Seuraa 

Hei, onko kellään kokemusta tai tietoa aikaisin alkaneista kipeähköistä supistuksista? Minulla on nyt menossa vissiin rv 18+2 ja muutaman päivän ajan, etenkin eilen, on tuntunut lievän kuukautiskivun tyyppisiä kipuaaltoja joihin yhdistyy kohdun kovettuminen. Siis supistuksia. Tätä ennen ei ole ollut mitään kipuja tai kivuttomiakaan supistuksia, ei vuotoa, ei mitään ongelmia. Ensimmäisessä raskaudessa supparit alkoivat vasta jossain viikolla 28 tms ja liittyivät pikemminkin fyysiseen ponnisteluun. Nyt olen maannut aika lailla laakereillani monta päivää kun olen ollut flunssassa.

Soitin neuvolaan ja siellä sanottiin, että supistuksia saa olla, mutta kipua ei pitäisi näillä viikoilla tuntua. Käski ottaa rauhallisesti muutaman päivän ja tulla sitten näyttämään, jos ei tuntemukset lopu. Mietin nyt vaan kuumeisesti, miten voin ottaa tämän rauhallisemmin, kun olen lähinnä rönöttänyt sohvalla flunssaisena! Toinen juttu, johon terkkarikin vähän vihjaisi, on se, että voiko flunssa tai siihen liittyvä tulehdus aiheuttaa supistelua. Epäilin vielä eilen poskiontelotulehdusta, mutta illalla ja tänään tuntuukin jo paljon terveemmältä. Mitään virtsatietulehdusta tms. ei pitäisi olla, ei merkkejä ainakaan.

Kiitos jos joku viitsii vastata! Njoammil 18+2

Kommentit (3)

Eli olin täydellisessä vuodelevossa rv:stä 16 alkaen johonkin 27 viikolle. Mulla kans tuli ihan ensin yksi suppari vaan,mutta se oli tosi kipeä. Siitä joka päivä ne vain lisääntyivät niin,että loppujen lopuksi mulle tuli suppareita noin 10 min välein. Silloin soitin synnärille ja ne vaan käski maata. No en sitten maannut kun yhden päivän ja menin yksityiselle lääkärille. Sielä todettiin,että kohdunsuu on lyhentynyt huomattavasti ja mulla oli oireeton emätintulehdus päällä. Sain tulehdukseen kovan lääkekuurin ja se auttoin siihen,mutta supparit eivät loppuneet. Vuodelevosta huolimatta kohdunsuu vain lyheni ja supparit jatkuivat. Tunnollisesti makasin.Vuodelevossa oltuani siis tosiaankin sinne 27 viikolle asti niin nyt ovat supparit helpottaneet sen verran että olen päässyt kauppaan ja pystynyt olemaan pystyssä jonkin verran. Kohdunsuun pituuskin on nyt normaalin rajoissa. Edelleen olen sairaslomalla joka jatkuu ihan tonne äippälomaan asti.

Sen voin sanoa,että suppareiden kanssa ei ole leikkimistä noilla viikoilla. Kannattaa vaatia tarkastusta,ettei kohdunsuu ole alkanut aukeamaan. Ja pitää tosiaan levätä. Ei saa siivota,käydä kaupassa eikä ainkaan harrastaa seksiä. Kannattaa tarkistuttaa asia heti!

Lilli81 30+5

En halua pelotella,mutta jos vain pystyy tekemään jotain asialle niin kannattaa. Ei ne aina neuvolassakaan huomaa tilanteen vakavuutta, ennen kuin on liian myöhäistä.

Eli supisteluja, joihin liittyi menkkamainen jomotus. Kysyin lääkäriltä, ja oli sitä mieltä että liittyy kohdun nopeaan kasvuun noilla viikoilla ja kohdunkannattimien venymiseen. eli supistuksetkin usein johtuu siitä kuulemma noilla viikoilla. Sanoi, että jos supistuksen aikana sattuu ja sitten kipu loppuu tai jos alapäässä tuntuu painetta, eli tuntuu että olisi pallo jalkojen välissä supistuksen aikana, niin sitten kuulemma herkästi näytille. Mulla noi kivut loppui jossain rv 21 tienoilla, nyt menossa 25:s viikko, vieläkin kyllä välillä supistelee, mutta se on vaan sitä vatsan kovettumista. Uskoisin että sullakin on vaan kyse tästä!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat