Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Puhutaan aina kaamosmasennuksesta ja siitä miten ihmiset masentuvat syksyllä ja talvella kun on pimeää ja ankeeta.

Minä masennun aina keväällä koska tulee semmoinen olo että nyt pitää taas olla hyväntuulinen ja onnellinen niinkuin kaikki muutkin. En pidä ollenkaan siitä että pitäisi lähteä taas ulos ihmisten ilmoille ja alkaa riisumaan suojaavat talvivaatteet päältä. Eikä johdu siitä että ulkonäössäni olisi mitään hävettävää. Odotan myös aina innolla sitä että illat taas pimenee ja voi käpertyä sohvannurkkaan viltin alle ja sytyttää kynttilöitä.

Kommentit (15)

Eikö kevätmasennus johdu valon lisääntymisestä joka vaikuttaa jotenkin aivoihin, kertokaa viisaammat jos olen väärässä? Tutkimusten mukaan masennusta vastaan voi taistella mm. kalaöljyllä ja tiedän ainakin yhden ystäväni joka kokee saavansa apua kalaöljykapseleista kevätmasennukseensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En oikeastaan tiedä edes miksi!

Nyt olen monta vuotta selvinnyt ilman että olen vaipunut masennukseen, takaraivossa on aina välillä sellainen pieni pelko että entä jos niin käy....

Itsellä pieniä lapsia, ja yksi vastasyntynyt lisänä...

Nyt lasten saannin jälkeen en ole vielä ollut kertaakaa edes vähän masentunut....

Olen ollut joskus niin pohjalla että yritin yksi kevät itsemurhaa.... siitä selviytymisen jälkeen en ole masentunut....

Tuosta syystä juuri masennun. Kun sitä energiaa ei vaan kertakaikkiaan riitä. Syksyllä ja talvella on oikeus vann olla, muttakun kevät tulee niin pitäis taas jaksaa kaikkea touhuta :(

On kuin koko maailma ois kääntynyt mua vastaan keväisin ja joka kevät sama juttu ja koskaan siihen ei totu. Kaikki on niin kauheeta ja surkeeta, syksyllä taas herään oikein eloon ja pursuan elinvoimaa ja uutta puhtia. Missä kuussa olet syntynyt ap? Mä olen lokakuussa ja joku tutkimus joskus kertoi et juuri syksyllä syntyneet masentuvat keväästä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat