Seuraa 

Ihan muutama käytännön kysymys:

Kun aloitan esim. perunalla, niin annan siihen maitoa päälle, eikö niin? Annanko tissimaitoa vai korviketta? Meillä tyttö ollut tähän asti täysimetyksellä, eli korviketta ei ole saanut.

Onko siis tarkoitus jo pikkuhiljaa vähentää imetystä kun aloittaa kiinteät? Eli silloin antaisin korviketta kiinteiden perään?

Kommentit (2)

Minä aloitin pojalle kiinteät perunalla jonka notkistin rintamaidolla. Ruoka juomana olen alusta asti antanut vettä. Syönnin päälle sai rintaa. Alussa kiinteitä menee niin vähän ettei se vaikuta maidon määrään. Maito on kuitenkin vielä pääasiallinen ravinto.

Jos vain haluat jatkaa imetystä, niin älä turhaan imetys kertoja vähennä. Voit imettää kiinteiden ohessa ja jos mahdollista, vasta vuoden iässä siirtyä suoraan tavalliseen maitoon.

Meillä poika on 11kk ja edelleen saa rintamaitoa. Imetän päivisin 4-5 kertaa ja uskon että saa tarvitsemansa määrän maitoa näin.

T: pma

Nippiäinen:

Lainaus:

Ihan muutama käytännön kysymys:

Kun aloitan esim. perunalla, niin annan siihen maitoa päälle, eikö niin? Annanko tissimaitoa vai korviketta? Meillä tyttö ollut tähän asti täysimetyksellä, eli korviketta ei ole saanut.

Onko siis tarkoitus jo pikkuhiljaa vähentää imetystä kun aloittaa kiinteät? Eli silloin antaisin korviketta kiinteiden perään?

Tokihan maito on vauvan ensisijainen ravinnonlähde vielä pitkään kiinteiden aloittamisen jälkeen, eli mielestäni maitoa perunan päälle juomaksi. Niin ja siis ensinhän sosemäärät on niin pienet, että toki tarvii nälän tyydyttämiseksi myös maitoa joka aterialla. Niinkuin itsekkin totesit. Miksi aloittaisit korvikkeen annon jos tissimaito riittää? Tai siis jos itse haluat vähentää imetystä, niin silloin toki korviketta, mutta jos edelleen haluat imettää, niin imetä ihmeessä! Mitään sääntöä siihen ei ole. Itse meinaan hypätä koko korvikkeen yli, eli siis en opeta ollenkaan korvikkeelle kun oma maito riittää hyvin.

T: Hertta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat