Vierailija

Mitkä liikkeet olisi tehokkaita ja " turvallisia" ? Kaksi sektiota takana ja vatsa on ihan kauhean näköinen roikkuva nahka/läskipussi. Viimeisemmästä sektiosta aikaa 5 viikkoa.

Voisitteko auttaa..

Kommentit (9)

Jos sulla on kuntopallo, niin istu sen päälle ja nosta jalat maasta. Pallon päällä tasapainottelu treenaa syviävatsalihaksia.

Pikkuhiljaa voit sitten siirtyä esim liikkeeseen, jossa makaat selällään ja nostat jalat kohti kattoa. Sitten nostat lantiotasi ihan hiukan ja lasket kymmeneen ennen kun lasket lantion takaisin maahan. Toista 10 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun mulla on se sektiohaava tehty tuohon ihan karvoituksen rajaan vaakasuoraan, niin miten ihmeessä se rako pitäisi tuntua navan kohdalla? Olenko mä nyt vaan vähän tyhmä kun en ymmärrä? =)

ap

saa tehdä ennen kuin pitkien vatsalihasten välissä oleva rako on mennyt umpeen.

En tiennyt ensimmäisen kanssa vaan heti menin jumppaan. Vatsalihasten lisäksi muutenkaan kroppa ei ollut ollenkaan valmis siihen vielä, vaan kaikki paikat naksui ja paukkui. Ristiselän ja lonkkien liitokset oli vielä ihan löysät. Tuntui pahalta mutta uskottelin että pakko on vain rynnätä heti jumppaan. Hullua!

Toisen kanssa kesti vuoden ennen kuin vatsalihakset taas yhdessä.

Poikittasia vatsalihaksia voi ja on hyväkin treenata, koska ne ovat ne lihakset jotka sitä mahdollista pömppöä pienentää.

Laita hakusanoiksi " suorat vatsalihakset" . Niin löydät hyvin tietoa aiheesta. Ja tämä koskee ihan kaikkia synnyttäneitä, ei ainoastaan sektiossa olleita.

tunnet sen raon, kun menet selällesi lattialle makaamaan. Laita käsi sormet yhdessä ja suorana navan kohdalle ja paina varovasti, tunnustele, erotat aika selvästi missä raon rajat menee. Minulla meni ekan syntymän jälkeen siitä nyrkki läpi sisuksiin. Vuosi meni kuroutumiseen. Edelleenkin rakoa on jäljellä 1 cm eli ei taida koskaan täysin umpeutua minulla, ainakaan ilman kirurgin apua.

Suosittelen ehdottomasti kaikille sektioon meneville tai sen läpikäyneille sairaalan tarjoamaa fysioterapian neuvontatuntia. Käsittelee sektiota ja myös lantiopohjalihasten jumppaa. Naikkarilla sellainen on kerran viikossa.

ästään käsiksi sisuksiin ilman, että koko mahanahkaa tarvitsee viiltää auki.

T: Yksi joka meinasi oksentaa nähdessään kuvia sektiosta netissä ennen omaa sektiotaan.

Puoli vuotta on kuulemma hyvä aika. Syviä vatsalihaksia voit treenata vaikka heti. Niitä kun treenaa, niin vatsalihakset palautuu yhteen nopeammin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat