Vierailija

Kun puhutaan jostain vaatteesta, muistetaan AINA mainita merkki. Ite ostelen sisävaatteita lapsille sieltä mistä sattuu nättiä ja sopivaa löytymään, enkä todellakaan katso merkkiä. Ihan kuin " juppimeininkiä" , joskus 80-luvulla. Ärsyttää välillä lukea. Eikö kukaan pue lastansa " marketvaatteisiin" .

Sivut

Kommentit (40)

Eikös tämä ole ihan vapaa palsta kirjoitella OMIA MIELIPITEITÄ? Taitaa itelläs omatunto kolkuttaa omista vaatehankinnoista, kun tuntu herne menevän aika syvälle nenää. Pakkoko sun näitä on lukea, jos ärsyttää.

Silti 3 lastani kulkee kivanäköisissä, lämpimissä ja ihan riittävän kestävissä vaatteissa.

En vain suostu laittamaan rahojani vaatteisiin, joiden hinnassa on tolkuttomasti ilmaa. Kalliit ostokset harmittaisivat minua jälkeenpäin, koska laatu ei kuitenkaan ole radikaalisti sen parempi, vaan ihan yhtä hajoavia ovat nämä kalliitkin vaatteet. Rahalle on muutakin käyttöä, kun sijoittaa se johonkin vaatteeseen, jonka jälleenmyyntiarvo alkuperäiseen hintaan nähden jotain Reimateccia lukuunottamatta on todella vähäinen.

Kyllä minäkin rakastan ostaa lapsille vaatteita, en vain kestä elää sen huonon omatunnon kanssa, mikä rahojen tuhlaamisesta seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

missään lastenvaatehyllyjen välissä pitkiä aikoja. Siksikin ostelen yleensä lastenvaatteet pikkuliikkeistä, joihin pääsen helposti itse ilman miestä.

Minä ostelen sekä henkkamaukkakamaa että noita ap:n ilmeisesti tarkoittamia merkkivaatteita. Ostokriteerini ovat ulkonäkö, laatu ja joku juju vaatteessa. Nykyisin kaikkea käytetään. Vauva-aikana jotain unohtui joskus kaapin pohjalle, niin että löysin ne vasta, kun ne alkoivat olla nafteja. ;-)

Mutta, jos ostinkin Reimatecin, niin heti joku haluaa tietää minkä mallin ja minkä värin... Ja sitten mietitään yhdessä, mitkä asusteet sopisivat haalarin kanssa :)

Marketista ostetaan ruokaa, jos joskus siellä tulee käytyä.

Ehkäpä teidän marketvaatevanhempien pitäisi aktivoitua enemmän tuolla vaatepalstalla, niin ei tarvitse täällä valitella.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta, jos ostinkin Reimatecin, niin heti joku haluaa tietää minkä mallin ja minkä värin... Ja sitten mietitään yhdessä, mitkä asusteet sopisivat haalarin kanssa :)

ei edes sitä hernettä nenässä:D en vaan voi käsittää tätä palstahenkeä täällä,naiset närppivät toisiaan minkä ehtivät ja syynä on useimmiten juuri tuo mainitsemani kateellisuus.

Mitä mielipiteen sanomisen oikeuteen tulee niin onhan meillä tässä maassa sananvapaus sitä en kiellä mutta joskus se mielipide on kuin persereikä, löytyy kaikilta.

-7-

stella80:

Lainaus:

Minun systerini ostaa vaatteita aikalailla samoista paikoista kun sinäkin. Ja usein olen hänen mukanaan, noissa kaupoissa. Mietin vaan aina esim Seppälässä/Citymarketista, että miten ne vaatteet voivat olla siellä niin kalliita. Niillä hinnoilla saa jo esim Benettonin tavallisempia vaatteita.

En tiedä peseeks mun systeri niitä vaatteita huonosti vai mitä se niillä muksujensa kans tekee. Mutta ainakin systerin lapsien markettivaatteet menettävät helposti muotonsa, nyppääntyvät pesunakasta, purkaantuvat saumoista, printit tms halkeilee, saumat kiertää, kankaaseen tulee helposti reikiä jne...

Vaikka meillä saman ikäiset villit riehujat ovat, niin silti meidän merkkivaatteet pysyvät paremmassa kunnossa, kuin systerin markettivaatteet.

Mutta nämät ovat aina näitä ikuisuuskysymyksä, joista systerinkin kanssa saadaan kunnon väittelyt aina :D

Itse suosin eniten Lindexiä, Kappahlia, Dinskoa ja H&Mää, mutta myös muista mainitsemistani paikoista ostan etenkin Prismasta. Citymarketista ostan ehkä harvimmin. Käytän kaikki alennustarjoukset hyväkseni.

Lindexillä ja H&Mllä paidat maksavat keskimäärin 10 euroa, housut 16-19 euroa, kun merkkivaateliikkeissä hinnat ovat aina paljon korkeammat. Benettonia täällä ei ole, joten en tiedä mitä vaatteet siellä maksavat. Sen sijaan joissakin Bobossa ja muissa liikkeissä en juuri edes käy, koska hinnat hirvittävät, vaikka toki vaatteet ovat kauniita.

Myös laatuun olen ollut ihan tyytyväinen. Paidat eivät ole menettäneet muotoaan, painatukset kestävät hyvin pesun (etenkin H&M), Lindexin Fix-bodyt kestävät aina vaan. Ainoa mitkä vaatteet nyppyyntyvät ovat vaatteet, joissa on akryylia, mutta niitä olen oppinut välttämään. Suosin puuvillaa. Pesen vaatteet oikean pesulämpötilan mukaan.

Myös talvivaatteet olen ostanut Lindexiltä ja Kappahlista tai viimeksi ostin Jesper Juniorista tosi edullisen Motion Wear-haalarin (23 euroa). Ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vaatteet on ollut käytössä joka päivä ja ne ovat kestäneet hyvin rymyämistä.

Minua ei saisi mikään ostamaan kalliimpia merkkivaatteita, koska näiden H&M/Lindex ym. vaatteiden laatu riittää minulle varsin hyvin. Näistä edullisimmista liikkeistä olen haalinut kivannäköisiä vaatteita ja voin suoralta kädeltä että poikani on yksi päiväkodin parhaiten puetuista lapsista.

Merkki ei ole minulle itsetarkoitus. Mutta vaatteen kivannäköisyys on. Rumia vaatteita en suostu ostamaan. Minulla on aika tarkka maku.

Näyttihän noita Reiman haalareita olevan Citymarketissakin. Kyllähän markettivaatteetkin ovat aina jotain merkkiä. En ymmärrä miksi keskustelu on niin mustavalkoista. Kivojahan ne nätit vaatteet on lapsen päällä, mutta ei kai ne vaatteet nyt niin iso asia ole, että niistä kannattaisi riidellä.

stella80:

Lainaus:

Kun puhutaan " ostin lapselle punaisen puvun" , niin se sanoo vaan värin. Mutta kun siihen lisätään Reimatec, Seppälä, H&M, Elle tms. Niin mielikuvia syntyy enemmän mimmoinen se puku voisi olla.

tekeekö ne sitten nettisivut jotenkin huonommiksi Lassielle?

Ja mä en ymmärrä miten lapsia arvosteltaisiin vaatteiden perusteella. En mä ainakaan kauheesti kiinnitä huomiota, mikä haalari tarhassa roikuuu naapurin naulakossa. Ja arvostella lapsia, aikuisetko sitä tekevät? Arvostelevat toisten lapsia tai heidän haalareitaan?

Pääasia, että vaatteet ovat tilanteeseen ja keliin sopivat ja sopivan kokoiset. Reimatec on hyvä haalari välikaudeksi, silloin on yleensä enemmän tai vähemmän kosteaa. Talvipukuna suosin itse pakkashaalaria, näillä räntäkeleillä menee kosteussuojatut haalarit, olkoon merkki mikä hyvänsä. En ymmärrä miten Reimatecistä saadaan tällä palstalla ihme merkki. Sehän on vaan merkki.

Merkkitietoisimmat varmaan ostaa vaatteet lastenvaateliikkeistä ja välttelevät näitä suosituimpia tavis merkkejä.

Vierailija:

Lainaus:

Kun puhutaan jostain vaatteesta, muistetaan AINA mainita merkki. Ite ostelen sisävaatteita lapsille sieltä mistä sattuu nättiä ja sopivaa löytymään, enkä todellakaan katso merkkiä. Ihan kuin " juppimeininkiä" , joskus 80-luvulla. Ärsyttää välillä lukea. Eikö kukaan pue lastansa " marketvaatteisiin" .

Kun puhutaan " ostin lapselle punaisen puvun" , niin se sanoo vaan värin. Mutta kun siihen lisätään Reimatec, Seppälä, H&M, Elle tms. Niin mielikuvia syntyy enemmän mimmoinen se puku voisi olla.

Miksi siitä pitää kilahtaa, jos joku ostaa merkkivaatteita lapsilleen? Onko se sinulta jotain pois? Itse en osta markettivaatteita, koska ei ole tarvis. En kuitenkaan kilahda siitä, jos joku toinen ostaa markettivaatteitta. Sehän on hertsyykkeli jokaisen oma asia mitä niille lapsille pukee, ihan sama vaikka muovipussista tekee paidan ja housut.

Toi alotus oli mun MIELIPIDE, ei tarkotus alkaa väitteleen. Tuntuu vaan välillä, et meitä " tavisvaatteiden" ostajia ei täällä näy. Kyllä mun puolesta saa rahansa laittaa mihin haluaa, mutta kuka niitä sieltä cittarista ja prismasta sitten ostaa, kun näkyvät menevän kaupaksi.

vaatteita sitä haluaa omalle lapselleen omilla rahoillaan ostaa. Ihme niuhotusta, joku välittää merkistä, joku edullisesta hinnasta, kuka mistäkin. Osoittaa aikamoista suvaitsemattomuutta ja omaan napaan tuijottamista väittää että oma tapa on ainoa oikea tapa.

t.Äiti jolle merkki on toisarvoinen asia, ulkonäkö, hinta ja käyttötarkaitus ratkaisee ostopäätöksen

Vierailija:

Lainaus:

...kuin olla välittämättä vähääkään mitä lapsilla on päällä. Täällä susirajalla se ainakin on yleisempää. Vanhemmilla voi olla hyvät vaatteet, iso talo ja isillä uus auto, mutta lapsilla liian pienet, ikivanhat, risaiset vaatteet ja siinä isin upouudessa autossa 20 vuotta vanha turvaistuin. Tärkeätä on, että isillä on leikkikaluja, lapsista viis. Minusta on järkkyä katsoa, jos äidit ovat siististi puettu, mutta lapset on aivan kulahtaneissa vetimissä ja viedään hoitoon 10 vuotta vanhoissa vermeissä, jotka eivät tosiaan lämmitä pakkasella.

Kyllä niihin lasten vaatteisiin varaa varmasti löytyisi monelta, mutta kun ei yhtään välitetä. suomessa ei muutenkaan yleisesti arvosteta lapsia tuossa asiassa.

Ostin minäkin tytööleni reimatecin talvipuvun mutta löysin sen alesta. ja toinen tyttö sai lahjaksi reimatecin kevätpuvun....pitäisikö pistää lappu selkään ettei ole itse ostettu?!?!?

Vierailija:

Lainaus:

tekeekö ne sitten nettisivut jotenkin huonommiksi Lassielle?

Esim. Reiman sivujen perusteella voi muodostaa mielipiteensä jo kuvien perusteella. Valokuvasta näkee paremmin kuin jostain piirretystä sipellyksestä.

että tällä hetkellä joku reimatec-haalari on paljon " leimaavampi" kuin joku tavaratalomerkki-haalari... jotenkin tai ehkä johtuu tästä palstasta on tullut noille kalliimmille haalareille sellainen " pinnalisuuden" merkki... miten sen nyt sanoisi, että enemmän lastasi arvostellaan jos hänellä on reimatec-haalari kun se että hänellä on halppis Lassie-haalari...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat