kuitenkin ja sitten seurasi tukalat minuutit, kun niitä ei meinannut kuulua! Alkoi jo kyyneleet nousta silmiin, koska näillä viikoilla jos ei sydänäänet kuulu niin vauvalle on jo käynnyt huonosti... Onneksi ne löytyi 5minuutin etsimisen jälkeen, ihana hevosen laukka ja sitten taas katsoi. Liikkuvainen kaveri :)

Rakenneultraankin sain ajan, 10.5 ja keskellä päivää! Yritän vielä vaihtaa, koska töistä on mahdoton lähteä toiselle puolen pk-seutua, joudun siis ottamaan palkatonta sen päivän muuten.

Nimiä ollaan pyöritelty eri vaihtoehtoja, mutta oikein mikään ei vielä istu. samoin kävi kahden aijemman kanssa, se oikea nimi löytyi vasta vauvansynnyttyä.

Inkulille synttärionnittelut! No jopas on, jos et pääse pian hoitoon viisaudenhampaan takia. Aika kohtuutonta odotella edes toukokuulle, mutta vielä kamalampi ajatus että vasta syksyllä poistettaisiin. Soittelitko yksityisille vai vaan kunnalliseen?

Flunssaisille parenemista, tiedän kuinka inhottaa se on raskaana ollessa (kun itse vasta olen parantunut), muistakaa levätä tarpeeksi ja juoda runsaasti!

Mayella 14+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat