Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ei liene syytä huoleen mutta mietityttää kuitenkin kun maha-asukin hikka on tyystin loppunut. Aiemmin hikkaili jo monen kk ajan monta kertaa vrk ja nyt (rv 37) ei ole 3vrk tuntunut kertaakaan. Muita liikkeitä kuitenkin tuntuu. Harmittaa senkin takia että aiemmin hikka antoi varmuuden siitä että pää on oikeaan suuntaan. Kun yritän potkuista ja käsien liikkeitä tulkita asentoa tuntuu, että mahassa olisi vähintään 8-lonkeroinen mustekala kun näitä liikkeitä tuntuu vähän joka suuntaan...

Esikoinen oli myös kova hikkailemaan mutta en muista että olisi sitten ollut hikkailematta yht´äkkiä. Onko jollain kokemusta/tietoa mistä moinen?

Kommentit (5)

Juuri tänään aamulla hoksasin, että vauva ei ole hikannut yhtään ainakaan 2 päivään. Tämä ei muutenkaan ole hikannut esikoisen tavoin, mutta kuitenkin vähintään kerran päivässä on tuntunut jostain 30+ viikoilta lähtien. Mietin jo, että mahtaako ennakoida synnytystä vai mikä on, rv:t kun on jo 39 nyt - toivottavasti!

mietin aina huolissani, et ei kait se pikkunen vaan sekoo tuolla kun hikka ei lopu millään ja niitä tulee niin usein :) En kyllä enää muista lopettiko jossain vaiheessa, mutta sen muistan sitäkin paremmin, et synnyttyään jatkoi kyllä ihan samaa rataa. Yösyötöstä (joka kesti tunnin) kun alkoi vaipua unten maille, niin eikö vain hikka iskenyt. Sitä sit ihmeteltiin vartin verran, ja sit taas uudet syömingit kehiin..huh huh. Ja joka syötön yhteydessä tapahtu, ainakin yöllä :)

Mutta lähinnä halusin kommentoida tuota hikasta pään paikan arviointia. Mä luulin aina, että siellä missä se hikka tuntu, niin siellä oli pää, mutta ei se ollutkaan (selvis jossain neuvolatarkastuksessa vai missä lie, kun oli samaa aikaa hikka). Oisko se ollut vauvan selkä tai hartiat mikä oli se kohta joka vatsassa tuntu, kun pojalla oli hikka päällä..

Blues kera pikkukolmosen 14+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hikkaamista seuraa usein hengitysharjoitukset. Tämän teorian mukaan kyseessä voisi olla vaihe, jossa keuhkot ovat jo paremmin kehittyneet. Tai sitten vauva on kääntynyt lähtöasentoon, jossa ei enää helposti hikka tule. Hikka tosin tulee sitten vastasyntyneelläkin. Muistan, miten esikoinen hikkasi sairaalassa yhtenä yönä monta tuntia ja olin aivan ihmeissäni. Syntyi viikolla 40+5.

Mulla nyt 35+5 ja kyllä mustakin hikkaa vähemmän kuin parikin viikkoa sitten (oli varmaan tärkeimmät kehkojen kehitysajat). Toinen hassu juttu on, että vauva on täällä usein aloittanut hikkaamisen, kun itse syön. En tajua, miten liittyy siihen...

Samoihin aikoihin ( siinä rv 37 tienoilla) väheni hikkaaminen, ei loppunu kuitenkaan kokonaan. Aikaisemmin oli hikannut ainakin kolme kertaa päivässä, siitä lähtien tuntui heiveröistä hikkaamista ehkä kerran/pv. Eilen kylläkin hikkasi taas enemmän ja tuntuikin ihan selvästi. En tiiä mistä johtuu mutta näyttääpä olevan aika tavallista loppuvaiheessa kun tässä on jo moni sanonut käyneen samanlailla. Ja hengissä ja hyvin tuntuu voivan munkin asukki vielä kaikesta huolimatta.

lyyli 39+5

mutta mulla lopetti toistuvan hikkaamisen myös noilla samoilla viikoilla. Joskus harvoin enää olen tuntenut viime viikkoina.

aurinkopullo 41+3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat